- marius0023
- OP
- 20 mesaje
- din 26 Mai 2013
- Astra 2003 z16xe
- Arges
marius0023
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2013
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
@cangri, ai avut "gura aurita" cum s-ar spune.
Dupa verificarea continuitatii circuitului rezistiv de pe luneta colegului nostru @marius0023 am ajuns la concluzia ca toate liniile sunt intrerupte. Mai rar asa ceva dar iata ca se intampla! Zero ohmi!
Ar fi de discutat cum se poate produce o astfel de avarie si ce n-ar trebui sa facem pentru a preintampina aparitia sa. De asemenea, avand in vedere ca avem propria sectiune -Agila- , mai putem veni cu solutii practice pentru refacerea traseelor intrerupte, idei, sfaturi, aspecte desprinse din experienta proprie si din cunostintele dobandite. Sunt discutii pe forum dar tehnologia a avansat si au aparut alte substante pe piata, ma gandesc, am putea deci sa ne exprimam aici.
Verificarea a fost facuta cu multimetrul digital, pe contactele lipite si pe langa acestea. Am mai constatat ca tensiunea intre contacte era buna, la actionarea comutatorului, si asa, fara consumator (14 V), si in sarcina (cu un bec pe post de consumator). Banuiesc ca tensiunea ar fi de 12 V in cazul unui circuit de dezaburire intact, conectat in sarcina. Clar, e circuitul imprimat pe luneta si nu releu, comutator sau cabluri electrice.
Am masurat ulterior rezistenta electrica a circuitului in cauza, la masina mea: 1,3 ohmi.
Daca nu gresesc, ar rezulta ca puterea electrica disipata prin luneta e de cca.110W iar curentul ce trece prin circuit e de vreo 9,2A. La o tensiune mai mare de 12V, daca baga alternatorul, aceste valori cresc si ele.
N-am masurat amperajul cu ampermetrul ca am uitat dar cred ca aceste date sunt in posesia colegilor mai documentati.
Dupa verificarea continuitatii circuitului rezistiv de pe luneta colegului nostru @marius0023 am ajuns la concluzia ca toate liniile sunt intrerupte. Mai rar asa ceva dar iata ca se intampla! Zero ohmi!
Ar fi de discutat cum se poate produce o astfel de avarie si ce n-ar trebui sa facem pentru a preintampina aparitia sa. De asemenea, avand in vedere ca avem propria sectiune -Agila- , mai putem veni cu solutii practice pentru refacerea traseelor intrerupte, idei, sfaturi, aspecte desprinse din experienta proprie si din cunostintele dobandite. Sunt discutii pe forum dar tehnologia a avansat si au aparut alte substante pe piata, ma gandesc, am putea deci sa ne exprimam aici.
Verificarea a fost facuta cu multimetrul digital, pe contactele lipite si pe langa acestea. Am mai constatat ca tensiunea intre contacte era buna, la actionarea comutatorului, si asa, fara consumator (14 V), si in sarcina (cu un bec pe post de consumator). Banuiesc ca tensiunea ar fi de 12 V in cazul unui circuit de dezaburire intact, conectat in sarcina. Clar, e circuitul imprimat pe luneta si nu releu, comutator sau cabluri electrice.
Am masurat ulterior rezistenta electrica a circuitului in cauza, la masina mea: 1,3 ohmi.
Daca nu gresesc, ar rezulta ca puterea electrica disipata prin luneta e de cca.110W iar curentul ce trece prin circuit e de vreo 9,2A. La o tensiune mai mare de 12V, daca baga alternatorul, aceste valori cresc si ele.
N-am masurat amperajul cu ampermetrul ca am uitat dar cred ca aceste date sunt in posesia colegilor mai documentati.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Argint coloidal in suspensie, din cate stiu, Bisson sau Loctite.
Ori de la montaj de folie ori ,,meseriasii" la spalatorie. Au carpele universale care sterg jante, caroserii, geamuri, bord, inclusiv o mana de nisip pe traseul lunetei.
Eu ma duc la spalatorie, se da cu aspiratorul, se spala presuletele, se spala masina, se ceruieste si atat. Nu carpe jegoase sa matuiasca vopseaua sau sa zgarie geamurile. Din pacate mi-am dat seama prea tarziu.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106765
Ori de la montaj de folie ori ,,meseriasii" la spalatorie. Au carpele universale care sterg jante, caroserii, geamuri, bord, inclusiv o mana de nisip pe traseul lunetei.
Eu ma duc la spalatorie, se da cu aspiratorul, se spala presuletele, se spala masina, se ceruieste si atat. Nu carpe jegoase sa matuiasca vopseaua sau sa zgarie geamurile. Din pacate mi-am dat seama prea tarziu.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=106765