Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Probabil a unit firele de alimentare sau de masa de la pedala, fara sa desfaca ECU - de obicei nu pica amandoua si de asta merge. Dar asta e solutie temporara sa nu ramai cu masina in drum, nu permanenta. Daca te bagi tu la ECU sa il repari ai toate sansele sa il strici si dupa nu ti-l mai repara nimeni. Sunt pe forum useri ( [editat] https://www.clubopel.com/pro...rofile&u=9452 de exemplu) care iti pot reconditiona ECU-ul.

Sau vezi aici: http://www.youtube.com/watch?v=_qRvf2b7MDM cum fac reparatia http://www.actronics.eu/en dar pt astia tre sa vb la reprezentanta care sa trimita ECU prin Germania sau Olanda
Skip ads

  • luk

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2007

  • Mesaj Privat
A desfacut si ECU . Sigilul de la ECU l-a taiat cu un cutter, si a facut "smecheria" in ECU , doar ca s-a uitat si ce cod/serie era pe pedala de acceleratie .
Eu as vrea sa stiu sa-l fac eu, nu sa-l trimit la altii . Dar vad ca ii secret de stat , si nu vrea nimeni sa divulge secretul .
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Luk, nu e un secret de stat. Daca cauti pe forum o sa gasesti poze cu ECU desfacut sa vezi cum arata si multe informatii despre ce e in el si c-am cum ar trebuie sa se repare,asa din mare. Din ce am fost citit pe forum cand am avut si eu probleme cu ECU, trebuie desfacut,inauntru gasesti ceva pasta ca gelatina,trebuie sa o inlaturi aceea cu mare atentie si acolo vei vedea niste picioruse rupte,acelea trebuie refacute, insa sunt foarte mici acele picioruse trebuie mare atentie. Dupa ce le-ai refacut,trebuie sa pui o anumita pasta inapoi,etansezi capacul si c-am asta e,din mare precizez. Eu nu is chiar afonul afoniilor in electrica auto,am facut cate ceva pe partea electrica,dar la chestia asta am ales sa las un specialist,Atex in cazul meu ca e din zona mea,si decat sa risc sa stric un ECU care e +200 euro,mai bine am dat mult mai putin la un specialist,si cine iti face asa ceva iti ofera si garantie.
Daca vrei sa te apuci sa il repari tu, citeste acest topic intotalitate,dar si urmatorul. Daca ai ceva cunostiinte in electronica,atunci trebuie sa iti dai seama cum se repara,daca le citesti.
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • deleted-79859

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sal domnilor Smile Vectra B, z16xe din 2001 cu 175000 km si am motorasu aprins in bord (nu ala cu cheita). Ieri am descoperit cum se face Testu agrafa, l-am facut azi si imi da eroarea P0400. Mi-a confirmat problema cu EGR-ul... A fost curatat si probat la baterie aprox acum un an impreuna cu Throutle Body-ul.
Problema cea mare: sunt foarte nemultumit de prestatii, foarte puturoasa la cea mai mica acceleratie mai serioasa se aude sub masina cum vibreaza / pocneste bucata de tub flexibil de la toba de esapament. Mentionez ca a fost schimbata impreuna cu toba intermediara aprox acum un an.
Iar la schimbarile de viteza de la mare la mic, de exemplu de la 3 la 2, cand se franeaza pana undeva la 10 km/h practic ramane intepenita, fara putere de a pleca.... si pocneste toata toba cu bucata flexibila pe dedesubt, desi mentionez ca nu e rupta si prinsa bine in suporti.
Are filtre si bujii schimbate. II mai pun din cand in cand si cate un plin de benzina de 100... Pana acum am observat ca dak ii miscam oleak mufa / firele la pedala de acceleratie reanvia, ii aparea sprintul cand o accelerai dar in ultimul timp nu mai tine nici figra asta. Va rog sa-mi spuneti si parerile dvs. Pe curand
  • Atex

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@ichimcornel, te mai stiu, poate ma insel..ecu ai trimis cu maxitaxi,nu?
@ovidiu205 ai gresit topicul...aici se discuta cu totul altceva.daca tot ai postat aici si referitor la problema ta posibil numai inlocuirea egr-ului sa rezolve problema,asta in cazul in care nu mai ai si alte erori... daca ai la indemana un egr bun fa proba sa te convingi Wink .

@Luk.ai pretentia sa fii ajutat si faci referire la forumurile din strainatate ca se ajuta intre ele.... nu am nimic cu tine dar la noi numai se cere... de oferit uita...
te ai inregistrat de peste 6 ani si pana acum numai ajutor ai cerut Rolling Eyes pune mana si ajuta si tu pe altii si vei fii si tu ajutat mai repede...

bafta!
  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Off : Da, eu am trimis cu maxi-taxi Smile Cand revin acasa, trebuie sa trec pe la d-voastra si pentru alte probleme la motor, in oras la mine nu e nici un mecanic pe care sa il laud,sa iti zica din start ce are masina,doar, pai schimbam aia,daca nu e aia,incercam aialalta...etc.
On: Daca cauta pe forum sigur gaseste suficiente informatii care sa il ajute sa repare ECU, eu am fost cautat atunci pentru mine si am gasit destule informatii, incat sa imi fac o idee cam ce ar trebuie sa fac,dar eu am fost lasat sa o faca cineva priceput,era in joc un salariu mediu de-a nostru Smile
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Diferenta e ca aia din afara au bani si platesc la service si nu ii intereseaza ce si cum. Iar la service, angajatii se pricep.

Sumarul acestui topic e simplu: ecu defect care se repara la cei care au mai reparat, nu poate oricine sa repare un ecu si ca rezultat mai tare il strica. Iar o eroare pe tester legata de pedala, egr, throttle, ax cu came, nu inseamna ca acea componenta e defecta ci tocmai invers, la zXXXE ecu e defect.
  • muri

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara ,postez si eu aici problema mea sper sa fie bine.Am o Vectra B an 2000 motor y16xe si am urmatoarea problema.Dimineata pornesc masina si totul e Ok,relantiul sta frumos pe la 1100 rotund si pe urma cand se incalzeste incepe sa fluctueze usor cam intre 600-700.Apoi cand plec cu masina intotdeauna in 5-6 km m-i se aprinde masina cu cheita si am urmatoarea eroare
P0136 - Circuit sonda lambda 2 - tensiune prea mare.Masina in rest trage bine ,nu e limitata doar eroarea asta apare intotdeauna.
M-am uitat cu OPcom-ul la valorile lambda doi si cam stau intre 330-350mV .Eu nu stiu sa le interpretez si de aceea rog pe cineva sa-mi spuna daca e defecta sonda sau poate ECU sau ce sa fac in continuare.
Clapeta e curatata dar nu sincronizata,egr curatat galeria de evacuare si catalizatorul sant noi si prima sonda e noua,deci nu stiu ce sa mai fac.
Pe bara din spate am observat ca e funingine neagra de la toba.
  • Seby92

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Buna seara! Am si eu o problema cu opelul meu astra g, din 2001, z16xe. am fost cu ea la meserias si apar erorile P 1120, P1122 si P1550 la care nu le gaseste rezolvare. M-a pus sa cumpar alta pedala de acceleratie si dupa ce am cumparat-o si a montat-o acum da vina pe ECU. am si eu nevoie de ajutor ca nu stiu ce sa mai fac si nu vreau sa umblu pe la toti "meseriasii"
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
nu pierde timp si bani(sa nu mai zic de nervi!) la tine sigur este defect ecu,vezi la tine in zona sunt meseriasi care te pot ajuta cu reparatul acestuia . Da o cautare pe forum si vezi cum poti afla amanunte despre acest lucru . Eu personal m-am confruntat cu astfel de problema am cheltuit bani pe fel si fel de " idei ingineresti" ,dupa informatiile date de colegi de pe forum am reparat ecu laiasi scapind astfel de probleme .Sfatul meu colegial este sa dai o cautare la rubrica "Publicitate " de pe forum si gasesti acolo adrese ,numere de telefon etc.Bafta!
  • Seby92

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2013

  • Mesaj Privat
multumesc pentru raspuns! o sa caut mai atent si sper sa rezolv problema cat mai repede
  • insignia

  • Mesaje scrise: 693
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Signum 2005 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Salut... Si eu am avut problema ta si am rezolvat cu ajutorul lui [editat]... Da o cãutare pe forum si fa-i o intrebare.... Bafta
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut colegii.

Aceeasi problema cu ECU z16xe, cele 3 erori de pedala de acceleratie care apareau doar la incalzirea motorului.
Am incalzit bine motorul pana a aparut eroare si s-a aprins becul, apoi cu un sprai cu care se desfac suruburile (nu WD40) dinacela care raceste pana la -50 grade am dat pe ECU, I-a scazut temperatura considerabil si a functionat din nou normal pana la incalzire.
Am dat ECU jos si l-am desfacut:

Si am inceput sa caut in zona pinului 20 din mufa K.M-am uitat la microscop dar nu se vede nimic din cauza gelului si nu am vrut sa trag de fire ca sa nu rul si altele:

Astfel am trecut la partea cu indepartarea gelului.
Gelul se curate cu o solutie chimica care isi face efectul doar incalzita la 70-80 de grade.
Pentru asta am confectionat o tavita pe care am pus 3 rezistente de 5R5 si 25w pentru a putea incalzi solutia si dizolva gelul.

Am introdus ECU un tavita doar cu capatul unde am banuit ca este defectul ca nu avea rost sa curat tot gelul.
Am pus solutie, alimentat rezistentele la o sursa cu 15V si 3A, iar cu un termometru digital am monitorizat temperatura solutiei, iar dupa ce a ajuns la 70 grade am lasat inca 30 minute pana s-a curatat gelul:

Dupa ce s-a dizolvat gelul, am spalat bine ECU cu alcool ethnic si arata cam asa:

Daca am scapat de gel putem cauta firul dezlipit sau rupt.
M-am uitat la microscop si am vazut ca firul K20 are fisura:

Apoi am tras de fir si intradevar era rupt.
Am verificat si celelalte fire si sunt OK.
Apoi am pus pasta speciala de lipit pe fir si pad.Ca pasta sa se usuce am pus ECU intr-o camera climatica 20 minute la 150 grade.

Pasta s-a intarit, a lipit si firul si arata cam asa:

Am indreptat firele de deasupra iar apoi am pregatit alt gel pentru a turna peste fire.
Gelul se face din doua component amestecate in cantitati egale:

Am turnat gel peste fire si lasat sa se intareasca de pe o zi pe alta sau in cuptor la 110 grade timp de o ora.

Gelul intarit:

Dupa aceea am dispensat material pe rama ECU, asezat capac si pe deasupra putin material si treaba gata.

Montat ECU pe masina, teste cu ea si totul OK.

Numai bine
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ce pasta ai folosit pentru lipirea firului si ce substante chimice pentru indepartarea gelului.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Pasta este cea cu care se lipesc componentele pe cablajele hibrid.
Iar solutia chimica este de asemenea dedicata dizolvarii acestui gel.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
M-ar interesa cum se numesc cele doua.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Chiar imi pare rau,dar cum altii nu pot da pe forum toate informatiile ca fac bani din asta,nici eu nu o sa le dau........
Poate pe PM o sa mai dau unele informatii.
Aceste doua chestii,solutia si pasta nu le gasesti de cumparat,se gasesc doar in industria din acest domeniu.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Felicitari Adrian pentru lucrarea facuta . Asa da. Ai tot respectul din partea mea ca metoda de rezolvare a problemei.
  • cristi_seby84

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2010

  • Mesaj Privat
care este pretul sa imi repari si mie calculatorul z16xe aceiasi problema doar ca eu am ajuns denu mai porneste cand este cald motorul
  • HYK27

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z_16_XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
salut la toata lumea! poate ma lamureste si pe mine cineva caci au venit temp extreme si vectra numai porneste dupa cum se vede si in video . nu am mai dat contact ca omor bacteria aiurea , electromotorul invarte pana descarca bacteria si inca 2 daca ii mai aduc, tensiune pe ECU este, benzina am in rampa masina este ok pana da de temp mai mari de -10 moment in care cei doi martori (gaze si masinuta cu cheita) nu se mai aprind, sa mai intamplat sa stea cu contactul pus 10-15 min cat fumam o tigara si sa se aprinda martorii dupa care pornea la sfert asta la -11 -13 g caci dupa -17 a stat si 2 ore cu contactul pus si nici ca s-au aprins martorii vreme in care cautam sa vad daca am tensiune la mufe ,la contact, pompa etc si asta o patesc de 2 ierni. zilele astea am capatat si un p0120 p1550 [youtube]http://http://www.youtube.com/watch?v=f1-tK3iSK6I&feature=youtu.be[/youtube]
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR