- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am tot citit pe forum despre o problema des intalnita la astra H si anume cutia de viteze in 6 trepte M32.
Sunt schimbate la nr de km impresionant de mic si se pare ca, calitatea lasa de dorit.
Oare sa fie un defect de productie sau nu sunt folosite corespunzator?
Atasez niste filmulete ca sa va dati si voi cu parerea. Mjoritatea sunt in limba germana.
https://www.youtube.com/watch?v=XEC7Zfreg2o In acest caz cutia a fost schimbata la 68.000 km iar cutia noua deja scoate un sunet ciudat in viteza a 5-a si a 6-a! Ceea ce vedeti acum este cutia noua dupa ce a parcurs 100 km !
https://www.youtube.com/watch?v=Kfh4GladS6E La fel si aici!
https://www.youtube.com/watch?v=WFn8_Mi4c6c Aici este vorba despre o cutie M32 de pe o Insignia 1.8 benzina. Carcasa cutiei urmeaza sa fie schimbata din cauza rulmentului care s-a bulit si a stricat si carcasa !
https://www.youtube.com/watch?v=xxHlaQXeakU Aici puteti sa vedeti o cutie complet stricata din cauza unui rulment.
https://www.youtube.com/watch?v=hpw1hXAwLSA Aici este vorba despre un rulment care a reusit chiar sa sparca carcasa cutiei!
Daca doriti mai vin cu filmulete si materiale despre acest tip de cutie.
Sunt schimbate la nr de km impresionant de mic si se pare ca, calitatea lasa de dorit.
Oare sa fie un defect de productie sau nu sunt folosite corespunzator?
Atasez niste filmulete ca sa va dati si voi cu parerea. Mjoritatea sunt in limba germana.
https://www.youtube.com/watch?v=XEC7Zfreg2o In acest caz cutia a fost schimbata la 68.000 km iar cutia noua deja scoate un sunet ciudat in viteza a 5-a si a 6-a! Ceea ce vedeti acum este cutia noua dupa ce a parcurs 100 km !
https://www.youtube.com/watch?v=Kfh4GladS6E La fel si aici!
https://www.youtube.com/watch?v=WFn8_Mi4c6c Aici este vorba despre o cutie M32 de pe o Insignia 1.8 benzina. Carcasa cutiei urmeaza sa fie schimbata din cauza rulmentului care s-a bulit si a stricat si carcasa !
https://www.youtube.com/watch?v=xxHlaQXeakU Aici puteti sa vedeti o cutie complet stricata din cauza unui rulment.
https://www.youtube.com/watch?v=hpw1hXAwLSA Aici este vorba despre un rulment care a reusit chiar sa sparca carcasa cutiei!
Daca doriti mai vin cu filmulete si materiale despre acest tip de cutie.
- costicimpy
- **
- 319 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ma sperie tare ce am vazut referitor la cutiile noastre.
Eu nu am ce sa i reprosez la cutie momentan doar ca la rece agata usor cand dau pe-a doua, nu deranjant, dar stiu ca majoritatea cam agata asa....
cat ulei intra in cutie si are buson de nivel pentru ca intentionez sa comletez sau sa l schimb integral.
era uzat uleiul din cutie?
a mea din 08.2008 are 100k in bord dar nu garantez cred ca mai degraba 200k este din Olanda adusa si are un an la mine.
Eu nu am ce sa i reprosez la cutie momentan doar ca la rece agata usor cand dau pe-a doua, nu deranjant, dar stiu ca majoritatea cam agata asa....
cat ulei intra in cutie si are buson de nivel pentru ca intentionez sa comletez sau sa l schimb integral.
era uzat uleiul din cutie?
a mea din 08.2008 are 100k in bord dar nu garantez cred ca mai degraba 200k este din Olanda adusa si are un an la mine.
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
Normal uleiul de cutie nu se schimba. Daca vrei sa faci asta ar fi bine sa-l schimbi pe tot. Din cate imi aduc aminte intra cam 2,5 litrii. Daca tot cumperi ia ceva de calitate.
Eu am bagat si un aditiv. Cutia de pe masina mea facea un zgomot tare ciudat, mai ales in viteza a 5-a si a 6-a. Dupa ce am bagat aditivul zgomotul s-a diminuat dar nu a disparut de tot!
Cutia are buson de umplere si de golire. Cel de umplere este situat intr-un asa fel incat sa iti dai seama cand nivelul uleiului este suficient. Cel de golire este chiar sub cutie si faciliteaza golirea completa a cutiei. pentru aceasta operatiune ai nevoie de elevator si scule corespunzatoare. Nu incerca sa desfaci decat cu chei potrivite. Daca strici inetriorul busonului il vei desface doar dupa ce '' injuri'' una buna!
Eu am bagat si un aditiv. Cutia de pe masina mea facea un zgomot tare ciudat, mai ales in viteza a 5-a si a 6-a. Dupa ce am bagat aditivul zgomotul s-a diminuat dar nu a disparut de tot!
Cutia are buson de umplere si de golire. Cel de umplere este situat intr-un asa fel incat sa iti dai seama cand nivelul uleiului este suficient. Cel de golire este chiar sub cutie si faciliteaza golirea completa a cutiei. pentru aceasta operatiune ai nevoie de elevator si scule corespunzatoare. Nu incerca sa desfaci decat cu chei potrivite. Daca strici inetriorul busonului il vei desface doar dupa ce '' injuri'' una buna!
- Andrei Tza
- *
- 21 mesaje
- din 30 Aug 2013
- Astra 2008 Z17DTR
- Valcea
Andrei Tza
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salutare...si eu am aceste probleme cu cutia de viteza m32.La relantiu se aude un `vajait` iar in 1,2,5,6 la fel si arunca si schimbatoru exact ca in video postat de Florin. Am fost cu ea la un mecanic care se pricepe ,am desfacut cutia si am observat ca rulemti erau dusi...Am cautat mai bn de o saptamana acei rulmenti pe la tot felul de distribuitori,si iam gasit cu greu. Astept sa imi vina vineri si sa ii montez pe masina dupa care o sa mai revin pe forum pentru raspunsuri...
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Andrei Tza
- *
- 21 mesaje
- din 30 Aug 2013
- Astra 2008 Z17DTR
- Valcea
Andrei Tza
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2013
- Mesaj Privat
Eu le-am cautat peste tot dupa coduri inclusiv la opel...si nu am reusit sa gasesc nimic.
Le-am gasit doar dupa cotele rulmentilor.
-2 rulmenti sunt la fel : Timkeno, NP854792, TZ0423 --cotele (25 in/55 ex/14in /10 ex /)
-alt rulment:Timkeno,NP797735,TZ0423 --cotele (28/55/14/10)
-Iar la acest rulment nu am decat cotele ( 25/51,5/14/10 )
In cutie sunt 6 rulmenti in toatal ,ceilalti 2 sunt pentru a 3 a 4 si masalier ,iar acestia sunt mai mari si se pare ca suporta mai bine sarcinile.
Le-am gasit doar dupa cotele rulmentilor.
-2 rulmenti sunt la fel : Timkeno, NP854792, TZ0423 --cotele (25 in/55 ex/14in /10 ex /)
-alt rulment:Timkeno,NP797735,TZ0423 --cotele (28/55/14/10)
-Iar la acest rulment nu am decat cotele ( 25/51,5/14/10 )
In cutie sunt 6 rulmenti in toatal ,ceilalti 2 sunt pentru a 3 a 4 si masalier ,iar acestia sunt mai mari si se pare ca suporta mai bine sarcinile.
- deleted-51389
- **
- 53 mesaje
- din 23 Jul 2010
deleted-51389
- Mesaje scrise: 53
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- florin_ag
- OP
- 110 mesaje
- din 02 Nov 2012
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florin_ag
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
- deleted-51389
- **
- 53 mesaje
- din 23 Jul 2010
deleted-51389
- Mesaje scrise: 53
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
andreixyz- Suspendat
- 131 mesaje
- din 19 Nov 2011
- Cluj
andreixyz- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2011
- Mesaj Privat
varulea
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2012
- Mesaj Privat
andreixyz- Suspendat
- 131 mesaje
- din 19 Nov 2011
- Cluj
andreixyz- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2011
- Mesaj Privat
- bog15dan
- **
- 163 mesaje
- din 29 Dec 2009
- Astra 2006 z13dth
- Teleorman
bog15dan
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2009
- Mesaj Privat
cred ca ma incadrez aici cu o cutie m20, fix asa facea pana intr-o zi cand s-a spart cutia , ( din cauze necunoscute de mine pana in acest moment). Am luat cutie second , de vreo 2 ani fara probleme , schimbatorul nu se mai misca inainte si inapoi, si daca va arat gaura facuta prin cutie o sa va mirati
andreixyz- Suspendat
- 131 mesaje
- din 19 Nov 2011
- Cluj
andreixyz- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2011
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut, am si eu tot cutie M32 pe un Astra H din 2010, 50k km reali. Am vazut filmuletele postate de Florin in primul post, si nu se misca levierul, nu face zgomote sau chestii de genul asta. Dar face alte doua probleme:
- in momentul in care vreau sa plec de pe loc si cupleaz treapta 1 se simte o smucitura usoara, masina parca zvacneste putin, de parca nu ar debraia complet, desi pedala este calcata pana jos
- doar in mers, treapta a doua agata (dupa ce trec cu levierul de punctul mort)
Vreau sa va intreb daca s-ar rezolva ceva cu o aerisire a circuitului sau o reglare/gresare de timonerie. Posibil sa fie vreun tampon cutie/motor de vina? In afara de aceste probleme nu sunt si alte simptome.
Multumesc.
- in momentul in care vreau sa plec de pe loc si cupleaz treapta 1 se simte o smucitura usoara, masina parca zvacneste putin, de parca nu ar debraia complet, desi pedala este calcata pana jos
- doar in mers, treapta a doua agata (dupa ce trec cu levierul de punctul mort)
Vreau sa va intreb daca s-ar rezolva ceva cu o aerisire a circuitului sau o reglare/gresare de timonerie. Posibil sa fie vreun tampon cutie/motor de vina? In afara de aceste probleme nu sunt si alte simptome.
Multumesc.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Intre timp am mai citit despre cutia M32 si pe cateva forumuri din Marea Britanie si se pare ca problemele sunt cauzate in principal de un rulment subdimensionat care nu poate sa reziste foarte bine la stresul la care este supus, mai ales cand cutia este montata pe masini cu motoare 1.9 cdti, care au un cuplu mare. Rulmentul pacatos este cel de la viteza a sasea. Din pacate simptomele care indica probleme cu acest rulment sunt acele zgomote in special in treapta a cincea si a sasea si bineinteles miscarea levierului. Se recomanda inlocuirea rulmentului si eventual a altor piese care au fost afectate cat mai repede posibil pt a nu deteriora si alte componente, facand astfel operatia una extrem de costisitoare. Din cate am inteles exista o versiune imbunatatita a acelui rulment care ar rezolva problema, dar alte detalii nu am putut sa gasesc. Poate andreixyz are mai multe detalii. Se mai recomanda si inlocuirea uleiului din cutie cu unul mai bun calitativ decat cel de la GM. In mai multe randuri am vazut feedback foarte bun pt Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80, cu toate ca acesta are specificatia API GL-5, iar pt cutia M32 este nevoie un ulei ce respecta specificatia GL-4.
Eu nu am niciuna din aceste probleme, doar cele enumerate in postul anterior. Dar nu m-a linistit deloc ce am aflat despre aceasta cutie.
Eu nu am niciuna din aceste probleme, doar cele enumerate in postul anterior. Dar nu m-a linistit deloc ce am aflat despre aceasta cutie.
- costicimpy
- **
- 319 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
andreixyz- Suspendat
- 131 mesaje
- din 19 Nov 2011
- Cluj
andreixyz- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2011
- Mesaj Privat
Intradevar rulmentul din vecinatatea vitezei a 6 a e problema principala la aceste cutii . Pe langa faptul ca e slab mai e si foarte scump (240ron) si mai are un coleg identic pe axul vecin care de multe ori e uzat si el. Mai grav insa e atunci cand rulmentul se sparge si incepe sa rupa dintii pinioanelor. Pinioanele nu se pot cumpara la fel ca rulmentii pt ca nu se produc pt piese de schimb. Cel mai frecvent afectat e pinionul de a 6 a. Recomandarea mea e sa reparati cutia de la primele semne pt ca e mult mai dureros cand se sparge rulmentul. Dureros inseamna cam 200-300 euro in plus la reparatie.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat