- deleted-32350
- OP
- 12 mesaje
- din 07 Apr 2009
deleted-32350
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salut,
In acest moment am o problema ( se pare) cu citirea presiunii din pneuri .
Istoric:
- masina ( Insignia Sport Tourer automat 4x4 A20DTH) a venit cu doua seturi de jenti si cauciucuri- vara LA 245/45R18 si iarna la 225/50R17. Ambele seturi sunt de aliaj si AU sensori montati pe jante.
- cat am folosit setul de vara totul a fost OK
- am montat setul de iarna si dupa aceea o perioada a fost ok, inclusiv prin faptul ca aparea mesaj de avertizare de genul "Winter Tyre" la pornire.
- din cauza ca o anvelopa de iarna avea o problema am decis sa schimb o pereche . Zis si facut numai ca setul de 2 anvelope noi Goodyear Ultragrip 8 de dimensiunea de mai sus a avut probleme - producea vibratii mari la accelerare si la peste 100 km/h- problema descrisa pe alt topic.
- am schimbat doua seturi de anvelope noi, un set pe garantie si al doilea pina la urma a fost returnat la vanzator si am decis sa le schimb pe toate 4 cu alta marca - Continental
- toate aceste probleme au fost insotite de mutari de anvelope de pe o janta pe alta si de jante de pe fata pe spate si de pe stanga pe dreapta, mutari la care le-am pierdut sirul.
- intre aceste mutari am efectuat si o vizita la Opel Radacini care a efectuat si update de soft cu aceasta ocazie
Problema:
- dupa primele astfel de mutari CB nu a mai indicat presiunea ci cate doua liniute la fiecare roata . NU a aparut nici o alta eroare pe bord , nici legata de TPMS nici de alt fel
- de 1 saptamana am un set nou de 4 anvelope si am facut cateva drumuri, unul pina la Alexandria de ex
- am tot citit ca dupa inlocuirea de jante / anvelope trebuie ca masina sa stea 10 min si sa parcurga o distanta sau sa ruleze un timp -intre 10 2si 30 min- cu viteza peste 30 de km/h
- dupa ce am facut drumul pina la Alexandria si inapoi, fara oprire la intoarcere , ma asteptam ca sistemul sa isi revina ) conform cu manualul ) dar se pare ca nu s-a intamplat asta
Ce parere aveti :
-este o problema legata de senzori?
- s-a intamplat ceva la update-ul de soft?
- exista vreo (alta)metoda de resetare a senzorilor decat cea din manual ( de exemplu cum exista acel buton la astra)?
- se poate vedea/rezolva prin interfata OBD?
eu cred ca nu este o problema cu senzorii din roti si oricum tot timpul am avertizat pe cei de la service ( Autosoft si Autozone) ca sunt jante cu senzori pentru a evita distrugerea acestora. Pare totusi putin probabil fie distrusi toti senzorii.Poate ceva la baterii desi totusi ma indoiesc , setul de jenti de iarna este din 2009 , desi masina este din 2011, iar senzorii sunt originali GM ( i-am verificat).
In manual scrie ca daca masina are TPMS si se monteaza jante care nu au senzori - ca de ex roata de rezerva- atunci apare o eroare pe acea roata - lucru normal.Acelasi lucru cred ca apare si daca unul dintre senzori nu functioneaza.
Eu insa nu am erori- doar ca nu afiseaza presiunea in CB ci doar doua liniute la fiecare roata. Presiunea in roti este setata ca in manual :2,4 cu 2,4 ( fiind tourer automat 4x4)- am citit ca si asta e importanta in procesul de resetare automata a sistemului TPMS
Multumesc anticipat pentru ajutor!
In acest moment am o problema ( se pare) cu citirea presiunii din pneuri .
Istoric:
- masina ( Insignia Sport Tourer automat 4x4 A20DTH) a venit cu doua seturi de jenti si cauciucuri- vara LA 245/45R18 si iarna la 225/50R17. Ambele seturi sunt de aliaj si AU sensori montati pe jante.
- cat am folosit setul de vara totul a fost OK
- am montat setul de iarna si dupa aceea o perioada a fost ok, inclusiv prin faptul ca aparea mesaj de avertizare de genul "Winter Tyre" la pornire.
- din cauza ca o anvelopa de iarna avea o problema am decis sa schimb o pereche . Zis si facut numai ca setul de 2 anvelope noi Goodyear Ultragrip 8 de dimensiunea de mai sus a avut probleme - producea vibratii mari la accelerare si la peste 100 km/h- problema descrisa pe alt topic.
- am schimbat doua seturi de anvelope noi, un set pe garantie si al doilea pina la urma a fost returnat la vanzator si am decis sa le schimb pe toate 4 cu alta marca - Continental
- toate aceste probleme au fost insotite de mutari de anvelope de pe o janta pe alta si de jante de pe fata pe spate si de pe stanga pe dreapta, mutari la care le-am pierdut sirul.
- intre aceste mutari am efectuat si o vizita la Opel Radacini care a efectuat si update de soft cu aceasta ocazie
Problema:
- dupa primele astfel de mutari CB nu a mai indicat presiunea ci cate doua liniute la fiecare roata . NU a aparut nici o alta eroare pe bord , nici legata de TPMS nici de alt fel
- de 1 saptamana am un set nou de 4 anvelope si am facut cateva drumuri, unul pina la Alexandria de ex
- am tot citit ca dupa inlocuirea de jante / anvelope trebuie ca masina sa stea 10 min si sa parcurga o distanta sau sa ruleze un timp -intre 10 2si 30 min- cu viteza peste 30 de km/h
- dupa ce am facut drumul pina la Alexandria si inapoi, fara oprire la intoarcere , ma asteptam ca sistemul sa isi revina ) conform cu manualul ) dar se pare ca nu s-a intamplat asta
Ce parere aveti :
-este o problema legata de senzori?
- s-a intamplat ceva la update-ul de soft?
- exista vreo (alta)metoda de resetare a senzorilor decat cea din manual ( de exemplu cum exista acel buton la astra)?
- se poate vedea/rezolva prin interfata OBD?
eu cred ca nu este o problema cu senzorii din roti si oricum tot timpul am avertizat pe cei de la service ( Autosoft si Autozone) ca sunt jante cu senzori pentru a evita distrugerea acestora. Pare totusi putin probabil fie distrusi toti senzorii.Poate ceva la baterii desi totusi ma indoiesc , setul de jenti de iarna este din 2009 , desi masina este din 2011, iar senzorii sunt originali GM ( i-am verificat).
In manual scrie ca daca masina are TPMS si se monteaza jante care nu au senzori - ca de ex roata de rezerva- atunci apare o eroare pe acea roata - lucru normal.Acelasi lucru cred ca apare si daca unul dintre senzori nu functioneaza.
Eu insa nu am erori- doar ca nu afiseaza presiunea in CB ci doar doua liniute la fiecare roata. Presiunea in roti este setata ca in manual :2,4 cu 2,4 ( fiind tourer automat 4x4)- am citit ca si asta e importanta in procesul de resetare automata a sistemului TPMS
Multumesc anticipat pentru ajutor!
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
Sa nu fi ramas o eroare pe undeva. Daca nu mai ai alte solutii, incearca sa decuplezi borna de la baterie pentru aprox. 10 min. Poate isi revine. Si la mine mi-a ramas clima setata pe o anumita directie, mai exact o setam sa bage la picioare iar ea baga doar la parbriz. Nu aveam erori, dar dupa decuplare bornei si- revenit. Bafta!
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@ovidiubos
rezolvarea problemei o poti avea doar la reprezentanta
-Fiecare senzor are o sursã de alimentare internã .(poti verifica asta daca senzori respectivi functioneaza doar cu ajutorul unei interfere MDI sau poate merge si o clona de OPcom2012 ia legatura cu un coleg de forum care are)
-Fiecare senzor are propriul unic de identificare ( ID ), cod pe care le transmite catre BCM( daca dupa inlocuirea rotilor nu ai fost la reprezentanta sa rescrie codurile in BCM acesti nu au cum sa functioneze)
-Fiecare senzor trebuie sã fie învãțat în memoria BCM deoarece acestia au o anumita frecventa radio
rezolvarea problemei o poti avea doar la reprezentanta
-Fiecare senzor are o sursã de alimentare internã .(poti verifica asta daca senzori respectivi functioneaza doar cu ajutorul unei interfere MDI sau poate merge si o clona de OPcom2012 ia legatura cu un coleg de forum care are)
-Fiecare senzor are propriul unic de identificare ( ID ), cod pe care le transmite catre BCM( daca dupa inlocuirea rotilor nu ai fost la reprezentanta sa rescrie codurile in BCM acesti nu au cum sa functioneze)
-Fiecare senzor trebuie sã fie învãțat în memoria BCM deoarece acestia au o anumita frecventa radio
- deleted-32350
- OP
- 12 mesaje
- din 07 Apr 2009
deleted-32350
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2009
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Am avut o problema asemnatoare pe astra h. Stiu sistemul e diferit, dar cred ca tot de acolo vine problema. La mine solutia a fost simpla, desi parea fara logica. Desi am resetat de sute de ori tpms-ul, am schimbat antena receptorului, dupa care am pus-o la loc, am verificat modulul sa nu aiba probleme cu lipturile, se pare ca solutia consta in refacerea corecta presiunilor, resetarea tpms si dupa aceea mesajele de eroare check tyres au fost inlocuite cu monitorizarea corecta a valorilor presiunilor. Fara modificarea presiunilor nu se poate!
- deleted-32350
- OP
- 12 mesaje
- din 07 Apr 2009
deleted-32350
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2009
- Mesaj Privat
update : am fost la Opel Radacini de pe Iuliu Maniu.Prima impresie: omul lor nu a mai facut asta pe Insignia pt ca nu stia unde sa caute in soft .
Partea complicata: se pare ca in programul Opel de service ( si in ECM ?) nu exista decat doua setari legate de presiunea din pneuri:
- alegerea tipului de anvelopa din pct de vedere greutate suportata :- greutate standard, extra- load, tip C, D ,.E etc
- valoare de referinta pentru presiune
( aplicabile si pe fata si pe spate) si cam atat la setari.
In vizualizare date se vad senzorii pe fiecare roata ( cu id-uri lor alocate pe fiecare roata - nu am insa cum sa verific daca este corecta alocarea dar sigur fiecare roata "vede "un senzor)
Ce nu se vede - si nu am reusit deloc sa fac sa se vada, este presiunea . La fiecare senzor exista niste campuri : ID, tip : stationar sau miscare, etc - printre care si presiunea unde valoarea este :"necunoscuta" si asa ramane.
Dupa discutii telefonice cu alti "specialisti"cei de la Opel Iuliu Maniu au descoperit ca mai exista o varianta de resetare a senzorului cu un dispozitiv care se apropie de senzorii de roti. Din pacate nici dupa aceasta operatiune nu se afiseaza decat celebrele liniute
Cum eu nu cred ca exista senzori de presiune fara sa arate presiunea ( cum sugerau cei de la Opel) si cum am verificat personal ca senzorii exista si sunt originali GM ramane in continuare o problema nerezolvata.
Concluzia:
- din ECM se pare ca nu poti sa faci alocarea de senzor pe roata . Cel putin cu softul de la reprez Opel .
- sistemul vede alocarea de senzor (ID- serie) pe fiecare roata dar nu primeste sau nu citeste si presiunea pe acel senzor ( pe nici unul dintre cei 4 de fapt)
- resetarea cu scoaterea bornei nu a rezolvat problema
- resetarea senzorilor cu un dispozitiv special se pare ca nu a rezolvat problema
In continuare caut solutii si idei...
Partea complicata: se pare ca in programul Opel de service ( si in ECM ?) nu exista decat doua setari legate de presiunea din pneuri:
- alegerea tipului de anvelopa din pct de vedere greutate suportata :- greutate standard, extra- load, tip C, D ,.E etc
- valoare de referinta pentru presiune
( aplicabile si pe fata si pe spate) si cam atat la setari.
In vizualizare date se vad senzorii pe fiecare roata ( cu id-uri lor alocate pe fiecare roata - nu am insa cum sa verific daca este corecta alocarea dar sigur fiecare roata "vede "un senzor)
Ce nu se vede - si nu am reusit deloc sa fac sa se vada, este presiunea . La fiecare senzor exista niste campuri : ID, tip : stationar sau miscare, etc - printre care si presiunea unde valoarea este :"necunoscuta" si asa ramane.
Dupa discutii telefonice cu alti "specialisti"cei de la Opel Iuliu Maniu au descoperit ca mai exista o varianta de resetare a senzorului cu un dispozitiv care se apropie de senzorii de roti. Din pacate nici dupa aceasta operatiune nu se afiseaza decat celebrele liniute
Cum eu nu cred ca exista senzori de presiune fara sa arate presiunea ( cum sugerau cei de la Opel) si cum am verificat personal ca senzorii exista si sunt originali GM ramane in continuare o problema nerezolvata.
Concluzia:
- din ECM se pare ca nu poti sa faci alocarea de senzor pe roata . Cel putin cu softul de la reprez Opel .
- sistemul vede alocarea de senzor (ID- serie) pe fiecare roata dar nu primeste sau nu citeste si presiunea pe acel senzor ( pe nici unul dintre cei 4 de fapt)
- resetarea cu scoaterea bornei nu a rezolvat problema
- resetarea senzorilor cu un dispozitiv special se pare ca nu a rezolvat problema
In continuare caut solutii si idei...
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- deleted-32350
- OP
- 12 mesaje
- din 07 Apr 2009
deleted-32350
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2009
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- re5pect_at
- **
- 126 mesaje
- din 18 Sep 2012
- Insignia 2009 A20dtj
- Bucuresti
re5pect_at
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
vin si eu cu o intrebare scurta pe topicul omului, chiar daca nu il ajut cu nimic masina mea este echipata cu modul TPMS (exista receptorii in spatele aripilor, pot sa vad ECU de TPMS in OPCOM, am si in CID meniul respectiv dar am celebrele liniute. Niciun alt mesaj de eroare. Mentionez ca masina am luat-o fara senzori in roti, si niciodata n-au functionat. Astazi am cumparat senzorii de la un coleg forumist, care e procedura ce trebuie urmata , montati in roti, presiune 2.4, si incep sa merg cu masina , sau trebuie mers la Tech2 si "invatati" in sistemul de receptie ? Si cum stiu daca sunt bateriile intregi sau nu ?
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Florin Insignia
- **
- 392 mesaje
- din 16 Mar 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Maramures
Florin Insignia
- Mesaje scrise: 392
- Locatie: Maramures
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Este simplu de aflat,daca in meniu ai fereastra cu masina care afiseaza presiunile celor patru roti,atunci ai modulul montat pe masina,daca nu ,atunci nu-l ai si automat nu il poti activa(nu ai ce),se mai poate verifica cu ajutorul seriei de identificare(VIN) daca masina a venit cu aceasta optiune din fabrica,imi poti trimite pe privat seria si iti spun daca ai sau nu acel modul...
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Dupa mers mai in viteza unul din senzori nu a mai aratat valoarea presiunii. Oprit/pornit motor nu a ajutat, insa dupa vreo 20 minute a aparut singura valoarea. Ieri dupa mers normal prin oras 2 senzori nu aratau nimic, insa dupa citeva minute au aratat iarasi.
Din ce am citit mai sus nu am inteles :
- care e sursa de alimentare a senzorilor, baterie , magnetic, cablaj(putin probabil)?
- daca fiecare senzor are o frecventa unica de transmisie, e posibil ca in unele zone sa interfereze cu alte device-uri ?
- depinde transmisia de temperatura? Desi erau doar 20 grade afara, nu cred ca temperatura si presiunea in cauciuc sa supraincalzeasca senzorul (arata presiunea 260).
Din ce am citit mai sus nu am inteles :
- care e sursa de alimentare a senzorilor, baterie , magnetic, cablaj(putin probabil)?
- daca fiecare senzor are o frecventa unica de transmisie, e posibil ca in unele zone sa interfereze cu alte device-uri ?
- depinde transmisia de temperatura? Desi erau doar 20 grade afara, nu cred ca temperatura si presiunea in cauciuc sa supraincalzeasca senzorul (arata presiunea 260).
- deleted-100538
- **
- 336 mesaje
- din 23 Mar 2015
deleted-100538
- Mesaje scrise: 336
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2015
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- lbanias
- ***
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat