Cattani
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
Ziua buna
Mi-am luat un cablu de diagnoza si am constatat urmatoarele :
- temperatura motorului ajunge des la 105 C
- presiunea de ulei cu motorul oprit sau pornit si turat la 5000 rot/min este sublimita ("underpressure")
Este normal ca temperatura motorului sa ajunga la 105 C ?
Este normal sa-mi indice presiunea ulei motor sub limita ... am incercat si la alta masina Zafira B si acolo apare NORMAL cand pornesc motorul si UNDERPRESSURE cand opresc motorul.
Multumesc !
Mi-am luat un cablu de diagnoza si am constatat urmatoarele :
- temperatura motorului ajunge des la 105 C
- presiunea de ulei cu motorul oprit sau pornit si turat la 5000 rot/min este sublimita ("underpressure")
Este normal ca temperatura motorului sa ajunga la 105 C ?
Este normal sa-mi indice presiunea ulei motor sub limita ... am incercat si la alta masina Zafira B si acolo apare NORMAL cand pornesc motorul si UNDERPRESSURE cand opresc motorul.
Multumesc !
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Motorul tau este Z16XER.
Comform TIS termostatul ar trebui sa deschida cam la 94 de grade .Prima treapta a ventilatorului pleaca intre 97si 99 grade iar a doua 100-101 grade. Daca porneste electroventilatorul e ok. Bine..la fel mentioneaza si la Z16XEP TIS-ul dar in realitate prima treapta pleaca la 105 grade a doua la 112 ..
Referitor la presiunea de ulei .. nu te increde in OP-com , nu este 100 % precis in afisarea datelor. De multe ori op -com citea eronat. Fapt confirmat cu masurari pe masina. Daca nu se aprinde becul in bord ... Op-com-ul indica aiurea.
Oricum sunt aproape sigur ca Zafira aia era Z16XEP si nu XER ca al tau de aici si neconcordanta datelor afisate.
Comform TIS termostatul ar trebui sa deschida cam la 94 de grade .Prima treapta a ventilatorului pleaca intre 97si 99 grade iar a doua 100-101 grade. Daca porneste electroventilatorul e ok. Bine..la fel mentioneaza si la Z16XEP TIS-ul dar in realitate prima treapta pleaca la 105 grade a doua la 112 ..
Referitor la presiunea de ulei .. nu te increde in OP-com , nu este 100 % precis in afisarea datelor. De multe ori op -com citea eronat. Fapt confirmat cu masurari pe masina. Daca nu se aprinde becul in bord ... Op-com-ul indica aiurea.
Oricum sunt aproape sigur ca Zafira aia era Z16XEP si nu XER ca al tau de aici si neconcordanta datelor afisate.
Cattani
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns mai imi clarifica din probleme.
Masina mea este Z16XER opel astra H , iar masina pe care am refacut testele cu aceeasi interfata este Z16XE1 opel zafira b.
Acolo interfata citeste foarte bine cand opresc motorul scade presiunea cand il pornesc creste .
Se poate face downgrade la interfata op-com clona de la versiunea 1.45 catre versiunea 1.39 , daca da, cum pot face lucrul asta ?
Multumesc !
Masina mea este Z16XER opel astra H , iar masina pe care am refacut testele cu aceeasi interfata este Z16XE1 opel zafira b.
Acolo interfata citeste foarte bine cand opresc motorul scade presiunea cand il pornesc creste .
Se poate face downgrade la interfata op-com clona de la versiunea 1.45 catre versiunea 1.39 , daca da, cum pot face lucrul asta ?
Multumesc !
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
Cattani
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut
Raspunsurile la intrebarile mele sunt :
- pentru temperatura motor este normal sa ajunga la 105 C la motorul Z16XER sau Z16XEP
- priviind presiunea uleiului a fost de vina interfata, cu altele (ex. TECH 2) arata bine.
Multumesc pentru raspunsuri in special pt. DB77AAA care mi-a dat raspunsurile inainte sa investighez singur.
Acum o sa incerc sa-i fac downgrade catre 1.39 la interfata si apoi sa vad cum pot citi masina mea, avand in vedere ca softul clona opcom merge pana in 2010 , iar masina mea este din dec 2011.
Raspunsurile la intrebarile mele sunt :
- pentru temperatura motor este normal sa ajunga la 105 C la motorul Z16XER sau Z16XEP
- priviind presiunea uleiului a fost de vina interfata, cu altele (ex. TECH 2) arata bine.
Multumesc pentru raspunsuri in special pt. DB77AAA care mi-a dat raspunsurile inainte sa investighez singur.
Acum o sa incerc sa-i fac downgrade catre 1.39 la interfata si apoi sa vad cum pot citi masina mea, avand in vedere ca softul clona opcom merge pana in 2010 , iar masina mea este din dec 2011.
Cattani
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
Am reusit sa fac si downgrade la interfata cu softul ocFlash.
1) se instaleaza driverul interfetei
2) se instaleaza framework 3.5
3) se ruleaza ocFlash.exe
4) se apasa butonul "Request Interface", in campurile de jos apare versinea de firmware si interface ID
5) se apasa butonul "Load Firmware" si se incarca fisierul hex dorit
6) se apasa butonul "Flash"
Si asta este tot succes !
Acum sunt curios daca imi sterge firmware-ul din interfata opcom 2012 original.
1) se instaleaza driverul interfetei
2) se instaleaza framework 3.5
3) se ruleaza ocFlash.exe
4) se apasa butonul "Request Interface", in campurile de jos apare versinea de firmware si interface ID
5) se apasa butonul "Load Firmware" si se incarca fisierul hex dorit
6) se apasa butonul "Flash"
Si asta este tot succes !
Acum sunt curios daca imi sterge firmware-ul din interfata opcom 2012 original.
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
De obicei tentativele de schimbare a firmware`ului la Op-COm se sfarsesc cu blocarea interfetei.Din cate stiu eu 1.39 este cea mai stabila si sigura versiune.
Op-com`ul tau poate fi folosit pe masinile pana in 2010 asta insemnand ca poate lista coduri de eroare pana in anul respectiv (actualizare cum s-ar spune). Oricum asta conteaza prea putin, masina ta este fabricatie 2011 dar motorul Z16XER a fost introdus cam pe la sfarsitul anului 2006 deci masina este 2012 dar ca tehnologie este la acelasi nivel cu una din 2007 la nivel de ECU (calculator motor) iar restul la nivel de an 2004 (REC ,UEC, SDM si alte module).
Op-com`ul tau poate fi folosit pe masinile pana in 2010 asta insemnand ca poate lista coduri de eroare pana in anul respectiv (actualizare cum s-ar spune). Oricum asta conteaza prea putin, masina ta este fabricatie 2011 dar motorul Z16XER a fost introdus cam pe la sfarsitul anului 2006 deci masina este 2012 dar ca tehnologie este la acelasi nivel cu una din 2007 la nivel de ECU (calculator motor) iar restul la nivel de an 2004 (REC ,UEC, SDM si alte module).