Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • delu85

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua, sunt posesorul unui astra f din '95 cu motor x16xel. Cam de 10 luni ma chiunui a rezolv o problema foarte agasanta. Mai precis, cand motorul depaseste temperatura de 80C se aprinde check engineul, iar relantiul are o functionare neregulata si are momente cand se tureaza singura cam pe la 4000RPM sau sta la relanti la 2000RPM. Am verificat corpul clapetei de acceleratie, sitemul de vacum si totul pare in ordine. Motorasul pas cu pas de relanti (IAC) pare sa functioneze normal (pentru ca motorul sta la relanti normal cat timp este rece) chiar daca opcomul il identifica ca vinovat (insa datorita locatiei imposibile in care se afla, nu l-am schimbat si pe el).
Am chimbat senzorii de temperatura (aer si lichid de racire), MAP si sonda lambda iar comportamentul a continuat.
Partea frumoasa este ca astazi am schimbat si bobina de inductie (am suspectat-o cand in ultimele zile a inceput sa intrerupa in intervalul de turatii 1800-2200) si a disparut problema (masina nu se mai tureaza singura si revine la relanti cand nu mai este in sarcina), dar acum a aparut alta problema mai nasoala: masina nu are putere si merge in 2-3 pistoane (sau asa pare), iar in calculator au aparut eroarile 41 si 42 (Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS))-High voltage si respectiv Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS))-High voltage) si a disparut eroarea de la IAC. Am verificat si reverificat sa nu fi facut cumva o gresala la montarea fiselor, aceste sunt montate asa cum trebuie pe bobina si pe bujii! Sa fie si bobina asta noua defecta? Cu bobina veche maisna are putere si merge in toate pistoanele.
Skip ads

  • delu85

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Am montat bobina veche, iar masia are vlaga din nou, au disparut erorile 41 si 42 dar a reaparut eroarea 36 si se tureaza singura.
Am fost la magazin si am dat bobina Hugo inapoi, maine imi vor aduce una FAE - sper sa fie buna (numai branduri din astea SF au aici, cand am intrebat de BERU sau BOSCH s-au uitat stramb la mine).
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La x16 xel se mai fisureaza furtul de aer dintre corpul clapetei si galerie este scurt de 10-15com si cam subtire in carne se fisureaza trage aer fals dupa clapeta si o ia razna,de demontat e jale dar inainte verifica daca miscand de el de jur imprejur cu rabdare isi modifica turatia la relanti .
  • delu85

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Furtunul ala gros si scurt este printre primele lucruri pe care le-am verificat (am citit aici pe forum), nu pot spune ca sunt 100% convins ca nu de acolo este problema (deoarece accesul acolo este foarte anevoios), insa astazi dupa ce am schimbat bobina de inductie problema a disparut (nu se mai tureaza singura), doar ca acum masina face ca tractorul Sad! In turatii mai mari, pe la 5000 asa pare mai in apele lui.
Eu suspectez in continuare bobina de inductie deoarece cand motorul este cald (sa spun cam dupa 20-30min de functionare) porneste greu, in 3 pistoane si apar si intreruperile in intervalul de turatii 1800-2200RPM, plus trepidatii, plus rateuri.
  • delu85

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Bobina FAE s-a dovedit a fi buna, nu mai am rateuri, nu mai scoate gaze nearse, porneste usor la cald (in toti cilindrii) si nu mai intrerupe in intervalul 1800-2200RPM. Problema cu turatul singura a ramas (cred ca nu se tura cu bobina Hugo din cauza ca nu avea putere, de abia se tura ea accelerata), cat mai curand (cat mai am lumina afara) voi desface throttle-bodyul cu principalii doi suspecti (mansonul de cauciuc si IACul).
  • delu85

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc mecaNIK, am gasit si cauza pentru care motorul se tureaza singur, trage aer fals pe la mansonul din cauciuc de la clapeta de acceleratie. Mansonul este rupt in 3 locuri!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR