Joi 03 Oct, 2013 3:47 pm
In cazul ca mai are cineva probleme ca cea descrisa de mine in data de 28.09, redau rezolvarea in randurile ce urmeaza.
Dupa verificarea releelor, sigurantelor si “papucilor” acestora, negasind nimic in neregula am scos pe rand cate un releu dupa care am dat la automat. Astfel am depistat ca releele care dau simptomele descrise (motorul invarte dar nu porneste) sunt cele doua negre, identice, dinspre far,din cutia de sigurante. Verificandu-le si negasind nimic in neregula, am decis sa le inversez intre ele si sa urmaresc daca situatia se imbunatateste sau dimpotriva.
Daca pana acum aveam probleme la o pornire din cinci aproximativ, incepand din ziua urmatoare problemele sau indesit ajungand in final ca masina sa refuze sa mai porneasca dar culmea fara sa mai stocheze vreo eroare. Am tot incercat sa o pornesc pana a murit bateria. Atunci am incercat sa o pornesc impinsa (stiu ca nu e “ortodox” dar eram disperat) dar in zadar. Am remorcat-o si am incercat din nou sa o pornesc insa cu acelasi rezultat. De aceasta data a stocat urmatoarele erori care insa puteau fi si din cauza bateriei descarcate (pe care le-am citit dup ace am ajuns acasa).
P1191 - Rail Oil Low Pressure
(03) - Not present
P0093 - High Pressure Diagnosis Malfunction
(03) - Not present
P1093 - Fuel System Malfunction
Din ce am citit pe alte postari m-am decis sa verific si electromotorul, poate da la masa , sau nu invarte suficient de repede asa ca m-am apucat de demontat. Dupa demontarea filtrului de motorina, amintindu-mi de eroarea Fuel System Malfunction, am zis sa verific totusi pentru orice eventualitate si alimentarea asa ca am introdus capatul conductei de tur motorina intr-un bidon si am pus contactul sa vad daca vine motorina. In acest moment am ramas blocat: NICIO PICATURA DE MOTORINA. Verificari peste verificari. Concluzia: releul (cel dinspre roata stanga din cele doua negre precizate mai sus) nu trimite tensiune la pompa de motorina.
Am tras de proba un “plus” direct plusul mufei pompei din rezervor si m-am convins ca pompa functioneaza. Era clar acum, releul era problema. L-am scos si facandu-i verificarea am constatat ca releul cupla insa, odata inchidea de cinci sase ori nu inchidea circuitul deci, nu pleca tensiune datorita oxidarii pronuntate a contacutlui mobil. Neavand alt releu la indemana, l-am demontat, i-am curatat contactele oxidate, i-am mai apropiat putin lamela si cred eu ca v-a mai merge mult si bine… Oricum voi cumpara releu sa-l am de rezerva. Acum bine ca stiu despre ce e vorba. Am montat totul la loc si VICTORIE, motorul a pornit din prima.
Concluzie:
1. Releul dinspre motor care dadea eroarea P1625 B+ Supply To VCRM Fan Circuit Malfunction, probabil face legatura cu ECU, nu stiu sigur, oricum motorul nu porneste daca e defect.
2. Releul dinspre roata stanga inchide circuitul catre pompa de combustibil.
Sa nu aveti probleme co pornirea niciodata iar daca aveti ca mine, sper sa va fie de folos patania mea.