Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • rares.alx

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2018 B14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara , domnilor ! Am un astra h motor Z16 XEP 1,6 twinport, km actuali 133 k. De curand dupa un drum obisnuit Bucuresti-Buzau , <mers absolut normal viteza undeva 120 pe alocuri 130 in depasiri> chiar in parcare am vazut iesind aburi de sub capota. Ridic capota iar lichidul de racire clocotea. Am slabit un pic busonul si mi-a aruncat tot lichidul de racire, iar furtunul care face legatura dintre motor si radiator era pur si simplu "supt" , scuzati-mi expresia. am tractat-o pana la mecanic, omul mi-a zis la o prima vedere ca ar fi termocupla de vina, ca nu mi-a pornit ventilatorul etc. I-o las omului, se uita, imi face intre timp si schimbul de ulei, si surpriza, termocupla era ok, si nu isi poate da seama ce ar putea fi. cand am verificat uleiul, nivelul era putin peste mediu. il verific dupa o vreme era la maxim, iar tubul unde intra joja era plin de ulei. Intrebare mea este...voua cand va porneste ventilatorul? am deja masina de 1 an , fac in mod constant naveta bucuresti-buzau si marturiesc ca o niciodata nu am auzit zgomotul ventilatorului in trafic sau in alte conditii. Asa a fost conceput? exista cumva posibilitatea ca uleiul sa se subtieze din cauza temperaturii prea mari? Folosesc Castrol magnatec 10w-40. Va multumesc si cu ocazia asta un an nou ferict si fara incidente Very Happy.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Niciodata sa nu mai slabesti busonul, unu ca te arzi, doi ca iti iese apa clocotind, trei, motorul nu mai are unde sa-si dea energia termica si mai rau faci.

Eu zic asa, cu ocazia asta ti s-a dus si garnitura de chiulasa, iti intra antigel in ulei. Trebuie verificat. Iti mai fierbe apa daca busonul de la vasul de expansiune nu-ti tine presiunea. Si da, ventilatorul mai porneste si el din cand in cand, vezi poate cu un tester poti verifica functionarea corecta.
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 550
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Sal.Ventilatorul pleaca la aprox.92grade.Verifica termostatul, se poate sa fi ramas pe inchis.Uleiul incins devine foarte fluid si incepe sa vaporize.
  • rares.alx

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2018 B14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Niciodata sa nu mai slabesti busonul, unu ca te arzi, doi ca iti iese apa clocotind, trei, motorul nu mai are unde sa-si dea energia termica si mai rau faci.

Eu zic asa, cu ocazia asta ti s-a dus si garnitura de chiulasa, iti intra antigel in ulei. Trebuie verificat. Iti mai fierbe apa daca busonul de la vasul de expansiune nu-ti tine presiunea. Si da, ventilatorul mai porneste si el din cand in cand, vezi poate cu un tester poti verifica functionarea corecta.


Am verficat antigelul constant in ultimele zile si nu a scazut sau crescut nivelul.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
termostatu intradevar trebuie sa deschida la 92*
parca la tipu asta de motor termostatu este deschis la 92* de ECU motor si dupa 105 parca se deschide mecanic
cand mergi cu viteza,zici ca ai mers si cu 120km/h,nu vei auzi/vedea sa porneasca vreodata electroventilatoru,din cauza ca se face ventilatie naturala la radiator,plus ca este si mai racoare afara
dar o testare electronica face minuni si te scapa de unele cheltuieli inutile
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu imi dau si eu cu parerea ,poate gresesc,dar nu am auzit ca termostatul care este mecanic sa poata fi deschis de ECU !
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
gresesti.
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu stiu la acest model..dar exista termostate 'ajutate' de ECU...de exemplu asa am la Focus...o rezistenta actuata de ECU...care il poate face sa se deschida mai repede...de exemplu ECU vede ca bag talpa zdravan...si atunci deja incalzeste termostatul sa deschida pentru ca sa nu existe o intarziere a raspunsului...asta se face in special la motoarele care lucreaza mai 'calde' in scopul cresterii randamentului.
  • vyo alex

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Sal
Apropo de termostat... Din ce cauza poate porni ventilatorul radiatorului imediat dupa pornirea motorului, chiar si pe timp rece ? In urma diagnozei din service au spus ca treb schimbat termostatul, care face vreo 3 mil si ceva... dar atunci când scoti mufa de la termostat, tot nu se opreste ventilatorul... Acest lucru se intampla la o Insignia 2010, motor 1,8 benzina...
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
merge aerul conditinat..de aia porneste
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Mecanicul tau vorbeste prostii. Acest tip de motorizare ca dealtfel pentru toate motorizarile de Opel, electro-ventilatorul este pornit de ECU. Faptul ca iarna, cand ai si caldura pornita tie iti fierbe apa in motor ar trebui sa te determine sa verifici functionarea termostatului. Ventilatorul din cate imi aduc aminte porneste pe prima treapta de viteza pe la 108 grade, sper sa nu gresesc. Colegii care au motorizari pe benzina ar trebuii sa te ajute mai mult.
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ventilatorul porneste imediat dupa pornirea motorului...cum sa fiarba asa repede...daca ai AC activat e normal sa plece.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
tocmai aici este problema,dai drumu la AC si nu vor pornii electroventilatoarele pana freonu din instalatie nu are o temperatura,eu de cate ori dau drumu la AC(pe timp friguros)cupleaza compresoru dar ventilatoarele pleaca dupa cateva minute
la vyo alex sa se caute problema pe la ECU climatizare si/sau legaturi la masa oxidate/rupte
  • Gudiu21

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2014

  • Mesaj Privat
salutare.. am si eu o problema... uneori imi porneste racirea mai devreme, si oricat ar fi de turata, apa ramane la 80 de grade, am bagat-o pe tester si mi-a dat eroare la turatiile de la ventilator... care sa fie problema mai exact? mentionez ca am opel astra g-coupe din 2000 cu motor 1.8 116 hp..Va multumesc!
  • mabzii

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
eu zic ca ar fi cel mai simplu cu un tester sa vezi cand se deschide termostatul si cand pornesc ventilatoarele!
asa am facut eu aseara dupa ce am schimbat termostatul si am observat ca deschide la 94* si la 98* pleaca ventilatoarele asta cu un banal OP-COM care pare a fi de mare angajament!
ceasul din bord se opreste la 92-93 de grade chiar daca eu am ajuns la 98* asa ca azi am zis sa achizitionez si un senzor de temperarura a apei si sa il schimb asa ca impresii despre acesta va pot scrie maine.
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
- cum ai reusit cu op-com sa vezi la ce temperatura deschide termostatul?
- intr-adevar, la mine la 98 porneste ventilatorul pe prima treapta si cand raceste la 95 se opreste. din pacate, la mine dupa ce opresc motorul la temperatura de 90, dupa vreo 5 -10 minute cand vreau sa pornesc, acul se duce pana aproape de zona rosie si apa e pe la 102, 105 grade. are cineva vreo idee? motorul este 1.8 benzina
  • mabzii

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
E simplu!
Stai cu opcom langa tine si tii mana pe furtunul care duce spre radiator, cand se incalzeste furtunul inseamna ca a deschis termostatul si te uiti la temperatura care o atara opcom-ul.
  • krydoo

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
termostatul nu se deschide brusc si da drumul la tot lichidul la o anumita valoare, el se deschide treptat, si furtunul la fel.
in acest mod nu poti sa spui exact la ce temperatura deschide. ca sa poti vedea la ce temperatura incepe sa se deschida trebuie sa il scoti si sa il firbi intr-o oala cu apa. complet se deschide la 108 grade, insa in apa nu ai cum sa vezi.
  • Alexandra Ichim

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Ma numesc Alexandra si va scriu in numele tatalui meu care detine un Opel Zafira 1,6l benzina!Are o problema pe care deja 2 service-uri nu au reusit sa o gaseasca!
La prima iesire la gratar anul acesta in drumul lui spre locul respective,a inceput sa fiarba apa in motor si sa o improaste,problema este ca in bord lui nu ii arata nimic ca ar fii defect sau ca nu functioneaza!primul mechanic I-a schimbat senzorul de pornire al ventilatorului,ceea ce nu avea nimic de a face cu problema ptr ca continua sa faca la fel!Lucrul interesant este ca daca circula cu AC pornit nu are nici o problema,iar cand au pus-o pe tester la service,cand era actionatata din calculator porneste ventilatorul de racier,dar in mod normal nu si deci ajunge sa fiarba apa si sa o arunce afara!Nu reuseste sa ii gaseasca buba si ma bazez ca poate aici vom afla un raspuns sau macar vreo idee despre ce ar putea fii!
Imi cer scuze daca am gresit termenii sau pronuntia lor,nu am foarte mult habar in mecanica si va scriu in numele lui!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nicunicu a scris:termostatu intradevar trebuie sa deschida la 92*
parca la tipu asta de motor termostatu este deschis la 92* de ECU motor si dupa 105 parca se deschide mecanic
ECU nu deschide termostatul,dar il poate "stimula",creind conditiile de a deschide. Pentru Alexandra,pot spune ca pornirea din tester a ventilatorului,certifica buna stare a componentelor de executie.Trebuie urmarit daca calculatorul "vede" atins pragul termic,de actionare a ventilatorului(98 gradeC)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR