Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Tiaz a scris:Eu stiu ca acest senzor se numeste camshaft position senzor..
Glumind,desigur...,pot spune ca, daca eu as sti tot ce nu stii tu,as fi cel mai destept om din lume! Rolul acestui senzor este de a comunica prin semnale,pozitia vilbrochenului,la calculator,semnale folosite de aprindere si de injectie.In anii urmatorii,tehnica evolueaza,se inventeaza noi senzori mai performanti,conditii in care se monteaza senzorul CKP,pe carcasa volantului motor,cu acelasi rol.Ulterior pentru a putea supraveghea concordanta (exactitatea pozitiilor vilbrochen si ax cu came) intre cele doua componente,facind posibil evidentierea,unui decalaj(dinte sarit la distributie) sau in caz nedorit,curea rupta la distributie,a fost montat(folosit) al doile senzor de pozitie CMP,pe axul cu came.Important este a se vedea rolul si nu locul montajului.Sa ne gindim ca in 1993,nu se punea problema supravegherii pozitiei axului cu came,au mai trecut multi ani pina a fost introdus in sistem senzorul respectiv. Cu scuzele de rigoare pentru lungimea post-ului si oarecum devierea de la subiect...!
Skip ads

  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu e chiar asa !
CMP este necesar pentru a se sti cand numarul 1 este la compresie....astazi sunt masini la care daca in mers semnalul CMP este pierdut motorul nu se opreste...Semnalul CMP este necesar doar la pornire pentru a face sincronizarea cu CKP...repet ECU trebuie doar sa stie cand nr. 1 este la PMS...
DE ce ? Pai un ciclu motor complet se face in doua ture de arbore cotit...Numai cu CKP ECU nu stie daca este sau nu nr.1...pentru ca sunt doua ture si un semn (dinte lipsa) nu te ajuta ca nu stii daca esti in prima sau a doua tura ...de asta are nevoie de CMP...arborele cu came rotindu-se la jumate din turatie..

La masinile de conceptie mai veche (de ex. Matiz) CKP nu exista..numai CMP si discul cu gaurele are ceva distinct unde corespunde cu nr.1...deoarece se roteste la jumatate de turatie fata de arborele cotit..ajunge pozitia e unica...

Ar apare intrebarea...de ce s-a renuntat la acest sistem totusi...La masinile mai vechi senzorul asta era inclus in delco...Acum delco a disparut...si e mai usor cu doi senzori mici...

PS. Sper ca info a fost de folos...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Concordanta=sincronizare.Un motor poate functiona fara CMP,dar nu functioneaza fara CKP...!
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
La pornire ambii trebuie sa functioneze...altfel ECU nu stie pozitia motorului si nu da injectie...Daca in mers CMP se pierde ECU poate continua (atentie ca exista motoare mai vechi unde ECU taie macaroana desi nu este nevoie)...Dar daca opresti motorul si la pornire CMP nu si-a revenit...pa...
Fara CKP nu poate functiona sub nici o forma..este unul din senzorii a carui informatie nu poate fi substituita cu una calculata pe baza celorlati senzori...celebrele harti de avarie..limp mode..etc...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Discutia a plecat,in fond,de la faptul ca motorul C16nz,1993,echipat cu un singur senzor de pozitie,care se numeste CKP(conform rolului functional),sub aceasta denumire regasindu-se si in AUTODATA(se poate consulta)
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da..adica exact ca la Matiz...
Ca sa rezumam:

1. Unde avem si CMP si CKP...CMP are doar un semn care indica ca e nr.1 la compresie si CKP are coroana dintata pentru turatie + semn...cand semnele coincid de pe cei doi senzori atunci nr.1 e la compresie;
2. Cand este numai CMP (nu stiu de ce ii spune CKP in autodata)...are si roata dintata sau disc cu gauri pentru turatie si un semn pentru nr.1...fiind pe axa cu came pentru care o rotatie inseamna doua ture arbore cotit adica un ciclu motor complet e suficient....

Am explicat mai sus de ce s-a renuntat la sistemul 2.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
[PDF]
Handbook for Euro 1 - Ole Buhl Racing - OBR - In documentatia prezentata tot CKP sensor, este denumit,cu argumente si prezentare functionare detaliata,indiferent ca e inductiv(bobina) sau Hall..Masina in discutie apartine euro1(1993).
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Euro 2 dar mai putin conteaza. Problema este ca nu-mi dau seama de ce clipeste becul la 5 - 10 minute dupa ce plec sau pur si simplu stand pe loc. Dupa ce clipeste 3-4 minute ramane aprins 5-10 minute apoi iar incepe sa clipeasca si motorul incepe sa aiba un mers oscilant si nu se accelereaza din prima si scoate si fum mai mult. Asta e problema la care astept un ajutor ceva.
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Exista moduri de testare mai complexe...se pot pune niste senzori inductivi pe fise si pe osciloscop se vad pulsatiile pe fiecare cilindru...modulul se numeste VMM la Ford...nu stiu cum e la Opel dar cu siguranta exista un echivalent...
Asa se poate vedea fara dubii ce anume primesc bujiile...de asemenea pe tester ar trebui sa existe un test de egalitate putere cilindri...e banal defapt...Dupa acceleratiile pe care le inregistreaza CKP dupa fiecare explozie se vede cat trage fiecare cilindru...
Tare ma tem ca tu nu ai inlocuit cu piese noi...si in realitate masina nu trece vreunul din testele pe care colegii le-au sugerat sa le faci anterior...
Deci ori mergi pe varianta fortei brute inlocuind pana se rezolva..ori gasesti un diagnostician bun...asta e mai greu pentru ca reprezentantele lui peste prajit nu investesc in oameni...le cam convine sa se mai schimbe si piese aiurea ca doar balta are peste...
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Colegii de mai sus nu prea au zis nimik concret in afara de ceva teorie. Ce am schimba eu pe masina am pus numai noi ca sh chiar nu are rost. De acuma caut sh centrala si altele.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
kamikaze202002 a scris:Euro 2 dar mai putin conteaza. Problema este ca nu-mi dau seama de ce clipeste becul la 5 - 10 minute dupa ce plec sau pur si simplu stand pe loc. Dupa ce clipeste 3-4 minute ramane aprins 5-10 minute apoi iar incepe sa clipeasca si motorul incepe sa aiba un mers oscilant si nu se accelereaza din prima si scoate si fum mai mult. Asta e problema la care astept un ajutor ceva.
Adevarat,eu nu pot sti ce euro are fiecare motor,dar stiu perioadele standard,ale U.E. 1993-euro1;1996-euro2;2000-euro3,etc. Apropo de clipit la 5-10mnute dupa pornirea motorului,sa stii ca sonda lambda nu emite nici un semnal pina la o anumita temperatura a gazelor arse,implicit a motorului,deci calculatorul functioneaza oarecum,"legat la ochi",pina se atinge aceea temperatura.Intrind in functiune sonda,detecteaza gaze de benzina nearse(fum),peste nivelul admis si calculatorul avertizeaza soferul prin aprinderea in fleshuri a martorului din bord,ca este o anomalie in functionarea motorului si este in pericol catalizatorul. Problema ta,are o sumedenie de cauze posibile,ce pot fie verificate mult mai usor practic,cu o dotare minima necesara,dar tu vrei solutia,clara si concisa,intr-o propozitie,fara "teorie".Ce vrei...! Asta-i forumul,vorbarie multa si treaba putina...,munca linga masina se face!
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Aplicans strict teoria te intreb: Ai scos strapul din mufa dupa ce ai facut testul agrafa?
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Te rog mult sa-mi enumeri daca vrei cate cauze posibile de clipire a becului poate am omis ceva. Sonda lamda este buna, dupa cum ai spus si tu. Ea este efectul a ce are motorul meu, eu cauza nu o depistez. Mersi
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Era mult mai simplu si sa scot mufa de la sonda si se aprindea becul din star, consuma mai mult dar nu mergea intrerupt si fara putere si cand bagi piciorul tare in pedala sa dea sa moara motorul
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
kamikaze202002 a scris:Colegii de mai sus nu prea au zis nimik concret in afara de ceva teorie. Ce am schimba eu pe masina am pus numai noi ca sh chiar nu are rost. De acuma caut sh centrala si altele.


Te rog sa soliciti moderatorilor returnarea integrala a tuturor contributiilor pe care le-ai platit acestui forum...ai dat banul si primesti doar 'teorie'
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ca nu ti-ai platit cotizatia
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
kamikaze202002 a scris:, eu cauza nu o depistez.
Cum teoria este criticata,las practicienii,sa te ajute!... Succes!
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu spun ca teoria e rea, am citit-o si eu inainte sa intru pe forum, dar m-am lovit de practica si lipsa de experientza in modele astea simple intr-un fel dar complicate in multe moduri. De 2 zile merg cu mufa la sonda scoasa si nu memoreaza nici un cod de eroare, nici nu se aprinde becul cand pornesc motorul ci dupa ce plec si trec cateva minute 5 - 10 incepe sa palpaie si merge nasol. Am sa incep sa scot cate o mufa sa vad cum se comporta ca alceva nu stiu. Senzorul hall este este nou.
  • kamikaze202002

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Senzorul hall era defect, nu era in parametri si l-am inlocuit.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR