- miky grebanus
- **
- 61 mesaje
- din 19 Sep 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
miky grebanus
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2008
- Mesaj Privat
- miky grebanus
- **
- 61 mesaje
- din 19 Sep 2008
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
miky grebanus
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2008
- Mesaj Privat
Bass
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
De vreo doua luni m-am procopsit cu un Opel Vectra B, motorina, 1,7. Arata impecabil, consum mic + cateva lucruri minore de aranjat. A fost tinut in puf cat s-a putut si incerc sa pastrez traditia. 😳
PROBLEMA: De vreo 2 zile nu mai porneste motorasul de la aeroterma. Temperaturile find scazute am nevoie chiar si de aer rece care sa imi dezabureasca parbrizul. Intre ultima treapra (maxima) si penultima se aude totusi ca ceva se intampla in zona panoului de sigurante: un simplu pacait si atat. M-am uitat la sigurante dar par in regula (chiar daca nu stiu care este cu exactitate pentru ca nu corespund cu schema de pe usa). In plus, daca ar fi fost siguranta... probabil nu se mai auzea nici pacaitul acela in momentul in care schimb vitezele ventilatorului.
De cateva ore bune caut pe forum o solutie ceva si nu am gasit ceva asemanator problemei mele. Ba siguranta termica, ba carbuni, nu stiu...
Daca stie careva despre ce este sau despre ce poate fi vorba il rog sa ma ajute.
Scuze, in cazul in care am incalcat vreo regula a forumului.
Multumesc!
Love, Bass
KING20
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
mihai1980
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2009
- Mesaj Privat
ciryboss
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am si eu clasica problema siguranta termica arsa. Functioneaza doar treapta a 4-a. Am cumparat siguranta dar tot nu functioneaza, stiti cumva acea siguranta este genul unei diode? adica are plus/minus? M a gandesc sa nu o fi pus invers..Siguranta termica are un capat rosu iar celelalt capat 3 dungi ca si cum ar simboliza "-" oare cum trebuie pusa corect sau nu conteaza?
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
am atasat si poza cu siguranta noua si modulul de sigurante, ce-i drept era ruginit pe acele borne si le-am pilit un pic iar prinderea sigurantei am facut-o doar mecani, am strans acea clema.
A maia vut cineva aceeasi problema sa fie si altceva? nu cred ca ar fi mototrul pt ca se aude ok in treapta 4 si merge fara probleme
stima.
ciryboss
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Revin cu un post - problema rezolavat 😊
Pentru cei care poate vor avea aceeasi problema voi descrie in linii mari cum se rezolva cu toate ca si eu am aflat tot de pe forum din mai multe topicuri citite.
1. Daca nu funct aeroterma pe treapta 1,2,3 mari sanse ca iguranta termica sa fie arsa. Trebuie verificata siguranta de la tabloul de langa baterie este o siguranta roz pe care scrie "30" (30A). Daca este intrerupt filamentul in ea trebuie schimbata. Eu am gasit foarte greu o astfel de siguranta in autovit la dezmembrari = 30ron, nici-un magazin cu piese auto de cartier nu au mai vazut astfel de sigurante
2. Schimbarea sigurantei termice se face desfacand torpedoul iar in partea stanga este capacul care permite acesul la filtrul de polen cu 3 suruburi. Se desface capacul iar in partea de sus, in acea tubulatura, langa filtrul de polen se vede o piesa dreptunghiulara care este "invelita" intr-o tabla gaurita si care are 3 sigurante ce se vad, ca la feon 😊 .
3.Aceasta piesa trebuie scoasa din tubulatura prin ridicarea ei dar la mine a iesit foarte greu. Are o clema in fata cat si in spate iar cea din spate ori este ea foarte tare ori am incercat eu s-o repar iarna/frig si era mult mai dur acel plastic. Avand in vedere ca pozitia este incomoda incap doar mainile si cu mana stanga trageam de cleme iar cu dreapta impingeam piesa afara din tubulatura.
4. Are o mufa neagra in forma de "L" si 2 fire ce duc direct la motorul aerotermei. Firul rosu are un papuc mai ingust decat cel negru sa nu se poata incurca. Trebuiesc scoase mufele si apoi reparata piesa:)
5. Siguranta acre se aerde este acea piesa lipita sub cele 3 rezistente din nichelina, gen bobine. Eu am cumparat "siguranta termica de 10A la 250V de 141grade". In magazine de electronice se gaseste la 4Ron.
6. Acum nu stiu daca, chiar asta a fost problema sau altceva dar eu prima oara am pus aceasta siguranta cu capatul marcat cu, culoarea rosie la borna ce face legatura cu papucul de contact la motor catre cablul rosu dar nu a functionat. Ori are polarizare aceasta siguranta termica (cu toate ca nu cred) sau erau si cocsate picioarele pe cre am prins-o dar dupa ce le-am curatat si am pus siguranta invers a functionat.
Eu am si masurat acest bloc de rezistente inainte sa-l montez. Am gasit pe aici pe forum o poza cu mufa si are 5 picioare. Ordinea pe care am luat-o in cosiderare a fost urmatoarea:
Treapta 1 = pin-ul 4+5 > 3 rezistente inseriate (viteza redusa a motorului la maxim) si masurata = 4ohmi
Treapta 2 = pin-ul 1+5 > 2 rezistente inseriate ( viteza medie a motorului) si masurata = 2ohmi
Treapta 3 = pin-ul 2+5 > 1 rezistenta si masurata 1,5ohmi
Treapta 4 = 3+5 > nici-o rezistenta inseriata - turatie maxima, motor conectat pe direct
Drumuri bune!
P.S. Foarte bine este detaliata rezolvarea acestei probleme si aici "Astra G,Vectra C: probleme aeroterma - bloc rezistente" de "nelutzu40" si nu numai
burtea44
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2012
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum e partea gingasa ca nu stiu cum sa verific daca e vinovat?
Ce pot sa confirm e ca are plus continu intre pinii 1 si 3 dar intre 4 si 2 ar trebui sa vina ceva impuls de la panoul de comanda? Intre 6 si 7 se leaga motorul aerotermei. (nu am mai avut timp si un aparat de masura bun sa verific ce iese intre 4 si 2)
Pentru cultura generala modulul e fabricat de Alcatel si tot pe el se mai gasesc urmatoarele coduri:
BEHR 65922
DELPHI 52 488 536
VALEO 539.9960.010
GM 90 566 802
Frumos, nu?!?!?
salut,
poti sa-mi zici cum ai scos piesa de acolo ?
si daca problema a fost rezolvata dupa ce ai inlocuit piesa ?
ms
ciryboss
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut, tu sigur ai o siguranta de tipul asta cu pini? la masina din semnatura ai motor la fel ca si mine si este diferit. Blocul de rezistente nu este cu pini ci cu 3 bobine, citeste postul de mai sus si cauta dupa torpedou, eu zic ca vei gasi piesa 😉
spor
p.s. imi poti trimite pm si-ti raspund daca ai intrebari
- dorian.boghici
- *
- 5 mesaje
- din 18 Aug 2009
- Vectra 2004
- Galati
dorian.boghici
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2009
- Mesaj Privat
. Ms. anticipat
- bruttus
- **
- 250 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Indiferent ca rezistenta termica,adica tot montajul,este situat in spatele torpedoului sau sub grila de aer exterioara,din cauza ca aerul nu mai circula fluent prin filtrul de polen,siguranta termica depaseste temperatura de lucru si se arde.
Va recomand sa nu puneti o siguranta termica mai mare ci sa folositi una egala sau mai mica,altfel exista pericolul de incendiere a masinii din cauza acelor rezistente tip nichelina care se incalzesc foarte mult.
Siguranta termica nu se lipeste cu pistolul de lipit,sau ciocanul de lipt din cauza ca temperatura inalta o va distruge,ci se capseaza(se stringe cu un cleste) in suportul ei din montaj.
In caz ca nu aveti sculele necesare si vreti sa o lipiti cu fludor,inainte de a incalzi piciorusul sigurantei,infasurati-o intr-o bucata de material ud,imbibat in apa,asa veti prelua o mare parte din caldura lipiturii.
Siguranta termica poate fi montata in orice pozitie,este doar ,,o sirma" incapsulata care rezista la temperatura scrisa pe ea,nimic mai mult.
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut, tu sigur ai o siguranta de tipul asta cu pini? la masina din semnatura ai motor la fel ca si mine si este diferit. Blocul de rezistente nu este cu pini ci cu 3 bobine, citeste postul de mai sus si cauta dupa torpedou, eu zic ca vei gasi piesa 😉
spor
p.s. imi poti trimite pm si-ti raspund daca ai intrebari
Salut.
Cred ca burtea44 are, ca si mine modul climatronic, chiar daca sunt masini diferite , folosesc poate aceleasi piese, care nu se regasesc la AC manual.
La tine treptele de viteza sunt comandate manual, iar la climatronic, comandate electronic.
Noi avem la climatronic acel releu electronic care are rol de senzor de aer, prin el se alimenteaza aeroterma si motorasul care inchide capacul de la aeroterma, adica clapeta de recirculare, care este in legatura directa cu panoul de clima.
La climatronic, dupa cum se stie, principiul este asemanator climelor obisnuite din casa:
Setezi temperatura care o doresti, de ex. 25 grade si puterea motorul de ex. treapta 4.
Problema la mine este urmatoarea, legata de climatronic :
Dupa ce se incalzeste putin motorul si intra aer cald, aeroterma se aude ca nu sufla constant, dar nu numai pe trepte mari si pe trepte mici, chiar si pe 1, iar motorasul de la clapeta de mixare a aerului se aude cum lucra in sus si jos non stop la orice temperatura setata, dar asta dupa ce intra aer cald, ca si cum nu stie sa se decida la o anumita temperatura.
Ce va de genu :
VVVVVVVvvvvvvvVVVVVVVVvvvvvvvVVVVVVVvvvvvvvvvvVVVVVVVVVV
Compliet pe HI sau LO, merge aeroterma constant.
Daca are cineva aceleasi simptome, va rog sa imi spuna.
Multumesc.
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
"Noi avem la climatronic acel releu electronic care are rol de senzor de aer, prin el se alimenteaza aeroterma si motorasul care inchide capacul de la aeroterma, adica clapeta de recirculare, care este in legatura directa cu panoul de clima. "
Corect era :
Nu are rol de senzor, este doar releu care alimentaza aeroterma.
Intrebarea este urmatoarea:
S-ar putea monta un alt releu care sa cupleze curentul la cheie pentru acest releu de aeroterma, ca sa nu fie alimentat continuu?
Se poate defecta la cuplari-decuplari de pe sursa ? Ce probleme ar putea sa apara ?
penetristu- Suspendat
- 7 mesaje
- din 03 Nov 2012
- Vectra 1996 1.8xe
- Bucuresti
penetristu- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pana la urma de vina a fost acest releu pe care l-am inlocuit, ulterior l-am desfacut si cel mai probabil s-a intrerupt bobina din el :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- adryan Myr
- *
- 39 mesaje
- din 12 Nov 2012
- Vectra 1997 17tdi
- Ialomita
adryan Myr
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1997 17tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
- emoboy
- **
- 141 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Corsa 2004 z13dt
- Prahova
emoboy
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
mikyk
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Germania
- Masina: Meriva 2011 Z17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2008
- Mesaj Privat
Revin cu un post - problema rezolavat 😊
Pentru cei care poate vor avea aceeasi problema voi descrie in linii mari cum se rezolva cu toate ca si eu am aflat tot de pe forum din mai multe topicuri citite.
1. Daca nu funct aeroterma pe treapta 1,2,3 mari sanse ca iguranta termica sa fie arsa. Trebuie verificata siguranta de la tabloul de langa baterie este o siguranta roz pe care scrie "30" (30A). Daca este intrerupt filamentul in ea trebuie schimbata. Eu am gasit foarte greu o astfel de siguranta in autovit la dezmembrari = 30ron, nici-un magazin cu piese auto de cartier nu au mai vazut astfel de sigurante
2. Schimbarea sigurantei termice se face desfacand torpedoul iar in partea stanga este capacul care permite acesul la filtrul de polen cu 3 suruburi. Se desface capacul iar in partea de sus, in acea tubulatura, langa filtrul de polen se vede o piesa dreptunghiulara care este "invelita" intr-o tabla gaurita si care are 3 sigurante ce se vad, ca la feon 😊 .
3.Aceasta piesa trebuie scoasa din tubulatura prin ridicarea ei dar la mine a iesit foarte greu. Are o clema in fata cat si in spate iar cea din spate ori este ea foarte tare ori am incercat eu s-o repar iarna/frig si era mult mai dur acel plastic. Avand in vedere ca pozitia este incomoda incap doar mainile si cu mana stanga trageam de cleme iar cu dreapta impingeam piesa afara din tubulatura.
4. Are o mufa neagra in forma de "L" si 2 fire ce duc direct la motorul aerotermei. Firul rosu are un papuc mai ingust decat cel negru sa nu se poata incurca. Trebuiesc scoase mufele si apoi reparata piesa:)
5. Siguranta acre se aerde este acea piesa lipita sub cele 3 rezistente din nichelina, gen bobine. Eu am cumparat "siguranta termica de 10A la 250V de 141grade". In magazine de electronice se gaseste la 4Ron.
6. Acum nu stiu daca, chiar asta a fost problema sau altceva dar eu prima oara am pus aceasta siguranta cu capatul marcat cu, culoarea rosie la borna ce face legatura cu papucul de contact la motor catre cablul rosu dar nu a functionat. Ori are polarizare aceasta siguranta termica (cu toate ca nu cred) sau erau si cocsate picioarele pe cre am prins-o dar dupa ce le-am curatat si am pus siguranta invers a functionat.
Eu am si masurat acest bloc de rezistente inainte sa-l montez. Am gasit pe aici pe forum o poza cu mufa si are 5 picioare. Ordinea pe care am luat-o in cosiderare a fost urmatoarea:
Treapta 1 = pin-ul 4+5 > 3 rezistente inseriate (viteza redusa a motorului la maxim) si masurata = 4ohmi
Treapta 2 = pin-ul 1+5 > 2 rezistente inseriate ( viteza medie a motorului) si masurata = 2ohmi
Treapta 3 = pin-ul 2+5 > 1 rezistenta si masurata 1,5ohmi
Treapta 4 = 3+5 > nici-o rezistenta inseriata - turatie maxima, motor conectat pe direct
Drumuri bune!
P.S. Foarte bine este detaliata rezolvarea acestei probleme si aici "Astra G,Vectra C: probleme aeroterma - bloc rezistente" de "nelutzu40" si nu numai
Ai cumva o poza cu siguranta pe pozitie?Cum se actioneaza clema care blocheaza mufa neagra(cea de alimentare) ca nu am reusit sa o scot?
DOBRE ION
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2009
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat