- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
Nu am vazut si nici nu cred ca s-a mai discutat o asemenea problema...totul a inceput cand am lasat masina in parcare toata iarna si am pornit-o din cand in cand dar nu am mers cu ea.Dupa ce a trecut iarna si am rezolvat problemele am mers cu ea si a inceput......
1. mergea in 3 pistoane pana la urma am rezolvat-o cu bujii noi si bobina de inductie schimbata
2.am curatat egr si clapeta ca asa am vrut ,nu ca ar avea probleme
3.. A RAMAS INFRANATA ROATA DREAPTA FATA
si a inceput....
...demontat etrierii pana la fier si schimbat simeringuri ,piston totul in vaselina montata la loc si a mers o perioada si iar s-au blocat........am desfacut toti etrierii sa le pun vaselina sa ii degripez ca erau gripati...
..pe fata am schimbat discurile si placutele toate noi...si tot asa iar se blocase dar se blocase asa de tare ca tremura masina si iesea fum de la roata...
-alta intamplare si aici am facut greseala dar n-am avut incotro...eram pe serpentine pe predeal si tot asa am tot franat pana a ramas blocata roata dreapta fata si cea din stanga o idee cam calda dar nu asa rau ca dreapta si nu puteam sa mai plec cu ea asa ca am turnat apa rece pe roata ca sa racesc franele...stiam ca o sa ovalizez discul dar n-am avut incotro ca sa ajung acasa
INTRADEVAR DUPA CE AM TURNAT APA S-AU DEBLOCAT SI MEREU DACA RACESC FRANELE CU APA SE DEBLOCHEAZA SAU DACA MERG PE DRUM CU GROPI CEVA ,FORESTIER SA ZDRANGANE
am lasat masina in parcare cautand solutii ....am desfacut etrierii curatat vaselina+discuri+placute noi
am zis ca etrierii nu sunt buni asa ca am cautat sa cumpar etrieri sh si am gasit de pe o masina din 2007 cu 20.000 km la bord si am cumparat etrieri+discuri,placute(erau ovalizate) din toate astea a trebuit discurile sa le duc la strung ca nu erau foarte bune,in fine am rezolvat sa le scot fata dreapta si am montat noii etrieri+discurile cu 20.000km +placutele vechi pt ca avea peste jumate iar cele de pe masina cu 20.000 km erau cam duse...
deci etrieri noi din 2007+discuri 2007+placutele vechi dar nu erau uzate
totul bine frana tine ...bine dca pun frana imi vibreaza masina dar sincer nu ma interesa doar sa nu mai ramana infranta ca am zis ,ca o sa se aseze si gata
astazi am mers vreo 20-30km si la inceput totul frumos mergea usor ,o idee infranat dar nu foarte mult ca am zis pana se aseaza disucrile cu placutele dar dupa 30 min mers prin oras cu frane accelerari se simtea tare tot aia din dreapta cea mai tare infranta..noroc ca atunci ma intorceam acasa si eram aproape
SPER CA A-TI INTELES CE AM VRUT SA ZIC......NU STIU DCE POATE SA MAI FIE
-ETRIERI NOI
-DISCURI SCHMIBATE
-PLACUTE
DE LA CE POATE SA INFRANEZE ASA TARE PARTEA DREAPTA ....
Multumesc si scuzati daca am repetat cu vine,greseli....nu mai stiu ce sa ma mai fac,m-am saturat
In rest motorul merge foarte bine,nici un martor de avertizare aprins in mers ceva ,porneste si iarna la -30 si vara oricand si toarce motorul
opel_s- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2013
- Mesaj Privat
Per total, cred ca te afli intr-un cerc vicios...schimbi una si va cadea alta si tot asa vei cheltui bani pe piese sh, foarte riscant...pana in momentul in care vei incepe sa cumperi nou...etrieri+discuri+placute.
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- petricavlad37
- ***
- 548 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 548
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cauciucul de la garnituri se umfla in contact cu produse petroliere si se blocheaza franele. Deci interzis benzina, motorina, ulei, vaselina WD40 sau orice altceva.
Nu se curata pistonasele cu smilgher sau altceva abraziv. Daca e mizerie de freaca cu lichid de frana si lemn pana ajunge oglinda. Daca e ruginit se schimba, altfel rupe garnitura si se bloicheaza.
Discurile se schimba cand ajung sub grosimea minima. La cat costa nu merita luate la strung. Discurile se pun cu placute noi. Nu se refolosesc placute vechi si uzate inegal.
Daca e ciupita o garnitura de praf se inlocuieste. Altfel intra apa si mizerie si rugineste pistonasul. Daca pistonasul nu intra usor inapoi inseamna ca e ruginit, urmeaza sa rupa garnitura si sa curga.
Sunt chestii pe care trebuie sa le stie oricine inainte sa se atinga de frane.
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
-eu cred ca problema este de la discuri si placute dar chiar daca sunt ovalizate poate sa se incalzeasca asa de tare?
-nu pot sa cumpar acum discuri placute noi dar ma gandeam ca placutele sunt ca noi si oare daca merg asa cu ele pana se aseaza mai bine e gresit?
Multumesc!
- florinianc
- ****
- 1,593 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,593
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Unele piese, mai ales cele care tin de siguranta, este mai bine sa le puneti noi. Discurile strunjite de nepriceputi = 0! Discurile au o usoara oscilatie chiar din fabrica, lasata pentru a impinge placutele inapoi si a lasa discul liber.
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
in momentu cand apesi frana pistonasu de la etrier iese in afara pana atinge placuta pe care o impinge pe disc,daca iei picioru de pe pedaua de frana cand pedaua revine in pozitia<sus> trage lichid din etrier,putin, si aceste trebuie sa se retraga putin sa lase placuta libera,daca furtunu este crapat in interior lichidu nu mai revine in pompa imediat si ramane in etrier apasand in continuare pe placuta si aceasta pe disc,el se retrage dar mai greu
verifica furtunele si spunene si noua ce ai gasit
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
o seara faina!
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 937 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 937
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
"Lichidul de frânã absoarbe umiditate din conductele de frânã – cu cât aceste conducte sunt mai vechi cu atât este mai mare riscul de pãtrundere a apei. Pe mãsurã ce frânele sunt utilizate, lichidul de frânã se încãlzeºte. În timp, punctul de fierbere va scãdea pe mãsurã ce umezeala este absorbitã.
Dacã lichidul de frânã fierbe, va apãrea blocarea din cauza vaporilor ceea ce duce la nefuncþionarea sistemului de frânare."
In momentul in care franele s-a blocat roata, s-a fiert si lichidul de frana. Probabil ai si apa in sistemul de franare. Daca-l schimbi, incearca sa folosesti unul nou. 😉
- kinderasu
- ****
- 1,592 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
eu unul schimb lichidul la 4 ani nu de alta dar am si ambreiaj hidraulic tot in acc vas cu frana. asa.mi-a zis un nea caisa . acu poate gresesc.
apoi legat de blocare .. lichid frana prost imatranit. etc, pistoanele nu revin cu 1-2 mm inapoi pt a lasa placutele de frana libere, apoi pui tu frana prea des.
foloseste frana de motor:)
apopo etrieri sunt parte FIXA , cauta problema la piesele MOBILE.
spor
- andrei_mihail
- OP
- 53 mesaje
- din 15 Aug 2010
- Brasov
andrei_mihail
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2010
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 937 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 937
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Nu e o certitudine ca vei scapa de problema, dar un lichid fiert nu cred ca mai e ok.