CRyS`
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
malin
- Mesaje scrise: 90
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2007
- Mesaj Privat
- pam
- **
- 440 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
pam a scris:
si este la acelasi pret?
malin a scris:...In Germania exista pompe unde poti alimenta cu motorina biodiesel 100%.
si este la acelasi pret?
Pai asta e ca nu se stie... Am fost anul trecut in Septembrie in Grecia si am vazut statii care comercializau BioDiesel la 60 eurocenti fata de 95 Eurocenti cat era motorina normala (daca ii pot zice asa)...
Despre pret ce stiti in Romania? E deja 2 iulie, dupa cum spuneai pe aici la Lukoil ar trebui sa fie deja "pe taraba"
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Pentru început haideþi sã aflãm ce este cu adevãrat Biodiesel, fapt ce mã determinã sã arãt urmãtoarele.
Biodiesel se referã la echivalentul motorinei, combustibil procesat, derivat din surse biologice (uleiurile vegetabile de ex. soia,rapita,dovleac,mac,coriandru etc.), care se poate folosi in motoare diesel nemodificate. Se diferenþiazã astfel: direct din ulei vegetal (SVO) sau din deºeuri de uleiuri vegetale (WVO) folosite ca combustibil la unele vehicule diesel.
În acest context, biodiesel face referinþã la sintetizarea uleiurilor vegetale sau grasimi animale.
În 31 August 311937, G. Chavanne de la Universitatea din Brussels (Belgia) a patentat procedura transformãri uleiurilor vegetale spre a deveni combustibil (fr. 'Procédé de Transformation d’Huiles Végétales en Vue de Leur Utilisation comme Carburants' Belgian Patent 422,877). Acest patent descrie gradul de alcool (oferit din transformare) a uleiurilor vegetale folosind ethanol (ºi methanol) în ordine sã separe acizi graºi din glicerol înlocuind-ul prin alcool etilic. Aceasta pare sã fie prima “tentativã”a producþiei numitã azi”Biodiesel”
Biodiesel este biodegradabil ºi non-toxic, producând în urma arderi cam 60% sau mai puþin dioxid de carbon în gazele poluante faþã de motorinã, la fel ca ºi producþia atmosfericã de dioxid de carbon din photosinteza plantelor. Biodiesel autentic este valabil în multe benzinãri din Germania.
Mulþi fabricanþi de automobile se îndreaptã spre Biodiesel, silenþiozitatea acestor motoare în oraº este una din beneficiile acestui combustibil. În orice caz Biodiesel este un bun solvant faþã de motorina clasicã, curaþind motorul, eliminând uzura din acesta ºi caramina (care de multe ori obtureazã injectoarele). Din acest motiv, fabricanþi de automobile recomandã schimbarea filtrului clasic cu cel pentru biodiesel (acesta parte este o operaþie regulatã la orice service). Fabricanþi de automobile vor lansa o listã cu maºinile care vor folosi 100% Biodiesel.
Alþi fabricanþi de automobile rãmân rezervaþi faþã de Biodiesel. În UK se recomandã utilizarea a maximum 5% Biodiesel amestecat cu 95% motorinã, poziþie consideratã prea rezervatã. Scania ºi Volkswagen sunt excepþii, permiþând motoarelor sã opereze cu 100% Biodiesel. Peugeot ºi Citroën sunt ºi ele excepþii anunþând recent cã HDI diesel poate folosi 30% Biodiesel.
Biodiesel poate fi folosit pentru boilere comerciale sau casnice. Cele existente necesitã modificãri pentru biodiesel, ceea ce este relativ simplu.
Biodiesel este distribui astãzi în infrastructurã, ºi producþia creºte rapid. Benzinãriile au început sã se aprovizioneze cu Biodiesel, ºi numãrul transportatorilor îl folosesc ca aditiv în combustibilul folosit a crescut. Biodiesel este în general mai scump decât motorina dar aceastã diferenþã se va diminua prin economie, referitor la creºterile de preþuri la petrol ºi subvenþiile guvernamentale. În Germania, Biodiesel este în general mai ieftin decât motorina la benzinãrii fiind comercializate ambele produse.
Raportat la acestea în România suntem la debut (existând pe net o bursã Biodiesel) deoarece fiind un combustibil relativ nou, Cartelul Petrolului va trebui sã decidã în ce proporþie va distribui Biodiesel. Raportul de beneficii/costuri/subvenþii este important iar la cel din urmã pânã ce nu se va “unge” atmosfera vom avea doar 2% cum scria @ malin.
Altã problemã va fi raportarea prestãrilor service-urilor vizavi de motorizarea existentã pe piaþã. Se cunoaºte gradul de implicare ºi profesionalism de pe la noi, sã nu mai vorbim de receptivitatea tipicã a acestora.
În final pot scrie cã Biodiesel este de viitor dar cum la noi încã ne luptãm cu prezentul, vom aºtepta mult ºi bine.
Referitor la anumite neclaritãþi cerute de @ CRyS`, legate de “modificãri” în vederea folosiri Biodiesel, este necesarã doar adaptarea filtrului, existând Algae- X US dar în prealabil este bine cum a recomandat @ dodo_13
În poza ataºatã se vede clar diferenþa de preþ (în eurocenþi), la o benzinãrie din Germania.
Biodiesel se referã la echivalentul motorinei, combustibil procesat, derivat din surse biologice (uleiurile vegetabile de ex. soia,rapita,dovleac,mac,coriandru etc.), care se poate folosi in motoare diesel nemodificate. Se diferenþiazã astfel: direct din ulei vegetal (SVO) sau din deºeuri de uleiuri vegetale (WVO) folosite ca combustibil la unele vehicule diesel.
În acest context, biodiesel face referinþã la sintetizarea uleiurilor vegetale sau grasimi animale.
În 31 August 311937, G. Chavanne de la Universitatea din Brussels (Belgia) a patentat procedura transformãri uleiurilor vegetale spre a deveni combustibil (fr. 'Procédé de Transformation d’Huiles Végétales en Vue de Leur Utilisation comme Carburants' Belgian Patent 422,877). Acest patent descrie gradul de alcool (oferit din transformare) a uleiurilor vegetale folosind ethanol (ºi methanol) în ordine sã separe acizi graºi din glicerol înlocuind-ul prin alcool etilic. Aceasta pare sã fie prima “tentativã”a producþiei numitã azi”Biodiesel”
Biodiesel este biodegradabil ºi non-toxic, producând în urma arderi cam 60% sau mai puþin dioxid de carbon în gazele poluante faþã de motorinã, la fel ca ºi producþia atmosfericã de dioxid de carbon din photosinteza plantelor. Biodiesel autentic este valabil în multe benzinãri din Germania.
Mulþi fabricanþi de automobile se îndreaptã spre Biodiesel, silenþiozitatea acestor motoare în oraº este una din beneficiile acestui combustibil. În orice caz Biodiesel este un bun solvant faþã de motorina clasicã, curaþind motorul, eliminând uzura din acesta ºi caramina (care de multe ori obtureazã injectoarele). Din acest motiv, fabricanþi de automobile recomandã schimbarea filtrului clasic cu cel pentru biodiesel (acesta parte este o operaþie regulatã la orice service). Fabricanþi de automobile vor lansa o listã cu maºinile care vor folosi 100% Biodiesel.
Alþi fabricanþi de automobile rãmân rezervaþi faþã de Biodiesel. În UK se recomandã utilizarea a maximum 5% Biodiesel amestecat cu 95% motorinã, poziþie consideratã prea rezervatã. Scania ºi Volkswagen sunt excepþii, permiþând motoarelor sã opereze cu 100% Biodiesel. Peugeot ºi Citroën sunt ºi ele excepþii anunþând recent cã HDI diesel poate folosi 30% Biodiesel.
Biodiesel poate fi folosit pentru boilere comerciale sau casnice. Cele existente necesitã modificãri pentru biodiesel, ceea ce este relativ simplu.
Biodiesel este distribui astãzi în infrastructurã, ºi producþia creºte rapid. Benzinãriile au început sã se aprovizioneze cu Biodiesel, ºi numãrul transportatorilor îl folosesc ca aditiv în combustibilul folosit a crescut. Biodiesel este în general mai scump decât motorina dar aceastã diferenþã se va diminua prin economie, referitor la creºterile de preþuri la petrol ºi subvenþiile guvernamentale. În Germania, Biodiesel este în general mai ieftin decât motorina la benzinãrii fiind comercializate ambele produse.
Raportat la acestea în România suntem la debut (existând pe net o bursã Biodiesel) deoarece fiind un combustibil relativ nou, Cartelul Petrolului va trebui sã decidã în ce proporþie va distribui Biodiesel. Raportul de beneficii/costuri/subvenþii este important iar la cel din urmã pânã ce nu se va “unge” atmosfera vom avea doar 2% cum scria @ malin.
Altã problemã va fi raportarea prestãrilor service-urilor vizavi de motorizarea existentã pe piaþã. Se cunoaºte gradul de implicare ºi profesionalism de pe la noi, sã nu mai vorbim de receptivitatea tipicã a acestora.
În final pot scrie cã Biodiesel este de viitor dar cum la noi încã ne luptãm cu prezentul, vom aºtepta mult ºi bine.
Referitor la anumite neclaritãþi cerute de @ CRyS`, legate de “modificãri” în vederea folosiri Biodiesel, este necesarã doar adaptarea filtrului, existând Algae- X US dar în prealabil este bine cum a recomandat @ dodo_13
În poza ataºatã se vede clar diferenþa de preþ (în eurocenþi), la o benzinãrie din Germania.
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
CRyS` a scris:De astazi Rompetrol comercializeaza motorina cu 2% biodiesel si de la 1 Iulie Luk Oil vinde Biodiesel.
Motoarele y17dth sunt in stare sa consume biodiesel? Am un Opel Astra Caravan din 2000 1.7 DTI.
Stiti ceva daca suporta fara sa fac schimbari majore si fara sa mi se distruga motorul?
Motoarele y17dth sunt in stare sa consume biodiesel? Am un Opel Astra Caravan din 2000 1.7 DTI.
Stiti ceva daca suporta fara sa fac schimbari majore si fara sa mi se distruga motorul?
NU! Motoarele de 1.7 si ele de 2.0 nu pot consuma Biodiesel. Scrie mare in cartea masinii.
Nu stiu la cele noi (CDTI).
- ciprian25_11
- *
- 1 mesaje
- din 11 Jun 2007
- Astra 2006 Z17DTL
- Bacau
ciprian25_11
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Senior_Cor73z
- **
- 56 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bihor
Senior_Cor73z
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bihor
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- laurentiu19
- **
- 149 mesaje
- din 22 Apr 2005
- Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
- Bucuresti
laurentiu19
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2005
- Mesaj Privat
dar motorina Euro5 nu e biodiesel?Stiu ca e facuta din soia!?
Pentru clarificare vezi fisele carburantilor la www.petrom.ro si www.rompetrol.ro
Motorina EURO 5 este numai redusa la continutul de sulf fata de celeleate si nimic mai mult, deci este o motorina obtinuta din petrol.
Cel putin asta cunosc eu.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Astia merg cu pana la 30% ulei in rezervor... E vorba fie de ulei ramas de la prajitul cartofilor, fie cumparat ca atare de la magazin
Cu cat motorul e mai "batran" cu atata mai bine (adica, vechile motoare cu pompa rotativa si fara turbo)
http://www.oliomobile.org/english/
Procentul poate fi si mai mare, cu instalarea unor elemente aditionale (pornesti pe motorina si treci ulterior pe ulei incalzit...)
Cu cat motorul e mai "batran" cu atata mai bine (adica, vechile motoare cu pompa rotativa si fara turbo)
http://www.oliomobile.org/english/
Procentul poate fi si mai mare, cu instalarea unor elemente aditionale (pornesti pe motorina si treci ulterior pe ulei incalzit...)
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Si in Franta, dar e considerata ca evaziune fiscala...
De obicei la Reno'/Pejo' antice, vechi si de demult...
Daca te uiti pe linkul meu in limba FR este o adevarata mina de aur a "micului evazionist" cu adrese, date, anunturi de mica publicitate, preturi la ulei comestibil de floarea soarelui in toata Franta si toate cele...
Oricum, trebuie spus CLAR ca solutia nu e aplicabila motoarelor moderne...
De obicei la Reno'/Pejo' antice, vechi si de demult...
Daca te uiti pe linkul meu in limba FR este o adevarata mina de aur a "micului evazionist" cu adrese, date, anunturi de mica publicitate, preturi la ulei comestibil de floarea soarelui in toata Franta si toate cele...
Oricum, trebuie spus CLAR ca solutia nu e aplicabila motoarelor moderne...