Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • bogdonel

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Dupa cum stiti la schimbarea radio-ului original in partea de jos al TID-ului nu mai este afisat nimic . Mai departe va prezint o metoda foarte usoara de a pastra data afisata chiar daca radioul este pornit .
Scule necesare : cleste de taiat cablu sau patent , banda izolatoare .
Timp : 15 min
Incepem prin demontarea radioului si din mufa conectata la radio taiem firul rosu alb din imaginea de mai jos fir care trimite semnal la ecran cu datele din radio dar cum cel neoriginal are ecran propriu nu ne mai foloseste

aici se vede mai bine firul ce trebuie taiat

Se izoleaza capetele firelor si gata avem data afisata in TID indiferent daca e oprit sau pornit radioul . Sper ca am fost de ajutor si la mai multe tutoriale de genul asta
Skip ads

  • mastoras

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salut eu am tait firul dar in schimb am ramas fara frecventa la radio
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cu tech2 , schimbat code index.
Timp : 1 minut.
  • bogdonel

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
catalinpav66 si daca nu am tech2 ce fac il cumpar? pt ce sa am ceva ce nu-mi foloseste la nimic ? asa ca prefer sa tai un fir si gata ca nu-s mecanic sa folosesc tech 2 zilnic
  • bogdonel

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
mastoras nu stiu ce fir ai taiat dar la mine a functionat si nu am pierdut nimic. Apropo cred ca functioneaza doar la opel astra g
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
bogdonel a scris:Dupa cum stiti la schimbarea radio-ului original in partea de jos al TID-ului nu mai este afisat nimic . Mai departe va prezint o metoda foarte usoara de a pastra data afisata chiar daca radioul este pornit .
Scule necesare : cleste de taiat cablu sau patent , banda izolatoare .
Timp : 15 min
Incepem prin demontarea radioului si din mufa conectata la radio taiem firul rosu alb din imaginea de mai jos fir care trimite semnal la ecran cu datele din radio dar cum cel neoriginal are ecran propriu nu ne mai foloseste

aici se vede mai bine firul ce trebuie taiat

Se izoleaza capetele firelor si gata avem data afisata in TID indiferent daca e oprit sau pornit radioul . Sper ca am fost de ajutor si la mai multe tutoriale de genul asta


Interesant, insa nu specifici pentru ce tip de masina este "valabila" operatiunea. Cablajul, desi poate fi asemanator ca si culori, acesta poate transmite o alta informatie in functie de tipul de masina si de dotari. Wink
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Laughing ... ti-ai taiat cablul,ti-ai taiat si alimentarea catre amplificatorul de antena,nu numai catre info display... de ce nu cauti schema mai intai.Uite,deja colegul a ramas fara ... frecventa.


Firul rosu/alb,este comanda/power supply catre accesorii unitate audio,acelasi pe toate mufele ISO, da comanda catre amplificatoare de antena,magazii CD,amplificatoare de putere,info-display,etc

Urmareste schema firul rosu/alb si ai sa te convingi.Ia vezi ce scrie la 11...


Firele F G si H (maro/rosu,maro/gri si maro/negru) sunt cele purtatoare de date intre unitatea audio si info/display


Ultima modificare făcută de micky001 la Lun 14 Oct, 2013 3:30 pm, modificat de 2 ori în total
  • bogdonel

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
alimentarea amplif de antena daca nu ma insel e cel gri care nu trebuie taiat nu stiu cum sa zic dar la mine functioneaza toate si in plus apare data pe afisaj asa ca nu mai fiti asa carcotasi faceti axact cum e scris acolo si merge la mn a mers nu stiu daca au toate modelele aceleasi fire dar la astra g astea sunt firele modelul 99- 2000 si sigur merge
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
N-am spus ca nu merge la tine.Ai taiat firul,info-display-ul nu mai sesizeaza faptul ca tu ai pornit unitatea audio sa faca comutarea.Insa s-ar putea sa ai surpriza la iesirea din localitate sa mai prinzi radio numai pe AM...

Aviz "amatorilor".

Schema de mai sus este exacat pe modelul tau,Astra G 1.6, x16xel.Culorile firelor sunt date,cat si ...destinatia lor.Si la mine iesirile din mufa sunt identice,ori daca tai respectivul fir,raman fara comanda la monitor,statie,amplificator de antena.Nu sunt carcotas,dar sfatul nu este unul ...bun.
  • bogdonel

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
bn uite aici si dovada ca functioneaza si sa stii ca e testata si de altii care au si alte modele de astra g pt ca tutorialul e luat de pe un forum din spania si in plus e testat si de mine pt ca nu-mi place sa scriu asa de plictiseala pe aici . asa ca daca vreti sa incercati bine daca nu problema voastra nu am obligat pe nimeni doar am vrus sa ajut



Ultima modificare făcută de bogdonel la Lun 14 Oct, 2013 3:50 pm
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Exact la acest lucru ma refeream si eu micky001. Nici pe departe sa fiu carcotas si nu ar trebui sa supere pe nimeni cel putin postarea mea. Este buna ca si idee(care vrea sa o aplice), insa trebuiesc aduse plusurile si minusurile acestei operatiuni. Asa cum am specificat si in textul anterior culorile pot fi la fel, insa informatia pe circuitul respectiv poate diferi de la model la model in functie si de dotari. Numai bine.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa fiu mai clar.Nu am spus ca nu o sa-ti afiseze data.Cum functioneaza sistemul?Cand pornesti unitatea audio,aceasta trimite semnal(12 vcc) pe firul rosu/alb,catre tot ce este legat de ea,respectiv,cum am mai spus,amplificatoare de antena,antene telescopice electrice,statii de amplificare semnal audio,magazii de CD-uri,info-display-uri,etc.Ajung acum la info-display.Taind acest fir,unitatea nu mai sesizeaza faptul ca tu ai pornit aparatul,deci nu mai comuta informatia de pe display,respectiv data/ora pe cea primita de la unitatea audio.Daca nu-l tai,dispare ora/data,si nu-ti mai apare nimic,tocmai pentru faptul ca sculele "after" nu comunica prin cele 3 fire amintite mai sus,cele maro,sa arunce informatii asupra aparatului pe un display extern.
Taind insa firul "remote",pentru ca asa se numeste,ai taiat si legatura cu restul accesoriilor,pentru ca este comun,iar cea mai importatnta piesa este amplificatorul de antena,pe care-l au in dotare mai toate masinile Opel.Antena radio la modelele Opel,cel putin Astra,Vectra Omega (nu am idee de modelele mai noi),folosesc rezistenta dezaburire luneta pe post de antena,iar amplificatorul de antena este tot pe acolo.Se mai folosesc si antenele din plafon sau cele "rechin",dar tot prin amplificator.In schema de mai sus,daca stii sa citesti asa ceva,fara ofensa,este foarte clara treaba.Taie firul si ai sa-ti cauti o antena externa directa.
Daca vr-unul din Spania,Italia sau Australia taie un cablaj si observa ca se pastreaza data/ora pe display,asta nu inseamna ca este specialist si trebuie sa facem ca el.
Daca sfatuiai sa fie taiat acelasi fir (pentru ca tot rosu/alb este) din spatele info-display-ului, (schema Info-display-mufa ) ,era altceva.Taiai legatura dintre unitatea audio si Info-display,pastrand totusi functia firului respectiv cu celelalte destinatii specifice.
Ma intreb,ala din ...Spania,cate fire a taiat pana a ajuns la cel de "remote" ?... Smile
Nu-mi dau cu parerea aici,am demontat/montat MID-uri,TID-uri,intrari AUX,statii de amplificare,antene,etc,dar niciodata la plesneala,ci dupa schema de principiu.

Firul ala nu este pus acolo,pe mufa ISO degeaba,sau numai pentru info-display,si semnalul (12v),nu vine in mufa,ci pleaca din mufa,respectiv de la aparatul tau,aftermarket,catre "utilizatori".Oare de ce i-au atribuit producatorii sculei tale functia de a trimite 12v pe acest fir ? Pentru info-display ? Nu cred...!

In Spania,poate au acoperire FM mai buna,dar in Romania,pun pariu,cu firul ala suspendat,odata iesit din Bucuresti pe A2,dupa 20km vei asculta numai pe flash-drive/CD,sau... pe compania din autoturism. Smile Si crede-ma,nu o spun ca o parere,ci din experienta.
  • bogdonel

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
bun hai ca-ti mai spun o data am facut proba cu distanta adica cu iesitul din oras si prinde toate posturile de radio cu o antena de 5 centimetri (semnalul radio de aici nu il depaseste pe cel din rom pot sa spun ca e chiar mai prost ) si din cate am inteles firul care alimenteaza amplificatorul de antena este cel gri care era in acelasi pin cu cel rosu alb si baiatul care a postat in forumul din sp nu a taiat la nimereala cum crezi tu ca sa stii ca nu doar romanii sunt genii in ale electronicii cum se dau multi ci a probat firele cu nu stiu ce aparat ca acum nu-mi vine denumirea lui ca nu le am P.S. daca cineva crede ca strica ceva prin aceasta procedura recomand sa nu incerce eu am postat acest tutorial pentru ca eu l-am probat si a functionat .
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Posibil sa le fi probat cu stetoscopul... Smile Ce mama naibii sa probeze cu mufa scoasa,ca nu-ti da nimic pe firul ala.Pe firul ala-ti vin de la unitatea audio 12 vcc cand este pornita.Poate verifica oricine cu cel mai banal voltmetru sau chiar cu un bec,cu ce vrei tu.Opresti aparatul:''0".Pornesti aparatul: 12 vcc! Daca specialistul ala din Spania mai este valabil pe unde l-ai gasit,spune-i asa,ca o informatie,firul ala gri,daca trage tare de el,o sa se invarteasca volanul... Smile Capatul opus ajunge la comenzi volan.Asta pentru cine are asa ceva.
Hai ca nu mai are rost,oricum,nu ne intelegem.Incerc sa te lamuresc,dar vad ca antena este prea scurta la cei 5 cm,distanta prea mare,si nu putem fi pe aceeasi lungime de unda.
Cadem la un consens,si ca sa fie problema rezolvata,se taie (fara probleme) firul rosu/alb care intra in mufa info/display.
Parasesc aceasta discutie,pentru ca sunt sigur,iar vei comenta,si nu vreau sa stricam seara baietilor,sau pe a noastra (?)
  • bogdonel

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2012

  • Mesaj Privat
degeaba te chinui sa-mi spui povesti din carti ca eu tot pe a mea o tin ca e probata si testata de mine
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
S-a notat parerea si de o parte si de cealalta, acu fiecare cum considera sa-si taie firele cu foarfeca. Spor la forfecat si ciopartit!
  • mastoras

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salut scuze ca am generat discutii intre colegii de mai sus dar probabil nu merge la toate modelele eu am vectra model 1999,x16xel am legat la loc firul respectiv si merge ca si inainte si nu e chiar asa mare problema
  • lucsparkless

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2012

  • Mesaj Privat
salutare! cineva pe un alt forum a spus asa "Conform schemei electrice a instalației radio în mufa standard de la Opel existã doua fire conectate în același pin(un fir gri si inca unul rosu-alb). Firul gri alimenteaza amplificatorul de la antena iar cel rosu-alb merge la TID. Pentru ca sa-ti apara data trebuie sa intrerupi firul rosu-alb, deoarece pe acest fir se transmit informatii de la cass la TID".

Si eu sunt in aceiasi situatie, vreau sa imi afiseze data in permanenta, nu am taiat inca nimic, am urmarit discutiile voastre dar ... Smile
  • georgel79

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2014

  • Mesaj Privat
stie cineva daca se poate programa cu tech ,afisare data dupa inlocuire cd ,am incercat sa intrerup firul rosu-alb dar se stinge tid
  • lucsparkless

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2012

  • Mesaj Privat
da, am reprogramat TID-ul (indexcode 12), am ales optiunea aceasta, dar TID-ul tot se stinge, se aprinde doar daca ai pozitia pusa sau contact(in timp ce merge playerul)! din ce am inteles nu ai ce sa ii faci sa ramana aprins ca inainte Smile
totusi, a mai incercat cineva si alte variante ?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR