mirel2788
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1996 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
mirel2788
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1996 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
mirel2788
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1996 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
mirel2788
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1996 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
mirel2788
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1996 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Dupa ce am vazut si ce piese se afla in spatele discului de frana de pe rotile spate la Vectra B, acum stiu si ce trebuie facut daca mai ajung vreodata in situatia sa mi se incalzeasca vreo roata spate din cauza la frâna de mâna. Cu masina pe cric se demonteaza janta si apoi cu o surubelnita dreapta bagata printr-una din gaurile alea care sunt pozitionate mai spre exteriorul tamburului (sunt doua, altele decat cele in care vin prezoanele care strang roata) se roteste in sus de dintii piulitei de pe piesa care are rol de a aduna/distantza sabotii de frana pâna ce roata merge liber la mâna. Asta cât sa ajungi acasa fara sa-ti incalzeasca roata, acolo demontare si apoi gasita/inlaturata cauza care a generat incalzirea discului.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi dimineata aproximativ dupa 1 min de la pornire am pus mana pe furtunul ce duce apa motor de la 'thermostat housing' spre radiatorul principal din fata masinii si dupa 1min de la pornire acesta era caldutz. Deci ceva nu mai etanseaza bine in carcasa termostatului si cum aveam eu un termostat Gates de 85 grade C pe care l-am cumparat de nou pentru Vectra mea (a venit echipat cu garnitura de cauciuc exterioara + garnitura de carton pentru etansare) mi- am zis ca cel mai bine ar fi sa ma apuc de schimbarea lui mai pe dupamasa.
Si a venit dupamasa, pana atunci m-am documentat care sunt cuplurile de strangere la suruburi (8Nm), cam ce am de facut ca sa-l schimb, etc... dar cand sa ma dau la el am vazut ca furtunul de apa cel gros care pleaca din carcasa termostatului este copt 1cm pe lungime imediat dupa colier si pare cam prea umflat ca sa fie asta starea lui naturala.
Asa ca nu am mai facut nimic pentru ca maine oricum ma duc sa comand furtunul de nou, pe original. Daca stie cineva cam cat costa sa scrie aici, ca sa stiu macar la ce suma sa ma astept (am mai luat furtune pe original si stiu ca costa ceva bani, dar asta de care am eu nevoie de departe le intrece in diametru pe toate cele comandate anterior, puse la un loc ).
Termostatul original al masinii (pe care l-am gasit in cutia celui EPS de 82 grade cu care l-am schimbat in urma cu 1an si ceva) vad ca era fabricat de NTC dar avea garnitura de cauciuc coapta (cea pe care inchide termostatul in centru), iar cel care se vinde sub marca Gates este fabricat defapt de VERNET.
Termostatul EPS de 82 grade C (pentru motor de SAAB 2.0 benzinar) va pleca gratuit cu cutia originala la primul doritor, imediat dupa schimbarea lui cu cel nou.
Si a venit dupamasa, pana atunci m-am documentat care sunt cuplurile de strangere la suruburi (8Nm), cam ce am de facut ca sa-l schimb, etc... dar cand sa ma dau la el am vazut ca furtunul de apa cel gros care pleaca din carcasa termostatului este copt 1cm pe lungime imediat dupa colier si pare cam prea umflat ca sa fie asta starea lui naturala.
Asa ca nu am mai facut nimic pentru ca maine oricum ma duc sa comand furtunul de nou, pe original. Daca stie cineva cam cat costa sa scrie aici, ca sa stiu macar la ce suma sa ma astept (am mai luat furtune pe original si stiu ca costa ceva bani, dar asta de care am eu nevoie de departe le intrece in diametru pe toate cele comandate anterior, puse la un loc ).
Termostatul original al masinii (pe care l-am gasit in cutia celui EPS de 82 grade cu care l-am schimbat in urma cu 1an si ceva) vad ca era fabricat de NTC dar avea garnitura de cauciuc coapta (cea pe care inchide termostatul in centru), iar cel care se vinde sub marca Gates este fabricat defapt de VERNET.
Termostatul EPS de 82 grade C (pentru motor de SAAB 2.0 benzinar) va pleca gratuit cu cutia originala la primul doritor, imediat dupa schimbarea lui cu cel nou.
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am fost azi sa comand furtunul pe original, costa 94lei si vine in 3-5 zile lucratoare.
Pana atunci, am timp destul sa mai studiez cum si unde as putea sa montez incalzitorul cu bujii pe circuitul mic de racire al motorului.
Daca stie cineva IN MOD SIGUR la motorul ISUZU X17DT/TC4EE1 : sunt 2 furtune care merg in paralel in radiatorul de incalzire din habitaclu -> care-i furtun de TUR si care de RETUR ? Ca unul pleaca direct din termostat si intra in radiatorul de incalzire, celalalt se imparte astfel :
- spre termoflot
- spre radiatorul de incalzire
- spre vasul de expansiune (partea asta spre vasul de expansiune in mod sigur e un retur-ceva).
Pâna poate spune cineva in mod sigur care e de_care, ma mai uit si eu pe la motor si o sa mai caut prin documentatia pe care o am prin calculator.
Incalzitorul de apa cu bujii vreau sa-l pun cat mai aproape de intrarea apei motor (din circuitul mic de racire al motorului) inspre radiatorul de incalzire din habitaclu. Am vazut ca este un surub de caroserie prin apropiere, deci de acolo pot trage un fir scurt si gros de minus direct pe corpul cu bujii al incalzitorului.
Pana atunci, am timp destul sa mai studiez cum si unde as putea sa montez incalzitorul cu bujii pe circuitul mic de racire al motorului.
Daca stie cineva IN MOD SIGUR la motorul ISUZU X17DT/TC4EE1 : sunt 2 furtune care merg in paralel in radiatorul de incalzire din habitaclu -> care-i furtun de TUR si care de RETUR ? Ca unul pleaca direct din termostat si intra in radiatorul de incalzire, celalalt se imparte astfel :
- spre termoflot
- spre radiatorul de incalzire
- spre vasul de expansiune (partea asta spre vasul de expansiune in mod sigur e un retur-ceva).
Pâna poate spune cineva in mod sigur care e de_care, ma mai uit si eu pe la motor si o sa mai caut prin documentatia pe care o am prin calculator.
Incalzitorul de apa cu bujii vreau sa-l pun cat mai aproape de intrarea apei motor (din circuitul mic de racire al motorului) inspre radiatorul de incalzire din habitaclu. Am vazut ca este un surub de caroserie prin apropiere, deci de acolo pot trage un fir scurt si gros de minus direct pe corpul cu bujii al incalzitorului.
- Allexs
- **
- 434 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
Allexs
- Mesaje scrise: 434
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pentru ca am vazut ca nu inchide perfect, si nu stiu exact care e cauza (poate nu a inchis perfect nici de nou, poate nu se potriveste 100%, nu pot fi sigur de nimic pentru ca nu am testat daca inchide perfect atunci cand l-am montat, nu m-a interesat chestia asta pe atunci. Poate aflu ce e de vina dupa ce demontez carcasa termostatului. Cert e ca la 1min. de la pornire furtunul spre radiator incepe sa se incalzeasca. Garnitura exterioara pentru termostatul de 82 am lasat-o pe cea care era pe termostatul vechi. Poate a cedat si nu mai etanseaza. Sincer nu stiu ce e, asa ca prefer sa il schimb.
Dar daca nu il schimb, si aditional mai pun pe circuitul mic si incalzitorul cu bujii, nu castig mai nimic... motorul se va incalzi tot greu. Cu incalzitorul montat alternatorul va munci mai mult... asa ca vreau sa fiu sigur macar ca termostatul imi inchide corect.
Pentru temperatura motorului pe timp de vara nu imi mai fac griji, am vazut vara asta ca am rezolvat cu succes problema care o aveam cu supraincalzirea motorului.
Cam asta e treaba, in mare. In amanunt, nu stiu nici eu la ce sa ma astept, cum va functiona, daca voi fi sau nu multumit la final, etc... defapt nu stiu nici cum va fi montajul de comanda, asa ca o sa merg pe incercari succesive (trial&error).
Dar daca nu il schimb, si aditional mai pun pe circuitul mic si incalzitorul cu bujii, nu castig mai nimic... motorul se va incalzi tot greu. Cu incalzitorul montat alternatorul va munci mai mult... asa ca vreau sa fiu sigur macar ca termostatul imi inchide corect.
Pentru temperatura motorului pe timp de vara nu imi mai fac griji, am vazut vara asta ca am rezolvat cu succes problema care o aveam cu supraincalzirea motorului.
Cam asta e treaba, in mare. In amanunt, nu stiu nici eu la ce sa ma astept, cum va functiona, daca voi fi sau nu multumit la final, etc... defapt nu stiu nici cum va fi montajul de comanda, asa ca o sa merg pe incercari succesive (trial&error).
mirel2788
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1996 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2013
- Mesaj Privat
Salut.de 2zile aveam preferi de antigel pe langa garnitura de la termostat.am desfacut capacul la termostat prins in 2siuruburi garnitura sa rupt in 3 .termostatu arata rau era exfoliat parca era arg cu autogenu si tin sa cred ca nu a fost schimbat niciodata.
Acum inteleg de ce se ridica apa la urcarea une pante el nu mai deschidea cum trebuie adica nu deschidea rapid.
Am tot observat de vreo saptamana mai ales dimineata cand se ridica apa repede cand mai greu prin orasul.
urmeaza sa dau comanda de termostat si garnitura.
Am o intrebare a verificat cineva pompa de apa ma gandesc ca paleți sa fie uzati si sa nu faca fata?
Acum inteleg de ce se ridica apa la urcarea une pante el nu mai deschidea cum trebuie adica nu deschidea rapid.
Am tot observat de vreo saptamana mai ales dimineata cand se ridica apa repede cand mai greu prin orasul.
urmeaza sa dau comanda de termostat si garnitura.
Am o intrebare a verificat cineva pompa de apa ma gandesc ca paleți sa fie uzati si sa nu faca fata?
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Saptamana trecuta am schimbat furtunul de apa care merge in radiator, ocazie cu care am schimbat si termostatul cu unul marca Gates de 85grade C (pe termostatul din cutie nu scria Gates, el fiind produs defapt de Facet si vandut sub marca Gates). Codul de GM de pe furtunul vechi nu l-au gasit in EPC4 la magazin asa ca am avut ceva emotii cum ca poate nu imi aduc furtunul care imi trebuie, dar a venit pe comanda chiar ce-mi trebuia mie la masina.
Mai jos ceva poze cu furtunul vechi si cel nou :
Se pare ca toate furtunele de pe circuitul mic de apa dar si furtunele de ulei sunt ISUZU, iar furtunele de pe circuitul mare al apei motor sunt toate de fabricatie GM. E normal sa fie asa, pentru ca ISUZU a vandut motorul fara furtunele de pe circuitului mare de apa, furtune pe care ulterior le-a proiectat si executat Opel pentru caroseriile lor Astra/Vectra. Oricum, furtunele marca GM sunt mai ieftine decat cele ISUZU, asta e clar.
Poze cu termostatul EPS(Facet) de 82grade, cel pentru SAAB 2.0T benzinar :
Poze cu termostatul Gates de 85grade C pe care l-am cumparat de 3 ani si nu l-am folosit, ei uite ca i-a venit si lui randul :
Si ceva poze cu termostatul original al masinii, produs de NTC si care era de 85grade C :
Se vede clar in poze ca garnitura interna a termostatului este toata coapta si chiar s-a desprins pe alocuri, ceea ce arata clar ca termostatul nu mai inchidea etans la temperaturi mai mici decat temperatura lui de deschidere.
Dupa montarea termostatului Gates (eu am refolosit a 2-a oara garnitura originala a termostatului vechi, era intacta si arata relativ bine) am verificat cu masina la relanti la ce temperatura deschide termostatul cel nou : 81-82grade C. Daca mai adaug ~3grade C care e diferenta intre bord si OP-COM in realitate ar fi 85grade C care este temperatura reala de deschidere a termostatului, deci momentan e ok. Conform manualului de reparatii, cuplul de strangere al celor 2 suruburi de la corpul termostatului este de 8Nm (eu le-am strans la 10Nm ca am refolosit garnitura veche, dar nu va riscati sa strangeti la mai mult pentru ca filetul in care se strang suruburile este din aluminiu).
Mai jos ceva poze cu furtunul vechi si cel nou :
Se pare ca toate furtunele de pe circuitul mic de apa dar si furtunele de ulei sunt ISUZU, iar furtunele de pe circuitul mare al apei motor sunt toate de fabricatie GM. E normal sa fie asa, pentru ca ISUZU a vandut motorul fara furtunele de pe circuitului mare de apa, furtune pe care ulterior le-a proiectat si executat Opel pentru caroseriile lor Astra/Vectra. Oricum, furtunele marca GM sunt mai ieftine decat cele ISUZU, asta e clar.
Poze cu termostatul EPS(Facet) de 82grade, cel pentru SAAB 2.0T benzinar :
Poze cu termostatul Gates de 85grade C pe care l-am cumparat de 3 ani si nu l-am folosit, ei uite ca i-a venit si lui randul :
Si ceva poze cu termostatul original al masinii, produs de NTC si care era de 85grade C :
Se vede clar in poze ca garnitura interna a termostatului este toata coapta si chiar s-a desprins pe alocuri, ceea ce arata clar ca termostatul nu mai inchidea etans la temperaturi mai mici decat temperatura lui de deschidere.
Dupa montarea termostatului Gates (eu am refolosit a 2-a oara garnitura originala a termostatului vechi, era intacta si arata relativ bine) am verificat cu masina la relanti la ce temperatura deschide termostatul cel nou : 81-82grade C. Daca mai adaug ~3grade C care e diferenta intre bord si OP-COM in realitate ar fi 85grade C care este temperatura reala de deschidere a termostatului, deci momentan e ok. Conform manualului de reparatii, cuplul de strangere al celor 2 suruburi de la corpul termostatului este de 8Nm (eu le-am strans la 10Nm ca am refolosit garnitura veche, dar nu va riscati sa strangeti la mai mult pentru ca filetul in care se strang suruburile este din aluminiu).