- blackblack13
- OP
- 17 mesaje
- din 11 Jan 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
blackblack13
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2012
- Mesaj Privat
Salutare.
De ceva vreme astra-ul meu e gurmand rau. Merg zilnic cu ea prin bucuresti si ma astept la un consum mare dar pb sta in felul urmator:
Inainte de ajustarea BC-ului imi arata un consum de 7.3 la o medie de 17km/h.
Dupa ajustarea BC-ului (pt a arata mai aproape de realitate) in aceleasi conditii am un consum de 8.
Consumul real prin metoda plin plin e undeva pe la 10%.
Poate nu ii place prin oras...fiind diesel se incalzeste mai greu etc.
Consumul extraurban e si el destul de ridicat. Tocmai am facut un drum bucuresti-focsani si pe 173 km cu o viteza medie de 83 km/h am un consum pe BC (dupa ajustare) de 5.7 => 9.7 litri.
Cum am ajuns...am facut iarasi plinul si au intrat 11.3 litri ceea ce inseamna un consum real de 6.53 litri.
Ce cauze pot fi avand in vedere ca sapt asta am fost la maiandrei si la injectoare, admisie, egr, turbina nu sunt pb?
Tin sa mentionez ca atat prin bucuresti cat si prin afara apa nu sare de 88 de grade..deci poate cumva sa fie termostatul? In afara de asta...alte idei nu am.
Voi la dieselurile voastre ce temperaturi aveti si la cat porneste ventilatorul? Mie la 88-89 porneste...si ma gandesc ca un termostat care si-ar face treaba mai bine ar deschide pe la ~95 de grade...si poate asta sa fie un motiv pt consumul asta?
Astept sugestii si imi cer scuze pt eventualele greseli de scriere (scris dupa telefon)
De ceva vreme astra-ul meu e gurmand rau. Merg zilnic cu ea prin bucuresti si ma astept la un consum mare dar pb sta in felul urmator:
Inainte de ajustarea BC-ului imi arata un consum de 7.3 la o medie de 17km/h.
Dupa ajustarea BC-ului (pt a arata mai aproape de realitate) in aceleasi conditii am un consum de 8.
Consumul real prin metoda plin plin e undeva pe la 10%.
Poate nu ii place prin oras...fiind diesel se incalzeste mai greu etc.
Consumul extraurban e si el destul de ridicat. Tocmai am facut un drum bucuresti-focsani si pe 173 km cu o viteza medie de 83 km/h am un consum pe BC (dupa ajustare) de 5.7 => 9.7 litri.
Cum am ajuns...am facut iarasi plinul si au intrat 11.3 litri ceea ce inseamna un consum real de 6.53 litri.
Ce cauze pot fi avand in vedere ca sapt asta am fost la maiandrei si la injectoare, admisie, egr, turbina nu sunt pb?
Tin sa mentionez ca atat prin bucuresti cat si prin afara apa nu sare de 88 de grade..deci poate cumva sa fie termostatul? In afara de asta...alte idei nu am.
Voi la dieselurile voastre ce temperaturi aveti si la cat porneste ventilatorul? Mie la 88-89 porneste...si ma gandesc ca un termostat care si-ar face treaba mai bine ar deschide pe la ~95 de grade...si poate asta sa fie un motiv pt consumul asta?
Astept sugestii si imi cer scuze pt eventualele greseli de scriere (scris dupa telefon)
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
Asta e cel mai tare topic! Mai bine nu mai pleca urechea la diversi pacalici, ce zic ca le consuma 4% in afara si 6% in Bucuresti. Ai un consum normal, ce depinde de stilul tau de mers. Daca nu stiai, daca mergi mai turat ai consum mai mic. Eu am motorul un pic mai mare, si consuma cam 8-9 in Constanta, unde se circula foarte bine, in afara la fel ca tine, daca merg cu 100km/h treapta 5 am consum mai mare, daca merg cu 120km/h e mai mic
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
@black cum spunea si colegul seftaka ce ai tu acolo e perfect normal. Ce vrei sa mearga cu aer? La drum intins probabil ca mergi subturat de nu scoti sub 6 sau o calci brusc nu progresiv cand schimbi treapta. In Bucuresti acum de cand s-a racit la orice masina consumul creste cu aprox 1 litru/100 de km.
- blackblack13
- OP
- 17 mesaje
- din 11 Jan 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
blackblack13
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2012
- Mesaj Privat
- king2pin
- **
- 198 mesaje
- din 02 Jan 2012
- Astra 1.7 cdti
- Galati
king2pin
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1.7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2012
- Mesaj Privat
- blackblack13
- OP
- 17 mesaje
- din 11 Jan 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
blackblack13
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2012
- Mesaj Privat
Nu cred ca mai e nevoie, pentru ca la drumul de intors (Focsani->Bucuresti) am obtinut pe BC (dupa ce a fost ajustat) 5.0% fata de 5.7 la dus. Stilul de mers a fost mai agresiv la intors (mai aglomerat, si implicit depasiri, demaraje, franari). Problema pare sa fi fost de la filtrul de motorina. In weekend am schimbat uleiul si filtrele (facusem aproape 9000 cu ele) iar filtrul vechi era foarte murdar si infundat.
Nu am apucat sa fac metoda plin-plin sa vad daca BC-ul e cat de cat aproape de adevar dar voi face un test in weekend cred si voi reveni cu detalii. Referitor la calitatea combustibilului, de unde imi sugerati sa bag motorina?
Nu am apucat sa fac metoda plin-plin sa vad daca BC-ul e cat de cat aproape de adevar dar voi face un test in weekend cred si voi reveni cu detalii. Referitor la calitatea combustibilului, de unde imi sugerati sa bag motorina?
Neek- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2013
- Mesaj Privat
Eu am Z17DTL adica cel de 80 CP tot pe un Astra H . Imi consuma de cand s-a racit afara cam asa
-oras 7-7.5 exclusiv oras (nu Bucuresti) . Motorul nu are timp sa se incalzeasca 3 km dimineata 3 km dupa amiaza si seara ce mai merg cu ea. Pe BC indica 6 % ...5.7 % .
-exterior cam 120 km/h 5.5 % (mediu) pe BC indica 5 chiar si sub 5% dar nu este real.
La toate motoarele de 1.7 BC-ul are o eroare relativ mare de pana la 1 litru in minus.
Parerea mea Rompetrol are cea mai buna motorina. Se consuma relativ greu ,trage bine,nu am auzit pe nimeni sa se planga de calitate.
Legat de OMV nu am observat decat un consum mai mare cu aproximativ 0.5 L poate mai mult.Deci evit.
Cu Lukoil se obtine cel mai bun consum dar este si mai puturoasa.Multi au avut neplaceri legata de ,apa,gunoaie in motorina.
P.S. Evita motorina super-mega-ultra adica pune cea mai ieftina motorina de la statie. Este o motorina foarte uscata care nu face deloc bine pompei si injectoarelo plus ca se consuma repede.
In mare problemele legate de injectie este legata de motorina.... devine din ce in ce mai uscata pentru a se respecta normele de poluare + contine si biodiesel de vreo 3 ani incoace. Biodiesel care este contraindicat la common rail....
Producatorii de combustibili cica nu afecteaza deloc motoarele... dar cum majoritatea dintre noi avem masini cu cel putin 200 000 km rulati conteaza foarte mult.
P.S. 2 OMV este acelasi drac cu Petrom , PetromV, Agip , Mol adica motorina provine dintr-un singur loc si anume PETROM.
Rompetrol isi produce singura motorina la fel si Lukoil
Parerea mea este ca OMV-ul face japca cu combustibilii lor fiind cei mai scumpi din RO , inainte aduceau din Austria combustibili si si-au facut un nume dar s-au schimbat lucrurile .Toti combustibilii sunt produsi in RO acum.
Ultima modificare făcută de Neek la Lun 18 Nov, 2013 10:43 am
-oras 7-7.5 exclusiv oras (nu Bucuresti) . Motorul nu are timp sa se incalzeasca 3 km dimineata 3 km dupa amiaza si seara ce mai merg cu ea. Pe BC indica 6 % ...5.7 % .
-exterior cam 120 km/h 5.5 % (mediu) pe BC indica 5 chiar si sub 5% dar nu este real.
La toate motoarele de 1.7 BC-ul are o eroare relativ mare de pana la 1 litru in minus.
Parerea mea Rompetrol are cea mai buna motorina. Se consuma relativ greu ,trage bine,nu am auzit pe nimeni sa se planga de calitate.
Legat de OMV nu am observat decat un consum mai mare cu aproximativ 0.5 L poate mai mult.Deci evit.
Cu Lukoil se obtine cel mai bun consum dar este si mai puturoasa.Multi au avut neplaceri legata de ,apa,gunoaie in motorina.
P.S. Evita motorina super-mega-ultra adica pune cea mai ieftina motorina de la statie. Este o motorina foarte uscata care nu face deloc bine pompei si injectoarelo plus ca se consuma repede.
In mare problemele legate de injectie este legata de motorina.... devine din ce in ce mai uscata pentru a se respecta normele de poluare + contine si biodiesel de vreo 3 ani incoace. Biodiesel care este contraindicat la common rail....
Producatorii de combustibili cica nu afecteaza deloc motoarele... dar cum majoritatea dintre noi avem masini cu cel putin 200 000 km rulati conteaza foarte mult.
P.S. 2 OMV este acelasi drac cu Petrom , PetromV, Agip , Mol adica motorina provine dintr-un singur loc si anume PETROM.
Rompetrol isi produce singura motorina la fel si Lukoil
Parerea mea este ca OMV-ul face japca cu combustibilii lor fiind cei mai scumpi din RO , inainte aduceau din Austria combustibili si si-au facut un nume dar s-au schimbat lucrurile .Toti combustibilii sunt produsi in RO acum.
Ultima modificare făcută de Neek la Lun 18 Nov, 2013 10:43 am
- blackblack13
- OP
- 17 mesaje
- din 11 Jan 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
blackblack13
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2012
- Mesaj Privat
@Neek, mersi de raspuns
Stiu ca atunci cand da frigul consumul creste, iar cand mergeam prin bucuresti, motorul avea tot timpul sa se incalzeasca (8-9 km in 45 de min).
Un consum de 5.5 exterior e un consum normal, dar 6.5 cat am obtinut initial pana sa schimb filtrele mi se parea prea mult pentru un diesel (la un mers linistit si fara a merge subturat). In jur de 7 scoteam la drum lung cu fosta (astra f - 1.4 benzina - c14se)
Stiu ca atunci cand da frigul consumul creste, iar cand mergeam prin bucuresti, motorul avea tot timpul sa se incalzeasca (8-9 km in 45 de min).
Un consum de 5.5 exterior e un consum normal, dar 6.5 cat am obtinut initial pana sa schimb filtrele mi se parea prea mult pentru un diesel (la un mers linistit si fara a merge subturat). In jur de 7 scoteam la drum lung cu fosta (astra f - 1.4 benzina - c14se)
Neek- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2013
- Mesaj Privat
Singurul care conteaza la consum este filtrul de aer, in rest nu conteaza asa mult spre deloc.
Trebuie sa fii constient ca totusi detii o masina rulata la care senzorii nu mai sunt fix in parametrii de la 50 000 km.Sunt destui senzori care pot fi decalibrati aproape de limita incat sa nu se genereze eroare (bec in bord) .
La orice masina rulata peste 200 000 km se cere o interpretare a fiecarei valori date de senzori...
Boala cea mai grea la diesel este imbacsirea adimisiei si a EGR-ului care in 90 % din cazuri duce la consum marit ,si fum negru mai mult decat trebuie.
Cam asa arata o admisie murdara
Poti sa-i dai tu jar sa-i sara pistoanele prin capota gudronul ala nu se mai delipeste de acolo.
Trebuie sa fii constient ca totusi detii o masina rulata la care senzorii nu mai sunt fix in parametrii de la 50 000 km.Sunt destui senzori care pot fi decalibrati aproape de limita incat sa nu se genereze eroare (bec in bord) .
La orice masina rulata peste 200 000 km se cere o interpretare a fiecarei valori date de senzori...
Boala cea mai grea la diesel este imbacsirea adimisiei si a EGR-ului care in 90 % din cazuri duce la consum marit ,si fum negru mai mult decat trebuie.
Cam asa arata o admisie murdara
Poti sa-i dai tu jar sa-i sara pistoanele prin capota gudronul ala nu se mai delipeste de acolo.
- blackblack13
- OP
- 17 mesaje
- din 11 Jan 2012
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
blackblack13
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2012
- Mesaj Privat