IzyDece
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salutare,
Am o Corsa D din 2008 cu urmatoarea problema zic eu - cutia de viteze imi face figuri cand vreau sa revin din treptele 3, 4 , 5, 6 in treptele 1, 2 si anume nu vrea sa intre in aceste trepte decat daca masina s-a oprit complet ( pentru a intra in treapta 1 a, sau mai merge putin din inertie pentru trapta 2 a ). Are cineva idee de ce face asa?
Multumesc,
Izy
Am o Corsa D din 2008 cu urmatoarea problema zic eu - cutia de viteze imi face figuri cand vreau sa revin din treptele 3, 4 , 5, 6 in treptele 1, 2 si anume nu vrea sa intre in aceste trepte decat daca masina s-a oprit complet ( pentru a intra in treapta 1 a, sau mai merge putin din inertie pentru trapta 2 a ). Are cineva idee de ce face asa?
Multumesc,
Izy
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
IzyDece
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2013
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Pai ti-ai luat corsa diesel nu Lamborghini. Crezi ca sincronizatoarele alea au fost facute sa schimbi treapta 1 sau 2 la 100-120km/h cat ai in treapta 6? Daca chiar vrei sa mergi mai sportiv si turat, desi nu vad rostul cu asa un motor, invata sa schimbi cu dublu ambreiaj in jos. Apesi ambreiajul, scoti pe liber, ridici ambreiajul, accelerezi, calci ambreiajul si schimbi in treapta inferioara. Se fac repede toate. Dupa o vreme o sa te obisnuiesti si-ti iese fara smucituri. Nu prea iese manevra la diesel ca-s motoare care se tureaza greu, spre deosebire de alea pe benzina.
IzyDece
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2013
- Mesaj Privat
@cristidb - nu vreau sa merg turat si nici Lamborghini .
Idea este ca: Am 50-60km/h in treapta a 3 a, intalnesc obstacol incetinesc brusc la 10-20km/h si nu pot baga in trapta 1 a, trebuie sa opresc masina complet pentru a baga in treapta 1 a sau sa bag in treapta a 2 a si sa ma rog de ea sa mearga pentru ca nu are putere suficienta.
Am condus si alte masini inafara de asta, diesel si benzina la care nu am intampinat aceasta problema. Chiar daca aveam viteza puteam sa pun in ce treapta de viteza doream ( bineinteles daca turatiile erau prea mari cu riscul de a supra solicita motorul ).
Multumesc,
IzyDece
Idea este ca: Am 50-60km/h in treapta a 3 a, intalnesc obstacol incetinesc brusc la 10-20km/h si nu pot baga in trapta 1 a, trebuie sa opresc masina complet pentru a baga in treapta 1 a sau sa bag in treapta a 2 a si sa ma rog de ea sa mearga pentru ca nu are putere suficienta.
Am condus si alte masini inafara de asta, diesel si benzina la care nu am intampinat aceasta problema. Chiar daca aveam viteza puteam sa pun in ce treapta de viteza doream ( bineinteles daca turatiile erau prea mari cu riscul de a supra solicita motorul ).
Multumesc,
IzyDece
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
la punctul 1 ai dreptate. marea majoritate a cazurilor.
desi nu are treaba vwgolf aici nici la tata nu intra in 1 daca nu e oprita. Deci tind sa cred ca masinile mai noi sunt facute in asa masura! Tata are 110k in bord reali si absolut nici o problema de fabricatie 2006.
as fi mai incantat sa spun din privinta lui @izydece ca are o cutie BUNA ca nu intra in viteze "aiurea" si la mine la 20 la ora o bag cu usurinta in prima treapta....
Ar fi indicat sa mai faci un test. cuplata in viteza de preferinta a 3 acelerezi si dai drumu la aceleratie si iar acelerezi si iar lasi pe liber si iar acelerezi si etc... in timp ce tii piciorul pe ambreiaj, la modul sa il simti putin in talpa, si daca simti ca se lasa moale sau se ridica inapoi (in timp ce freci aceleratia) inseamna ca ai probleme la rulmentul de presiune! si poate fi si ca nu poti baga in treapa 1 in mers. sper sa te ajute!
desi nu are treaba vwgolf aici nici la tata nu intra in 1 daca nu e oprita. Deci tind sa cred ca masinile mai noi sunt facute in asa masura! Tata are 110k in bord reali si absolut nici o problema de fabricatie 2006.
as fi mai incantat sa spun din privinta lui @izydece ca are o cutie BUNA ca nu intra in viteze "aiurea" si la mine la 20 la ora o bag cu usurinta in prima treapta....
Ar fi indicat sa mai faci un test. cuplata in viteza de preferinta a 3 acelerezi si dai drumu la aceleratie si iar acelerezi si iar lasi pe liber si iar acelerezi si etc... in timp ce tii piciorul pe ambreiaj, la modul sa il simti putin in talpa, si daca simti ca se lasa moale sau se ridica inapoi (in timp ce freci aceleratia) inseamna ca ai probleme la rulmentul de presiune! si poate fi si ca nu poti baga in treapa 1 in mers. sper sa te ajute!
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
O cutie nu e "buna" pentru ca nu intra in viteza. Fizic inelele alea sincronizatoare au limitele lor. La masinile vechi era unul singur, la cele noi sunt 2-3 inele in primele 2 trepte tocmai pentru a face mai usoara cuplarea la viteze mari. Eu pot cupla viteza 1 si la 50km/h dar peste 30 folosesc metoda pe care am scris-o mai sus sa nu fortez aiurea cutia.
N-am inteles ce ar trebui sa spuna testul ala pentru rulmentul de presiune. Rulmentul face zgomot cand e dus.
Daca ambreiajul nu decupleaza de tot cel mai simplu se verifica cu marsarierul. Nefiind sincronizat caraie invariabil cu un ambreiaj defect indiferent ca defectul e la placa sau la disc.
N-am inteles ce ar trebui sa spuna testul ala pentru rulmentul de presiune. Rulmentul face zgomot cand e dus.
Daca ambreiajul nu decupleaza de tot cel mai simplu se verifica cu marsarierul. Nefiind sincronizat caraie invariabil cu un ambreiaj defect indiferent ca defectul e la placa sau la disc.
IzyDece
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2013
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
IzyDece
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2013
- Mesaj Privat
- Viz
- ***
- 513 mesaje
- din 18 Nov 2007
- Astra 2008 z13dth
- Bucuresti
Viz
- Mesaje scrise: 513
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
IzyDece
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2013
- Mesaj Privat
- Viz
- ***
- 513 mesaje
- din 18 Nov 2007
- Astra 2008 z13dth
- Bucuresti
Viz
- Mesaje scrise: 513
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marusu
- **
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
parerea mea este ca asa ar cam fi normal,sa nu intre in viteza 1 daca masina se mai misca,mai ales daca rulezi cu 20-30 km/h,viteza 1 este facuta pentru plecatul de pe loc,daca intra in mers inseamna ca nu e bine,are ceva joc...parerea mea,nu cred ca este normal,eu nu am intalnit nici o masina care sa intre din mers in 1 si totusi conduc de 10 ani
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@IzyDece
Probabil ai probleme cu sincroanele de la treptele 1 si 2, asa cum spunea si @cristidb. Cutia pe care o ai tu, la Z13DTH, e un M20WR care are toate treptele sincronizate, treptele 1&2 inele sincron cu 3 conuri, 3&4 cu 2 conuri, 5&6 cu un con. Chiar si marsarierul are sincron cu un con. Primele 2 trepte au sincroane cu 3 conuri pt ca sunt cele mai "omorate" mai ales in oras.Deci, ar trebui sa intre in treptele 1 si 2 din mers in mod normal. Foloseste metoda dublului ambreiaj descrisa de cristidb sau metoda "spritului" pentru egalizarea turatiilor arborilor in cutie, chiar daca dieselul se tureaza mai greu.
@marusu
La cutiile mai vechi care nu au treapta 1 sincronizata e normal sa nu intre in viteza in mers (caraie), la cele noi, de tipul de mai sus, trebuie sa intre.
Probabil ai probleme cu sincroanele de la treptele 1 si 2, asa cum spunea si @cristidb. Cutia pe care o ai tu, la Z13DTH, e un M20WR care are toate treptele sincronizate, treptele 1&2 inele sincron cu 3 conuri, 3&4 cu 2 conuri, 5&6 cu un con. Chiar si marsarierul are sincron cu un con. Primele 2 trepte au sincroane cu 3 conuri pt ca sunt cele mai "omorate" mai ales in oras.Deci, ar trebui sa intre in treptele 1 si 2 din mers in mod normal. Foloseste metoda dublului ambreiaj descrisa de cristidb sau metoda "spritului" pentru egalizarea turatiilor arborilor in cutie, chiar daca dieselul se tureaza mai greu.
@marusu
La cutiile mai vechi care nu au treapta 1 sincronizata e normal sa nu intre in viteza in mers (caraie), la cele noi, de tipul de mai sus, trebuie sa intre.
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- kinderasu
- ****
- 1,606 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,606
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
Scosesem din a 3 si numai am bagat de curiozitate sa vad daca intra cu ambreiajul apasat. Nu am vut curajul sa du drumu la ambreiaj ... Cred ca sareau tachetii si pistoanele prin baie si capota.legat de turatie...Cred ca sarea dar nebun nu sunt.
Dilema e : este voie asa ceva? Sau am vreo surpriza prin cutie ... Vreun soarec care mananca metal.
Multumesc de informare legat de cutie. My bad.
Dilema e : este voie asa ceva? Sau am vreo surpriza prin cutie ... Vreun soarec care mananca metal.
Multumesc de informare legat de cutie. My bad.