Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • robitzoo

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara , cred ca am ceva probleme cu consumul la vectra mea din 2001 Y20Dth , si , cam singura modalitate de a afla asta e sa stiu cam cati litrii de combustibil sunt pe fiecare linie a indicatorului de combustibil. Ceea ce m-ar interesa in mod special este ultima linie alba de jos (chiar deasupra celor trei liniute rosii ) . Stie cineva cam cati litrii de motorina mai am ? acul meu este cam la un milimetru deasupra acelei linii.. Sper ca am fost explicit , va multumesc , o seara buna !
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
pune masina pe un loc drept (adica orizontal) iar cu un op-com, afli exacxt cati litri de motorina mai ai in rezervor. MAi simplu nu se poate.
  • cosmache

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut , aleg sa intreb aici problema mea deoarece sa nu mai deschid alt thread cu aceiasi problema , am o astra G disel 2.0 si acul de la motorina imi scade si creste in functie de drum adica daca urc cu ea o panta , si motorina fiind la prima linie scade pana aproape de linia de rosu aproape , iar cand cobor sare de prima linie de motorina , stiu ca este normal sa fluctueze un pic dar la mine banuiesc ca este prea mult , care ar fi cauza si ce trebuie sa-i fac ? Treaba este ca dupa ce ajung cu masina pe drept unde ar trebuie sa imi indice corect motorina ramane cum vrea el , si trebuie sa opresc si sa ii tin contactul putin pus si o pornesc si indica zic eu cat de cat bine motorina care este in rezervor!
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
La fel face si a mea dar m-am obisnuit. Cand vin citiva km uniform din exterior si intru in oras cu acul la prima linie de exemplu la o frana mai serioasa, denivelare sau curba mi se aprinde becul. La urmatoarea pornire se stinge .... si tot asa.
E aiurea sa lasi masina seara in parcare cu becul aprins (sau chiar clipind ) si dimineata la plecare sa constati ca acul sta aproape lipit de prima linie.
De obicei ma iau dupa kilometraj facand un calcul sumar dupa alimentare cam citi km ar trebui sa fac stiind consumul aproximativ al masinii.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Asa face si la mine la opel, si e benzinar, asa face si la un nissan pe care il avem, deci nu e o problema. Probabil tocmai acesta e si motivul pentru care nu e recomandat sa circulati cu combustibil putin (pe rosu). E ceva normal, deoarece benzina/motorina sta orizontal in rezervor, deci daca urcati sau coborati o panta, combustibilul va merge in partea cea mai de jos a rezervorului si de aici fluctuatiile de nivel.
  • cosmache

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
am inteles va multumesc tuturor. sa aveti un Craciun Fericit alaturi de cei dragi.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Multumim si asemenea iti dorim si noi !
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
robitzoo a scris:Buna seara , cred ca am ceva probleme cu consumul la vectra mea din 2001 Y20Dth , si , cam singura modalitate de a afla asta e sa stiu cam cati litrii de combustibil sunt pe fiecare linie a indicatorului de combustibil. Ceea ce m-ar interesa in mod special este ultima linie alba de jos (chiar deasupra celor trei liniute rosii ) . Stie cineva cam cati litrii de motorina mai am ? acul meu este cam la un milimetru deasupra acelei linii.. Sper ca am fost explicit , va multumesc , o seara buna !



la ultima linie alba sunt in jur de 10 litri in ea.de acolo in jos o sa ti se aprinda becul.eu am pus op com-ul pe masina cand era sub linia alba imediat si mai aveam 9 litri.bafta
  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut.
Am si eu probleme cu consumul sau cu indicatorul de motorina.
Mai exact alimentez de 100 ron (undeva la 16 litri) si in ultima luna am ajuns sa constat ca masina consuma undeva la 1 L / 10 Km la drum intins sau indicatorul indica eronat.
Zilnic de luni pana vineri fac 50 km dus - intors de acasa pana la lucru si odata la max 4 zile trebuie sa alimentez.
Este un consum prea mare de motorina sau normal pentru vremea friguroasa de afara?
Am citit ca poti verifica cu Op-Com-ul cati litri ai in rezervor, intrebarea mea, e cum poti sa faci acest lucru?
Mentinez ca detin o interfata Op-Com dar nu stiu unde sa ma uit.

Va doresc Drumuri bune si Sarbatori Fericite alaturi de cei dragi.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pai daca alimentezi curent de 100 lei adica 16 litri si faci zilnic 50 km necesitand o noua alimentare dupa 4 zile asta inseamna ca aprox la 200 km consumi 16 litri de unde reiese un consum de 8 %. ( un consum de 1 litru la 10 km ar insemna consum de 10% adica cu 16 litri ai rula 160 km)
La iesirea din Peco noteaza km ( sau seteaza-l pe cel mic la zero) si vezi citi km rulezi in mod normal si aproximativ cu litrii bagati .... numai nu ,,intinde coarda,, sa ramai fara motorina din dorinta de a stoarce si ultima picatura din rezervor. Very Happy

Ieri am bagat si eu de la Mol motorina lor desteapta EVO 16 litri si sa vad ce concluzii trag. Am pus kilometrajul mic la zero , am deja cam 70 km facuti dar acul parca se cam grabeste in coborare. Abia dupa ultimii 30 km am inceput sa simt ca masina trage ceva mai bine ( o idee) si e cu ceva mai silentioasa. Mi s-a intamplat ieri de 2 ori prin oras fiind liber traficul sa constat ca merg cu 100 fara sa-mi dau seama (tinand cont de zgomotul motor)


Ultima modificare făcută de 13nicu la Joi 26 Dec, 2013 3:14 pm
  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Alimentez de obicei atunci cand ajunge la prima liniuta alba ca sa nu ajung pe rosu.
Dau un exemplu : Alimentez azi 16 L iar dupa 3 zile de mers cu masina la lucru alimentez iar ca ii posibil daca mai merg o zi cu ea la lucru cand ma intorc sa ajung pe rosu. Dupa ce alimentez la 3 zile pot sa merg cu masina 4 zile la lucru fara sa alimentez.
Dupa un calcul facut am un consum undeva la 1 L / 11 kM si parca este destul de mare mai ales la drum intins.
Undeva la 160-170 km trebuie sa alimentez.
Pana sa vina frigul faceam cu 10 L 130 Km in oras.
Sincer nu stiu din ce cauza a ajuns sa consume asa de mult.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
1 litru 11 km = 9%.
Ce sa zic ...... prin oras , si a mea ( 1.7 dt) se invarte la 7 , chiar 8 uneori cind o batjocoresc dar eu, recunosc, o las sa mearga destul de mult la relanti. Adica si dimineata citeva minute ...... si prin oras unde prefer in locul unei opriri/porniri sa o las sa merga 5-10 minute aiurea.

Oricum, ,,liniutele,, rosii sint estimative ... eu nici nu ma iau dupa indicator ca am explicat mai sus in topic de ce
As mai avea o sugestie dar e cam ,,greutza,, acum in pline sarbatori.
Alege ca punct de referinta liniuta verticala de pe ceas adica sa consideri ca acolo e pe ZERO. De la ea , alimentezi 16 l si rulezi 200 km sa zicem (8%). Cand i-ai rulat, indiferent de ce spune ceasul, faci o noua alimentare cu 16 l si mai rulezi 200 km. Si tot asa.
Dupa un timp ar trebui sa vezi tendinta acului ..... daca atunci cind ti-ai terminat ,,portia,, de km el sta sub ZERO considerat de tine , e clar, masina consuma mai mult de atat. Daca are tendinta de la alimentare la alimentare sa ,,creasca,, , logic ai consumat mai putin de atat.
PS - stai ca acum vad ca tu ai Vectra .....banuiesc ca nu coincide grafica ceasului cu al meu de pe G. Oricum, ideea era sa consideri punct ZERO motorina o urmatoare gradatie de pe ceas tocmai de a nu risca sa ramai fara motorina si pana stabilesti un consum aproximativ sa ai de unde sa te ,,imprumuti,,. Practic iti furi singur caciula ! Very Happy
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Cel mai simplu ar fi sa-i fac un full complet, si sa mergi 100 km. Si eu fac aceeasi chestie ca tine, parcurg aceeasi distanta, doar dimineata si seara, dar cu treapta 1, opriri si mers in coloana. La sfarsit imi iese un consum de 10-11%, iar de 100 lei abia parcurg 170 km, cu un banal motor de 1,9
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nah, daca isi permite acum un full , evident, e cea mai buna solutie. Metoda ,,mea,, era de a estima un consum aproximativ fara o afectare financiara serioasa.
Faza cu laptopul pentru citirea cant de combustibil din rezervor totusi nu mi se pare o chestie stricta matematic. OP-COM-ul va citi ce spune sonda si sonda poate citi cum vrea ea.
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E nasol daca ramai fara motorina...se dezamorseaza circuitul si pompa poate fi afectata...de ce nu consideri ca este imperios necesara alimentarea cand incepe sa clipeasca becul si scapi de dilema...chiar daca sunt probleme financiare...modifici doar pragul de minim acceptat..ca tot aceeasi suma cheltui in final.
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu am gasit topic cu acest subiect pentru Zafira, dar cred ca nu este diferenta. Cu privire la indicatorul de nivel al carburantului (benzina) am si eu o nedumerire. Voi incerca sa explic cu cuvintele mele fiindca imi este greu sa reproduc ce se intampla. Se intampla ca in timpul unei calatorii sa imi afiseze valori diferite a nivelului carburantului, cu precadere cand rezervorul maia re aprox un sfert de carburant. Ex: dupa un nr de km parcursi imi afisaza indicatorul in dreptul primei liniute, dupa alt nr de km, (cand opresc masina) indicatorul este peste primia linie, apoi iar scade, apoi iar creste ... in ciuda faptului ca masina consuma in acest timp. Cum este posibil ca dupa ce am consumat sa imi indice mai mult decat data anterioara? Sunt situatii in care se aprinde indicatorul luminos de avertizare si comp de bord imi afisaza 25km pana la pompa ... alteori 52, alteori 74 ? Sper ca am fost explicit.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR