gonzale
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2012
- Mesaj Privat
salut.aceasi problema o am si eu la un astra g z16se.cand incepe sa scada nivelul la benzina,da in nas mai ales in curbe,iar in interiorul masinii sub bancheta din spate unde este pompa de benzina se aude un huruit.daca alimentez,dispare,dupa care reapare cand nivelul de benzina scade la 15-13litri si incepe sa dea in nas.mentionez ca am pus pompa noua,filtru combustibil nou,curatat injectoare care aveau putin nisip fin.diagnoza facuta nu arata nimic.pompa de benzina inlocuita facea la fel.deci am cumparat pompa degeaba.problema persista ca si cum undeva in rezervor trage din cand in cand aer.stima.
gonzale
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2012
- Mesaj Privat
salut.aceasi problema o am si eu la un astra g z16se.cand incepe sa scada nivelul la benzina,da in nas mai ales in curbe,iar in interiorul masinii sub bancheta din spate unde este pompa de benzina se aude un huruit.daca alimentez,dispare,dupa care reapare cand nivelul de benzina scade la 15-13litri si incepe sa dea in nas.mentionez ca am pus pompa noua,filtru combustibil nou,curatat injectoare care aveau putin nisip fin.diagnoza facuta nu arata nimic.pompa de benzina inlocuita facea la fel.deci am cumparat pompa degeaba.problema persista ca si cum undeva in rezervor trage din cand in cand aer.stima.
sadang
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
Haideti sa va povestesc cum am rezolvat eu problema cu "datul in nas" la curbe si accelerari-decelerari bruste, atunci cand benzina ajungea la 20l sau mai putin. Vorbesc despre masina mea, model Vectra B 2001. Am uitat sa fac poze atunci cand am rezolvat nacazul, da am sa ma folosesc de poze de pe net.
Problema asta am observat-o de cand mi-am luat masina, defapt si cel de la care am luat-o mi-a spus de ea. Am tot analizat-o si lalait-o vre-o 3 ani, verificand tot ce se putea verifica legat de circuitul de alimentare cu combustibil, atat pe partea electrica - continuitate electrica cabluri, relee, contacte imperfecte in mufe, cat si pe cea mecanica - filtru benzina infundat, scurgeri de bezina la imbinari, presiunea de 3 bari in rampa de benzina, deschiderea valvei de retur la P>3 bari. Nu am gasit nimic, toate bune si in parametri!
Singurul lucru ce nu l-am verificat din comoditate si datorita faptului ca nu-mi place sa lucrez in fata blocului, si ma duc pe unde gasesc un loc viran sa mecanicesc la ea, a fost constructia fizica a circuitului de retur - ma refer la circuitul de retur aflat in rezervorul de benzina. Adica cum circula benzina dupa ce iese din valva de retur si pana ajunge sa fie supta iar de pompa de benzina. Asta a mai ramas sa verific, pentru ca toate celelalte posibilitati le-am eliminat pe parcurs. Si aici a si fost baiul!
Acuma concret, cu materialul pe masa. Asta e o pompa de benzina asemanatoare cu a mea doar ca ii lipseste valva de retur.
Problema o reprezinta sistemul ingenios gandit de producator pentru calea de retur a benzinei. Adica benzina de pe retur ajunge inapoi in vasul pompei nu direct, ci printr-un spatiu comun cu o distanta de aproximativ 1cm, prin care intra si benzina din rezervor in vas. Practic benzina de pe retur, datorita presiunii trebuie sa strabata acea distanta de 1cm si apoi sa intre efectiv in vasul pompei pentru a fi reintrodu-sa pe circuitul de alimentare cu benzina. Iar la parcurgerea acestei distante, jetul antreneaza si benzina din rezervor catre vasul pompei. Treaba e gandita destept, da nu pentru cazul in care benzina coboara sub 20l.
Cand benzina coboara sub 20l, la curbe sau accelerari-franari bruste, aceasta fuge inertial-centrifugal in rezervor iar acel spatiu de 1cm ramane gol, jetul de benzina de pe retur antrenand aerul inconjurator, pe care il baga la sorbul pompei si ulterior ajunge la injectoare care injecteaza aer nu benzina, si hopa... moare motoru pentru cateva fractiuni de secunda! Suficient cat sa te ia toti dracii! Mai ales ca asta se intampla cand chiar ai nevoie de putere si sprint!
Solutia mea a fost sa evit acel spatiu de 1cm si sa aduc returul cat mai aproape de sorbul pompei, pentru ca jetul sa nu mai antreneze aerul din rezervor. Practic am luat furtunul de la retur, am dat jos colierul cu stutul cotit si am bagat furtunul pe deasupra, pe langa pompa, printre lamelele elastice, pana a ajuns la fundul vasului, langa sorbul pompei. In acest fel benzina de pe retur ajunge direct in capul pompei de benzina, si in acelasi timp umple permanent vasul pompei, asigurand in primul rand un flux constant de benzina pe tur si racirea pompei chiar si la cantitati de benzina sub 10 l in rezervor.
De cand am facut aceasta adaptare nu mi-a mai facut nici o problema cu opritul motorului. Si am testat-o in toate ipostazele posibile, cu benzina sub 20l. Totul este ok!
MARE ATENTIE!
Riscati sa ardeti pompa daca mergeti mult timp cu benzina sub 10l in rezervor. Pompa se raceste cu benzina din rezervor, fiind permanent scufundata in benzina. Aceasta modificare trebuie facuta in cunostinta de cauza si doar cu asumarea riscurilor. Pentru atehnici recomand pastrarea configuratiei originale!
Problema asta am observat-o de cand mi-am luat masina, defapt si cel de la care am luat-o mi-a spus de ea. Am tot analizat-o si lalait-o vre-o 3 ani, verificand tot ce se putea verifica legat de circuitul de alimentare cu combustibil, atat pe partea electrica - continuitate electrica cabluri, relee, contacte imperfecte in mufe, cat si pe cea mecanica - filtru benzina infundat, scurgeri de bezina la imbinari, presiunea de 3 bari in rampa de benzina, deschiderea valvei de retur la P>3 bari. Nu am gasit nimic, toate bune si in parametri!
Singurul lucru ce nu l-am verificat din comoditate si datorita faptului ca nu-mi place sa lucrez in fata blocului, si ma duc pe unde gasesc un loc viran sa mecanicesc la ea, a fost constructia fizica a circuitului de retur - ma refer la circuitul de retur aflat in rezervorul de benzina. Adica cum circula benzina dupa ce iese din valva de retur si pana ajunge sa fie supta iar de pompa de benzina. Asta a mai ramas sa verific, pentru ca toate celelalte posibilitati le-am eliminat pe parcurs. Si aici a si fost baiul!
Acuma concret, cu materialul pe masa. Asta e o pompa de benzina asemanatoare cu a mea doar ca ii lipseste valva de retur.
Problema o reprezinta sistemul ingenios gandit de producator pentru calea de retur a benzinei. Adica benzina de pe retur ajunge inapoi in vasul pompei nu direct, ci printr-un spatiu comun cu o distanta de aproximativ 1cm, prin care intra si benzina din rezervor in vas. Practic benzina de pe retur, datorita presiunii trebuie sa strabata acea distanta de 1cm si apoi sa intre efectiv in vasul pompei pentru a fi reintrodu-sa pe circuitul de alimentare cu benzina. Iar la parcurgerea acestei distante, jetul antreneaza si benzina din rezervor catre vasul pompei. Treaba e gandita destept, da nu pentru cazul in care benzina coboara sub 20l.
Cand benzina coboara sub 20l, la curbe sau accelerari-franari bruste, aceasta fuge inertial-centrifugal in rezervor iar acel spatiu de 1cm ramane gol, jetul de benzina de pe retur antrenand aerul inconjurator, pe care il baga la sorbul pompei si ulterior ajunge la injectoare care injecteaza aer nu benzina, si hopa... moare motoru pentru cateva fractiuni de secunda! Suficient cat sa te ia toti dracii! Mai ales ca asta se intampla cand chiar ai nevoie de putere si sprint!
Solutia mea a fost sa evit acel spatiu de 1cm si sa aduc returul cat mai aproape de sorbul pompei, pentru ca jetul sa nu mai antreneze aerul din rezervor. Practic am luat furtunul de la retur, am dat jos colierul cu stutul cotit si am bagat furtunul pe deasupra, pe langa pompa, printre lamelele elastice, pana a ajuns la fundul vasului, langa sorbul pompei. In acest fel benzina de pe retur ajunge direct in capul pompei de benzina, si in acelasi timp umple permanent vasul pompei, asigurand in primul rand un flux constant de benzina pe tur si racirea pompei chiar si la cantitati de benzina sub 10 l in rezervor.
De cand am facut aceasta adaptare nu mi-a mai facut nici o problema cu opritul motorului. Si am testat-o in toate ipostazele posibile, cu benzina sub 20l. Totul este ok!
MARE ATENTIE!
Riscati sa ardeti pompa daca mergeti mult timp cu benzina sub 10l in rezervor. Pompa se raceste cu benzina din rezervor, fiind permanent scufundata in benzina. Aceasta modificare trebuie facuta in cunostinta de cauza si doar cu asumarea riscurilor. Pentru atehnici recomand pastrarea configuratiei originale!
- TassadarNT
- *
- 10 mesaje
- din 24 Jul 2015
- Vectra OPC 2009 Y20DTH
- Arad
TassadarNT
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra OPC 2009 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2015
- Mesaj Privat
Exact aceiasi problema am si eu, se ineaca (cutie automat)... cand este cald afara peste 30 de grade cum o pornesc se ineaca...trebuie sa fac cativa kilometri pana isi revine la normal, si cand este rezervorul mai scazut la ea am observat ca face figura respectiva.
Am curatat clapeta de aceleratie si am verificat furtunurile care intra, tot asa face.
Sa rezolvat la care cu schimbarea pompei ?
Multumesc frumos.
Am curatat clapeta de aceleratie si am verificat furtunurile care intra, tot asa face.
Sa rezolvat la care cu schimbarea pompei ?
Multumesc frumos.
GAlex933
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2022
- Mesaj Privat