Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare
  • codrut_corsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
salut baieti. am o mica mare problema. am masina de cateva saptamani si merge directia greu (cand merg cu spatele se vireaza foarte usor) . am fost azi sa fac geometria rotilor. dupa ce am facut-o mi-a dat baiatul de acolo o hartie cu ce a facut. rotile mergeau deschise din cate zicea el. am plecat de acolo si nu este aproape nici o diferenta.. masina tot vireaza foarte greu si trage in partea dreapta. poate fii si altceva? . am uitat sa mentionez ca am caseta de directie clasica. multumesc
Skip ads

  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
ai mai uitat sa precizezi si ce masina ai...sa inteleg ca nu ai sevo?daca zici ca ai caseta clasica.De obicei directia greoaie este de la lipsa uleiului din caseta sau a unei defectiuni ale acesteia .Dupa o refacere a directiei(si daca aceasta a fost facuta corect si nu dupa ureche)n-ar trebui sa traga dreapta ,o alta cauza ar fi blocarea rotii din dreapta din diferite motive.
  • codrut_corsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
ma scuzati. modelul masinii este opel corsa 1.2 , an fabricatie 1994. directia a fost facuta in service azi. banuiesc ca este in regula odata ce e facuta pe calculator. si caseta este clasica adica nu are servo. mi am dat seama zilele trecute ca merge greu , cand am condus o dacie papuc(directie tot clasica) si mergea volanul foarte usor.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Geo30 a scris:daca zici ca ai caseta clasica.De obicei directia greoaie este de la lipsa uleiului din caseta sau a unei defectiuni ale acesteia ..
Ulei...,in caseta clasica...! Pardon!
  • codrut_corsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
m am uitat aseara si am vazut ca un burduf de la caseta este rupt..sa nu mai aiba ulei in ea?..vaselina?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Daca e clasica , merge pe baza de vaselina. Prin spartura unui buruf rupt mai intra praf si apa dar nu astea afecteaza in asa masura incat sa ai directia greoaie.
Ce directie computerizata e aia ca iti trage masina dreapta ? Totusi poti verifica sa nu-ti infraneze vreo roata ..... cauti un loc intr-o panta usoara si vezi daca masina ,,aluneca,, lin pe ea ( repeti manevra de mai multe ori folosind frana la capetele ,,zonei in panta,,
Am in parcarea blocului un fel de val lin de pamant de vreo 10-15 cm ( evident, urmat de o groapa proaspata in plina formare) si cand am dubii cu infranarile, urc masina pe ,,culmea,, valului , calc ferm pedala de frana si apoi o eliberez. Masina trepuie sa curga lin si uniform inapoi.
Arunca o privire si la semibielete ( bielete antiruliu) si bucsi bara stabilizatoare ...si din cauza lor se vireaza greu uneori.
Ca ultima solutie n-ar strica de verificat ,,melcul,, casetei ......adica angrenajul unde se imbina axul volan cu caseta directie.
  • codrut_corsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
bun.multumesc de sfaturi. azi am ridicat masina de fata pe 2 butuci si am observat ca si cu rotile in aer volanul se misca destul de greu..adica opune umpic de rezistenta. in mers directia lucreaza ca si cum ar avea o masina cu servodirectie,pompa defecta. multumesc
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pai suspendata fata ar trebui sa poti invarti volanul cu un deget ...... sau sa poti manevra directia stanga/dreapta destul de usor tragand/impingand de una din roti.
Desfa ambele burdufuri ( le prinzi inapoi cu coliere din plastic daca se distruge sistemul lor de fixare) si greseaza axa casetei cu o vaselina mai de calitate. Pentru partea stanga virezi maxim dreapta si invers. Daca si asa se manevreaza destul de greu, atunci trebuie verificata caseta. Nu stiu dar banuiesc ca pe partea dreapta trebuie sa ai un fel de ghidaj/bucsa sustinere a axei in caseta.
Sau alta SH.

si totusi a ramas intrebarea - de ce la mersul cu spatele poti manevra usor directia ?-
  • codrut_corsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
asta este..la mersul cu spatele directia merge usor..adica nu opune rezistenta cand virez.. cand merg cu spatele volanul revine lin in pozitia in care rotile sunt drepte , iar cand merg normal trebuie tras de volan tare in viraj si revine volanul brusc in pozitia in care masina merge dreapta
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...si uite asa tot la unghiuri de geometrie ajungem. Probabil e prea ,,deschisa,, fatza ca alta idee nu-mi vine.
Inainte de reglajul geometriei s-a verificat LA TOATE CELE 4 ROTI daca n-ai jocuri din rulmenti, pivoti, bielete, telescoape, etc ?
  • codrut_corsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
nu mi a facut constatarea asta e...am vorbit azi cu baiatul de la service si a zis ca sa ma duc maine sa mi faca o constatare. o sa ma duc maine dimineata sa vad ce zice si revin cu un mesaj .multumesc mult!
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Te asteptam cu concluzii.
Bafta.
  • codrut_corsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
am fost azi la service. baiatul de acolo a zis ca flansile de la amortizoare au putin joc, si la roata din stanga a gasit o problema pe sasiu..adica a gasit rugina unde vine bara de la unghiul de fuga(asa am inteles eu) si ca ar fii deplasata acea bara. trebuie sa ma duc la un thinichigiu sa vad ce zice si sa schimb flansile.. este posibil ca din cauza rotilor..ca merge una inaintea celeilalte sa vireze asa greu?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Probabil la inaintare in linie dreapta e in regula ...la viraje clar nu, unde bracarea rotilor se realizeaza la niste cote si unghiuri exacte. Plus ca e vorba si de siguranta ta ca totul sa fie in regula la trenul de rulare. Daca e ceva copt acolo ( n-am prea inteles ce ) trebuie rezolvat sa nu te trezesti la o groapa ca-ti pleaca roata sau te culci pe ea.
http://www.geometrieauto.ro/?p=geometrie - arunca o privire aici
  • codrut_corsa

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
interesanta postare. zilele astea o sa merg la un tinichigiu sa mi zica ce e de facut si voi revenii cu un mesaj.multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR