Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe
  • buldozer2

  • Mesaje scrise: 732
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pai lumineaza mult mai bine in clip pentru ca la tine becurile sunt terminate , (cel putin cel de pe stanga care se vede galben sigur e)!
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
buldozer2 a scris:liviu2004 La asta H cu fauri xenon oem Faza lunga se face si cu becul Xenon si cu becul ala H7 halogen ! Deci farul are Bixenon dar are si un bec H7 halogen care "ajuta" faza lunga! Masina colegului nu are functia de cornering AFL (nu se misca lupele dupa miscarea volanului) dar are bixenon cu autoleveling deci sunt OEM si 100% legale! Eu daca eram in locul lui si nu aveam ledurile alea pe pozitie ma luam cu "organu" de gat!

Un clip demonstrativ http://www.youtube.com/watch?v=BG7Nt7Kw3fU


Da, in TIS apare lampa bi-xenon si lampa de faza lunga, in acelasi far, de unde trag concluzia ca ai dreptate in ce afirmi.
  • cmihai

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2011

  • Mesaj Privat
farurile care le ai sunt cu xenon original de fabrica....un bec din cele 2 a fost schimbat,cel ce se vede mai alb....cel mai probabil cel galben este cosnsumat si ar trebui schimbat...de fapt ar trebui schimbate ambele...pt a avea aceeasi culoare....becurile sunt d2s la astra h....pt schimbarea lor este necesar sa dai bara jos
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pe astra h eu inca nu am vazut faruri cu lupa si halogen din fabrica.
Asa ceva am vazut doar pe Corsa C si Vectra C.
Tu erai oricum in culpa din cauza smd-urilor de pe pozitie, vezi codul rutier. Faza cu xenoanele a fost bagata la invaluire, zic eu. Baiatul avea nevoie de bani de cafea.
Deci, in concluzie:
- pune becuri normale pe pozitie
- daca ti se pare ca nu sunt OK culorile la faruri, cel mai probabil becurile sunt obosite. Cumperi altele, vezi pe E-Bay. Studiaza nitel, ca sa vezi ce marca/model. Eu am luat niste philips-uri 85122 de pe ebay (nu ma intreba daca sunt chinezesti sau nu) la pret forate bun, (~50 EUR toata distractia), sunt si niste modele mai noi care cica dau si mai multa lumina, si rezista mai bine, cauti review-uri, studiezi, etc
- daca te mai opreste politia dupa aia, le zici sa iti scrie PV, dar sa isi scrie citet numele, ca sa nu il gresesti in reclamatie. Sau suni la 112 si reclami abuz.
  • Asgard

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2011

  • Mesaj Privat
cel mai sigur suni la 112 si ceri supracontrol daca crezi ca esti ok cu masina, eu asa am facut de 2 ori prin tara, oprit fiind in arad si hunedoara de niste obositi iesiti la spaga. A venit supracontrolul a vorbit cu mine, mi-a luat datele dupa care i-a pus pe aia sa se legitimeze si in 3 minute mi-a zis sa plec ca masina este ok.
ps: mentionez ca supracontrolul a inceput sa se certe cu aia de m-au oprit Very Happy
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La mare fix am citit post-ul asta... zilele astea aveam de gand sa-mi cumpar 2 perechi de led-uri SMD de pozitie pentru masinile mele. Nici prin cap nu mi-a trecut ca daca lumina de pe pozitii este alba iti sar gaborii la beregata.

Asa ca azi m-am dus si am cumparat 2 perechi de pozitii clasice dar cu sticla albastra, care cand le aprinzi lumineaza pe alb pozitia masinii. Nu e albul ala perfect de LED, dar e chiar in regula si asa alb cum se vede in farurile mele. Conditia e ca farurile sa aiba oglinda in stare foarte buna, asa se vad albe si lumineaza chiar acceptabil, as spune eu. Pret : 8lei pentru perechea de 2 becuri cu sticla albastra de 5watt/buc. Nu exclud ca cele Philips cu sticla albastra sa fie chiar mai albe/mai puternice pentru lumina de stationare/in mers pe pozitii.

Stima.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ai faruri cu xenon din fabrica fara optiunea AFL asta este mai mult decat clar
farul din dreapta care este mai albastru a fost schimbat becul cu unul afetrmarket probabil de 6000k dupa culoare si cel de pe partea sofer este original inca cu lumina de 4300k.
organul ala trebuia sa ii dai cu flit ca eu asa faceam si chiar daca se lega de becurile de pozitie puteai sa ii spui asa: este doar un bec cu LED in locul celui clasic si este tot lumina alba deci respecta legea. Nu avea voie sa iti ia talonul pentru ca doar RAR-ul prin filtrele care le face are dreptul sa faca asta si cu asta ii urai o seara frumoasa si adio. Daca facea pe desteptul ii spuneai ca il dai in judecata pentru depasirea atributilor de serviciu si ii iei si pielea de pe el la procesc. Sa vezi cum se muia...

@florinianc - inainte sa deschizi gura si sa mai ales sa scri prostii informeaza-te si apoi comenteaza aiurea iar daca nu cunosti cum arata un far cu xenon original din fabrica mai bine taci si citeste ca poate mai inveti si tu ceva de pe aici... Lumina poate sa fie si alba totul tine de culoarea acesteia care din fabrica vine in mod nomal cu 4300k sau 5000k iar la cerere la masinile mai de clasa gen Audi, BMW, Mercedes se poate comanda cu maxim 6000k.
Cat despre hartia de care faci referire, ca nu ti-o da nimeni, iti spun sigur ca se da daca ai instalatia facuta ca in fabrica si poti circula fara nici o problema. Se pune intr-un service autorizat si apoi se verifica la RAR si iti da hartia si asta este tot. In cartea masinii nu sunt trecute dotarile si astea se pot afla doar daca se verifica cu seria masinii in programele speciale gen EPC sau mai au si cei de la RAR.
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Unde comanzi tu faruri cu becuri xenon de 6000k la Mercedes, BMW sau Audi, OEM? Astea-s povesti de la scara blocului. Poti comanda doar xenon sau mai nou optiunea de led, la care culoarea e de 5500k.
  • alex.panciu

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2011

  • Mesaj Privat
sunt foarte putine masini care vin din fabrica cu xenon fara lupa...peugeot 607,subaru forester si mai sunt cateva...restul care au lupa au si xenon.....nu au ce sa iti faca nici la RAR daca ai xenon pus pe far cu lupa.....
iar tu ai farurile originale cu xenon de fabrica....deci de acum incolo roaga-te de ei sa iti ia talonul.....faci si tu niste bani,nu numai ei....
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
alex.panciu a scris:nu au ce sa iti faca nici la RAR daca ai xenon pus pe far cu lupa


Esti tu sigur? Eu zic sa mai dai cu praft de cautare. Cu sau fara lupa, csenonul aftermarket se incadreaza la interventii neautorizate asupra instalatiei electrice, folosirea de lumini neomologate, etc.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
blue_maniak a scris:Unde comanzi tu faruri cu becuri xenon de 6000k la Mercedes, BMW sau Audi, OEM? Astea-s povesti de la scara blocului. Poti comanda doar xenon sau mai nou optiunea de led, la care culoarea e de 5500k.


ai fost sa te interesezi daca am sau nu dreptate? ei bine eu am fost cu un prieten care si-a luat un Audi nou acum 2 ani cand inca nu erau aparute cele cu LED si a putut sa opteze, la configuratia aleasa cu faruri super AFL sau ceva de genul (era cea mai completa optiune), sa aleaga nuanta standard de lumina (4300k) sau nunta alba adica 5000k. De 6000k am inteles ca se poate alege la Mercedes S Class si la Audi A8 inainte sa apara noua varianta cu LED.
Eu pe acest forum de cate ori am scris ceva m-am documentat inainte (si nu in scara blocului ca stau la casa Smile si nu am scara) iar daca nu am stiut nu am scris doar de dragul de a face posturi cum fac altii...
  • alex.panciu

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2011

  • Mesaj Privat
jE a scris:
alex.panciu a scris:nu au ce sa iti faca nici la RAR daca ai xenon pus pe far cu lupa


Esti tu sigur? Eu zic sa mai dai cu praft de cautare. Cu sau fara lupa, csenonul aftermarket se incadreaza la interventii neautorizate asupra instalatiei electrice, folosirea de lumini neomologate, etc.


da,eu sunt sigur....ti s-a luat vreodata talonul pentru ca aveai montat xenon pe far cu lupa?
sau daca a avut cineva talonul retinut pentru ca avea xenon montat pe far cu lupa sa imi spuna si mie ca eu nu am auzit asa ceva......ma refer la far original nu ca au schimbat farurile originale si au pus chinezarii cu leduri,cu lupa,etc....

eu stiu ce zici tu si la ce se incadreaza,dar unul care are far cu lupa,cam greu sa fie oprit pentru xenon,in primul rand pentru ca nu stiu daca are sau nu de fabrica,vazand lupa si ca nu imprastie lumina......cred ca are de fabrica.
nu stiu multi de pe acest forum cum arata un far original cu xenon de fabrica,iar politia.......

iar la RAR cand ajungi iti pune masina sa iti verifice cum bat farurile...daca farurile tale sunt reglate bine si bat cum trebuie,ce crezi ca iti face?
cam care ar fi diferenta aia mare intre un far cu lupa care are montat xenon aftermarket si unul original?
si nu ma refer la culoare,putere....
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
alex, nu te supara, da' le amesteci mai ceva ca blenderul legumele pentru piureul lui fi'miu
Hai sa le luam in ordine:
1- nu compara legea cu cutumele politistilor. Capetele de creta rareori opresc pe cei cu csenoane pe faruri cu oglinda. Nu ca nu ar sti despre ce e vorba, e comoditate. Prefera sa taie PV-uri pe chestii greu contestabile, aka radar...
2- ce fac aia de la RAR, nu stiu, nu imi dau cu parerea, dar fii sigur ca un inginer de la RAR va sti daca e xenon sau csenon. Inteleg ca nu multa lume are o parere buna despre ei, insa nu va lasati inselati de aparente...
3- ca diferente notabile ar fi temperatura culoarii (la csenoane se merge foarte mult pe 6000K sau mai mare, ori deja 6000K tinde spre albastru, si lumina rece e multa mai obositoare pentru ochi pe intuneric, pune-ti tu leduri albastre in bord si da-te noaptea cu masina, vei intelege ce vreau sa zic), spalatorul de faruri si autoleveling-ul. Lipsa spalatorului si/sau a autoleveling-ului e un bun indicator ca vorbim de csenon, si nu xenon. Si capetele de creta stiu asta, stai tu linistit. Doar ca ii doare-n bascheti.
Si ca sa iti "raspund" la fraza initiala: si politia, si cei de la RAR AU! ce sa iti faca. Din pacate de cele mai multe ori nu vor.

In fine, hai sa ne oprim aici. Exista un ditai topicul despre xenoane si csenoane, pana la urma aici discutam despre teapa pe care si-a luat-o colegu' si cum si-or facut niste caschetari bani de cafea...
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am un fost coleg de liceu care este "inalt" la RAR. L-am intrebat intr-o zi cum este procedura pentru cei carora li se retine talonul pt csenoane.
RAR-ul procedeaza foarte simplu. Introduce VIN-ul in sistem, verifica daca masina a fost prevazuta din fabrica cu xenon. Daca nu, onorabilul posesor este trimis acasa, vine cu farurile originale, se face hartia de constatare, inapoi la politie sa recupereze talonul.
Sau...varianta romaneasca, dar nu prea mai merge, frica mare, monitorizare, supracontroale, etc.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Dar in cazul in care iti iei faruri originale cu xenon si ti le montezi in service la Opel cu toata instalatia originala (senzori punti, spalator far, etc)... stie cineva daca dupa montare iti dau ei o hartie cum ca esti legal sa poti dovedi in cazul unui control ?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai legea, din cate tin eu minte, face referire la interventii neautorizate si instalatii neomologate.
Practic, din ce inteleg, ar trebui sa ai devizul&factura (macar in copie) la tine, ca sa demonstrezi ca s-au folosit piese omologate si montarea s-a facut intr-un service autorizat.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Merci.

Cochetez de ceva vreme cu ideia asta si citind discutia de mai sus m-am gandit un moment ca nu se poate legal.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ba, se poate.
Poti sa faci si tu montajul, ma cam indoiesc ca politia se va lega de tine si va putea sa iti faca ceva in momentul in care le arati ca ai autolevelling (pornesti farurile si ele fact miscarea aia de autocalibrare pe verticala) si spalator de faruri.
Ce a patit colegul a fost un abuz, din pacate mentalitatea romanului e sa se teama de organ, ca organul, daca vrea, te face. Trebuie sa ne invatam ca, in mod civilizat, sa ne aparam drepturile. Nu zice nimeni sa il iei pe organ de guler (dimpotriva, mai bine sa nu o faci, ca intri la codul penal), insa un apel la 112, reclami abuzul, faci sa vina supracontrolul...
E bine sa o faci "cu factura" pentru ca atunci poti sa o si incluzi in polita casco, sau, in caz de dauna, sa soliciti sa ti se inlocuiasca piesele cu "la fel". Ai baza legala, altfel vine asiguratorul si zice "ti-o repar sa arate ca din fabrica" si banii bagati de tine in faruri si accesorii... pa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Adevarat... exact asa ma gandeam si eu, sa iau toata instalatia originala cu tot cu faruri, sa o montez eu si ulterior sa platesc la Opel service cat considera ei ca face testarea si intrarea in legalitate. E bine sa ai hartia lor care-ti certifica ca sunt legale, pentru ca farurile OEM cu xenon de fabrica sunt scumpe la achizitie chiar si dupa 14 ani de la prima montare in fabrica pe Vectra B. Daca din nefericire... ajungi la asigurator, te face exact cum ai descris tu mai sus, stiu un caz concret pe tema asta.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pentru asigurator pastrezi facturile de achizitie si montaj, si ti le trece ca dotari suplimentare (la casco). Ai nevoie de facturi pentru valoare
Skip ads

  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR