CJ 22 DRC
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua, am si eu o problema la masina mea aparuta acum 2 saptamani.
Masina este Opel Insignia 2.0 CDTi , 160 cp , 2009 , cutie manuala, in treapta a treia, la 3300 de turatii se taie acceleratia si apare pe bord ''service vehicol soon'', iar cand accelerez si schimb viteza se aude un fasait parca sar strangula masina,
Mentionez ca am facut test la masina si la test dadea presiune mare la turbo, am fost la Opel doar la test, ca sa imi spuna ce sa schimb, eu ocupanduma cu piese auto de foarte mult timp, ei au spus ca trebuie schimbata electrovalva , mi-au aratat-o unde este exact , si am schimbat-o cu alta noua pe Pierburg, degeaba, tot asa face.
Am fost la alt test care tot asa mi-a dat , preiune mare in turbo , eroare P2263, deja schimbasem electrovalva, mecanicul al doilea a spus ca trebuie umblat la surubul de la supapa care este prinsa de turbo,din cate am vazut eu este o supapa electrovacumatica care deschide clapeta de la turbo.
Alt mecanic a spus ca e geometria variabila din turbo, masina avand 145 000 km reali. parerea mea este ca putin probabil sa se defecteze turbo, dar sa vedem...
Am o rugaminte, daca cineva a avut aceasi problema , imi da cineva o idee
Multumesc
Masina este Opel Insignia 2.0 CDTi , 160 cp , 2009 , cutie manuala, in treapta a treia, la 3300 de turatii se taie acceleratia si apare pe bord ''service vehicol soon'', iar cand accelerez si schimb viteza se aude un fasait parca sar strangula masina,
Mentionez ca am facut test la masina si la test dadea presiune mare la turbo, am fost la Opel doar la test, ca sa imi spuna ce sa schimb, eu ocupanduma cu piese auto de foarte mult timp, ei au spus ca trebuie schimbata electrovalva , mi-au aratat-o unde este exact , si am schimbat-o cu alta noua pe Pierburg, degeaba, tot asa face.
Am fost la alt test care tot asa mi-a dat , preiune mare in turbo , eroare P2263, deja schimbasem electrovalva, mecanicul al doilea a spus ca trebuie umblat la surubul de la supapa care este prinsa de turbo,din cate am vazut eu este o supapa electrovacumatica care deschide clapeta de la turbo.
Alt mecanic a spus ca e geometria variabila din turbo, masina avand 145 000 km reali. parerea mea este ca putin probabil sa se defecteze turbo, dar sa vedem...
Am o rugaminte, daca cineva a avut aceasi problema , imi da cineva o idee
Multumesc
- deleted-11331
- ***
- 759 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 759
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salut colegule ! 1000 de mecanici 1000 de solutii tipic pt romania.... in primul rand ia legatura cu maiandrei de la eds sau daca nu esti din Bucuresti cauta si vei gasi oameni priceputi nu mecanici care dau o rezolvare pe ceea ce cred ei indiferenta ca vorbim de mecanicul x de la service y sau reprezentante , banuiesc ca din aceasta cauza ai schimbat electrovalva degeaba, daca suiera turbina po.ti sta linistit e normal sa se auda dar nu foarte tare,asa functioneaza ea face presiune dar in ORICE situatie NU SE UMBLA LA SURUBUL DE LA TURBINA ! acela e setat/imperecheat in fabrica odata cu turbina ! P.S. La diesel dupa ce incalzesti motorul bine da.i talpa ! sau mers turat un pic ca altfel se fac depuneri pe paletele de evacuare a turbinei.
CJ 22 DRC
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2014
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Stai cuminte,sa nu-ti para rau dupa.
Problema nu este asa simpla,de aceea nimeni nu iti poate raspunde exact.
Daca ai urmarit (citit), destui posesori de Insignii au patit acelasi lucru,chiar si eu,insa la mine a aparut eroarea din cauza furtunului de la intercooler,la altii din cauza depunerilor de pe tija de actionare a palelor turbinei.
Cel mai bine cauti un service bun la tine in oras,parca Ecomax sau asa ceva,care sa-ti efectueze o diagnoza profesionala,cu scule adecvate.
Problema nu este asa simpla,de aceea nimeni nu iti poate raspunde exact.
Daca ai urmarit (citit), destui posesori de Insignii au patit acelasi lucru,chiar si eu,insa la mine a aparut eroarea din cauza furtunului de la intercooler,la altii din cauza depunerilor de pe tija de actionare a palelor turbinei.
Cel mai bine cauti un service bun la tine in oras,parca Ecomax sau asa ceva,care sa-ti efectueze o diagnoza profesionala,cu scule adecvate.
CJ 22 DRC
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2014
- Mesaj Privat
Gyzmo, ce simptome avea, adevarul este ca tin sa cred ca ar fi spart ceva si la sistemul meu de presiune, furtune, intercooler etc. pentru ca atunci cand accelerez si las de aceleratie parca suiera, sau cand schimb viteza la fel...sa fie ceva fisurat, spart, un mic por....ajuta-ma te rog cu raspuns, mersii
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- msv_64
- ***
- 756 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 756
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
CJ 22 DRC
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2014
- Mesaj Privat
Am dat furtunul jos de la turbo, cel din dreapta cum deschizi capota, dar nu este fisurat , ce am observat azi este ca tija actuatorului de la turbo nu se misca, doar cand pornesc , dupa aceea chiar daca accelerez nu se misca deloc, asta am facut cu un prieten, el accelera masina iar eu ma uitam la tija actuatorului si am constatat treaba asta, oare sa nu deschida clapetele din turbo,? Daca este cineva priceput sa imi explice, si tot azi 12.11.2014, am observat ca nu se mai accelereaza numai pana la 3000 de ture la relanti,
- Teodor_900
- **
- 71 mesaje
- din 29 Jun 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
Teodor_900
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2013
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 759 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 759
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Teodor_900
- **
- 71 mesaje
- din 29 Jun 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Constanta
Teodor_900
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2013
- Mesaj Privat
CJ 22 DRC
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2014
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 759 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 759
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
e normal sa aibe un pic de joc important sa nu frece de carcasa ca la 100.000 rpm e rau sa zboare ceva pe acolo.turbina ori iti functioneaza si face presiune ori nu mai face ! Pentru teodor: eu nu l.am sfatuit sa schimbe electrovalva ci sa cerceteze mai amanuntit. spun de sfaturile tale ca.s aberante tampite nu pe tine asa cum ai facut tu. deci atentie mai mare la limbaj! cand te voi face eu prost atunci sa ma faci si tu dar pana atunci da sfaturi constructive nu aberatii. orice turbina functioneaza odata cu motorul si e normal sa ,,suiere" sa se auda cand face presiune nu.ti cer cunostinte ca nici eu nu am asa multe ci logica! ceea ce ai spus tu e ilogic si atentie la limbaj.
CJ 22 DRC
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2014
- Mesaj Privat
mai colegi, eu zic ca nu are rost sa va mai certati, eu oricum va multumesc ca sunteti interesati de problema mea la Insignia, maine am sa o duc in service sa dea jos turbo sa curete geometria variabila si sa dea cu ceva spray wd40 pe la tija de la actuator sa inceapa sa lucreze bine, iar in ceea ce priveste tija de la turbo nu joaca asa de tare incat sa frece paletele pe carcasa de turbo.....va anunt ce am rezolvat dupa iesirea masini din service ...va multumesc colegi
- deleted-11331
- ***
- 759 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 759
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
noru85
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
CJ22DRC.. daca tot te pricepi sa iti bagi mainile pe la motor desfa furtunul care merge in intercooler (nu cel ce vine din filtrtul de aer) si vezi daca axul din turbina are joc (normal el trebuie sa se invarta usor si fara sa frece pe pereti) si mai verifica si sa nu aiba ulei pe acolo. Daca nu vezi nimica ciudat atunci poti exclude turbina si poti sa te concentrezi pe vacum.
La vacum poti scoate furtunasul ala care intra la westgate adica acolo la turbina si cineva iti apasa acceleratia si vezi daca face vacum, daca nu face atunci atentie ca scaparile la vacum nu prea se aud deci trebuie sa cauti cu atentie.
Cel mai simplu ar fii sa cauti un service cu tester care sa si stie sa foloseasca si atunci poti sa stii sigur ce are
Multa Bafta
La vacum poti scoate furtunasul ala care intra la westgate adica acolo la turbina si cineva iti apasa acceleratia si vezi daca face vacum, daca nu face atunci atentie ca scaparile la vacum nu prea se aud deci trebuie sa cauti cu atentie.
Cel mai simplu ar fii sa cauti un service cu tester care sa si stie sa foloseasca si atunci poti sa stii sigur ce are
Multa Bafta
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Daca furtunul de la intercooler este intact,atunci si eu cred ca de vina este electrovalva in combinatie cu tija de actionare a palelor turbinei.
Daca acea tija nu actioneaza decat la pornire este o problema,ea la accelerare trebuie sa se ridice dupa care sa coboare.Daca tot mergi la service,sa-ti demonteze turbina si actuatorul,sa le curete si apoi sa remonteze tot ansamblul.
Atunci tot uleiul de pe furtunul de la intercooler de unde provine?
Sa ne tii la curent.
Daca acea tija nu actioneaza decat la pornire este o problema,ea la accelerare trebuie sa se ridice dupa care sa coboare.Daca tot mergi la service,sa-ti demonteze turbina si actuatorul,sa le curete si apoi sa remonteze tot ansamblul.
Atunci tot uleiul de pe furtunul de la intercooler de unde provine?
Sa ne tii la curent.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
De obicei acea tija de la turbina se trage la maxim cand pornesti masina si ramane asa pana pleci de pe loc. Cu greu poti vedea ca se misca atunci cand o accelerezi pe loc, pentru ca motorul nu are sarcina. Incercati cat vreti, nu o sa mearga. Poate, dar poate, cand bagi talpa in ea, pe loc, dar si atunci foarte putin se va misca. Unele motoare nu pot fi turate mai mult de xxxx rpm, e din softul ECU asa.
Presiunea mare la turbina poate fi de la geometria variabila blocata si astfel nu functioneaza bypassul la gazele de evacuare. Furtune crapate, sparte pot fi tocmai din cauza presiunii mari dupa turbo. Daca ar fi electrovalva, desi greu de crezut, ar insemna ca bypassul de la turbo catre circuitul atmosferic este infundat, greu de crezut asa ceva la o valva noua.
Presiunea mare la turbina poate fi de la geometria variabila blocata si astfel nu functioneaza bypassul la gazele de evacuare. Furtune crapate, sparte pot fi tocmai din cauza presiunii mari dupa turbo. Daca ar fi electrovalva, desi greu de crezut, ar insemna ca bypassul de la turbo catre circuitul atmosferic este infundat, greu de crezut asa ceva la o valva noua.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
CJ 22 DRC
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2014
- Mesaj Privat
Pieteni buni , ca deja va pot considera prieteni avand in vedere cat de mult va implicati in problema aparuta la masina mea, eu va multumesc din suflet ca sunteti foarte activi, celor care au raspuns, sa va spun ce are masina ca am constata deja:
Ieri 14.01.2014 am dus-o in service, pentru ca sa constate ce are mai exact,avand in vedere ca pe jumatate le-am spus eu ce are datorita acestui forum,care si eu la randul meu il urmaresc.
Tija de la actuatorul de langa turbina ( cel care este prins de turbina in 3 suruburi ) nu functiona datorita geometriei variabile din turbo care era defecta, nu numai imbacsita, si atunic tija normal ca nu putea apasa pana la surubul de reglare fiindca nu putea efectiv, clapetele de la geometria variabila fiind ancrasate, de aici provenea presiunea prea mare in turbo.
In ceea ce priveste gatuirea , suieratul la schimbarea vitezei sau la accelerare, era de la palele de la turbo cele din fata, caele dinspre filtru de aer care erau la mijlocul lor fiecare dintre ele erau muscate din ele, mecanicul care se ocupa special de turbo mi-a spus ca datorita unui mic corp care a intrat pe la admisie,eu avand filtru K&N, pe masina, probabil ,nu il contrazic pentru ca turbina efectiva a desfacut-o in fata mea si am vazut eu cat de defecta era in interior, asa ca, in concluzie azi mi-am comandat turbina nou GARRET, care am controlat-o eu , tija de la actuator merge perfect nu ca la turboul vechi care nu functiona datorita partii mecanice din turbo ( geometria variabila ).
Am sa imi schimb filtru de aer inapoi, am sa imi pun KNECHT -MAHLE pentru mediu cu praf mult ( cel cu pasla pe el ).
Asa ca cei care urmariti acest subiect daca aveti nevoie de turbo de insignia 2.0 CDTI 160 CP, am eu unul, daca se reconditioneaza merge perfect, reconditionarea fiind undeva la 200 euro, probabil ma veti intreba de ce nu am facut eu asta, dupa cum ati urmarit prezentarea mea, eu ma ocup de piese auto din anul 1999, asa ca nu fac comprmisuri in ceea ce priveste piesele auto.
Am vb cu cei de la service sa imi curete tot sistemul de presiune, intercooler furtune etc, acum ce e adevarat ca nu am de unde sa stiu daca il curata sau nu, asta e, vedem cum va merge, tin sa mentionez ca am comandat turbo nou nereconditionat, deci am piesa veche.
Azi am sa scot masina din service sa vedem daca sa elucidat cu adevarat misterul , daca nuuuuuuuuuu......mai cautam
Ieri 14.01.2014 am dus-o in service, pentru ca sa constate ce are mai exact,avand in vedere ca pe jumatate le-am spus eu ce are datorita acestui forum,care si eu la randul meu il urmaresc.
Tija de la actuatorul de langa turbina ( cel care este prins de turbina in 3 suruburi ) nu functiona datorita geometriei variabile din turbo care era defecta, nu numai imbacsita, si atunic tija normal ca nu putea apasa pana la surubul de reglare fiindca nu putea efectiv, clapetele de la geometria variabila fiind ancrasate, de aici provenea presiunea prea mare in turbo.
In ceea ce priveste gatuirea , suieratul la schimbarea vitezei sau la accelerare, era de la palele de la turbo cele din fata, caele dinspre filtru de aer care erau la mijlocul lor fiecare dintre ele erau muscate din ele, mecanicul care se ocupa special de turbo mi-a spus ca datorita unui mic corp care a intrat pe la admisie,eu avand filtru K&N, pe masina, probabil ,nu il contrazic pentru ca turbina efectiva a desfacut-o in fata mea si am vazut eu cat de defecta era in interior, asa ca, in concluzie azi mi-am comandat turbina nou GARRET, care am controlat-o eu , tija de la actuator merge perfect nu ca la turboul vechi care nu functiona datorita partii mecanice din turbo ( geometria variabila ).
Am sa imi schimb filtru de aer inapoi, am sa imi pun KNECHT -MAHLE pentru mediu cu praf mult ( cel cu pasla pe el ).
Asa ca cei care urmariti acest subiect daca aveti nevoie de turbo de insignia 2.0 CDTI 160 CP, am eu unul, daca se reconditioneaza merge perfect, reconditionarea fiind undeva la 200 euro, probabil ma veti intreba de ce nu am facut eu asta, dupa cum ati urmarit prezentarea mea, eu ma ocup de piese auto din anul 1999, asa ca nu fac comprmisuri in ceea ce priveste piesele auto.
Am vb cu cei de la service sa imi curete tot sistemul de presiune, intercooler furtune etc, acum ce e adevarat ca nu am de unde sa stiu daca il curata sau nu, asta e, vedem cum va merge, tin sa mentionez ca am comandat turbo nou nereconditionat, deci am piesa veche.
Azi am sa scot masina din service sa vedem daca sa elucidat cu adevarat misterul , daca nuuuuuuuuuu......mai cautam