trex
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Pyroman
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
Scoaterea catalizatorului duce la urmatoarele probleme:
- Nu mai treci ITP pentru ca o sa ai noxe ca la dacie
- Se aprinde check engine deoarece a doua sonda de oxigen (de dupa catalizator) detecteaza acelasi nivel ca si cea dinainte de catalizator ceea ce face calculatorul sa creada ca nu mai este bun catalizatorul.
- Cauta pe internet o schema de "MIL eliminator" - este un circuit simplu format dintr-un condensator si un rezistor care se monteaza cu a doua sonda lambda si care pacaleste calculatorul sa nu mai aprinda check engine
- Nu mai treci ITP pentru ca o sa ai noxe ca la dacie
- Se aprinde check engine deoarece a doua sonda de oxigen (de dupa catalizator) detecteaza acelasi nivel ca si cea dinainte de catalizator ceea ce face calculatorul sa creada ca nu mai este bun catalizatorul.
- Cauta pe internet o schema de "MIL eliminator" - este un circuit simplu format dintr-un condensator si un rezistor care se monteaza cu a doua sonda lambda si care pacaleste calculatorul sa nu mai aprinda check engine
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
trex
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Nu iti recomand, mai bine cumpara un catalizator. Daca vrei sa pacalesti ECU atunci se poate, din 12V faci cu o referinta de tensiune cu un integrat tl431 si divizor rezistiv
adika integratul si divizorul va putea genera tensiune in locul sondei in accelerare, decelerare!
te rog da=mi mai multe detalii sa inteleg! si mai este o problema(mai simpla de rezolvat),in momentul cand masina nu mai merge la relanti(acceleratie) circuitul ptr. rezistenta de preincalzire se inchide.
Ma intreb daca nu se poate rezolva mai simplu, sa elimin a 2 sonda si sa folosesc numai prima, a doua eliminand-o din Ecu!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sonda 2 este pentru a monitoriza eficienta catalizator, trebuie sa aiba 450mV la iesire, nu ai cum sa o scoti din ECU. Deci daca faci aia 450mV ECU o sa creada ca e OK si motorul va merge pe baza informatiei de la prima sonda.
Teoretic se poate dupa unii.
Eu as cumpara 58 50 092 cu 680.60 euro sau facut de altii la 250-300. Din cite stiu daca nu ai sonda 2 creste consumul tare de tot, min cu 1,5l/100. Deci in 20,000km ai scos banii numai din combustibil. Daca mai pui si restul cred ca in 7,000km recuperezi.
Teoretic se poate dupa unii.
Eu as cumpara 58 50 092 cu 680.60 euro sau facut de altii la 250-300. Din cite stiu daca nu ai sonda 2 creste consumul tare de tot, min cu 1,5l/100. Deci in 20,000km ai scos banii numai din combustibil. Daca mai pui si restul cred ca in 7,000km recuperezi.
trex
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
jony
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 x1.6szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salut la toti
Am Astra G caravan an fabricatie 2000 1.6SZR
Cum credeti cum a sa se simte masina fara catalizator.
Dupa cite stiu avantajul fara catalizator este marirea putin a puterii si scaderea consumului.
Mam uitat sub masina si nu am vazut nici un senzor, dar dupa cite am inteles sunt, voi ce ziceti ce e mai bine sa fac sa marg asa sau sal scot, sunt senzori in regiunea aceea sau nu.
Daca este senzor atunci las asa nu vreau resoftare.
Mersi anticipat la toti ce se implica pentru a se da cu parerea
Am Astra G caravan an fabricatie 2000 1.6SZR
Cum credeti cum a sa se simte masina fara catalizator.
Dupa cite stiu avantajul fara catalizator este marirea putin a puterii si scaderea consumului.
Mam uitat sub masina si nu am vazut nici un senzor, dar dupa cite am inteles sunt, voi ce ziceti ce e mai bine sa fac sa marg asa sau sal scot, sunt senzori in regiunea aceea sau nu.
Daca este senzor atunci las asa nu vreau resoftare.
Mersi anticipat la toti ce se implica pentru a se da cu parerea
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
dancicureanu, sondele cu tensiune de iesire 0.1-0.9V nu o sa aiba niciodata 0.45V pe iesire! 0.45 este tensiunea corespondenta amestecului ideal, si cum nu se mai pastreaza raportul, cum acea tensiune trece brusc in 0 sau 1. si cum in practica e cam dificil sa mentii raportul, sistemul lucreaza cu regimuri tranzitorii. daca pui tensiune fixa de 0.45 ECU o sa "observe" imediat si o sa dea cod de eroare...
in afara de asta, in acest mod se poate detecta si daca nu e intrerupt firul sondei (daca masori tensiunea de la ECU spre sonda cu mufa scoasa o sa vezi tot 0.45)
oarecum on-topic: mikki a scris de multe ori de varianta de soft originala cu EGR dezactivat. vorbiti cu el, cine stie..?
in afara de asta, in acest mod se poate detecta si daca nu e intrerupt firul sondei (daca masori tensiunea de la ECU spre sonda cu mufa scoasa o sa vezi tot 0.45)
oarecum on-topic: mikki a scris de multe ori de varianta de soft originala cu EGR dezactivat. vorbiti cu el, cine stie..?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
PRIMA sonda da 0,05-0,95V.
A DOUA sonda DUPA ce se incalzeste motor (bucla inchisa) tensiunea nu mai variaza, este numai 0,45 V fix. Ea monitorizeaza eficienta catalizator.
Sfatul meu este sa nu renunte asa usor la catalizator. Am auzit de asa "inventii" dar motorul mergea prost si consumul ceva mai mare.
A DOUA sonda DUPA ce se incalzeste motor (bucla inchisa) tensiunea nu mai variaza, este numai 0,45 V fix. Ea monitorizeaza eficienta catalizator.
Sfatul meu este sa nu renunte asa usor la catalizator. Am auzit de asa "inventii" dar motorul mergea prost si consumul ceva mai mare.
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
jony a scris:Salut la toti
Am Astra G caravan an fabricatie 2000 1.6SZR
Cum credeti cum a sa se simte masina fara catalizator.
Dupa cite stiu avantajul fara catalizator este marirea putin a puterii si scaderea consumului.
Mam uitat sub masina si nu am vazut nici un senzor, dar dupa cite am intel........
Am Astra G caravan an fabricatie 2000 1.6SZR
Cum credeti cum a sa se simte masina fara catalizator.
Dupa cite stiu avantajul fara catalizator este marirea putin a puterii si scaderea consumului.
Mam uitat sub masina si nu am vazut nici un senzor, dar dupa cite am intel........
La motorul X16SZR este doar o singura sonda de oxigen. Dupa scoaterea catalizatorului in cazul motorului X16SZR nu se simt mari modificari, cresterea consumului este nesesizabila si masina trage mai bine dupa 3000 de ture.
jony
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 x1.6szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- deleted-18802
- *
- 45 mesaje
- din 23 Mai 2008
deleted-18802
- Mesaje scrise: 45
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Am renuntat la catalizator ptr. ca jumatate din el, in partea de sus, era ... topit! Am avut probleme la motor(supapa gaurita) si a trebuit sa renunt(a fost curatat de tot pe interior) dar, ce este mai important motorul merge la fel ca inainte(s, consumul este neschimbat, martor ,,check engine,, nu se aprinde iat la ITP nu am avut probleme cu noxele! In ceea ce priveste un catalizator nou ptr. tipul meu de motor costa cam 16-18 mil. La mine nu merge un model de catalizator universal, din pacate. Bafta!
octavgr
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1992 C 14 SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2006
- Mesaj Privat
daca masina este mai veche si are o singura sonda( usor de vazut...se afla inainte) se scoate catalizatorul si se inlocuieste cu o simpla teava...asta cu conditia ca sonda sa functioneze corect...totul va fi ok mai putin noxele( deh...vechimea)...cum afli...te uiti sub capota si se vede pe saxofon inainte de cuplajul cu restul traseului ceva asemanator cu o mica bujie care are un conductor
daca are doua sonde ( mai sus de euro 2) e complicat pentru ca a doua aflata dupa catalizator are mare influenta...cred ca merge si cu divizorul dar motorul n-o sa mearga ok la rece( va sesiza mereu ca motorul este cald si nu va functiona pompa de aer suplimentar la pornire ) ceea ce inseamna turatie neregulata la relanti si ceva consum( nu mare!) pana la incalzirea motorului .....oricum importanta capitala o are prima sonda
daca are doua sonde ( mai sus de euro 2) e complicat pentru ca a doua aflata dupa catalizator are mare influenta...cred ca merge si cu divizorul dar motorul n-o sa mearga ok la rece( va sesiza mereu ca motorul este cald si nu va functiona pompa de aer suplimentar la pornire ) ceea ce inseamna turatie neregulata la relanti si ceva consum( nu mare!) pana la incalzirea motorului .....oricum importanta capitala o are prima sonda
mmsoso
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
mmsoso
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
Revin cu o intrebare.Va rog cine poate sa ma ajute.Am avut catalizatorul infundat si l-a mscos iar vrea 2 luni am umblat fara catalizator.Apoi a inceput motorul sa imi tremure k naiba la relanti si m-am gandit sa pun catalizatorul la loc,insa neavand bani pentru unul original am pus unul universal.Problema e ca eu am doua sonde lambda si catalizatorul a fost pus dupa amandoua sonde.Motorul continua sa tremure urat la relanti si moare ,iar la tester mi-a dat o eraore legata de sonda lambda (banc 1 senzor 2).Credeti ca din cauza ca am pus catalizatorul dupa a doua sonda lambda face asa si da eroarea sau e dusa vrea sonda lambda si daca o schimb se poate rezolva problema?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat