Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
nu zic ca nu e termostatul dar ma duce in ereoare pt ca nici nu imi indica la ceas in bord absolut nimic,cred ca o sa apuc intro sambata de ea si ai dau termostatul jos
Skip ads

  • ichimcornel

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai nici nu are cum sa iti arate in bord temperatura motorului, pentru ca tie iti indica in bord doar daca trece peste aprox 70 grade temperatura, iar tie cum tie stricat termostatul, temperatura tie mai mica pentru ca tot timpul iti circula antigelul prin motor. Nici mie nu imi arata temperatura, si acuma dupa schimbarea termostatului imi indica. Asta din cate am inteles eu cat am citit pe forum cand am avut problema asta, nu sunt mecanic,doar din info de pe aici.
  • sorine12005

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2012

  • Mesaj Privat
doar asa mai putem afla cate ceva de masini multam fain
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
sorine12005 a scris:...cred ca o sa apuc intro sambata de ea si ai dau termostatul jos

Ar fi pacat sa muncesti atat,sa dai jos distributia,pana nu esti sigur ca termostatul e defect (blocat pe deschis).Cauta pe forum ca s-a scris mult pe aceasta tema,despre cum se verifica daca termostatul functioneaza.
Eu cred ca la tine sunt 2 probleme:una cu termostatulsi alta cu caloriferul (radiatorul din habitaclu),care ar putea fi infundat.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salutare tuturor
Va rog sa ma lamuriti si pe mine, chiar nu inteleg
Am vazut si citit aici, tot felul de solutii minune pt spalatul instalatiei - Cred ca sarea de lamaie ar fi totusi cea mai indicata
In fine, nu asta este problema, fiecare face cum doreste
Nelamurirea mea este insa urmatoarea :
Am inteles ca initial golim instalatia de antigel si ulterior introducem apa cu sare de lamaie (dilutie de 4-5L apa cu 500g sare de lamaie)
Insa
Eu unul nu inteleg cum putem goli apoi toata instalatia de acel amestec de apa cu sare de lamaie
Stiu ca termostatul va inchide circuitul de apa sub o temperatura de 92 de grade celsius
Atunci, cum vom putea goli apa ramasa intre borcan si termostat ?
Nu cred ca putem sa desfacem furtunele de la radiator, la o temperatura peste 92 de grade - pericol de ardere/oparire
Lamuriti-ma si pe mine, eu chiar nu inteleg
Atata timp cat desfacem furtunele cu motorul rece, la o temperatura sub cea de deschidere a termostatului, va ramane totusi o cantitate de apa (amestec cu sare de lamaie) pana in termostat (in motor)
Pe aceea cum o golim ?
(opel astra f c18nz)
Multumesc
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Termostatul inchide doar turul,de la motor spre radiator.Returul ramane deschis,deci,comunica permanent:radiatorul,motorul,vasul de expansiune (borcanul) si la multe masini si radiatorul de incalzire habitaclu.
Cu toate astea,nu se poate goli complet instalatia de racire.Din acest motiv,e bine sa se faca o spalare cu furtun,bagata apa prin toate gaurile posibile,dupa golirea lichidului de racire si dupa spalarea cu solutie de sare de lamaie.Atentie:trebuie lasat sa se raceasca motorul.Nu se baga apa rece in motorul fierbinte!
Sarea de lamaie e buna pentru depunerile de calcar si alte murdarii,dar,daca in circuitul de racire a intrat ulei,trebuie facuta si o spalare cu un detergent.
Inca ceva:in timpul acestor operatiuni de golire si spalare,trebuie scoasa sonda de temperatura de pe motor...e o gaura in plus pe unde poate intra/iesi aer sau apa de spalare.La umplere,se pune la loc dupa ce ajunge lichidul (antigelul) la gaura sondei (iese aerul).Oricum,sistemul se va aerisi automat dupa catva timp de functionare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da drumul la antigel, pune apa, pornesti pana se deschide termostat si poti si merge 1 zi asa, dupa care iar golire si apa. Abia dupa asta solutie curatare dupa care 2-3 spalari.
Solutiile curatare sunt de doua feluri:
- pentru piatra
- pentru ulei
La un motor de 19 ani trebuie ambele curatari.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
mersi frumos
asta am inteles
dar nu inteleg cum o sa evacuez toata apa din motor, restul acela de apa care ramane pana in termostat
Odata ce temperatura va scadea sub 92 de grade, termostatul se va inchide, ramanand acel rest de apa pana in termostat
mersi
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Acea apa se scurge prin retur,pe partea cealalta de termostat.Instalatia e un circuit inchis,in care termostatul blocheaza doar circulatia,nu si scurgerea apei din ambele parti ale lui,daca se deschide circuitul pentru scurgere,cat mai jos posibil.Termostatul e in partea de sus a motorului (circuitului).Daca nici acum n-ai inteles,nu mai stiu cum sa explic...
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
acum am inteles
merci frumos
am sa desfac toate furtunele posibile de pa acolo, pt a fi sigur ca se va elimina toata apa din motor, atat turul, cat si returul (nu stiu care este ala, dar in fine, ma descurc eu ...)
merci inca o data
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Toata apa sau antigel din motor nu vei scoate in veci si pururi, motor demontat si tot are apa in el.
De asta am spus spalare si clatire de 3 ori cu apa de robinet.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
ai dreptate
Am facut operatiunea de spalare, dar am spalat decat radiatorul si borcanul deocamdata, schimband totodata si termocupla.
Cea veche era din 04.'94, anul de fabricatie al masinii, temperaturile ei de deschidere/inchidere fiind 105(110) - 97 grade celsius, cu toate ca pe ea scria 95-100 grade
Isi traise de mult traiul, zic eu ...
Ce a curs din radiator ... nici nu ma pot exprima (ceva maroniu, o cu totul alta culoare decat cea verde a antigelului)
Mi-a fost teama sa spal si motorul, deoarece nu eram convins ca voi scoate toata apa din el, nevrand ca ulterior sa merg cu un amestec de apa + sare de lamaie + antigel.
In motor nu au intrat decat 5,5 litri amestec de apa si antigel, capacitatea totala de umplere fiind de 6,8 litri, ceea ce inseamna ca 1,3 litri din amestecul vechi tot au mai ramas in el.
Deocamdata rezultatul este unul extraordinar. Daca vor interveni schimbari am sa fac si aceasta operatiune.
Temperatura apei urca mult mai greu in trafic, ajunge pana la 97 de grade, dupa care ventilatorul o raceste pana pe undeva la 92-93 de grade celsius.
Motorul merge mult mai frumos.
Multumesc frumos de sfaturi si suport
Toate cele bune tuturor
  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ma intrebam oare ce ar fi gresit daca scoti termostatul definitiv inchizi circuitul il speli, il clatesti si cu un capac adaptat la vasul de expansiune bagi presiune pana iese tot lichidul din blocul motor afara?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai sti cum se scoate termostatul la C14NZ...n-ai mai spune ce ai spus.Trebuie data jos ditributia.
  • Adrian Cosma

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2012

  • Mesaj Privat
ca sa scoti toata apa din motor exista o singura solutie, implementata de mine. eu dupa ce am spalat vasul de expansiune cu peria la robinet era plin de rugina, furtune chestii. am pus apa distilata simpla, plimbat cu masina mai turat pana s-a deschis termostatul de 2-3 ori. Asa in momentul in care am pus antigel, nu am procedat cum se face normal. golesti , legi furtunul inapoi pornesti si astepti ca pompa sa traga lichid din vas si completezi. Eu am scos furtunele de retur si aerisire cel de la termsotat si cel de la radiator, am obturat orificiile unde vin ele pe vasul de expansiune. Umpleam vasul cu lichid apoi suflam pana se ducea pe traseu, si tot asa cu motorul oprit, la un moment dat observi ca in loc de aer pe acolo pe la furtunase vine lichid apa simpla sau murdara, cel de la radiator va da primul antigel curat cel de la termostat va da ceva timp murdarie si apa din bloc pana se inlocuieste lichidul din bloc. dupa ce se echilibreaza situatia se pun furtunasele la loc se strange capacul de la vas, dupa o deplasare cu maisna si racit motorul se mai completeaza cu antigel dar f putin. Mi se pare cea mai buna metoda a schimbului de antigel, 1 se inlocuieste tot si din bloc si de pe peste tot daca te misti repede si nu are timp sa se amestece si 2 nu mai merge motorul cu aer in loc de antgel chiar si putin timp. imi cer scuze daca nu am fost destul de explicit.
  • AAndrei247

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2017

  • Mesaj Privat
salut am un opel astra g 17 dti ,, am spalat instalatia de racire cu fairy si nu mai pot scapa de spuma ce sa fac? face presiune in vasul de expansiune ,,
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca e gluma sa stii ca e teribila...,daca nu e gluma,treaba e tragi-comica,tu negustind deloc partea comica! Va trebui sa golesti instalatia si sa o umpli cu apa de citeva ori(cu deschidere de termostat) pina se curata de produsul minune,apoi faci umplere cu antigel preparat corespunzator... E de treaba,dar...asta e!
  • GNeacsu974

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Salutare . Si eu am aceeasi problemã la vectra c ....am pus otet cu sare de lamaie si a dat rezultat 5 zile apoi bãga aer cãlãi si tot asa am facut pãnã am scos toatã mizeria .Acum in cinci minute bagã caldurã mare oricat de frig ar fi .
  • danutzld

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2005 W0L0XCF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Confirm și eu,dupã ce am curãțat instalația cu calgon acum toate furtunele sunt fierbinți,ms.ptr. informații.
  • Mike1alike

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Salutare. Interesant acest post si adresez si eu o intrebare. Am aceeasi problema, calorifer infundat. Am citit si eu acest post si desi din cele citite as fi vrut sa fac spalarea sistemului cu Calgon, am ales alta varianta. In alegere a contat probabil si faptul ca nu eram sigur ca problema este caloriferul infundat (dadea caldura foarte tare la turatii de 2500 RPM) si banuiam mai mult pompa de apa, pompa pe care am si schimbat-o. Dar am zis, ca sa fie totul bine, sa fac si spalarea sistemului si am facut-o cu substanta Liqui Moly Kuhler Reiniger. Un produs care nu si-a facut treaba pentru care l-am cumparat si despre care de catre vanzator am fost asigurat ca este bun, isi face treaba. Am schimbat si pompa de apa, in urmatoarele cateva zile s-a simtit ceva caldura, insa nu eram multumit. La relanti foarte putin cald, daca stateam mai mult chiar recisor, sau daca dadeam ventilatorul pe pozitia 3, se racea instant aerul, deci semn deloc bun. Acum tot mai putina caldurica, mai ales ca atmosferic, vremea e cu temperaturi tot mai joase, se simte. Tot asa, caldura atunci cand motorul este mai turat, dar in mod calr, sub nivelul la care ar trebui sa fie. Si am ales acum sa fac spalarea cu Calgon, lucru pe care il voi face in weekend. Am cumparat Calgon si am facut si un test, sa vad ce actiune are asupra calcarului depus. Am pus deci intr-o cana-fierbator care avea depuneri de calcar si am pus-o la fiert. Efectul asupra calcarului este foarte pozitiv in ceea ce urmaresc, l-a fainat si s-a desprins de pe peretii rezistentei. Insa cand apa a inceput sa fiarba, a facut o gramada de spuma, a dat pe dinafara. E adevarat si ca am pus probabil o cantitate foarte mare de Calgon, insa intrebarea mea este daca aceasta spuma nu creeaza in sistemul de racire o presiune mult prea mare. Totusi, intr-un sistem de presiune inchis, nu va avea ea puterea sa produca atata spuma imi spun eu si presiunea sub care va lucra nu va face ceva rau, ci din contra ajuta la desprinderea si eliminarea calcarului depus. Dar totusi intrebarea este legata de Calgon, cel pe care l-am cumparat eu este praf la 500g, 3 in 1. Nu prea scrie in vreo limba descifrabila pe el, din poze se intelege ca cele 3 lucruri la care este bun sunt protectia pentru rezistenta, pentru cuva masinii de spalat si pentru furtune. Toate aceste lucruri foarte bune si pentru sistemul de racire auto. Intrebarea este insa daca acest Calgon 3 in 1, considerand testul pe care l-am facut, are ceva substante spumante in plus fata de alt Calgon, cel uzual, primul aparut. Daca stie cineva si poate raspunde, astept si va multumesc.
Masina mea este Fiat Punto.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR