Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • miai

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut, detin un Opel Vectra A 1.8i din 1992 si recent (sambata trecuta - acum 140 km) am instalat GPL pe ea - marca Tomasetto - 55 litri (In care intra, daca am inteles bine, aprox. 45-47 litri maxim).

Dupa ce a fost montat GPL-ul, am bagat de 20 Lei de la o statie no-name si inca 120 Lei de la Lukoil, deci era rezervorul plin = aprox 47 litri (masina a fost apoi putin 'plecata' din oras si am luat-o inapoi dupa 2 zile - mai putin relevant, dar doar sa arat ca a avut si drum extra-urban).

Au fost facuti, de sambata trecuta - 145 km cu ea, urban si extra-urban, iar cand am verificat acum indicatorul de la butelie (ca indicatorul cu leduri de la bord este pe rosu), constat ca mai are in jur de 20% gaz in rezervor. Maine voi da un telefon la firma care a montat GPL-ul sa arunce o privire la reglaj, ma gandesc ca nu e normal ca o masina care consuma in Bucuresti in jur de 15litri de benzina / 100km pe distante scurte, sa imi manance 30 litri de gaz pe aceleasi distante.

A mai patit cineva ca in situatia mea? Ma gandesc ca ar fi o problema de la altceva si as vrea sa stiu si o parere pana ajung inapoi la service-ul cu pricina.

Multumesc anticipat!
Mihai
Skip ads

  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
mie mi-a luat iarna trecuta cand am marit putin debitul la gaz ca venise frigu si-mi intrerupea maxim 18 la suta mers doar in oras. vara era mult mai mic consumul. masina din semnatura.
darv30 la suta e prea de tot.
  • miai

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Tocmai ce am consumat tot rezervorul de GPL in 180 km, din care vreo 10 pe benzina Smile Am mai observat ca scade temperatura dupa ce ajunge la 90 grade + azi am incercat sa o pornesc pe benzina (foarte greu a pornit) si dupa ce am turat-o un pic a murit si a fost nevoie sa o pornesc pe gaz. Maine dau o fuga la service, poate ma lumineaza oamenii.
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Inseamna ca ai pierderi de gaz la plaman am patit si eu odata, valva aia nu mai inchidea la trecerea pe benzina si baga gaz in prostie nu mai mergea pe benzina de loc.. app vezi ca s-ar putea sa iti mute topicul la GPL pe opel ca mai e unu.
  • miai

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am inteles, o voi duce la verificat la un service de cartier specializat si le voi zice fiindca tocmai ce am sunat la cei care mi-au montat instalatia (culmea, pareau foarte seriosi acum o saptamana) si mi-au zis ca am vedenii si sa nu ma iau dupa indicatorul de pe butelie sau led-ul de la bord, ca alea sunt doar asa, estimativ Smile Sa fac un plin, sa merg 100 km si sa completez, urmand sa vad abia atunci cand consuma sau sa merg pana se opreste pe GPL si trece automat pe benzina. Daca led-ul si indicatorul de pe butelie sunt de forma, de ce mai sunt acolo? In fine, voi investiga ce ai scris, Adrian Cosma, multumesc pentru info Smile
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Sa postezi dupa aici ca sunt si eu curios.
  • miai

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am trecut azi pe la service dar cica e doar reclama, service-ul s-a inchis. Asa ca voi da o fuga maine seara pe la Orsova (in Militari) - am vazut ca e alt service GPL acolo si sunt oameni seara care lucreaza. Revin cu info atunci Smile
  • miai

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am reusit sa ajung la service GPL azi si s-a uitat un mecanic la instalatie. Dupa vreo 2-3 minute, o pornesc, o tureaza el de 2-3 ori si imi spune: "nu e secventiala, alea se pot regla de pe laptop. Ca sa iti dai seama cat consumi, pui 10-15 litri de gaz si mergi cu ea pana iti moare, nu te lua dupa indicatoare. Era setata sa iti bage prea mult gaz, d-aia nu simteai ca merge mai greu cand mergi pe GPL si puteai sa fugi cu ea". Zic ok, el da de pin, o regleaza sa bage mai putin gaz si dau sa plec. Dupa 200 metri trag pe dreapta ca nu mai accelera, mergea cu maxim 20km/h. Deschid capota, dau iar de valva de la gaz sa bage putin mai mult si plec. Acum vad ca imi tine masina pe la 750 turatii si se aude un zumzet, pe langa trepidatii, cand o las la relanti. O sa pun 10-20 litri si o sa o reglez in functie de asta. Daca aflu mai multe informatii, o sa anunt. Multumesc pentru timp!
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
M-am jucat si eu cu robinetul ala. depinde pasii pe care ii ai la filet. am tot auzit sa deschizi o tura jumate ba 3 ba 2. Eu zic asa: cu mototorul oprit fa-i un semn cum il ai acum si inchide-l de tot dupaia te apuci sa desfaci, in functie de cate ture s-a inchis. relantiul nu trebuie sa iti ramana la 900 1000 rpm la mine statea asa cand era prea strans era prea mult aer pe langa gaz. ca sa stii cand e ok dai cu a -3a la 4000 de ture deci sa ai cam 100 la ora si daca nu iti da in nas e bine. acuma e cu dus si intors reglajul asta din robinetul ala de pe furtun e asa de mantuaiala. trebuie sa ai reglajele de pe plaman facute bine ca sa re poti juca cu robinetul.
  • miai

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Dupa ce am bagat de 90 lei (rezervorul indica faptul ca era aproape gol) si am condus 40 km, iar imi indica rosu si 10 litri ramasi. Nu stiu ce sa mai zic Smile Poate unii ar spune "arunc-o" dar na, dupa ce bagi 1500-2000 in 2 saptamani in masina nu te poti debarasa de ea chiar atat de usor, oricat de multi nervi ti-ar cauza aceasta. Voi face cum m-ai sfatuit, Adrian Cosma, ii voi face un semn cum e acum si il voi desface usor pana incepe sa "moara". Momentan vad ca la relanti sta pe la 650-700 turatii cand sunt pe GPL, cand trec pe benzina sta pe la 850-900. O sa ii fac azi un plin de GPL si sa vedem efectul, sper doar ca atunci cand imi va muri in intersectie (cum zic toti ca se va intampla ca sa pot vedea exact cat imi consuma) sa nu ma injure careva sau sa nu fiu in vreo curba-panta Smile Voi reveni cu detalii.

Multumesc,!
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Pai GPL-ul nu se temrina asa dintro data. Iti da semne dar mai mergi 5 km pe vapori ca sa zic asa. Deci nu o sa patesti nimic intr-o intersectie. Eu pe gpl am 800 900 rpm la relanti si pe benzina 750. pe gaz imi sta mai rotund si de asemenea imi place mai mult pe gaz si cum merge si cum trage.
  • dj_coma

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Buna
Ar trebui sa ii faci un plin, apoi sa mergi 100km in oras sau extra urban si apoi sa faci plinul din nou. Cat iti va intra in rezervor este consumul masinii. Nu te lua dupa leduletele de la instalatie pentru ca ele indica aleatoriu, ca si acul de la sonda litrometrica de benzina. Gpl-ul in butelie se afla sub forma de lichid si ca si benzina se misca in rezervor. Plutitorul se misca si el in sus si in jos in functie de nivelui de gpl lichid. Cat despre reglaj exista si varianta dupa ureche (invarti tu de surubul de pe plaman si de pe furtunul de gaz) pana ti se pare un mers rotund si un relanti stabil, sau la un service cu analizorul de gaze pana iti ies noxele cum trebuie. Nu mai stiu exact daca mai exista atelierul de instalat gpl de la Piata Rosu. Eu acum vreo 7-8 ani am fost la ei cu o instalatie la reglat si asa bine mergea masina dupa aceea.
Consum de 6.5-7 la suta extern cu viteza de 110-120km la ora.
  • florin uricec

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu aceiasi instalatie de 3 ani si n-am avut nici o problema. Consumul e chiar ok. pana in 7 afara si cam 10 in oras , tot pe o Vectra A C18NZ din 93. Subscriu lui dj_coma, consumul se face cu plinul facut, mergi 100 km si umpli iar.
  • miai

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut, am facut 100 km prin oras => mers dimineata in aglomeratie vreo 3 zile/noapte vreo 2, deci si cat de cat liber. Azi-noapte am bagat gaz si mi-a intrat de 22 litri. Deci consumul este 22 litri gaz / 100 km prin oras, in conditiile in care si pe benzina imi manca aprox. 15 litri / 100 km. Mentionez ca am incercat sa merg cu ea cat am putut de mult "ca la carte", in sensul ca am stat pe benzina sa se incalzeaza vreo 5-10 minute inainte sa o opresc si pornesc iar pe gaz. Ca mers, a mers ok-ish, dar am mai patit o mica "buba"-doua, in timpul mersului, in o curba, mi-a murit motorul si s-au aprins toate beculetele in bord. Am oprit-o si am pornit-o iar pe benzina si am ajuns bine acasa. Am citit de problema asta, ca ori ar fi ca e setat sa bage prea putin gaz si scade turatia prea mult, murind motorul, ori ca e o problema la servofrana. Daca mi se mai intampla, voi investiga, dar pana atunci o sa presupun ca e de la gaz, ca nu s-ar incalzi cat trebuie. A doua ar fi ca nu se mai incalzeste ca inainte, daca merg pe benzina ajunge ok la 90 grade, dar daca stau pe gaz, nu trece de 70. In fine, am facut abia 600 km, la 1000-1500 km merg cu ea la prima revizie la gaz sa vad ce imi mai zic oamenii de acolo si o sa le spun toate micile nemultumiri, dar daca sta sa consume 20-22 litri in oras, ma declar cat de cat multumit, fiind mai bine de 35 litri. Multumesc mult pentru sfaturi si voi reveni daca mai intampin probleme.
  • florin uricec

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Trebuie numaidecat sa o verifice cineva priceput sau specializat, ca sa zic asa. E foarte mult 22 la suta , oricum ar fi, ca doar nu-i camion , mai ales ca o tii si pe benzina...Eu n-o las mai mult de un minut pe benzina iarna, i-am facut ralantiul mai mare ca sa nu se opreasca cand o dau prea repede pe gaz si economia e incomparabil mai mare decat sa mergi pe benzina nu stiu cat ...Am pornit-o si la -10 direct pe gaz, din greseala , a luat-o la sfert, toata smecheria e s-o tii un pic din acceleratie ca daca se opreste ...aleluia, tre' sa- dai bujiile jos... Cert e ca tre' s-o verifici la atelierul unde ai pus-o si sa-i "atingi" un pic pe mecanici ca asa-s toti, daca nu le dai lor bani , atunci dai la benzinarie... Smile Toate cele bune...
  • dj_coma

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Buna.

Consumnul este destul de mare. In general ar trebui sa consume 10-20% mai mult gaz de cat benzina. Posibil la tine problema sa fie si din faptul ca nu iti merge bine motorul atat pe benzina cat si pe gaz. In oras ar trebui sa ai un consum de 12-15%, acum depinde stilul de condus si de trafic. Poti trece masina de pe benzina pe gaz si imediat ce motorul si-a reglat relantiul, adica dupa ce soclul vacumatic a declansat. Instalatia poate fi reglata la ce turatie sa treaca de pe benzina pe gaz. Eu o aveam reglata ca dupa ce pornea motorul sa treaca automat pe gaz. Dar exista inconvenientul ca iarna sa porneasca mai greu si sa strici plamanul de gaz. Ar fi bine de asemenea sa pui pe masina o baterie mai mare( nu de 55 sau 56 amperi ci una de 65 dau 66 amperi) deoarece electrovalvele de la instalatie consuma ceva putere din baterie. De asemenea ar fi bine sa verifici si admisia de aer sa nu aiba crapaturi sau sa traga aer fals pe undeva deoarece si de aici poate creste consumul. Aer mai mult cere gaz mai mult. Cat despre faptul ca nu iti mai creste temperatura la apa este ceva normal. Deoarece pentru a transforma gpl din stare lichida in stare gazoasa este nevoie de cedarea de caldura care se face din sitemul de racire al motorului. Daca ai sa te uiti la instalatia de gpl ai sa observi ca plamanul este conectat la instalatia de racire a masinii.
  • miai

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salut, multumesc pentru opinii, cred ca ai putea avea dreptate, si pe benzina avea niste mici "bube" ! Voi verifica dupa sarbatori, fiind plecat o perioada. M-am uitat totusi dupa ce mi-ai scris si, de exemplu, daca e rece masina nu porneste direct pe gaz, se ineaca atunci cand dau cheie, probabil ar fi de la baterie, o am pe cea mai mica pe ea si e abia schimbata de 2 luni, de 45 Ah. M'am mai gandit ca poate fi o problema si faptul ca merg distante scurte si nu reuseste sa se incalzeasca destul, merg (prin trafic) cam 5 km dimineata si 10 seara. Dupa sarbatori o sa o duc sa verific admisia de aer, bateria + prima revizie la GPL. Multumesc pentru ajutor si Sarbatori Fericite !
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR