Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Dragosh67

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Detin un Opel Vectra B, 2.0 DTI, din 2001, motor Y20DTH, putin peste 180 000 km parcursi si am o problema reprezentata de lipsa puterii "generata" de turbina.

Ma documentez de foarte mult timp, iar acest thread a fost creat in ultima instanta, dupa epuizarea ideilor pe care le-am gasit aici.

Pe loc, la relantiu, atunci cand ajung la 2500 rotatii, se aude turbina cum "intra", dar in sarcina, nu intra mereu. Mai exact, cu motorul rece, mergand, se aude interventia turbinei la 2500 ture, dar nu exista niciun efect de crestere a puterii motorului. Chiar cu pedala la fund, in aceasta situatie, cresterea vitezei este lenta si am impresia ca motorul se invarte in gol (ambreiaj schimbat recent, deci nu se pune problema de el). Dupa incalzirea motorului, uneori, acest efect este sporit, dar nu 100%, iar turbina nu se mai aude "intrand".

Am efectuat urmatoarele tentative de rezolvare a problemei:
- curatat galeria de admisie;
- curatat senzorul MAP;
- curatat EGR;
- verificat furtunele de la vacuum;
- verificat electrovalvele (masurat cu aparatul de masura, de asemenea, am interschimbat electrovalva de la turbina cu cea de la EGR);
- tija de la turbina este trasa la maxim in momentul pornirii motorului;
- curatat debimetru cu alcool;
- nu exista erori la motor.

Ideea curenta se concentreaza asupra debitmetrului si as vrea sa-l testez, cumva, fara sa cumpar unul nou, avand in vedere faptul ca este destul de scump. Banuiesc ca cea mai buna varianta este sa pun un debitmetru ce functioneaza, dar pentru asta am nevoie de ajutorul unei persoane ce detine unul functional si nu cunosc pe nimeni.

Eu sunt din Iasi, iar acest thread, pe langa expunerea problemei si eventualul ajutor tehnic din partea voastra, este un apel (rugaminte) la o persoana care ma poate ajuta cu testarea debitmetrului.

Va multumesc!
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
In legatura cu debitmetru. Daca vrei sa o testezi o faci in felul urmator. Pui Op-Com-ul si intri la valori ,dai o talpa si o tii ca sa-ti urce turometru pina in 3500-3700 rotatii iar la cantitatea masurata trebuie sa-ti arate undeva la 650-700 mg. Daca este mai putin atunci este cam obosit debitmetru si masina e puturoasa. Debitmetru si curatarea acestuia este mai mult frectie la picior de lemn (scuze de limbaj) dar am incercat si eu de multe ori si rezultatul final a fost schimbarea. Totusi vezi si la valori care iti da senzorul de pe galeria de admisie activand de le functii speciale EGR-ul cat ai, sa vedem daca nu cumva si senzorul e gata.
  • Dragosh67

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns! Voi incerca sa cumpar un op-com.
Dragosh67 a scris:Pe loc, la relantiu, atunci cand ajung la 2500 rotatii, se aude turbina cum "intra", dar in sarcina, nu intra mereu. Mai exact, cu motorul rece, mergand, se aude interventia turbinei la 2500 ture, dar nu exista niciun efect de crestere a puterii motorului. Chiar cu pedala la fund, in aceasta situatie, cresterea vitezei este lenta si am impresia ca motorul se invarte in gol (ambreiaj schimbat recent, deci nu se pune problema de el). Dupa incalzirea motorului, uneori, acest efect este sporit, dar nu 100%, iar turbina nu se mai aude "intrand".

@bold - vroiam sa spun ca dupa incalzirea motorului, puterea acestuia este sporita, dar nu 100%, iar turbina nu se mai aude "intrand" atunci cand trec de 2500 rotatii.
  • sorinel-IS

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut colegu, din pacate si eu is in aceeasi situatie ca si tine daca vrei sa ne intalnim azi pt niste schimburi de piese intre noi eu sunt de acord, nr meu de tel: 0761601737 sorin, cu stima
  • sorinel-IS

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut colegu da-mi si mie te rog nr tau de tel ca eu nu stiu ce am facut cu el:) ca sa mai vb, o seara faina
  • Dragosh67

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cauze: Electrovalva de la turbina / clapete de admisie (una dintre ele, oricum le interschimbam) si cea de la EGR duse. Tocmai am cumparat una, iar in momentul de fata, atat clapetele de admisie cat si turbina functioneaza corect (le-am verificat pe ambele la clapete, iar atunci cand accelerez, clapetele se trag, se deschid).

Cu EGR-ul scos, in momentul in care dau drumul la acceleratie, supapa EGR este trasa complet si ramane acolo, dandu-si drumul doar atunci cand accelerez din nou. Am tras concluzia ca electrovalva neagra (de la EGR) functioneaza defectuos si tocmai am comandat alta. Valva EGR a fost rupta, probabil datorita acestei electrovalve care dadea drumul la vacuum incorect (pentru prea mult timp), sincronizat cu momentul in care am scos furtunasul de la frana din pompa de vacuum si l-am astupat, creandu-se astfel vacuum mult prea puternic la cele 3 electrovalve (inclusiv la supapa EGR, care s-a spart). In prezent, supapa este lipita cu picatura si functioneaza perfect (nu pierde vacuum, se trage corect atunci cand creez vacuum manual, cu gura).

Uneori electrovalva de la EGR merge bine (cu EGR-ul scos, la decelerare, se cunoaste cum se deschide corect), iar in acele momente masina merge perfect. Cand nu merge electrovalva bine, turbina intra haotic pe la 1000-1500 turatii (atunci cand EGR-ul sta deschis la maxim), iar la 2500 nu mai are niciun efect de crestere a puterii.

Daca exista pareri, le astept. Voi posta din nou atunci cand finalizez problema.
  • deleted-73258

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am si eu probleme cu puterea, dar nu stiu daca intradevar e vorba de turbo. La fel, cand plec de pe loc cu a I-a, parca imi moare motorul, apas acceleratia pana la capat si abia o ia.
La relanti turbo se aude cand intra. Am observat ca EGR-ul nu imi inchide complet, deci probabil una din probleme. De asemenea am desfacut azi senzorul MAP si era plin de depuneri. L-am curatat, dar nu s-a rezolvat problema, deci cred ca admisia, EGR-ul si swirl flaps (parca asa le zice), sunt pline de depuneri, blocaje.
In mers, daca accelerez peste 4000 de ture, primesc P0400 (EGR - flux de gaze insuficient), de unde si banuiala murdariei de pe admisie.
Ma mai documentez pana sambata, cand vreau nu vreau, ma voi apuca de lucru la ea (curatat admisie, egr).
Interesant e ca dupa ce imi da eroarea si mi se aprinde martorul cu cheita, masina merge normal, adica pleaca de pe loc foarte usor, ca inainte, numai ca sunt limitat la 2500 de ture.
E posibil ca ECU sa bage mai multa motorina cand se aprinde martorul si de aceea sa functioneze normal pana in 2500 (el detectand probabil lipsa de aer si gaze din amestec)? Nu stiu exact cum functioneaza modul de avarie.

Am schimbat furtun turbo - intercooler si furtun intercooler - galerie de admisie, ambele avand cate o crapatura enorma. Inainte de asta am avut P0234 (lipsa presiune turbo), insa s-a rezolvat dupa inlocuirea furtunelor.

Acum am ramas cu lipsa de putere (pana intra modul avarie).
  • deleted-73258

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Pana la urma e vorba de turbo la mine, e infundat, urmeaza sa o desfund si mai vedem pe urma.
  • Dragosh67

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Pana acum treaba sta in felul urmator: 2 electrovalve au fost schimbate si toate functioneaza perfect (testate). EGR-ul a fost schimbat, iar acum instalatia de vacuum nu mai are pierderi, westgate-ul este tras, clapetele de la admisie se trag corespunzator, etc.

Masina merge foarte bine, are putere, trage cum trebuie, o singura problema: turbina intra haotic! Mai exact, intra ba la 1000 RPM, ba la 1500, ba la 2000. Acest lucru face ca masina sa para mai puternica (are mai multa forta inca de la turatii mici), doar ca nu se mai simte acel turbo la 2500 si nu vreau sa existe posibilitatea de a strica turbina, intrucat intra incorect in sarcina. Unul dintre putinele momente cand intra la 2500 RPM este cand stau pe loc.

Am gasit cauza, dar nu si solutia. Cu EGR-ul scos, in momentul in care dau drumul la acceleratie, acesta se ridica si ramane sus la nesfarsit, sau pana cand accelerez din nou. In mod normal, ar trebui sa se ridice si sa coboare imediat, ceea ce se intampla foarte rar, iar in acele momente turbina intra corect la 2500 RPM, indiferent de circumstante.

EGR-ul este bun (abia schimbat), iar electrovalva de la EGR functioneaza sigur bine (testata) si, de asemenea, abia a fost schimbata.
Ce factori (senzori poate) comanda electrovalva de la EGR ? Ce ar putea sa o faca sa nu dea drumul la EGR (sa coboare) ? Ce as putea sa verific ?

Ma pot gandi doar la senzorul MAP, dar nu stiu daca ma gandesc corect.

Edited:
Asa ar trebui sa functioneze EGR-ul: http://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0ZfzxY - in momentul in care se da drumul la acceleratie, vacuumul trage valva EGR si se deschide, urmand imediat sa se inchida.

La mine, atunci cand dau drumul la acceleratie, se deschide la maxim si ramane acolo pana cand apas pedala de acceleratie din nou (moment in care se inchide).

Va multumesc!
  • neludorcu

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
salut baieti, opel astra y20dth 300 mii km intervin si eu cu aceiasi problema mai exact in timp ce schimb vitezele si acul de ture scade sub 2000 de ture atunci mi se aprinde cheita in bord si ramane fara tuirbo dar a-si revine de fiecare data dupa ce calc acceleratia si acul depaseste 2000 de ture mi se stinge cheita in bord si intra turbo normal. aceasta problema o am de vreo saptamana timp in care am curatat senzor map de pe admisie la care masina mia mers pana acum fara sa-mi maio dea aceasta problema dupa care a revenit! acum as vrea sa va intreb o fi dus acest senzor map si are momente in care inca mai functioneaza? va spun ca iam facut toate controalele, am controlat toate furtunasele curatat erg controlat supapa erg care sta sub capacul de la motor! daca mai stiti voi ce trebuie sai fac va rog sa ma ajutati.
  • neludorcu

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2013

  • Mesaj Privat
revin baieti sa va spun ca problema a fost rezolvata in mare parte. am recontrolat toate furtunasele din nou cu mare atentie si am gasit buba, aveam un furtunas cu o fisura f mica dar era destul pentru ami aparea cheita in bord si de a-mi reduce din puterea turboului. acum masina sia revenit din nou la viata doar ca eu stau in italia si circul cu viteze mari pe autostrada pe distante lungi si cateodata mi se intampla la viteze mari ca sa simt cate un gol la pedala la tragere. aici eu cred ca e debimetrul de aer sau senzorul de pe admisie! cine sa mai intalnit cu astfel de probleme le putem discuta impreuna. va recomand atentie mare la furtunase inainte sa cumparati vreo piesa!
  • D@ny

  • Mesaje scrise: 369
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema la un Y20DTH din familie: masina nu mai tragea ca "pe vremuri" si nici nu se mai auzea acel zgomot grav al motorului atunci cand ii dadeam talpa. Urca totusi repede in ture, dar lipsea acel boost.
De cateva zile merge insa foarte bine masina, te baga in scaun, se aude turbina, tot e ok...
Are perioade si perioade (care tin saptamani sau chiar luni intregi) si isi revine subit.
Ce am observat e ca masina isi revine atunci cand e frig afara, nu știu dacã are vreo legatura, dar asta am observat eu.
Credeti ca ar fi vorba despre electrovalva? EGR cred ca a fost schimbat acum vreun an jumate, la fel si kit-ul de ambreiaj.
*Nu se aprindea niciun martor in bord.
  • D@ny

  • Mesaje scrise: 369
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
up
  • ciniparu

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 YDTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
cred ca e debitmetrul obosit.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR