bogdanhbc
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2013
- Mesaj Privat
Am o Astra din 2003 1.6 -motor z16xe si am urmatoarea problema cu ea.
La 120 de km/h cu a 5-a si aprox 3000-3500 de turatii/minut masina incepe sa se balbaie/ o da in nas, parca nu mai are putere.
Daca o scot pe liber se opreste motorul si se aprind beculetele in bord ca si cand ii pun contactul la pornire. Pana acum nu s-a aprins martorul cu cheita.
Evident cade servo directie, frana si trebuie sa opresc. Daca ii dau cheie imediat nu porneste, ci trebuie sa o las cam 2 minute si apoi porneste rapid.
Mentionez ca i-am schimbat EGR acum 3 ani, a fost pusa recent pe tester dar fara sa dea vre-o eroare.
Am zis ca nu e de la EGR ca nu consuma benizna mai mult decat normal ( 6.7%) supapa EGR am schimbat-o acum 30.000km si am pus noua atunci.
Bujiile nu sunt schimbate de 40.000km
unde ar trebui sa caut cauza si ce ar trebui sa fac.
P.S. Mentionez ca am 0 cunostinte de mecanica si functionare a motoarelor. Apelez la voi deoarece la capitoul mecanici nu am gasit pana acum cunoscatori in zona!
La 120 de km/h cu a 5-a si aprox 3000-3500 de turatii/minut masina incepe sa se balbaie/ o da in nas, parca nu mai are putere.
Daca o scot pe liber se opreste motorul si se aprind beculetele in bord ca si cand ii pun contactul la pornire. Pana acum nu s-a aprins martorul cu cheita.
Evident cade servo directie, frana si trebuie sa opresc. Daca ii dau cheie imediat nu porneste, ci trebuie sa o las cam 2 minute si apoi porneste rapid.
Mentionez ca i-am schimbat EGR acum 3 ani, a fost pusa recent pe tester dar fara sa dea vre-o eroare.
Am zis ca nu e de la EGR ca nu consuma benizna mai mult decat normal ( 6.7%) supapa EGR am schimbat-o acum 30.000km si am pus noua atunci.
Bujiile nu sunt schimbate de 40.000km
unde ar trebui sa caut cauza si ce ar trebui sa fac.
P.S. Mentionez ca am 0 cunostinte de mecanica si functionare a motoarelor. Apelez la voi deoarece la capitoul mecanici nu am gasit pana acum cunoscatori in zona!
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Vezi ce erori ai.
Cel mai probabil e legat de ecu - care poate fi defect , nemaicontroland bine egr ul , nu se mai tureaza peste 3000 ca sa protejeze catalizatorul.
Motorul se opreste pt ca in momentul cand debraiezi, egr ul nu inchide ( sau nu inchide suficient de repede ) si la relanti cu egr ul deschis motorul se opreste datorita gazelor arse intrate buluc in motor.
Ciudat ca nu ti se aprinde nici un bec in bord, sigur tre sa ai o eroare.
Insa la modelul tau se strica frecvent ecu si se manifesta prin faptul ca erorile apar cand motorul ajunge la 90 grade
Insa si egr ul poate fi daca ai consum de ulei - modelul motorului tau e recunoscut ca mare gurmand de ulei.
Problema cu pornirea grea poate fi cauzata tot de ecu si/sau senzorul ax cu came daca nu comunica bine intre ele.
Problema cu pornirea grea la cald poate fi cauzata de gaurica de purjare vapori sin throttle infundata.
Am zis poate fi, nu sigur e.
Vezi ca e pe forum o metoda sa citesti codurile de eroare far tester - metoda agrafa.
Cel mai probabil e legat de ecu - care poate fi defect , nemaicontroland bine egr ul , nu se mai tureaza peste 3000 ca sa protejeze catalizatorul.
Motorul se opreste pt ca in momentul cand debraiezi, egr ul nu inchide ( sau nu inchide suficient de repede ) si la relanti cu egr ul deschis motorul se opreste datorita gazelor arse intrate buluc in motor.
Ciudat ca nu ti se aprinde nici un bec in bord, sigur tre sa ai o eroare.
Insa la modelul tau se strica frecvent ecu si se manifesta prin faptul ca erorile apar cand motorul ajunge la 90 grade
Insa si egr ul poate fi daca ai consum de ulei - modelul motorului tau e recunoscut ca mare gurmand de ulei.
Problema cu pornirea grea poate fi cauzata tot de ecu si/sau senzorul ax cu came daca nu comunica bine intre ele.
Problema cu pornirea grea la cald poate fi cauzata de gaurica de purjare vapori sin throttle infundata.
Am zis poate fi, nu sigur e.
Vezi ca e pe forum o metoda sa citesti codurile de eroare far tester - metoda agrafa.
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Bogdan Cruceru
- *
- 13 mesaje
- din 29 Oct 2013
- Astra 2003 Z16XE
- Arges
Bogdan Cruceru
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2013
- Mesaj Privat
aceeasi problema ca bogdanhbc o am si eu...doar ca la mine egr-ul este schimbat de 1 an (10000 km), bujiile sunt ok. in plus cand incepe sa "dea in nas" pot sa o accelerez si merge, dar daca calc ambreiajul tot se opreste... sa fie oare de la ecu? problema e ca face doar la drumuri lungi...cam o data la 50 km se trezeste sa "dea in nas" si sa faca toate figurile astea.
apropo, nu da absolut nimic pe tester, am pus-o pe 2 testere pana acum. in momentul de fata e la un service, urmeaza sa dea o tura mai lunga cu ea conectata la tester pana incepe sa se ingatuie, poate poate apare vreo eroare ceva.
apropo, nu da absolut nimic pe tester, am pus-o pe 2 testere pana acum. in momentul de fata e la un service, urmeaza sa dea o tura mai lunga cu ea conectata la tester pana incepe sa se ingatuie, poate poate apare vreo eroare ceva.
bogdanhbc
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2013
- Mesaj Privat
Va salut!
Am facut rost de un modul bluetooth si cu ajutorul unei aplicatii android OBD Car Doctor m-am conectat la computerul masinii
la DTCStatus : MIL off
spark ignition
alte valori culese din meniul programelului
Batery : 13,5
bank1 sensor 2v = 0.17
Bank1 Sensor 1% = 0.0-0.7(oscileaza)
bank1 sensor 1V = 0.12-0.74 (oscileaza)
MAP = 32 Kpa
MAF =3.03 g/s
TP (throtle position) = 6.66%
Daca zice spark ignition - sa fie bujiile?
L.E. Motorul nu consuma ulei, caci a fost segmentat acum 40.000km total, caci papa bine ulei pe atuinci. Acu nu papa!
Am facut rost de un modul bluetooth si cu ajutorul unei aplicatii android OBD Car Doctor m-am conectat la computerul masinii
la DTCStatus : MIL off
spark ignition
alte valori culese din meniul programelului
Batery : 13,5
bank1 sensor 2v = 0.17
Bank1 Sensor 1% = 0.0-0.7(oscileaza)
bank1 sensor 1V = 0.12-0.74 (oscileaza)
MAP = 32 Kpa
MAF =3.03 g/s
TP (throtle position) = 6.66%
Daca zice spark ignition - sa fie bujiile?
L.E. Motorul nu consuma ulei, caci a fost segmentat acum 40.000km total, caci papa bine ulei pe atuinci. Acu nu papa!
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat