Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • anewopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara,

Postez acest anunt in speranta ca cineva ma poate sfatui ce sa fac pentru a rezolva aceasta problema.

Am un Opel Corsa D (an fab. 2010) motor 1.2 benzina cod motor : A12 XER. Masina a fost cumparata de noua de la reprezentata Opel.

In prezent masina are 30.000 km deoarece nu este folosita foarte des.

Problema a inceput acum cateva mii de km cand usor usor la schimbarea treptelor de viteza masina a inceput sa trepideze (sa "se ingatuie").

M-am interesat si se pare ca la modelul acesta fabricat in Spania in anul 2010 au fost ceva probleme la modulul de aprindere si trebuia sa fiu rechemat la dealer pentru solutionare.

Am contactat dealerul iar cateva zile mai tarziu am fost pentru remedierea problemei.

Am stat langa masina si am vazut ca mecanicii nu mi-au schimbat tot modulul asa cum cred ca era normal ci numai duzele de cauciuc impreuna cu arcurile si rezistentele care intra in ele.

Am plecat de la dealer si masina se comporta tot la fel iar cateva ore mai tarziu incepuse sa se manifeste semnificativ mai prost.

Am contactat dealerul din nou, i-am explicat situatia insa mi s-a spus ca problema nu este din modulul de aprindere.

Foarte enervant este faptul ca nici reprezentanta nu stie cum sa repare acest defect. Am avut o discutie aprinsa cu ei pentru ca eu personal nu-mi explic cum este posibil sa fie asa de incapabili incat sa nu reuseasca sa-mi solutioneze problema. Imi tot ziceau ca problema mea nu este de la aprindere dar in acelasi timp ridicau din umeri cand ii intrebam de la ce ar putea fi.

Am pus masina pe testerul lor si bineinteles acesta nu-mi arata nimic. Totul este perfect... in teorie.

In practica insa masina acum "se ingatuie" destul de tare fiind nevoie sa o tin din ambreiaj pentru a o mai controla cat de cat. (sincer zici ca se rupe in doua). Simptomele acestea mentinez ca le face doar cand este in sarcina , la ralanti motorul se aude perfect iar daca o accelerez pe loc nu face nici o problema)

Am intrebat in stanga in dreapta toata lumea zice ba ca e debitmetrul, ba ca e motorasul "pas cu pas" etc.

Sincer nu stiu ce sa mai cred si ce sa mai fac. Am cautat aici insa nu am vazut pe nimeni cu aceasta problema si de aceea am zis sa fac acest post. Sper ca cineva sa ma ajute sa solutionez problema aceasta.

Daca cineva ma poate sfatui l-as ruga foarte mult sa posteze aici.

Va multumesc anticipat !
Skip ads

  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Trebuia schimbat modulul de aprindere cu totul. Nu e prima oara cand Opel gaseste "solutii" ieftine pentru rezolvarea garantiilor din Europa de est. Mie mi-au inlocuit in garantie caseta de directie cu una remanufacturata . Nu am putut sa ma cert cu ei pentruca pe vremea aia lucram la ei. Eu zic sa te intorci la ei si sa aduci in discutie ANPC-ul
Cei de la dealerul la care am lucrat eu, faceau pe ei cand auzeau de ANPC.
  • anewopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Catalin multumesc mult pentru raspuns. Chiar asta ma gandeam sa fac insa problema este ca nu mi-au dat o copie dupa devizul ala cu care intra masina in service. Deci practic la ANPC nu cred ca ma pot duce fara o dovada. Am vorbit cu ei dar tot au evitat sa-mi dea avizul ala sau ce-o fi. Ce ma sfatuiesti sa fac in conditiile astea ?
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In caietul de service ce au trecut?
  • anewopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Nimic pentru ca nu am avut caietul de service.... Maine incerc cu o bobina noua sa vad dc face tot la fel.
  • anewopel

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Revin cu noi informatii. Desi am incercat cu un nou modul de aprindere (pe original) masina se prezinta la fel. Curios este faptul ca atunci cand bag benzina cu CO 100 masina merge aproape perfect. Am mai intrebat in stanga, in dreapta, lumea soune ba ca e din alimentare, ba catalizator, ba debitmetru etc....
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi scoate mufa la debitmetru si vezi daca merge la fel de prost inseamna ca debitmetru e bun.. daca mere mai bine inseamna ca debitmetru e stricat..nu te speria daca apare martorul galben in bord...
daca intreruperile sunt violente inseamna ca e de la aprindere.. modulul poate fi bun.. dar scanteia sa nu fie suficienta.. pierderi de curent, legatura la masa proasta.. avans defectuos..probleme in ECU..
distributia este la punct? Din cate stiu a12xer e pe lant.. dar cine stie...
  • dipsy_007

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ceva noutati?eu am z16xer si are aceleasi simptome...
  • Adrian88

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Daca a gasit cineva vreun remediu la problema asta ,rog sa ne povesteasca pas cu pas.
  • basileu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Va salut!
O intrebare : modul de aprindere si bobina sunt acelasi lucru?
Este vorba de o Corsa D, A12XER, cu simptome asemanatoare.
De la serivce Opel a venit raspuns cum ca ar fi vinovat modulul de aprindere. Insa din pricina pretului astronomic comunicat (~900RON) am zis ca caut aftermarket.
Nu am gasit nicio referinta care "modul de aprindere", doar bobina ("ignition coil").
Multam!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
"modul de aprindere" = bobina ("ignition coil")
Gasesti Bosch care este echipare de origine la 400lei
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Am avut o problema similara....
Am gasit bujiile cam asa...

Am schimbat bujiile si bobina... si pare ca merge normal.

Banuiesc ca bujiile nu erau originale Denso IK-20L pentru ca ... altfel ar fi tinut 100.000km (au ajuns asa dupa 23.000km)
NU stiu daca bujiile sau bobina a fost cauza...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR