soboastra
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2013
- Mesaj Privat
soboastra
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2013
- Mesaj Privat
soboastra
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2013
- Mesaj Privat
Cam asta se vede am apasat de cateva ori butonul de recirculare si nu se aude,intampla nimic.. http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- popmari
- **
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut, am rezolvat unui prieten aceasta problema de recirculare a aerului exact pe modelul de ventilator din poza.
Corect a fost identificat motorasul care actioneaza acea placuta ( are pe ea un strat de burete gri). In poza motorul preseaza placuta si impiedica aerul din afara sa intre.
Am desfacut motorasul din cele doua suruburi din lateral- am impresia ca am folosit o cheie tubulara cu crichet de 5 sau 6- si am tras de motor pana a iesitcu axul din placuta.
In acel moment motorasul a inceput sa functioneze - asa ca am vazut cu ajutorul butonului de pornire a recilculatiei aeruli care este sensul sau de rotatie. Cand mi-am dat seama de sensul corect de rotatie, adica sa modifice pozitia clapetei ca sa intre aerul inauntru, - am montat motorasul si apoi la o apasare de buton motorasul a modificat pozitia clapetei.
Pozitia corecta ca sa nu se mai abureasca geamurile este ca placuta sa vina spre cel care efectueaza operatia.
Dupa aceea am scos mufa de la motoras si am lasat ca sa intre aerul din afara, asta ca sa nu desfac toata ziua sa umblu pe acolo.
Corect a fost identificat motorasul care actioneaza acea placuta ( are pe ea un strat de burete gri). In poza motorul preseaza placuta si impiedica aerul din afara sa intre.
Am desfacut motorasul din cele doua suruburi din lateral- am impresia ca am folosit o cheie tubulara cu crichet de 5 sau 6- si am tras de motor pana a iesitcu axul din placuta.
In acel moment motorasul a inceput sa functioneze - asa ca am vazut cu ajutorul butonului de pornire a recilculatiei aeruli care este sensul sau de rotatie. Cand mi-am dat seama de sensul corect de rotatie, adica sa modifice pozitia clapetei ca sa intre aerul inauntru, - am montat motorasul si apoi la o apasare de buton motorasul a modificat pozitia clapetei.
Pozitia corecta ca sa nu se mai abureasca geamurile este ca placuta sa vina spre cel care efectueaza operatia.
Dupa aceea am scos mufa de la motoras si am lasat ca sa intre aerul din afara, asta ca sa nu desfac toata ziua sa umblu pe acolo.
Rawi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1999 x16xeL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut, dupa cum se vede in poza clapeta de recirculare este blocata in pozitia recirculare , inchizand astfel patrunderea de aer din exterior , trebuie sa aduci butonul de distribuire a aerului in pozitia spre parbriz si sa incerci sa ciocanesti usor cu manerul unei surubelnite in acel ansamblu de actionare al clapetei(contactul trebuie sa fie pus) , daca nu incepe sa actioneze clapeta este posibil ca motorasul sa fie blocat lucru care impune desfacerea acelui ansamblu de actionare si demontarea motorasului ,daca demontat functioneaza nu te bucura (in sarcina se va bloca aproape sigur dupa una sau doua actionari), in aproape toate cazurile de blocare a motorasului am intalnit urmatoarea cauza : magnetul (statorul) motorasului dezlipit lucru care-l face sa se deplaseze la actionare si sa blocheze rotorul . In acest caz trebuie sa desfaci capacul motorasului cu mare grijã si cu destul de mult efort , sa impingi acel magnet spre fata motorasului la maxim si sa aplici o solutie superglue de jurimprejurul magnetului intre magnet si carcasa . dupa uscarea solutiei reasamblezi motorasul cu mare grija la periile colectoare care sunt extrem de finute , probezi motorasul , asamblezi la loc toate piesele si te bucuri de o recirculare functionabila .
soboastra
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2013
- Mesaj Privat
- SDaniel183
- *
- 32 mesaje
- din 22 Mar 2019
- Astra 2002
- Alba
SDaniel183
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2019
- Mesaj Privat
- SDaniel183
- *
- 32 mesaje
- din 22 Mar 2019
- Astra 2002
- Alba
SDaniel183
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
EAdam
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2024
- Mesaj Privat
Intreb si eu aici, poate se mileste careva
Opel astra G, diesel, 1.7. In ianuarie i-am schimbat filtrul de polen, luna trecuta am incarcat instalatia cu freon si a schimbat o garnitura iar acum scoate particule de burete pe la grila de dezaburire de sub parbriz si, culmea, mi se abureste parbrizul desi e vara...
Particulele de burete sunt de la mici, care plutesc in aer, pe care ma tem sa nu le inhalez, pana la atat de mari incat au ramas prinse sub grila de dezaburire.
Din ce am gasit pana acum, pare sa fie vorba de clapete, dar informatia era pt un Volkswagen Golf, nu pentru Astra G, dar oricum m-a cam descurajat ca cica trebuie dat jos tot bordul.
Ma intereseaza ce ar putea fi si daca poate fi reparat. Nu pot ajunge la mecanic prea curand dar, daca e ceva care poate fi rezolvat simplu, poate gasesc vreun meserias local. Ma tem sa nu inhalam particulele alea si cine stie de ce sa mai dam, plus ca aburirea parbrizului e foarte nasoala.
Stie cineva? Multumesc!
LE: Am uitat sa ma prezint si cateva detalii:
Ma numesc Adelina iar masina are clima electronica.
Multumesc!
Opel astra G, diesel, 1.7. In ianuarie i-am schimbat filtrul de polen, luna trecuta am incarcat instalatia cu freon si a schimbat o garnitura iar acum scoate particule de burete pe la grila de dezaburire de sub parbriz si, culmea, mi se abureste parbrizul desi e vara...
Particulele de burete sunt de la mici, care plutesc in aer, pe care ma tem sa nu le inhalez, pana la atat de mari incat au ramas prinse sub grila de dezaburire.
Din ce am gasit pana acum, pare sa fie vorba de clapete, dar informatia era pt un Volkswagen Golf, nu pentru Astra G, dar oricum m-a cam descurajat ca cica trebuie dat jos tot bordul.
Ma intereseaza ce ar putea fi si daca poate fi reparat. Nu pot ajunge la mecanic prea curand dar, daca e ceva care poate fi rezolvat simplu, poate gasesc vreun meserias local. Ma tem sa nu inhalam particulele alea si cine stie de ce sa mai dam, plus ca aburirea parbrizului e foarte nasoala.
Stie cineva? Multumesc!
LE: Am uitat sa ma prezint si cateva detalii:
Ma numesc Adelina iar masina are clima electronica.
Multumesc!
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Aburirea parbrizului, daca are loc in zona in care sufla aeratoarele, oarecum este fireasca.
Trebuie sa te gandesti ca daca temperatura ceruta este foarte joasa (mica), intr-un timp scurt, parbrizul se va raci puternic in acea zona si deci, acolo condenseaza "umezeala" din aer.
Ca rezolvare, ai putea sa lasi fluxul de aer mai mic (dai pe treapta de ventilatie mai mica), ridici putin temperatura ceruta (adica nu mai stai pe "LOW", ci te duci undeva pe la 20 de grade) sau chiar poti sa directionezi aerul pe toate aeratoarele din masina, nu doar pe cele de dezaburire parbriz.
Despre impuritatile care ies pe aeratoare, clar nu pot sa provina de la clapeta de recirculare, pentru ca aceasta este inainte de filtrul de "polen".
Daca pe alte aeratoare (cand directionezi aerul pe acolo) nu ies acele impuritati, ci doar pe cele de la parbriz, este foarte posibil ca tocmai buretele de pe clapeta acelor aeratoare sa se desprinda. Este un buret lipit pe clapeta, pentru a asigura etansarea acesteia cand se inchide.
Ar mai fi posibilitatea sa se desprinda bucatele din buretele care este lipit (ca o garnitura) in zona de etansare dintre corpul HVAC (aerotermei) si ghidul aerului spre aeratoarele de dezaurire parbriz.
Ca o incercare de rezolvare, ar fi sa aplici niste "socuri", sa le zicem asa, in sensul ca poti lasa ventilatia pe treapta cea mai mare si apoi sa te "joci" cu directionarea aerului spre parbriz (sa o inchizi si sa o deschizi in mod repetat), ma gandesc ca astfel, curentii puternici vor reusi sa desprinda ceea ce este de desprins si sa scoata in habitaclu.
Apoi, ai putea sa folosesti ventilatia doar pe trepte mai mici.
Ceea ce am scris, sunt doar niste chestii logice, fara pretentia unui adevar absolut.
Poate intervin colegi cu alte idei sau care s-au intalnit cu problemele acestea.
P.S. Nu ar strica sa te asiguri ca filtrul de "polen" (da, stiu, ai scris ca este nou), este inca intreg si montat corespunzator.
Trebuie sa te gandesti ca daca temperatura ceruta este foarte joasa (mica), intr-un timp scurt, parbrizul se va raci puternic in acea zona si deci, acolo condenseaza "umezeala" din aer.
Ca rezolvare, ai putea sa lasi fluxul de aer mai mic (dai pe treapta de ventilatie mai mica), ridici putin temperatura ceruta (adica nu mai stai pe "LOW", ci te duci undeva pe la 20 de grade) sau chiar poti sa directionezi aerul pe toate aeratoarele din masina, nu doar pe cele de dezaburire parbriz.
Despre impuritatile care ies pe aeratoare, clar nu pot sa provina de la clapeta de recirculare, pentru ca aceasta este inainte de filtrul de "polen".
Daca pe alte aeratoare (cand directionezi aerul pe acolo) nu ies acele impuritati, ci doar pe cele de la parbriz, este foarte posibil ca tocmai buretele de pe clapeta acelor aeratoare sa se desprinda. Este un buret lipit pe clapeta, pentru a asigura etansarea acesteia cand se inchide.
Ar mai fi posibilitatea sa se desprinda bucatele din buretele care este lipit (ca o garnitura) in zona de etansare dintre corpul HVAC (aerotermei) si ghidul aerului spre aeratoarele de dezaurire parbriz.
Ca o incercare de rezolvare, ar fi sa aplici niste "socuri", sa le zicem asa, in sensul ca poti lasa ventilatia pe treapta cea mai mare si apoi sa te "joci" cu directionarea aerului spre parbriz (sa o inchizi si sa o deschizi in mod repetat), ma gandesc ca astfel, curentii puternici vor reusi sa desprinda ceea ce este de desprins si sa scoata in habitaclu.
Apoi, ai putea sa folosesti ventilatia doar pe trepte mai mici.
Ceea ce am scris, sunt doar niste chestii logice, fara pretentia unui adevar absolut.
Poate intervin colegi cu alte idei sau care s-au intalnit cu problemele acestea.
P.S. Nu ar strica sa te asiguri ca filtrul de "polen" (da, stiu, ai scris ca este nou), este inca intreg si montat corespunzator.
EAdam
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2024
- Mesaj Privat
Am desfacut grila de la parbriz, spre surprinderea mea are doar cateva cleme bune, restul sunt rupte, asa ca a fost foarte simplu. Buretele acela cred ca e burete, initial are aspectul de burete dar este cleios cand il strang in mana, devine ca plastelina.
Am curatat bine acolo, am facut cum ai zis, pentru moment pare ca a functionat.
Mii de multumiri!
Am curatat bine acolo, am facut cum ai zis, pentru moment pare ca a functionat.
Mii de multumiri!
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat