Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • marti

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Problema:
Saptamana trecuta mi-am schimbat rotile de vara cu cele de iarna. Am fost si la vulcanizare pentru echilibrare (rotile intra deja in a 3-a iarna si mi-era sa nu fi sarit plumbii). Cei de la vulcanizare mi-au zis ca am jantele strambe si ca trebe indreptata (360 ron intreaga operatiune pentru toate jantele). Stiind bine fostul proprietar al masinii (de la care am cumparat-o la 16.000 de km) mi-am zis in gand ca nu se poate sa fi dat el intr-o gaura atat de mare incat sa-i strice toate cele 4 jante da' am acceptat totusi reparatia propusa, doar ca sa dorm linistit.
De la vulcanizare am dat pe-acasa, am luat nevasta si copilul, si am plecat la tara, pe A2. Cand am ajuns la 130-135 km/h am pus tempomantul asa cum fac de obicei. Dupa putin timp imi dau seama ca imi trepida volanul, lucru pe care nu l-am simtit cat timp am avut rotile de vara.

Presupunand ca echilibrarea este facuta corecta, si stiind ca rotile de vara nu au prezentat simptomele astea, care ar putea fi problema? Ce as putea verifica mai intai? Ati mai patit careva chestia asta?
Skip ads

  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,465
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Mai este un topic oarecum asemanator cu acesta. Si noi, cativa colegi de forum cam avem aceasta problema. Rezolvarea nu a aparut pana acum si nici cauza nu a fost descoperita. Personal mi-am format o lista pe care am adaugat in ordine:
1)rotile - si la mine au fost echilibrate. Psoibil sa fie vreo anvelopa stricata pe partea de rulaj
2)planetare - tripodele planetarelor sau planetara in sine
3)volanta
4)partea de admisie: turbina-electrovalva turbo-galerie admisie.
5)discurile de frana - eu tocmai ce le-am schimbat

Cert este faptul ca fiecare cauza a cam fost verificata in parte, mai putin 4) si nimic dubios. Tind totusi sa cred ca se trepidatul vine de la roti.

P.S.: la mine este vorba de Opel Insignia a20dth.
  • marti

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut, merci de raspuns. A mea este un sports tourer din 2010, diesel, 160 cp. Da-mi si mie linkul catre topicul respectiv ca sa pot urmari discutiile si acolo.

In alta ordine de idei, maine plec iar la un drum ceva mai lung (pana la Pitesti si retur) si inainte de iesire in autostrada mai verific odata si presiunea in roti (sa nu fie diferente prea mari intre roti)
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca trepideaza la viteze mici inainte de oprire,sau la plecare ...JANTE,CAUCIUCURI DEFORMATE....daca trepideaza la viteze mari DEZECHLIBRU ROATA echilibrare. Aveti inele de centrare roti?Presiune egala,prezoane stranse?
P.S. lasati motoarele in pace
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,465
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Eu personal am echilibrat si reechilibrat rotile la 3 centre diferite. Culmea toti in ordine imi confirmau ca au fost/erau echilibrate corect iar aparatele confirmau acest lucru.

P.S.: pana mai acum ceva timp am avut furtunul de la intercooler fisurat. Cu bunavointa colegului @gyzmo a fost reparat ca solutie temporara. Ehh ce sa zic...pana sa-l pun pe cel nou masina trepida ca dracu (stanga-dreapta). De la ce sa fi fost oare? De la roti? NU...de la o chestie ce a tinut de admisie/evacuare.
Si inca ceva...mergi te rog cu o masina a carei turbina functioneaza "in suturi". Sa ne zici si noua comportamentul autoturismului la viteza de 170 km/h. La bordul unui Audi A4...senzatia era una care te duce la gandul ca urmeaza sa se dezansableze.

Numai bine!
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,465
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Cat despre inele de centrare...nu stiu ce sa zic, dar nu am montat asa ceva. Cei de la reprezentanta au zis ca atata timp cat am roti GM aliaj pentru vara pot sa folosesc roti de iarna tot GM din otel(cele in 5 spite) fara a fi nevoie de inele de centrare sau alte piulite speciale.
  • paul_fly

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Inelele de centrare se folosesc doar la jantele care nu sunt originale.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Eu utilizez jante de aliaj de BMW(OEM) si nu am montate inele de centrare,nu bat la viteze mari.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@marti
Avand in vedere ca rotile de vara nu tremurau la viteze mari, banuiesc ca la cele de iarna echilibrarea rotilor nu a fost facuta corect sau indreptarea (roluirea) jentilor a fost deasemenea defectuoasa.
Asta vara, am echilibrat rotile inaintea unui drum pe A2 si am observat ca tremura in intervalul 110-120km/h. Am refacut la cateva zile echilibrarea la acelasi service, pe acelasi aparat, acelasi mecanic si dadea alte valori. Le-am echilibrat din nou, iar de data asta, rotile au inceput sa tremure de la 130km/h in sus. Deci, aparat si/sau echilibrare defectuoasa.
  • marti

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2010

  • Mesaj Privat
@clau

Tind sa dau si eu vina tot pe rotile de iarna. Maine o sa verific inca odata presiunea (sa ma asigur ca nu sunt diferente flagrante) si o sa reechilibrez, eventual in alt service de roti.
Referitor la inelul ala de care vorbiti, nu stiu ce raspuns sa va dau, jantele de vara sunt din aliaj iar astea de iarna sunt de tabla...la cum stiu fostul proprietar, jantele sunt luate tot de la reprezentanta...dar mai verific.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Diferenta de presiune nu iti da dezechilibru, va trage inspre partea rotii cu presiune mai mica. Daca gaura centrala a jentii intra pe butucul rotii fara sa aiba joc, nu ai nevoie de inele de centrare. Oricum centrarea se face si pe conul piulitelor/prezoanelor.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca rotile sunt bine echilibrate si nu exista alte jocuri atunci problema este din cauciuc. au inceput sa se rupa sarmele de pe partea de rulare si are o usoara bataie radiala (nu axiala ca aia se poate rezolva prin echilibrarea cu plumbi). Acesta problema apare cam dupa 3-4 ani de utilizare a cauciucului si datorita drumurilor bune de la noi si calitatii cauciucului si in functie de cat de umflat este cauciucul si se simte in general dupa ce se trece de viteze mai mari de 120-130hm/h sau daca este foarte stricat atunci aparare incepand cu 60km/h si la unele se amelioreaza bataia dupa ce se trece de 80km/h in acest caz dar revine la viteze mai mari decat cele de mai sus. Solutia: alt set de cauciucuri...
  • marti

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2010

  • Mesaj Privat
am fost la o alta vulcanizare. rezultatul: nicio o roata nu era corect corect echilibrata (cel putin dupa echipamentul astora din urma, probabil ca daca ma duc acum la vulcanizarea la care am fost initial vor ajunge la aceeasi concluzie), presiunile in roti difereau una fata de alta (intre 1.6 si 2.2), la doua anvelope am flambaj, nu stiu cum se numeste...pe verticala (sper ca m-am facut inteles), drept pentru care am pus respectivele roti pe spate. Joi si vineri ies iar pe autostrada si sunt curios sa vad cum se comporta. va tin la curent.

partea nasoala este ca astia de la vulcanizare au uitat perna de aer (dupa ce au dezumflat-o) sub masina iar cand am plecat am indoit usor pragul stanga, imi venea sa-i dau cap in cap.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Platesc reparatia pragului....decat sa-i dai cap in cap,sa-i doara la buzunar.
  • terim

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2012 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu. Dupa ce am montat anul trecut pentru prima data anvelopele de iarna (Dunlop) pe niste jante de aliaj (SPW, sau ceva asemanator, care ar fi avut acea certificare RAR) la 130km/h se simteau vibratii in volan. Anul asta le-am reechilibrat si rezultatul este acelasi, vibraza, dar parca totusi mai incet.
Bineinteles ca suspectez jentile care sunt strambe, oricat le-ai echilibra tot strambe raman. Mai este si acel inel de centrare care este din plastic dar era destul de fix.
Ideea e ca or fi ele strambe dar sunt mai frumoase decat cele de tabla si in felul asta nu merg si eu pana in 120. Pe autostrada am observat ca pe la 150-160 deja nu se mai simt vibratiile.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vibratiile sunt din cauciucuri ca sunt pe duca...
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
marti a scris:la doua anvelope am flambaj, nu stiu cum se numeste...pe verticala (sper ca m-am facut inteles), drept pentru care am pus respectivele roti pe spate. .


Cel mai bine inlocuieste cele doua anvelope si apoi efectueaza testul.Daca sunt deformate iti vor bate cu siguranta oricat ai echilibra rotile(arunci banii pe fereastra).
Gandeste-te ca ai rotile"ovale" cam cum ar face masina la viteze mici,dar la viteze mari?
Odata ce anvelopele sunt deformate(sarme rupte sau tocite neuniform) iti vor afecta cu siguranta si alte elemente (busci,caseta directie,rulmenti,etc).
  • Kissdragos

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Insignia 2010 A20DTC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Este posibil sa tremure si din cauza unghiului de fuga. Cel putin,la mine asa s-a intamplat.
Mergeam cu 140-150km/h si tremura,la 100km/h nu mai tremura.
  • deleted-32350

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salut
am avut o problema similara si dupa verificari si paraverificari situatia sta asa :
- anvelope noi , verificate si echilibrate de mai multe ori- la accelerare in anumite conditii si la viteze peste 80 masina vibra
- comportamentul era atipic pentru ca vibra mai ales la accelerare si la anumite turatii ( au avand cutie automata )
- verificat motor- cutie amanuntit- totul ok- verificare atat la Opel Radacini cat si EDS

In final am schimbat anvelopele noi de iarna cu cele de vara si surpriza!
- cauciucuri de iarna noi Goodyear UG8 montate de 1 saptamana pe masina au bataie axiala ( adica stanga -dreapta fata de axul de inaintare al masinii)
- cei de la GY au verificat si confirmat si astept sa le schimb in garantie

In concluzie pe scurt;
- daca apar vibratii DUPA ce a-ti schimbat anvelopele atunci verificati in primul rand anvelopele- noi sau vechi.
- verificati cu atentie bataile axiale ( laterale) care sunt greu de observat.Jantele mele au fost echilibrate ok si verificate pe mai multe echipamente la mai multe service-uri specializate in anvelope si tot vibrau in draci pe masina
- eventual mutati anvelopele de pe fata pe spate sau cu cele de vara pt teste ca sa va lamuriti.

TIPS: cand echilibrati anvelope, dupa ce va pune plumbii puneti pe cel care face echilibrarea sa desfaca prinderea si sa roteasca janta cu 1/4 tura si apoi sa verifice echilibararea din nou. Sa vedeti surprize! Daca abaterea este de max 10g este ok (undeva la 5 g este perfect chiar Smile), se incadreaza in parametrii, daca este mai mare atunci nu e bine deloc. Ori masina lor de echilibrat e varza ori anvelopa.

In plus , cum s-a mai spus mai sus , atentie la inele , jante , montare pe jante , curatirea/spalarea jantelor e importanta , modul de depozitare al anvelopelor e important pentru ca se pot deforma DOAR din depozitare , modul in care se strang prezoanele , unghi de fuga- fata /spate etc . NU UITATI ca daca apar vibratii la franare POT FI discurile deformate DAR poate fi tot din anvelope - sunt patit cu Octavia- 2 seturi de discuri schimbate si testate degeaba
  • teo popescu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 20 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut
am tot insignia 2l automata...am schimbat 3 seturi de anvelope , jante , echilibrari peste echilibrari, test la reprezentanta si multe alte locuri.
Ideea e ca masina e perfecta din toate punctele de vedere, dar la 120-130 vibreaza. dupa 140 km/h e k , si sub 120 nu bate.
Am schimbat rulmenti, discuri si repet 3 seturi de anvelope....de 8 luni de zile am aceeasi problema si nici o rezolvare.
Solutia in concret e simpla ....ai nostri meseriasi nu o gasesc: deci merg cu vibratii si sper ca la anu sa ajung in Germania si poate o sa rezolv problema. Pana atunci raman cu frustrarea si cu aprox 1500 eur dati pe echilibrari rulmenti, discuri, si alte sfaturi si teste inutile, dar costisitoare.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR