Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • andy4you2005

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mai oameni buni....mai intai cercetati...investigati....dupa care treceti la treaba ...la inlocuit piese....eu v am explicat toate simptomele care apar si este nevoie schimbul regulatorului de presiune....asta nu inseamna ca daca apar oscilatii la relanti...gata e devina regulatorul ala nenorocit...oscilatia poate fii data de mai multi factori....
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Andy, ai putea sa ne dai cateva sugestii in legatura cu alti factori, in caz ca mergem cu masina la service si cei de acolo ridica din umeri.
  • andy4you2005

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
...poy da galopatu poate sa mai fie si din cauza filtrului de particule.....motoarele cu DPF sunt mai speciale...uleiul este mai scump daca nu tineti cont de toate cele ....o sa ajungeti sa schimbati motoru cu totul....galopatul mai poate si din cauza debitmetrului de aer,egr, filtru de particule infundat......depinde de la caz la caz....eu v-am povestit simptomele pentru inlocuirea acelui nemernic de regulator de presiune....sunt 3 factori pe care i-am descris atat eu cat si celalalt coleg care a avut aceeasi problema ca si mine si care care duc la inlocuirea lui...asta nu inseamna daca la voi galopeaza si nu va da nici o eroare gata e regulatorul de presiune..
  • andy4you2005

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
....daca nu vreti sa aveti probleme cu masina folositi ulei adecvat pentru motorizarile voastre...alergatile ori de cate ori aveti ocazia...nu va mai uitati la consum..sunt o gramada care-i macina problema consumului....frate e diesel..se merge turat...sunt o gramada care-mi vin la service cu egr-ul infundat....oameni buni cand v-ati luat masina respectiva trebuia sa va ganditi daca o sa aveti bani sa bagati ceva carburant in ea...sunt multi pe care i-am intalnit care habar nu au de regenerarea filtrului de particule...si habar nu aveau ca tre sa-l lase sa-si faca regenerare odata inceputa trebuie si terminata...nu opresti motorul...sunt n factori si n cauze care duc la busirea motorului si a celorlalte parti componente...
  • andy4you2005

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
alexteodorescu99 in timp ce merge motorul incearca sa scoti mufa de la debitmetrul de aer...vezi daca e vreo schimbare in mersul motorului eventual ..poti sa-l opresti si sa-l pornesti fara...o sa-ti ia eroare ...dar se sterge....
  • andy4you2005

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
...si inca ceva...pornirea greoaie...este data de rampa de presiune....asta in cazul in care ...ai schimbat bujiile iar releul bujiilor este ok....atunci pornirea e data de rampa de presiune...sau de injectoare care numai lucreaza in valorile normale


Ultima modificare făcută de andy4you2005 la Mie 09 Oct, 2013 4:37 pm
  • andy4you2005

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
...si legat de motorina de la petrom...e ceva in neregula cu ea.de cate ori am bagat de la petrom imi face figuri...dupa care figurile cu oscilatiile au devenit permanente.......eu bag numai de la mol desi nu ii inghit pe unguri ...n-am incotro ca e mult mai buna...o fi cifra cetanica mai mare...habar nu am....ideea e ca. astia de pe la petrom te poti astepta ..sa-ti bage apa din cand in cand...cei drept cu motorina de la mol merg mai putini km decat cu motorina de la petrom...acu o sa veniti sa spuneti ...da ca n-am dreptate ca toti combustibili sunt rafinati la noi in tara...de acord cu asta....dar nu stiti ce cleptomani de sefi ,...se afla pe statiile petrom...
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Totul este verificat, n am prob la bujii, baterie... Problema, sau una dintre probleme este urmatoarea: TINE TI MINTE! Petromul, vinde doua sortimente de motorina. Motorina normala si motorina super sa extra, nu mai tin minte. Ideea e ca toti care au pus motorina normala ...care e si mai ieftina decat cealalta, nu au priblema asta. Am intrebat f multi azi si cu passaturi si opeluri. Eu am bagat numai, extra....crezand ca ii fac un bine (dai un ban dar stai in fata).S a vazut, am dat 700 pe o piesa stricata din dorinta de ai face bine. Azi dim am bagat de 100ron efix51, de la Rompetrol, desi in rezervor mai aveam motorina "naspa" pt 80km. Am ales Efix51 la recomandarea multor prieteni care au f multumiti de acest sortiment de la Rompetrol. Am iesit azi vreo 50km in jurul capitalei, Corbeanca, Balotesti, Dimieni, Tunari, unde drumul rste aproape liber si f bun. I am dat 4500 turatii si in a 3 a si in a4a. Desi am mers cu ea, sportiv, am observat ca mi a scazut consumul de la 7,6 la 6,2. Sunt f multumit. Am iesit mai pe seara cu ea, si nu am mai vazut oscilatia. Incepand de azi, pana la intai ianuarie, voi baga numai Efix51 de. Vreau sa vad daca, chiar asta a fost motivul. Toti, mi au spus ca motorina super de la Petrom, este, "motorina uscata", chiar asta este termenul auzit si aici pe forum si in discutia cu mecanicii. Va doresc succes!
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Deci dupa ce ai alimentat de la Rompetrol cu efix51 nu ai mai avut oscilatiile deloc?
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Nu pot spune, DELOC! Ci, momentele in care oscilatia relantiului au devenit tot mai rare. Apropo, pt Andy4you, Am masina de la 22.000km. Reviziile i le am facut numai din 10 in 10mii, ulei recomandat de gm (5w30), filtre man...iar mototina, cea de rahat-super de la Petrom. ...si inca ceva masina, nu are filtru de particule. Deci, in momentul in care egr este aproape infundat, tii se va aprinde la bord martorul CHEIA CU MASINA, masina nu mai trece de 3000de turatii in mers... Asa am patit. M am dus in dibas fundeni, m a luat un mecanic, Bogdan...am inteles ca a plecat... In fine ....mi a spus ca n are rost sa mi bage testerul...ci, sa i spun, cum merg cu masina? I am zis ca dupa ce se incalzeste, schimb vitezele la 2800, pana in 3mii. A ras, si mi a spus asa! DUPA CE SE InCALZESTE, exceptand treapta intaia de viteze, schimbatul vitezelor sa se faca dupa 3mii de turatii, undeva pe la 3500. Sa NU bag a 4 in oras. Am respectat ce mi a spus si martorul cu cheiea si masina, nu s au mai aprins, never. Aveam doua variante. Fie desfaceam egr si l curatam, fie mergeam cu masina in parametri si serezolva problema.
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Poate, spun, POATE ca daca bagam motorina, normala, cea mai ieftina de la Petrom, nu aveam problema. Dar pana una, alta, voi baga numai efix51.
  • andy4you2005

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
...te-am intrebat de ulei.....deoarece exista microcefali de mecanici.....care baga ulei normal pentru cele cu dpf...ca domle n-are nimic...ceea ce e tocmai eronat...ulterior ai zis ca nu ai dpf ..ceea ce e mult mai bine.ca te zapaceste la consum...din 7.5 in bucuresti n-am reusit sa scad...iar legat de egr... cu masinuta aprinsa si cu alea 3000 rpm de care masina numai trecea... era acelasi lucru si la regulator.... daca te dadeai in treapta 1 la ea ...gen sa pleci lansat de la semafor...te trezeai ca iti dadea in nas ca atunci cand iti taie injectia se aprindea masinuta cu cheie si numai tragea....mai mult de 3000 ture...si aparea eroarea daca puneai testerul"presiune prea mare in rampa"
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
GATA, PRIETENI! AZI, NU A MAI OSCILAT RELANTIUL. Am fost atent la prima pornire de dimineata. nu a mai avut acel HURUIT, a pornit usor, in mers se aude frumos motorul, se infige in viteze. Iar "rontaitul" acela de motor diesel, este placut urechii Smile) Sfatul meu este urmatorul : inainte sa schimbati regulatorul, bagati de 2-3 ori motorina de la alte companii (recomand efix51-rompetrol), si vedeti daca se indreapta lucrurile! Daca problema persista, schimbati regulatorul, si evitati motorina de la petrom (pt linistea voastra). Mi sa luat o piatra de pe inima. Am ajuns sa ma bucur de problema asta mai mult decat m as fi bucurat daca ma combinam cu o milf. ...hai ca , nu m am tampit, SUCCES!
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Alex, ma bucur ca s-a rezolvat problema. Deocamdata mai am 15 litri de motorina de la OMV si apoi o sa incerc si eu efix51 de la Rompetrol.
Eu am fost astazi iarasi la alt service pt a-i da de cap problemei, am pust testerul pe masina, nu era nicio eroare, EGR-ul fusese curatat si lucra cum trebuie, dar presiunea in rampa la relanti oscila foarte mult (parca in ton cu zgomotul motorului). Cei de acolo mi-au spus ca este probabil ori regulatorul de presiune, ori senzorul din rampa, ori pompa de inalte nu lucreaza cum trebuie (putin probabil). Ce ma sfatuiti sa fac?
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Termina motorina din rezervor! Realimenteaza cu efix51, si las o o saptamana, ...cred ca i deajuns sa ti poti da seama daca s a schimbat ceva. Daca nu, inseamna ca tii s a stricat regulatorul din cauza motorinei proaste. Schimba l, si sper c o sa vezi schimbarea! Si eu, am patit la fel. Nimeni nu stia ce are, atata timp cat pe testere nu iesea nimic... Nu mai dati banii. UN SINGUR MECANIC, de la dibas, mi a spus sa schimb motorina, dar n am n am dat atentie, ba mai mult, am strambat din nas.Sorry.
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Daca punem motorina buna si exploatam motorul cum trebuie, vom ajunge la multi ani si multi km cu ele. neutilizarea motorului cum trebuie, inseamna , bani dati din buzunarele noastre.
Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizari ale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.

Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.

Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.

In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici...

Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.

Pornirea
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).

Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...

Intretinere
Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.

Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor..
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Va recomand celor din Bucuresti, piesele si consumabilele sa vii le cumparati de la www.revizieopel.ro! Baba Novac, pe coltul parcului I.O.R. Acolo mii s au parut accesibile si aduse f repede. Au si atelier la doi pasi de ei. Baietii sunt f seriosi.
  • algabone20

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Subliniez ca cei de la Revizie opel sunt super ok si cam cei mai buni la pret.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
La modelele astea nu era faza cu tremuratul acului de turatie la relanti din cauza software-ului masinii ? Parca asa se zicea pe aici pe forum.
  • Tanasie Alin

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Am si eu problema cu motorul de 1,7cdti , oscileaza relantiul mersul este inecat si se aude un rontait in momentul mersului neregulat . In mers are intreruperi parca de genul accelerez se pune in bot si dupa pleaca. Am puso pe tester la reprezentanta la opel si au zis ca este regulatorul de presiune de pe pompa de inalta. Va rog sa ma lamuriti oare sa fie acesta sigur sa nu dau banii degeaba pe el. Ce parere aveti sa iau o pompa second cu totul sau sa iau regulatorul nou? Imi e frica sa nu fie ceva si in pompa de inalta dar totusi pornirea este perfecta. Mentionez ca am avut codul de eroare P 0093.
Va multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR