- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Transmisia duce la conversia puteri în vitezã cunoscutã ca cutie de viteze utilizând roþile zimþate. La motoarele auto sunt cunoscute ca "trepte" sau "viteze", una din ele fiind pentru manºalier. Tractoarele ºi autocamioanele au zeci de viteze pentru a putea acoperi diferenþa de gabarit ºi necesitatea de a se miºca mai repede.
Vechile transmisii (cutii de viteze) aveau douã trepte (înainte ºi manºalier), cai putere venind din motoarele cu abur. Majoritatea cutiilor de viteze reduc la o vitezã superioarã prin consum redus, uzurã micã ºi demaraj superior.
Transmisia manualã simplã numitã adesea cutie de viteze tocmai ca sã reflecte simplicitatea acesteia, este folositã în la echipamentele agricole fiind puternicã. Uneori prin conjuncþia cu un unghi drept schimbã direcþia de deplasare pe verticalã, ( folositã la motoarele de elicopter).
Cap motor ºi cutie de viteze la Elicopterul Bristol 171 Sycamore
Ca o caracteristicã unicã a acestor transmisii este cã nu se pot schimba treptele de vitezã pe durata în care motorul este cuplat.
Bazele transmisiilor pentru automobile
Nevoia transmisiei în ramura automobilisticã este o consecinþã a caracteristicilor motoarelor cu ardere internã. Aceste motoare opereazã tipic de la 600 la 7.000 rot./min. (sau mai puþin pentru motoarele diesel).
Majoritatea transmisiilor ºi vitezelor folosite la automobile ºi camioane au carcase de fier, uneori de aluminiu este folosit pentru a scãdea greutatea. Ele au poziþii: în lucru, manºalier ºi inactiv
Automobile au în dotare cutii manuale, automatice sau semi-automatice.
Transmisia manualã
Vine cu douã tipuri de bazã: un sistem nesincronizat (cutie manualã) unde roþile dinþate de angrenaj se rotesc libere ºi trebuiesc sincronizate de ºofer pentru evitarea zgomotului ºi distrugerea angrenajului, ºi sistemul sincronizat (cutie automatã) unde angrenajul este schimba automat vitezele
Transmisie sincronizatã
Cutia manualã dominã piaþa automobilelor. Fiind ieftinã, uºoarã, oferind uºor performanþã, ºi randament (deºi ultimele sofisticate cutii automate au venit cu rezultate bune apropiate de cele manuale),
Transmisia automatã
Mecanismul epiciclic (cunoscut ca sistem planetar) este cel mai des folosit sistem în construcþia cutiilor automate.
Sistem epiciclic
Selector automat
Convertor automat
Cele mai moderne maºini Nord Americane au cutii automate de vitezã care selecteazã trapta de vitezã raþionalã fãrã intervenþia ºoferului, folosinduse de forþa hidraulicã sã-ºi selecteze vitezele, în funcþie de presiunea exercitatã de lichidul hidraulic al cutiei de viteze.
Cutia automatã este uºor de folosit. În trecut au fost un numã de probleme, plecând de la complexitatea ei ºi faptul cã era scumpã, costuri de reparaþie mari ºi consum ridicat de combustibil.
Transmisia non-sincron
Este cel mai des întâlnitã în industria transportatorilor comerciali punânduse baza pe ºoferii experimentaþi. Nu este manualã sau automatã fiind folositã în domenii ca: comecial, militar, agricultura sau construcþia de maºini. Acest tip foloseºte combinaþiile anterioare (manual sau automatic) pentru scopuri multiple.Folosirea acestui tip de transmisie necesitã cunoaºterea timpului de schimbarea a treptelor, forþa motorului ºi utilizarea ambreiajul.
Transmisia semiautomaticã
Face parte din noul val unde pe lângã factorul decizional uman apare ºi controlul computerizat.
Are tipuri specifice de transmisie cum ar fi: Tiptronic, Geartronic D.S.G. (Direct-Shift Gearbox) sau Secvenþial (unde se foloseºte rotaþia tamburului pentru schimbarea vitezeleor).
Producãtori de autovehicule ce folosesc sistemul Triptonic sub diferite nume:
Acura: Sequential SportShift
Alfa Romeo: Sportronic, Q-Tronic
Aston Martin: Touchtronic
Audi: Tiptronic, Multitronic (CVT)
BMW: Steptronic
Chrysler/Dodge/Jeep: AutoStick
Citroën: Sensodrive
Ford (Australia): Sequential Sports Shift
Honda: iShift, S-matic, MultiMatic
Hyundai: Shiftronic, HIVEC H-Matic
Infiniti: Manual Shift Mode
Jaguar: Bosch® Mechatronic
Lancia: Comfortronic
Land Rover: CommandShift
Lexus: E-Shift
Mazda: Sport AT
Mercedes-Benz: TouchShift
MG-Rover: Steptronic
Mitsubishi: INVECS, INVECS II, Sportronic, Tiptronic
Nissan: Tiptronic
Opel/Vauxhall: Easytronic
Peugeot: 2Tronic
Pontiac: TAPshift
Saab : Sentronic
Subaru: Sportshift (system developed and name used under license from Prodrive Ltd.)
Smart : Softip
Volkswagen : Tiptronic
Volvo: Geartronic
Transmisia continuã ºi variabilã
Cunoscutã ca C.V.T. (Continuously Variable Transmission) unde rulare a vitezelor este pe doi arbori, oferind avantajul unui numãr infinit de posibilitãþi privind schimbarea vitezelor, incluzând treapta neutrã ºi treapta N.D.L. (Non Driving Low).
Ca o caracteristicã unicã la acest tip de cutie de vitezã, este continuitatea variabilã a transmisiei între motor ºi roþi conferind vitezã.
Transmisia infinitã ºi variabilã
Cunoscutã ca I.V.T. (Infinitely Variable Transmision) are o infinitate de combinaþii privind schimbarea vitezelor, plecând de la momentul 0.
Este rezultatul combinãri C.V.T. ºi a cutiei automate. Acestã facilitate duce la culisarea dintr-o vitezã în alta fãrã a impulsiona sistemul planetar al rotatiei roþilor zimþate de la momentul 0
Acest tip de transmisie nu implicã ºi manºalierul.
Transmisisa electronicã
Cunoscutã ca E.V.T. (Electronic Variable Transmission) este o transmisie care arhiveazã C.V.T. (în fazele de activitate). Designul este bazat pe sistemul epiciclic (referitor la diferenþial) oferind un plus de putere urmãritã ºi coordonatã din partea electricã, rezultat al conversiei puteri electrice via motor/generator numit ºi P.S.T. (Power Split Transmission)
Se pote întâlni în echiparea motoarelor Toyota (Prius, Highlander, ºi Lexus RX400h ºi GS450h) sau General Motors (Tahoe ºi Yukon)
Transmisia hidrostaticã
Sistemul acesta foloseºte puterea hidraulicã cu ajutorul unei pompe, sau cu ajutorul notorului hidraulic ori a cilindrilor hidraulici. Sistemul hidrostatic este folosit la excavatoare, tractoraºele de peluzã sau grãdinã, buldozere, automacarale, etc.
Acest sistem poate fi controlat excelent dar în fapt este o transmisie suplimentarã între motor ºi roþi
Circuit hidraulic
Forþa hidraulicã
Transmisia electricã
Converteºte puterea mecanicã a motorului în electricitate cu ajutorul unui generator electric ºi este convertitã înapoi cu ajutorul motoarelor electrice. Este controlabil electric sau electronic iar dacã sistemul este conrolat prin turbine acesta se numeºte turbo-electric. Aceste instalaþii acþionate de puterea motoarelor diesel se cheamã diesel-electric ºi se întâlnesc în cazul locomotivelor.
Ultima modificare făcută de Vios40 la Sam 07 Jul, 2007 10:53 am
Vechile transmisii (cutii de viteze) aveau douã trepte (înainte ºi manºalier), cai putere venind din motoarele cu abur. Majoritatea cutiilor de viteze reduc la o vitezã superioarã prin consum redus, uzurã micã ºi demaraj superior.
Transmisia manualã simplã numitã adesea cutie de viteze tocmai ca sã reflecte simplicitatea acesteia, este folositã în la echipamentele agricole fiind puternicã. Uneori prin conjuncþia cu un unghi drept schimbã direcþia de deplasare pe verticalã, ( folositã la motoarele de elicopter).
Cap motor ºi cutie de viteze la Elicopterul Bristol 171 Sycamore
Ca o caracteristicã unicã a acestor transmisii este cã nu se pot schimba treptele de vitezã pe durata în care motorul este cuplat.
Bazele transmisiilor pentru automobile
Nevoia transmisiei în ramura automobilisticã este o consecinþã a caracteristicilor motoarelor cu ardere internã. Aceste motoare opereazã tipic de la 600 la 7.000 rot./min. (sau mai puþin pentru motoarele diesel).
Majoritatea transmisiilor ºi vitezelor folosite la automobile ºi camioane au carcase de fier, uneori de aluminiu este folosit pentru a scãdea greutatea. Ele au poziþii: în lucru, manºalier ºi inactiv
Automobile au în dotare cutii manuale, automatice sau semi-automatice.
Transmisia manualã
Vine cu douã tipuri de bazã: un sistem nesincronizat (cutie manualã) unde roþile dinþate de angrenaj se rotesc libere ºi trebuiesc sincronizate de ºofer pentru evitarea zgomotului ºi distrugerea angrenajului, ºi sistemul sincronizat (cutie automatã) unde angrenajul este schimba automat vitezele
Transmisie sincronizatã
Cutia manualã dominã piaþa automobilelor. Fiind ieftinã, uºoarã, oferind uºor performanþã, ºi randament (deºi ultimele sofisticate cutii automate au venit cu rezultate bune apropiate de cele manuale),
Transmisia automatã
Mecanismul epiciclic (cunoscut ca sistem planetar) este cel mai des folosit sistem în construcþia cutiilor automate.
Sistem epiciclic
Selector automat
Convertor automat
Cele mai moderne maºini Nord Americane au cutii automate de vitezã care selecteazã trapta de vitezã raþionalã fãrã intervenþia ºoferului, folosinduse de forþa hidraulicã sã-ºi selecteze vitezele, în funcþie de presiunea exercitatã de lichidul hidraulic al cutiei de viteze.
Cutia automatã este uºor de folosit. În trecut au fost un numã de probleme, plecând de la complexitatea ei ºi faptul cã era scumpã, costuri de reparaþie mari ºi consum ridicat de combustibil.
Transmisia non-sincron
Este cel mai des întâlnitã în industria transportatorilor comerciali punânduse baza pe ºoferii experimentaþi. Nu este manualã sau automatã fiind folositã în domenii ca: comecial, militar, agricultura sau construcþia de maºini. Acest tip foloseºte combinaþiile anterioare (manual sau automatic) pentru scopuri multiple.Folosirea acestui tip de transmisie necesitã cunoaºterea timpului de schimbarea a treptelor, forþa motorului ºi utilizarea ambreiajul.
Transmisia semiautomaticã
Face parte din noul val unde pe lângã factorul decizional uman apare ºi controlul computerizat.
Are tipuri specifice de transmisie cum ar fi: Tiptronic, Geartronic D.S.G. (Direct-Shift Gearbox) sau Secvenþial (unde se foloseºte rotaþia tamburului pentru schimbarea vitezeleor).
Producãtori de autovehicule ce folosesc sistemul Triptonic sub diferite nume:
Acura: Sequential SportShift
Alfa Romeo: Sportronic, Q-Tronic
Aston Martin: Touchtronic
Audi: Tiptronic, Multitronic (CVT)
BMW: Steptronic
Chrysler/Dodge/Jeep: AutoStick
Citroën: Sensodrive
Ford (Australia): Sequential Sports Shift
Honda: iShift, S-matic, MultiMatic
Hyundai: Shiftronic, HIVEC H-Matic
Infiniti: Manual Shift Mode
Jaguar: Bosch® Mechatronic
Lancia: Comfortronic
Land Rover: CommandShift
Lexus: E-Shift
Mazda: Sport AT
Mercedes-Benz: TouchShift
MG-Rover: Steptronic
Mitsubishi: INVECS, INVECS II, Sportronic, Tiptronic
Nissan: Tiptronic
Opel/Vauxhall: Easytronic
Peugeot: 2Tronic
Pontiac: TAPshift
Saab : Sentronic
Subaru: Sportshift (system developed and name used under license from Prodrive Ltd.)
Smart : Softip
Volkswagen : Tiptronic
Volvo: Geartronic
Transmisia continuã ºi variabilã
Cunoscutã ca C.V.T. (Continuously Variable Transmission) unde rulare a vitezelor este pe doi arbori, oferind avantajul unui numãr infinit de posibilitãþi privind schimbarea vitezelor, incluzând treapta neutrã ºi treapta N.D.L. (Non Driving Low).
Ca o caracteristicã unicã la acest tip de cutie de vitezã, este continuitatea variabilã a transmisiei între motor ºi roþi conferind vitezã.
Transmisia infinitã ºi variabilã
Cunoscutã ca I.V.T. (Infinitely Variable Transmision) are o infinitate de combinaþii privind schimbarea vitezelor, plecând de la momentul 0.
Este rezultatul combinãri C.V.T. ºi a cutiei automate. Acestã facilitate duce la culisarea dintr-o vitezã în alta fãrã a impulsiona sistemul planetar al rotatiei roþilor zimþate de la momentul 0
Acest tip de transmisie nu implicã ºi manºalierul.
Transmisisa electronicã
Cunoscutã ca E.V.T. (Electronic Variable Transmission) este o transmisie care arhiveazã C.V.T. (în fazele de activitate). Designul este bazat pe sistemul epiciclic (referitor la diferenþial) oferind un plus de putere urmãritã ºi coordonatã din partea electricã, rezultat al conversiei puteri electrice via motor/generator numit ºi P.S.T. (Power Split Transmission)
Se pote întâlni în echiparea motoarelor Toyota (Prius, Highlander, ºi Lexus RX400h ºi GS450h) sau General Motors (Tahoe ºi Yukon)
Transmisia hidrostaticã
Sistemul acesta foloseºte puterea hidraulicã cu ajutorul unei pompe, sau cu ajutorul notorului hidraulic ori a cilindrilor hidraulici. Sistemul hidrostatic este folosit la excavatoare, tractoraºele de peluzã sau grãdinã, buldozere, automacarale, etc.
Acest sistem poate fi controlat excelent dar în fapt este o transmisie suplimentarã între motor ºi roþi
Circuit hidraulic
Forþa hidraulicã
Transmisia electricã
Converteºte puterea mecanicã a motorului în electricitate cu ajutorul unui generator electric ºi este convertitã înapoi cu ajutorul motoarelor electrice. Este controlabil electric sau electronic iar dacã sistemul este conrolat prin turbine acesta se numeºte turbo-electric. Aceste instalaþii acþionate de puterea motoarelor diesel se cheamã diesel-electric ºi se întâlnesc în cazul locomotivelor.
Ultima modificare făcută de Vios40 la Sam 07 Jul, 2007 10:53 am
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
- johnclickro
- *
- 3 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Astra 2001
- Cluj
johnclickro
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
Transmisia semiautomatica
Face parte din noul val unde pe lângã factorul decizional uman apare ºi controlul computerizat.
Are tipuri specifice de transmisie cum ar fi: Tiptronic, Geartronic D.S.G. (Direct-Shift Gearbox) sau Secvenþial (unde se foloseºte rotaþia tamburului pentru schimbarea vitezeleor).
Producãtori de autovehicule ce folosesc sistemul Triptonic sub diferite nume:
Opel/Vauxhall: Easytronic
Hello, sunt nou pe aici si sper sa nu vin cu o intrebare prosteasca :
"Automatic transmission" la un Astra 1,6 din 2004 inseamna oare o transmisie "automata" sau mai degraba exact o transmisie semiautomatica (adica exact easytronic-ul) ?
Imi pot da seama cumva din designul mansetei care are atat buton-ul S cat si "clasicele" pozitii P R N D 3 2 1 ?
merci,
ionut
Face parte din noul val unde pe lângã factorul decizional uman apare ºi controlul computerizat.
Are tipuri specifice de transmisie cum ar fi: Tiptronic, Geartronic D.S.G. (Direct-Shift Gearbox) sau Secvenþial (unde se foloseºte rotaþia tamburului pentru schimbarea vitezeleor).
Producãtori de autovehicule ce folosesc sistemul Triptonic sub diferite nume:
Opel/Vauxhall: Easytronic
Hello, sunt nou pe aici si sper sa nu vin cu o intrebare prosteasca :
"Automatic transmission" la un Astra 1,6 din 2004 inseamna oare o transmisie "automata" sau mai degraba exact o transmisie semiautomatica (adica exact easytronic-ul) ?
Imi pot da seama cumva din designul mansetei care are atat buton-ul S cat si "clasicele" pozitii P R N D 3 2 1 ?
merci,
ionut