- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Pentru toti cei care aveti cutie de vitze M32 pe Corsa D (cutia manuala in 6 trepte) probabil mai devreme sau mai tarziu veti avea problemele descrise la topicul de mai jos:
https://www.clubopel.com/vie...p=1633040#1633040
De-abia dupa ce mi-a picat si mie am aflat ca de fapt aceste cutii creaza mari probleme din cauza rulmentilor prost dimensionati, fiind vorba de proiectare defectuoasa din fabricatie, sau loturi de rulmenti prosti. Merg perfect, pana cand rulmentii cedeaza de tot. La mine am vazut chiar si ciupituri pe bilele rulmentilor, ca sa nu mai vorbit de jocul format in camasa rulmentului.
Mie mi s-a stricat la 142.000 de km, dupa ce am grijit si bibilit toata masina cat de mult se putea. Am avut noroc ca sunt tipicar de fel si mi-am dat seama repede de sunetul aparut nou in mersul masinii, ca daca mai mergeam mult asa, pateam si eu ca altii, la care efectiv au cedat rulmentii de tot si le-au buibuit cutiile.
Simptomele pot fi unele din cele enumerate mai jos:
1. sunet de rulment, ca un vajait regulat, asemanator cu cel produs de niste cauciucuri de iarna proaste, cel mai puternic in cazul meu se auzea la 2800 ture in treapta 3, treapta 5, sau pe toata plaja de turatii in treapta 6
2. se misca schimbatorul in viteza, in timpul mersului, chiar iese singur din viteza (nu a fost cazul meu, dar sunt filme gramada pe youtube cu acest fenomen)
3. intra greu in viteza 1 la pornirea motorului, mai ales in mansarier (a fost si cazul meu, dar am lasat-o pe seama temperaturilor scazute, pana cand fenomenul s-a agravat)
Defectul apare preponderent pe rulmentul mic montat aproape de pinionul pentru treapta 6, pe care si forta aplicata este cea mai mare. Problemele apar foarte frecvent la Insignia si Astra, care au motoare mai mari cu cuplu mai mare, unde forta aplicata pe rulment este din cate am auzit aproape egala cu maximul la care rezista acei rulmenti.
La topicul gasit si al carui link il aveti mai sus gasiti codurile pieselor ce trebuie cumparate, in cazul in care veti avea aceasta problema.
Eu am avut bafta de un mecanic priceput care mi-a rezolvat-o boboc.
Sper sa nu imi fie blocat topicul, acesta exista si in sectiunea Probleme Tehnice Motoare Diesel, dar m-am gandit ca se gaseste mai usor daca se completeaza si la sectiunea Corsa.
Sper sa va ajute informatiile mele.
Pentru toti cei care aveti cutie de vitze M32 pe Corsa D (cutia manuala in 6 trepte) probabil mai devreme sau mai tarziu veti avea problemele descrise la topicul de mai jos:
https://www.clubopel.com/vie...p=1633040#1633040
De-abia dupa ce mi-a picat si mie am aflat ca de fapt aceste cutii creaza mari probleme din cauza rulmentilor prost dimensionati, fiind vorba de proiectare defectuoasa din fabricatie, sau loturi de rulmenti prosti. Merg perfect, pana cand rulmentii cedeaza de tot. La mine am vazut chiar si ciupituri pe bilele rulmentilor, ca sa nu mai vorbit de jocul format in camasa rulmentului.
Mie mi s-a stricat la 142.000 de km, dupa ce am grijit si bibilit toata masina cat de mult se putea. Am avut noroc ca sunt tipicar de fel si mi-am dat seama repede de sunetul aparut nou in mersul masinii, ca daca mai mergeam mult asa, pateam si eu ca altii, la care efectiv au cedat rulmentii de tot si le-au buibuit cutiile.
Simptomele pot fi unele din cele enumerate mai jos:
1. sunet de rulment, ca un vajait regulat, asemanator cu cel produs de niste cauciucuri de iarna proaste, cel mai puternic in cazul meu se auzea la 2800 ture in treapta 3, treapta 5, sau pe toata plaja de turatii in treapta 6
2. se misca schimbatorul in viteza, in timpul mersului, chiar iese singur din viteza (nu a fost cazul meu, dar sunt filme gramada pe youtube cu acest fenomen)
3. intra greu in viteza 1 la pornirea motorului, mai ales in mansarier (a fost si cazul meu, dar am lasat-o pe seama temperaturilor scazute, pana cand fenomenul s-a agravat)
Defectul apare preponderent pe rulmentul mic montat aproape de pinionul pentru treapta 6, pe care si forta aplicata este cea mai mare. Problemele apar foarte frecvent la Insignia si Astra, care au motoare mai mari cu cuplu mai mare, unde forta aplicata pe rulment este din cate am auzit aproape egala cu maximul la care rezista acei rulmenti.
La topicul gasit si al carui link il aveti mai sus gasiti codurile pieselor ce trebuie cumparate, in cazul in care veti avea aceasta problema.
Eu am avut bafta de un mecanic priceput care mi-a rezolvat-o boboc.
Sper sa nu imi fie blocat topicul, acesta exista si in sectiunea Probleme Tehnice Motoare Diesel, dar m-am gandit ca se gaseste mai usor daca se completeaza si la sectiunea Corsa.
Sper sa va ajute informatiile mele.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
quicknick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 -
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2009
- Mesaj Privat
Am si eu probleme asemanatoare (Corsa D, 6 trepte): huruit in treapta a 6-a, un zumzet permanent de rulment cat timp masina e in miscare, indiferent de treapta (chiar si scoasa din viteza si cu motorul oprit). Masina abia "implineste 40k km, i-am schimbat si uleiul din cutie la ultima revizie... bani aruncati! Cum aflu ce cutie am pe masina (M20 sau M32)? Ca se pare ca va trebui sa caut setul de rulmenti... daca nu vreau sa caut si carcasa si pinioane, mai apoi...
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
quicknick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 -
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2009
- Mesaj Privat
Da. De fapt avea vreo 7 km la bord cand am luat-o
Zgomotul l-am sesizat in vara cand aveam in jur de 35k km, a devenit tot mai sesizabil cu trecerea timpului, acum 2 saptamani am cerut si schimbarea uleiului din CV la revizie, nu s-a imbunatatit in niciun fel. In uleiul vechi n-am observat pilitura (span), presupun ca deocamdata sunt doar mici ciupituri in rulment, probabil "schijele" sunt la fundul cutiei sau pe magnet (presupun ca are asa ceva).
Zgomotul l-am sesizat in vara cand aveam in jur de 35k km, a devenit tot mai sesizabil cu trecerea timpului, acum 2 saptamani am cerut si schimbarea uleiului din CV la revizie, nu s-a imbunatatit in niciun fel. In uleiul vechi n-am observat pilitura (span), presupun ca deocamdata sunt doar mici ciupituri in rulment, probabil "schijele" sunt la fundul cutiei sau pe magnet (presupun ca are asa ceva).
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
quicknick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 -
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2009
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Daca masina a fost achizitionata de noua si ai facut reviziile numai in reteaua autorizata Opel, incearca sa ii fortezi sa iti repare cutia pe cheltuiala lor, pt ca nu e normal sa se strice la 40000km. Reprezentanta de aici poate face o informare catre Opel, care in anumite cazuri poate accepta reparatia pe cheltuiala lor (Opel policy).
quicknick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 -
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2009
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- OP
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
clau70 a scris:@d_claudiuus
Nu cumva ai cutie M20? M32 au cele cu motor 1.7CDTI.
Nu cumva ai cutie M20? M32 au cele cu motor 1.7CDTI.
Mecanicul mi-a zis ca am M32. Modelul motorului este A13DTR, 6 trepte, cuplu 210 Nm, 96 cai putere. Am sa ma uit si pe ea sa vad acel nr de identificare indicat de voi. Oricum, daca este vorba de acelasi rulment ca si pe M20, problema este aceeasi.
@Andreixyz - este totusi un defect de fabricatie al cutiei in sensul ca rulmentii sunt prost dimensionati si nu rezista la forta necesara, sau a fost vorba de loturi de rulmenti defecti din fabrica?
Daca este defect de fabricatie si design al cutiei, inseamna ca la cateva zeci de KM va trebui sa tot schimbam rulmentii?
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
Daca este defect de design pana la aparitia unei noi cutii...da...la cateva zeci de mii se schimba rulamentii..normal..cauza nu este eliminata. Nu stiu cum este in legislatia romaneasca, dar va pot spune ca in cea germana si franceza se prevede ca daca un produs are deficienta de proiectare sau executie seriala atunci producatorul trebuie sa remedieze pe cheltuiala lui chiar daca perioada de garantie a trecut...
De exemplu cand 1.5 dci-ul Renaultului era la inceputuri, datorita unei erori de proiectare, facea cavitatie in pompa de inalta si spanul rezultat aranja injectoarele...chiar si la noi primele serii de logan au fost afectate..
In Ro marlanii au spus ca e motorina "proasta"...in Franta au fost zeci de procese pe rol...si pana la urma au trebuit sa remedieze...
Erori de proiectare mai scapa...ca vorba aia a gresi e omeneste...dar ma deranjeaza producatorii astia care vor sa se faca ca ploua...ai luat teapa..clanta !
Pana si la Corsa asta pe care am cumparat-o anul trecut de la Radacini Bdl. Timisoara am constata dupa circa o luna ca bateria nu este ferm fixata, bornele nestranse si ca plasticul ala de peste baterie e crapat. Explicatia este evidenta...masina a stat circa un an pe stoc si aia au mai scos bateria pentru reincarcare sau au schimbat-o ... cine stie...era pusa 'provizoriu' si eu am venit si am luat masina din showroom...
Asta pot sa inteleg, o scapare...dar cand m-am dus la ei sa o fixeze cum trebuie am cerut si inlocuirea plasticului crapat...aici oligofrenii se dadeau de ceasul mortii ca cica eu am umblat eu ca alea, alea...si acum vin sa schimb plasticul gratis...dobitoci sinistri...
Asa ca daca problema este generalizata...ar trebui sa va uniti si sa daca nu vor de voie buna..chemati in instanta + un mic meeting...asta e mai dureros decat orice proces...mai ales pe foametea asta...he, he, he...
De exemplu cand 1.5 dci-ul Renaultului era la inceputuri, datorita unei erori de proiectare, facea cavitatie in pompa de inalta si spanul rezultat aranja injectoarele...chiar si la noi primele serii de logan au fost afectate..
In Ro marlanii au spus ca e motorina "proasta"...in Franta au fost zeci de procese pe rol...si pana la urma au trebuit sa remedieze...
Erori de proiectare mai scapa...ca vorba aia a gresi e omeneste...dar ma deranjeaza producatorii astia care vor sa se faca ca ploua...ai luat teapa..clanta !
Pana si la Corsa asta pe care am cumparat-o anul trecut de la Radacini Bdl. Timisoara am constata dupa circa o luna ca bateria nu este ferm fixata, bornele nestranse si ca plasticul ala de peste baterie e crapat. Explicatia este evidenta...masina a stat circa un an pe stoc si aia au mai scos bateria pentru reincarcare sau au schimbat-o ... cine stie...era pusa 'provizoriu' si eu am venit si am luat masina din showroom...
Asta pot sa inteleg, o scapare...dar cand m-am dus la ei sa o fixeze cum trebuie am cerut si inlocuirea plasticului crapat...aici oligofrenii se dadeau de ceasul mortii ca cica eu am umblat eu ca alea, alea...si acum vin sa schimb plasticul gratis...dobitoci sinistri...
Asa ca daca problema este generalizata...ar trebui sa va uniti si sa daca nu vor de voie buna..chemati in instanta + un mic meeting...asta e mai dureros decat orice proces...mai ales pe foametea asta...he, he, he...