- cristian_dtr_16V
- OP
- 4 mesaje
- din 29 Jun 2007
- Vectra 2003 Y 22 DTR
- Giurgiu
cristian_dtr_16V
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2003 Y 22 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
Vreau sa stiu daca se pote asa ceva , pt. ca la alte modele de masini exista un buton anume care are aceasta functie , adica de a dezactiva esp-ul , banuiesc si TC-ul , si ce urmari negative sau dereglari are asupra masini ?!? Este vb. de o Vectra C 2003 , tipul Y 22 DTR . Motivul pt care vreau sa aflu acest lucru : Pierd "secunde" bune la plecarea dupa loc si la schimbarea treptei a-II-a , cei ce au un condus mai sportiv si care mai participa la o liniuta stiu despre ce este vb ! Asta s-a si intamplat acum vreo 2 zile am dat o liniuta , defat doua cu un amic posesor de Golf 4 , an fab. 2001 , motor 2.0 L benzinar , 115 cp , in sf. sa trecem mai depatre . Prima tragere => victorie Vectra C , cu o distanta de o masina aprox. , a doua tragere => victorie Golf 4 , cu o distanta de o masina si jum. aroape doua (mentionez ca ne-am tras pe o distanta de aprox 500 m) . De ce s-a intamplat asta , cum s-a putut ca doar l-am facut prima data nu imi venea sa cred asa k l-am intrebat dak nu are vreun buton sport care schimba parametri motorului de m-a depasit asa usor ?!? Mi-a raspus simplu : - Prima cursa aveam esp-ul activat , iar la a doua DEZACTIVAT ! Reactia mea : "MAMA CE DIFERENTA" si de ce el avea acel buton iar eu nu ?! Sper sa-ma ajute cineva cu aceasta problema . . . Multumesc anticipat . . .
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Nu se poate decat prin scoaterea sigurantei, dar cred ca ramai si fara ABS. Cat despre liniuta asta, banuiesc ca nu a fost vorba numai de traction controlul, cred ca si tipul a gresit prima data. Personal, in cazul unei plecari de pe loc, nu cred ca ai vreo sansa in fata unui benzinar de 115CP si 1200kg. Cu start lansat, poate...
Cu TC ar trebui sa ai plecari la fel ca si fara. Dupa cate am vazut eu, la VectraC intra destul de tarziu TC, apuci sa scartai rotile destul de bine inainte sa intre.
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Lun 02 Jul, 2007 11:58 am
Cu TC ar trebui sa ai plecari la fel ca si fara. Dupa cate am vazut eu, la VectraC intra destul de tarziu TC, apuci sa scartai rotile destul de bine inainte sa intre.
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Lun 02 Jul, 2007 11:58 am
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Nu se poate decat prin scoaterea sigurantei, dar cred ca ramai si fara ABS. Cat despre liniuta asta, banuiesc ca nu a fost vorba numai de traction controlul, cred ca si tipul a gresit prima data. Personal, in cazul unei plecari de pe loc, nu cred ca ai vreo sansa in fata unui benzinar de 115CP si 1200kg. Cu start lansat, poate...
Cu TC ar trebui sa ai plecari la fel ca si fara. Dupa cate am vazut eu, la VectraC intra destul de tarziu TC, apuci sa scartai rotile destul de bine inainte sa intre.
Cu TC ar trebui sa ai plecari la fel ca si fara. Dupa cate am vazut eu, la VectraC intra destul de tarziu TC, apuci sa scartai rotile destul de bine inainte sa intre.
corect !si ar mai fi ceva:cu tc-ul decuplat cred ca ar face ca naiba si nici nu cred ca poti pleca de pe loc daca accelerezi puternic,abia face fata tc-ul cuplului si fortei de tractiune,eu am roti de 215/55 16 si daca vreau o pot scartai si 10 metri cu
tc cu tot...
parerea mea e ca mai bine sa ai tc cuplat pt. ca vrei sa pleci cat mai bine ,nu sa faci un burn....
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Si la mine mi s-a parut ciudat TC-ul la inceput, dar tind sa cred ca pleaca mult mai bine decat daca ar scartai pe loc cateva secunde bune la inceput, intr-adevar in prima si a doua treapta TC-ul limiteaza substantial forta motorului pentru a nu pierde aderenta, dar cand ai ajuns intr-a treia acesta nu mai intra.
Dupa remapare sincer sa fiu nu mi s-a parut mare diferenta fata de cum accelera inainte masina tocmai din cauza TC-ului, dar testam demarajul printre blocuri unde nici nu ajungeam cu a doua la capat, pentru ca indeferent de puterea motorului, tractiunea oferita de cauciucuri era aceeasi, abia dupa ce am iesit la drum lung si am avut unde sa schimb a treia s-a vaziut clar diferenta de cuplu si putere (+25Nm, +15CP).
Si eu sunt de parere ca fara TC demarezi mai greu, doar ca surplusul de putere este mai usor vizibil.
Dupa remapare sincer sa fiu nu mi s-a parut mare diferenta fata de cum accelera inainte masina tocmai din cauza TC-ului, dar testam demarajul printre blocuri unde nici nu ajungeam cu a doua la capat, pentru ca indeferent de puterea motorului, tractiunea oferita de cauciucuri era aceeasi, abia dupa ce am iesit la drum lung si am avut unde sa schimb a treia s-a vaziut clar diferenta de cuplu si putere (+25Nm, +15CP).
Si eu sunt de parere ca fara TC demarezi mai greu, doar ca surplusul de putere este mai usor vizibil.
- cristian_dtr_16V
- OP
- 4 mesaje
- din 29 Jun 2007
- Vectra 2003 Y 22 DTR
- Giurgiu
cristian_dtr_16V
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2003 Y 22 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
Apropo eu nu am intrebat daca e bine sa ai esp si tc activat , eu vreau sa stiu dak se poate dezactiva , faza cu siguranta am facuto de mult si nu imi mai porneste motorul ! Ink odata domnule dodo f1 este f1 si turismul este turism . Un sofer profesionist nu are nevoie de esp si tc pt ca il incurk , astea sunt sisteme de siguranta pt noi soferi de zi cu zi ! Pt asta mai urmariti si voi emisiuni tv precum top gear s.a.m.d , aia acolo se plang ca , cu esp si tc activat ajung cu o sec mai tarziu la sosire , deci ce vrea sa insemne asta ?
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Dar ajung la sosire....
Cand am intrat cu masina in tara, am prins furtuna si ploaie cu galeata plus ca era trecut de miezul noptii, iar eu obosit si grabit i-am dat tare la masina, si se stie cat de dificil e drumul de la Arad la Deva. Curbele sunt semnalizate prin copaci, sau nesemnalizate, soseaua uda de nu vedeai asfaltul ci ziceai ca mergi pe apa, asa ca erai nevoit sa franezi cand deja ai intrat in curba, nu de putine ori mi s-a aprins becul de ESP, semn ca isi face treaba, si ca ma fereste de a iesi de pe sosea.
De altfel daca tot faci curse de ce ai ales o masina mare cu motor diesel creata pentru spatiu confort si nu in ultimul rand economie? Si la ce sofer adevarat te referi?, cei care testeaza masinile pe Top Gear sunt piloti din campionatul britanic de turisme care il interpreteaza pe "The Stig", un sofer normal ca mine si ca tine profita din plin de sistemele astea "neimportante" de siguranta si in mod sigur nu ar ajunge mai repede la destinatie cu ele oprite, pentru ca acestea sunt creeate sa "ierte" multe greseli.
Pana nu-mi arati vreo cupa de la VTM sau CNR, tind sa cred ca nici tu nu ai scoate timpi mai buni, fara TC si ESP decat poate doar la cursele astea de demaraj la care ar putea participa fara prea mare greutate si o masina fara sofer....
Daca tot te roade sa le deconectezi, cred ca se poate cu OpelTechul intr-un service Opel, sau sa nimeresti siguranta buna, si sa mergi cu eroarea pe bord.
Cand am intrat cu masina in tara, am prins furtuna si ploaie cu galeata plus ca era trecut de miezul noptii, iar eu obosit si grabit i-am dat tare la masina, si se stie cat de dificil e drumul de la Arad la Deva. Curbele sunt semnalizate prin copaci, sau nesemnalizate, soseaua uda de nu vedeai asfaltul ci ziceai ca mergi pe apa, asa ca erai nevoit sa franezi cand deja ai intrat in curba, nu de putine ori mi s-a aprins becul de ESP, semn ca isi face treaba, si ca ma fereste de a iesi de pe sosea.
De altfel daca tot faci curse de ce ai ales o masina mare cu motor diesel creata pentru spatiu confort si nu in ultimul rand economie? Si la ce sofer adevarat te referi?, cei care testeaza masinile pe Top Gear sunt piloti din campionatul britanic de turisme care il interpreteaza pe "The Stig", un sofer normal ca mine si ca tine profita din plin de sistemele astea "neimportante" de siguranta si in mod sigur nu ar ajunge mai repede la destinatie cu ele oprite, pentru ca acestea sunt creeate sa "ierte" multe greseli.
Pana nu-mi arati vreo cupa de la VTM sau CNR, tind sa cred ca nici tu nu ai scoate timpi mai buni, fara TC si ESP decat poate doar la cursele astea de demaraj la care ar putea participa fara prea mare greutate si o masina fara sofer....
Daca tot te roade sa le deconectezi, cred ca se poate cu OpelTechul intr-un service Opel, sau sa nimeresti siguranta buna, si sa mergi cu eroarea pe bord.
- cristian_dtr_16V
- OP
- 4 mesaje
- din 29 Jun 2007
- Vectra 2003 Y 22 DTR
- Giurgiu
cristian_dtr_16V
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2003 Y 22 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
Cred ca ai loato prea personal ! Unde dai , si unde crapa ? Unu nu-i problema ta de ce am motor diesel , nu te-ai gandit , poate omu' este fan diesel si doi deja discutia a deviat ! Si vezi ca te contrazici singur , alea sunt sist pt siguranta , nu pt curse , unde incurca ! Ink odata am nevoie de cineva care sa imi spuna sigur cum dezactivez esp si tc , nu de discuti contradictorii . Asa k , respect pt cei care mi-au dat o mana de ajutor pana acum , chiar cine ?
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Nu am luat-o personal ca nu aveam de ce, am dat un exemplu la adresa ta fara insa a incerca sa te jignesc; asa s-a nimerit, toti suntem soferi obisnuiti pana la urma....
Nu prea vad cum m-am contrazis, dar nu vreau sa dezvolt o polemica pe ideea asta.
Daca ai rabdare pana deseara cand ajung acasa si ma pot uita in TIS, iti spun exact ce siguranta sa scoti, momentan sunt la munca si nu am acces la program. Mai mult ca sigur ai scos o siguranta de pe comanda centrala a mai multor sisteme, trebuie scoasa doar cea de pe EPS, (TC si EPS sunt pe acelasi modul), ABS e separat deci va ramane.
Ultima modificare făcută de LEXXX la Joi 05 Jul, 2007 12:47 pm
Nu prea vad cum m-am contrazis, dar nu vreau sa dezvolt o polemica pe ideea asta.
Daca ai rabdare pana deseara cand ajung acasa si ma pot uita in TIS, iti spun exact ce siguranta sa scoti, momentan sunt la munca si nu am acces la program. Mai mult ca sigur ai scos o siguranta de pe comanda centrala a mai multor sisteme, trebuie scoasa doar cea de pe EPS, (TC si EPS sunt pe acelasi modul), ABS e separat deci va ramane.
Ultima modificare făcută de LEXXX la Joi 05 Jul, 2007 12:47 pm
BOD
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
Taica.. omu' intreaba cum se dezactiveaza ESP-ul pentru ca asta vrea. Daca citesti mai atent omu' nu vine de la deva si ploua.. omu' vrea sa faca.. diverse chestii cu masina si chiar nu il intereseaza cat de bun e ESP-ul pentru tine ) No ofence dar esti TAARE of topic. Creaza-ti un topic nou unde sa spui la lume ce marfa e esp-ul pentru tine pentru ca anumite persoane de aici chiar ar vrea sa ajunga tot cuplul ala mare de care tu vorbesti la roata si sa piarda aderenta . Deci.. dat fiind faptul ca si eu am aceeasi curiozitate.. are cineva idee cum se dezactiveaza ESP-ul? Multzam celor din "bransha" si.. drum bun calatorilor (mare grija la ploaie =))))) )
NOTA - Nepoate.. ala cu "pui buton".. unde pui buton.. in gat? ) taaare pe dinafara sant unii frate. Eu daca vreau sa sfatuiesc chiar daca nu stiu.. ma interesez sa nu ma fac de ras mai intai da na.. idei noi pentru o viata mai buna. Daca vrei butoane-ti dau eu ca am acasa o gramada. Pui butonul in bord, si scri in dreptul fiecaruia.. NOS, BI-TURBO etc. SI AUTOMAT bordul citeste toate informatiile de pe buton. Sa vezi ce fuge.. =))))))))))))))))))))))))))))))
NOTA - Nepoate.. ala cu "pui buton".. unde pui buton.. in gat? ) taaare pe dinafara sant unii frate. Eu daca vreau sa sfatuiesc chiar daca nu stiu.. ma interesez sa nu ma fac de ras mai intai da na.. idei noi pentru o viata mai buna. Daca vrei butoane-ti dau eu ca am acasa o gramada. Pui butonul in bord, si scri in dreptul fiecaruia.. NOS, BI-TURBO etc. SI AUTOMAT bordul citeste toate informatiile de pe buton. Sa vezi ce fuge.. =))))))))))))))))))))))))))))))
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
@BOD
NEPOATE, esti praf, daca tu nu esti pe dinafara ca unii, ce mai cauti cu intrebari pe forum? ca vad ca le stii pe toate.... Tu la ce masina vrei sa stii cum se dezactiveaza? ca nu stiu daca ai observat dar nu toate masinile sunt la fel, decat ca principiu de functionare, poate....
@cristian_dtr_16V
Mikki are dreptate, se poate pune si buton daca vrei, care se inseriaza cu siguranta de pe modulul de ESP, ca sa nu fii nevoit sa tot ridici capota cand vrei sa-l opresti/pornesti. Ai rabdare pana deseara si iti zic indicativul sigurantei.
NEPOATE, esti praf, daca tu nu esti pe dinafara ca unii, ce mai cauti cu intrebari pe forum? ca vad ca le stii pe toate.... Tu la ce masina vrei sa stii cum se dezactiveaza? ca nu stiu daca ai observat dar nu toate masinile sunt la fel, decat ca principiu de functionare, poate....
@cristian_dtr_16V
Mikki are dreptate, se poate pune si buton daca vrei, care se inseriaza cu siguranta de pe modulul de ESP, ca sa nu fii nevoit sa tot ridici capota cand vrei sa-l opresti/pornesti. Ai rabdare pana deseara si iti zic indicativul sigurantei.
- cristian_dtr_16V
- OP
- 4 mesaje
- din 29 Jun 2007
- Vectra 2003 Y 22 DTR
- Giurgiu
cristian_dtr_16V
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2003 Y 22 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Sunt si eu nou pe aici si am o rugaminte (poate putin mai ciudata): am cumparat un Opel Vectra C din 2005 cu motor 1.9 CDTI 120CP, despre care vanzatorul nu mi-a oferit date coerente (batea campii, pe romaneste); vreau sa stiu, daca se poate, cum aflu daca am instalat TC si ESP (are ABS). Pe bord am indicatorul de masina care derapeaza, la pornire se aprinde 3 secunde (regulamentar) pe bord, dupa care toate sunt Ok. Un amic mi-a facut o demonstratie pe asfalt ud si mi-a aratat ca martorul se aprindea intermitent (banuiesc TC), insa nici un cuvant despre ESP.
Va multumesc mult!
Sunt si eu nou pe aici si am o rugaminte (poate putin mai ciudata): am cumparat un Opel Vectra C din 2005 cu motor 1.9 CDTI 120CP, despre care vanzatorul nu mi-a oferit date coerente (batea campii, pe romaneste); vreau sa stiu, daca se poate, cum aflu daca am instalat TC si ESP (are ABS). Pe bord am indicatorul de masina care derapeaza, la pornire se aprinde 3 secunde (regulamentar) pe bord, dupa care toate sunt Ok. Un amic mi-a facut o demonstratie pe asfalt ud si mi-a aratat ca martorul se aprindea intermitent (banuiesc TC), insa nici un cuvant despre ESP.
Va multumesc mult!
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
este TC (traction control) si are rolul de a reduce turatia atunci cand rotile patineaza. unii ii spun ESP (probabil din dorinta de a a avea si asa ceva ). unii vor sa-l dezactiveze in anumite conditii. teoretic ar trebui sa te ajute la demaraj optim sau la pastrarea aderentei cand accelerezi prea brusc.
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
laurscr
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat