Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • cata_zr

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salut.

Inainte sa fac acest post am cautat problema mea, am gasit un topic mai vechi in care cineva avea aceeasi problema, dar nu am gasit nici un raspuns acolo si cum topicul parea mort am decis sa fac unul nou.

Am o Astra G din 2002, motor Z16XE si consuma in draci.
Ce am facut pana acum:
- curatat clapeta de acceleratie
- curatat egr
- verificat distributie
In urma cu 2 luni am schimbat sonda lombda 1, cea pana in catalizator.
Pus pe tester. o singura eroare: P0230 - Fuel Pump Primary Circuit
Op-Com valori la relanti:

RPM: 857
MAP: 1,33 V
Intake air Temperature: 3,94 V
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1): 564 mV
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2): 451 mV
Inginition Dwell Angle: 2,4
Injector Time: 36
Ignition Spark Angle: 5.2

Full Log (am facut aproximativ 20 km) here: http://goo.gl/C8EWri

Ce am observat in log este ca lambda 2 nu fluctueaza asa de mult ca lambda 1, poate e normal. Pe de alta parte Fuel/Air ratio pe lambda 2 nu prea se modifica, ramane pe lean un timp apoi se modifica si ramane pe rich un timp si tot asa. Numai ca ramane un timp destul de mare pe oricare din valori. In timp ce lambda 1 se modica de 100 de ori lambda 2 nici nu se clinteste.

Oare sa fie dusa lambda 2, si poate influenta consumul asa de mult. Din cate stiu eu lambda 2 este de diagnoza si nu ar trebuii sa afecteze consumul.

Multumesc anticipat.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,442
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
tocmai sonda Lambda 2 influenteaza extrem de mult consumul.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 1,999
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
sonda lambda 2 monitorizeaza catalizatorul.. n-ar trebui sa aiba treaba in stabilirea amestecului si deci a consumului.. nu semnificativ..
daca detecteaza la fel de mult oxigen ca si prima inseamna ca catalizatorul nu mai e eficient..
ea n-ar trebui sa sesizeze aceleasi fluctuatii bogat-sarac ca prima sonda... semnalul ei e mai constant.. in jurul valorii de 0,45V
cum ai stabilit consumul? ceilalti parametrii sunt OK?
  • cata_zr

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Ceilalti parametri sunt ok, sau cel putin dupa cunostintele mele. Am pus un link cu un log complet in primul post. Consumul l-am stabilit prin 2 metode. Prima data am facut plinul si in 170 km mi-a consumat jumatate de rezervor. A doua oara am lasat-o sa se aprinda martorul de la benzina, am alimentat de 50 de lei si am mers pana mi s-a aprins din nou martorul benzina. Am alimentat cu 7.88 litri benzina si am parcurs 58 de km.
Cei 170 de km din primul test i-am facut mixt, schimbat in 2500 ture, viteza maxima 100km/h.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,593
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
De cand ai masina? La mine eroarea aia s-a lasat cu reparatie ECU.
  • cata_zr

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Masina o am de aproximativ 3-4 luni. Eroare respectiva din ce am citit, exista o sansa sa o remediez daca ii trag un fir de masa suplimentar la ecu. Momentan nu prea ma intereseaza, problema mea este cu consumul, eroarea aia poate sa mai astepte.
  • deleted-89762

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2013

  • Mesaj Privat
salut si eu am aceeasi problema cu consumul tot relativ mare ,dar am citit ca in oras fabrica da un consum de 10|11 litri.asta nu ar fi o problema foarte mare.Treaba este ca am fost la tester si mi sa spus ca testerul nu imi vede a 2-a sonda lambda si mi sa recomandat sa o schimb .Martorul acela cu noxele nu imi sta aprins .Ce ma deranjeaza este faptul ca dupa ce o pornesc sta undeva la 1000 de ture dupa care cand isi regleaza socul coboara la 700 cred,si acum e beleaua ca in timpul asta are niste fluctuatii de turatii intre 500 si 700 la mici intervale de 2-3 secunde si asta doar la relanti ca in mers nu sunt probleme ,La relanti de 2 ori mi-sa oprit motorul singur,in rest ok. Ce pareri aveti sa fie din cauza sondei? Scuze era vorba de o Vectra b din 98 ,1.6 16v ,x16xel ,101 cp
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
la X16XEL din 98 testerul nu vede sonda de dupa caralizator pentru ca aceasta nu exista ....in alta ordine de idei in primul rand consumul este dat de starea motorului (uzura) apoi vin senzorii,injectoarele,presiune carburant,calitate carburant...si banalul termostat care trebuie sa tina motorul la 90 gr. indiferent de temperatura exterioara ...tot ce spun eu aici se verifica in max o ora,evitati diagnosticarile prin analogie...adica asa a patit si un coleg
  • deleted-89762

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2013

  • Mesaj Privat
ms de raspuns,si totusi lamureste-ma si pe mine ,am numai o sonda lambda aceea montata pe evacuare?.Iar acea fluctuatie de turatie care sa fie cauza? masina e din 97 inmatriculata prima data in 98
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
O sonda este sigur ...fluctuatia de turatie in relanti poate avea multe cauze,una poate fi si starea injectoarelor...le-ati verificat vreodata? se pun pe un stand se verifica pulverizare,debit,etansare,daca este cazul se curata dar numai la ultrasunete e singura varianta sigura si acum pretul este undeva la 50-70 ron setul de 4 buc.
  • deleted-89762

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2013

  • Mesaj Privat
ok mersi frumos ,nu am verificat inca nimic dat fiind si anotimpul rece dar cu siguranta in primavara o sa ma ocup .tu spui ca cele 4 injectoare ma costa 70 de lei?
  • deleted-89762

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2013

  • Mesaj Privat
da ,am cautat pe net si 1 injector ma costa 400 de lei,probabil tu te refereai la curatat.ma luase valul cred. Embarassed .
trebuie sa imi fac timp ptr. ea in primavara ,deranjul cu fluctuatia de turatie nu este asa mare daaarrr,trebuie.Multumesc mult de lamuriri
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
heyyy... pai a-ti lasat-o balta ... asta ma intereseaza si pe mine . Lambda 2 ,la z16xe, daca nu fluctueaza si sta la 750mv blocata, este dusa sau nu .
ca idee tre sa fluctueze milivolti ,ca si la prima ?
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,442
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa fluctueze (decat ff putin) dar nici la 750mv nu trebuie sa stea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lambda 2 fluctueaza putin si lent in jurul valorii de 450mV, depinde de cum o calci.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Uite aici cum fluctueaza lambda 2 noua Bosch, motor Z14XE, tot esapamentul schimbat, mai putin catalizatorul si imediat inainte de inregistrarea asta s-a facut test de gaze si valorile citez mecanicul, sunt de catalog.


  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,322
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Si testul de gaze.


Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR