overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu o problema cu o astra pe care am achizitionat-o recent.
Mi s-a aprins martorul de noxe ieri, iar astazi am incercat sa fac un drum de vreo 40km , iar dupa vreo 30 a inceput sa clipeasca , masina sa vibreze un pic si sa pierd din viteza. Am incetinit un pic , s-a oprit din clipit dar tot aprins a ramas (evident), si am tras pe dreapta si dat sa fac dus intors. Mers tot drumul cu cruise control la 55 , just to be safe , si eventual sa vad si cat consuma la drum intins si viteza fixa (~5 - interesant de putin pentru benzina) , nu a mai clipit pana am ajuns acasa.
(Ca fapt divers, am incetinit la un moment dat, accelerat un pic si pus iar cruise controlul, si desi beculetul era aprins, masina incetinea. Am mai accelerat, l-am pus iar si s-a remediat problema - s-ar putea sa fie un bug de software , dar cine stie).
Si acum, codurile de eroare. Azi dimineaza , erau urmatoarele: 30000, 30100, 30200, 30300, 30400, 31400 , 130000 (ramasesera de la ultimul proprietar). Si am zis sa le notez undeva si sa le dau clear sa vad daca se mai manifesta, sau poate era o problema remediata ambulant si nu le-a mai dat clear (gen schimbat de bujii, etc). Evident , disparuse si atentionarea de noxe. La scurt timp ( 10km ) s-a aprins iar, cu codurile:
30000, 30100, 30200, 30300, 30400 si 31400.
Am zis ca nu poate sa fie prea grav din moment ce nu simteam vibratii, nimic, acolo un misfire din cand in cand nu cred ca poate sa strice prea multe pana marti cand o duc la service. Dar dupa ce a inceput sa clipeasca ledul, am zis hai sa mai vad poata a mai aparut vreun cod, sa vad ce se intampla. Si da, a aparut din nou si 130000 (rezervor gol) , desi il aveam la un sfert.
Si mai este o mica problema cu un popup "Check cooling fluid level". Antigelul este peste nivelul minim (sa nu fie prea mult totusi?).
Ca un mic reference:
30000 - Random/Multiple misfire
30100-30400 - Misfire in cilindrii 1-4
31400 - Misfire intr-un singur cilindru
130000 - Rezervor gol Edit: ( sau P1300 Misfire Detected at Low Fuel Level B-025 ? banuiesc ca ar fi mai degraba asta decat rezervorul gol)
Edit 2: De fapt, mda, inseamna acelasi lucru
Aveti vreo idee ce se intampla? Sa stiu barem sa ma pregatesc daca e ceva mai nasol.
Edit:
Din ce vad acolo si cunostintele mele foarte limitate, din ce am vazut pe net si ce m-am mai documentat, ar putea fi o problema la EGR? Nu imi dau seama exact cum arata dar e posibil sa fie un pic infundat?
PS:
Unde dumnezeu e filtrul de benzina la masina asta?
PS2:
Momentan ma gandesc sa o duc la Di-Bas la service. Ar fi vreun motiv sa nu o duc acolo? Mentionez ca sunt din Ploiesti si nu stiu daca mai sunt service-uri autorizate Opel prin zona, si nu as vrea sa fac un drum pana la Bucuresti cu potentiale probleme la motor.
Am si eu o problema cu o astra pe care am achizitionat-o recent.
Mi s-a aprins martorul de noxe ieri, iar astazi am incercat sa fac un drum de vreo 40km , iar dupa vreo 30 a inceput sa clipeasca , masina sa vibreze un pic si sa pierd din viteza. Am incetinit un pic , s-a oprit din clipit dar tot aprins a ramas (evident), si am tras pe dreapta si dat sa fac dus intors. Mers tot drumul cu cruise control la 55 , just to be safe , si eventual sa vad si cat consuma la drum intins si viteza fixa (~5 - interesant de putin pentru benzina) , nu a mai clipit pana am ajuns acasa.
(Ca fapt divers, am incetinit la un moment dat, accelerat un pic si pus iar cruise controlul, si desi beculetul era aprins, masina incetinea. Am mai accelerat, l-am pus iar si s-a remediat problema - s-ar putea sa fie un bug de software , dar cine stie).
Si acum, codurile de eroare. Azi dimineaza , erau urmatoarele: 30000, 30100, 30200, 30300, 30400, 31400 , 130000 (ramasesera de la ultimul proprietar). Si am zis sa le notez undeva si sa le dau clear sa vad daca se mai manifesta, sau poate era o problema remediata ambulant si nu le-a mai dat clear (gen schimbat de bujii, etc). Evident , disparuse si atentionarea de noxe. La scurt timp ( 10km ) s-a aprins iar, cu codurile:
30000, 30100, 30200, 30300, 30400 si 31400.
Am zis ca nu poate sa fie prea grav din moment ce nu simteam vibratii, nimic, acolo un misfire din cand in cand nu cred ca poate sa strice prea multe pana marti cand o duc la service. Dar dupa ce a inceput sa clipeasca ledul, am zis hai sa mai vad poata a mai aparut vreun cod, sa vad ce se intampla. Si da, a aparut din nou si 130000 (rezervor gol) , desi il aveam la un sfert.
Si mai este o mica problema cu un popup "Check cooling fluid level". Antigelul este peste nivelul minim (sa nu fie prea mult totusi?).
Ca un mic reference:
30000 - Random/Multiple misfire
30100-30400 - Misfire in cilindrii 1-4
31400 - Misfire intr-un singur cilindru
130000 - Rezervor gol Edit: ( sau P1300 Misfire Detected at Low Fuel Level B-025 ? banuiesc ca ar fi mai degraba asta decat rezervorul gol)
Edit 2: De fapt, mda, inseamna acelasi lucru
Aveti vreo idee ce se intampla? Sa stiu barem sa ma pregatesc daca e ceva mai nasol.
Edit:
Din ce vad acolo si cunostintele mele foarte limitate, din ce am vazut pe net si ce m-am mai documentat, ar putea fi o problema la EGR? Nu imi dau seama exact cum arata dar e posibil sa fie un pic infundat?
PS:
Unde dumnezeu e filtrul de benzina la masina asta?
PS2:
Momentan ma gandesc sa o duc la Di-Bas la service. Ar fi vreun motiv sa nu o duc acolo? Mentionez ca sunt din Ploiesti si nu stiu daca mai sunt service-uri autorizate Opel prin zona, si nu as vrea sa fac un drum pana la Bucuresti cu potentiale probleme la motor.
overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
Ah si inca o chestie:
Daca o duc la un service autorizat opel, tot, pot sa cer (sau am?) vreo garantie ca ce identifica ei ca fiind problematic chiar este problema?
De exemplu sa nu ma trezesc ca zice gigel mecanicul autorizat ca este de la bobina de inductie , scoate 600 pentru bobina si 200 pentru manopera dupa care sa vad ca problema persista.
Si gigel mecanicul autorizat sa treaca la urmatoarea piesa care ar putea fi defecta, asa, dupa ureche, ca la noi si dupa 2000 de euro bagati in piese sa fie de fapt de la un senzor care costa 50 de lei...
Ca pe stilul asta pot sa incep sa le schimb si eu, si am auzit destule povestiri horror de service-uri.
Daca o duc la un service autorizat opel, tot, pot sa cer (sau am?) vreo garantie ca ce identifica ei ca fiind problematic chiar este problema?
De exemplu sa nu ma trezesc ca zice gigel mecanicul autorizat ca este de la bobina de inductie , scoate 600 pentru bobina si 200 pentru manopera dupa care sa vad ca problema persista.
Si gigel mecanicul autorizat sa treaca la urmatoarea piesa care ar putea fi defecta, asa, dupa ureche, ca la noi si dupa 2000 de euro bagati in piese sa fie de fapt de la un senzor care costa 50 de lei...
Ca pe stilul asta pot sa incep sa le schimb si eu, si am auzit destule povestiri horror de service-uri.
- Phantom
- **
- 198 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
Phantom
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Phantom
- **
- 198 mesaje
- din 10 Aug 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Galati
Phantom
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2008
- Mesaj Privat
overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
- EleMenTalL
- *
- 7 mesaje
- din 06 Oct 2013
- Astra 2005
- Anglia
EleMenTalL
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut, ai fix aceasi problema ca mine...
Dupa 20-30km incepe sa pice in 2-3 cilindrii, nu mai prinde 100, deabia se duce in 4,000 rpm, becul ala (check engine) clipeste cand accelerezi la peste 50 km/h si vibreaza foarte rau + ca suna ca un tractor "mai silentios"
Am sa pun link-ul mai jos sa vezi topicul si ce am "rezolvat" pana acum (nimic, tot da rateuri) dar ca fapt divers...
https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=65
Posibil sa fie:
- egr
- pompa benzina
- bobine
- bujii
- sa traga aer pe undeva (probabil cazul meu)
Du-te la service si cerele sa puna calculatorul pe masina si sa iti citeasca valoarea la senzorii 1 si 2 si sa verifice la "oil presure" daca ai low, pentru ca si eu ti-am zis, am aceasi problema fix ca si tine si ciudat e ca am oil level medium iar la presure low si e posibil sa nu mai deschida valvele complet, si de aici si rateurile...si sa se uite si la amestecul de benzina/aer, daca e bogat sau sarac...daca se tot schimba din bogat in sarac si tot asa cred ca si tie iti trage aer pe undeva...
Incearca sa mergi cat mai turat, peste 3,000, asa ii cureti putin piesele prin motor si nici nu incepe sa deie rateuri, la mine functioneaza.
Iar in caz ca ai de facut un drum mai lung de 20 km si incepe sa dea rateuri, trage pe dreapta, scoate cheia din contact, stai 3-4 minute si pornesteo iar, o sa iti mearga inca 20-30km fara sa deie rateuri...eu asa fac...
Dupa 20-30km incepe sa pice in 2-3 cilindrii, nu mai prinde 100, deabia se duce in 4,000 rpm, becul ala (check engine) clipeste cand accelerezi la peste 50 km/h si vibreaza foarte rau + ca suna ca un tractor "mai silentios"
Am sa pun link-ul mai jos sa vezi topicul si ce am "rezolvat" pana acum (nimic, tot da rateuri) dar ca fapt divers...
https://www.clubopel.com/viewforum.php?f=65
Posibil sa fie:
- egr
- pompa benzina
- bobine
- bujii
- sa traga aer pe undeva (probabil cazul meu)
Du-te la service si cerele sa puna calculatorul pe masina si sa iti citeasca valoarea la senzorii 1 si 2 si sa verifice la "oil presure" daca ai low, pentru ca si eu ti-am zis, am aceasi problema fix ca si tine si ciudat e ca am oil level medium iar la presure low si e posibil sa nu mai deschida valvele complet, si de aici si rateurile...si sa se uite si la amestecul de benzina/aer, daca e bogat sau sarac...daca se tot schimba din bogat in sarac si tot asa cred ca si tie iti trage aer pe undeva...
Incearca sa mergi cat mai turat, peste 3,000, asa ii cureti putin piesele prin motor si nici nu incepe sa deie rateuri, la mine functioneaza.
Iar in caz ca ai de facut un drum mai lung de 20 km si incepe sa dea rateuri, trage pe dreapta, scoate cheia din contact, stai 3-4 minute si pornesteo iar, o sa iti mearga inca 20-30km fara sa deie rateuri...eu asa fac...
overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
EleMenTalL a scris:Incearca sa mergi cat mai turat, peste 3,000, asa ii cureti putin piesele prin motor si nici nu incepe sa deie rateuri, la mine functioneaza.
Heh, pai asa imi usuc benzinaria de la colt.
Nu prea are probleme la mersul prin oras, desi mi se pare ca trage un pic cam greut comparativ cu un astra g cu acelasi motor (cu 300kg mai usor ce-i drept) deci pot sa merg ok. Dar totusi as vrea problema rezolvata.
- EleMenTalL
- *
- 7 mesaje
- din 06 Oct 2013
- Astra 2005
- Anglia
EleMenTalL
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2013
- Mesaj Privat
Neee, eu daca stau 10 min in trafic, maxim 15, distanta de 5 km, sa zic o gaseste boala...incepe cu rateuri la greu
I-am dar ieri sa ii sara pistoanele, 5-5.5mii pe o distanta de circa 40km de autostrada si am avut eroare doar pe cilindrul 2, dupa ce am iesit de pe autostrada si am mers bara la bara 10 min, rateuri pe toate 4...
I-am dar ieri sa ii sara pistoanele, 5-5.5mii pe o distanta de circa 40km de autostrada si am avut eroare doar pe cilindrul 2, dupa ce am iesit de pe autostrada si am mers bara la bara 10 min, rateuri pe toate 4...
overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
overburn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2013
- Mesaj Privat
poly23
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2014
- Mesaj Privat
poly23
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2014
- Mesaj Privat