50 cent
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Salutari!
Masina in cauza este Astra G, 1.6 8v din 2001 (z16se)
1. Probleme la pornire : nu porneste la cheie, trebuie sa pisc pedala de acceleratie ca sa o ia.
Am schimbat bujiile, dar face la fel. Astazi am curatat throttle body si bujiile (pentru ca erau ude) si acum porneste mai bine, numai ca acum, cand porneste (la rece, cu motorul cald nu am incercat), se tureaza pana la 2500 dupa care scade incet incet, lucru care nu l-a mai facut niciodata. Valva EGR nu am curatat-o inca.
2. Acul de la turometru tremura cand scade turatia. De exemplu, daca turez motorul (in gol) pana la 2000 sau 3000, sau chiar mai mult, si las sa scada turatia normal, de la 1500 pana la relanti scade acul tremurand
3. Bujiile sunt noi dar le uda mereu. De ce ?
Ultima modificare făcută de 50 cent la Vin 17 Jul, 2009 12:45 pm, modificat de 2 ori în total
Masina in cauza este Astra G, 1.6 8v din 2001 (z16se)
1. Probleme la pornire : nu porneste la cheie, trebuie sa pisc pedala de acceleratie ca sa o ia.
Am schimbat bujiile, dar face la fel. Astazi am curatat throttle body si bujiile (pentru ca erau ude) si acum porneste mai bine, numai ca acum, cand porneste (la rece, cu motorul cald nu am incercat), se tureaza pana la 2500 dupa care scade incet incet, lucru care nu l-a mai facut niciodata. Valva EGR nu am curatat-o inca.
2. Acul de la turometru tremura cand scade turatia. De exemplu, daca turez motorul (in gol) pana la 2000 sau 3000, sau chiar mai mult, si las sa scada turatia normal, de la 1500 pana la relanti scade acul tremurand
3. Bujiile sunt noi dar le uda mereu. De ce ?
Ultima modificare făcută de 50 cent la Vin 17 Jul, 2009 12:45 pm, modificat de 2 ori în total
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Citeste atent :
Throttle Body Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE
Cum cureti clapeta de acceleratie z14xe (throttle body)
Sigur ai curatat bine sau numai ai mozolit-o ?
Ai facut proba de apasat clapeta si sa vezi cum vine singura fara hopuri, viteza constanta si poticneli inapoi ?
Ai facut resetare/memorare de pozitie clapeta ?
Se foloseste solvent de carburatoare nu WD40 si alte slabaturi....se insista la lagar clapeta. Cind o sa te doara degetele de atita plimbat clapeta va fi curat !
La tine partea cu motoras si pinion este capsulata, nu vad cum poti desface decit daca indrepti muchia capacului de tabla ...
Throttle Body Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE
Cum cureti clapeta de acceleratie z14xe (throttle body)
Sigur ai curatat bine sau numai ai mozolit-o ?
Ai facut proba de apasat clapeta si sa vezi cum vine singura fara hopuri, viteza constanta si poticneli inapoi ?
Ai facut resetare/memorare de pozitie clapeta ?
Se foloseste solvent de carburatoare nu WD40 si alte slabaturi....se insista la lagar clapeta. Cind o sa te doara degetele de atita plimbat clapeta va fi curat !
La tine partea cu motoras si pinion este capsulata, nu vad cum poti desface decit daca indrepti muchia capacului de tabla ...
50 cent
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Salutari!
Becuri nu am aprinse pe bord.
Am curatat-o bine, am dat jos corpul si am curatat tot cu umpic de benzina, in rest n-am mai facut nimic la ea.
Asta am facut-o. Inainte sa fac asta, dupa ce porneam, turatia statea undeva intre 1000 si 1100 rpm. Am tinut contactul ~30 sec. dupa care am pornit-o din nou si a revenit turatia la normal.
Am facut si proba cu clapeta, vine inapoi normal, nu are hopuri sau mai stiu eu ce.
Acum porneste masina mai bine.
Cum se face asta ca nu am gasit postul la care faceai referire?
Ultima modificare făcută de 50 cent la Vin 17 Jul, 2009 10:35 am, modificat de 4 ori în total
Becuri nu am aprinse pe bord.
Am curatat-o bine, am dat jos corpul si am curatat tot cu umpic de benzina, in rest n-am mai facut nimic la ea.
Pentru ca ECU sa memoreze noua pozitie a clapetiei de acceleratie se face asa: contact pus timp de 30 sec, o sa auziti cum motorasul din throttle va face curse complete dupa care tace, taiem contact dupa care pornim motorul normal, ECU acum are noile valori memorate.
Asta am facut-o. Inainte sa fac asta, dupa ce porneam, turatia statea undeva intre 1000 si 1100 rpm. Am tinut contactul ~30 sec. dupa care am pornit-o din nou si a revenit turatia la normal.
Am facut si proba cu clapeta, vine inapoi normal, nu are hopuri sau mai stiu eu ce.
Acum porneste masina mai bine.
aerisiti instalatia de racire si completati cu lichid
Cum se face asta ca nu am gasit postul la care faceai referire?
Ultima modificare făcută de 50 cent la Vin 17 Jul, 2009 10:35 am, modificat de 4 ori în total
50 cent
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bujiile la tine trebuie sa fie :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
cu singura diferenta ca la NGK ai ...5EK .
Nu cumva ai alte minuni ?
Daca sunt umede incearca alea Bosch ... FGR 8 KQE0 .
Ar mai fi o idee...decupleaza prima sonda oxigen si vezi daca mai variaza turometrul (sa inteleg ca variaza si turatia motorului ca altfel nu se poate).....sau masoara ce scoate sonda, vezi aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=104113
Daca sonda e obosita si afumata variatia semnalului ei de iesire este precum a turometrului.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845
cu singura diferenta ca la NGK ai ...5EK .
Nu cumva ai alte minuni ?
Daca sunt umede incearca alea Bosch ... FGR 8 KQE0 .
Ar mai fi o idee...decupleaza prima sonda oxigen si vezi daca mai variaza turometrul (sa inteleg ca variaza si turatia motorului ca altfel nu se poate).....sau masoara ce scoate sonda, vezi aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=104113
Daca sonda e obosita si afumata variatia semnalului ei de iesire este precum a turometrului.
50 cent
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Bujiile le-am comdandat de la serviceul de la reprezentanta dupa codul motorului. Sunt originale, le-am schimbat acum .. aprox. 500 km.
Nu este o variatie semnificativa incat sa se simta si la motor. Nu "curge" acul cum ar trebui in mod normal.
Dar probabil ca ai dreptate in legatura cu sonda. O sa verific si revin dupa cu mai multe detalii.
mersi!
turometrul (sa inteleg ca variaza si turatia motorului ca altfel nu se poate).....
Nu este o variatie semnificativa incat sa se simta si la motor. Nu "curge" acul cum ar trebui in mod normal.
Dar probabil ca ai dreptate in legatura cu sonda. O sa verific si revin dupa cu mai multe detalii.
mersi!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acul de la turometru tremura cand scade turatia. De exemplu, daca turez motorul (in gol) pana la 2000 sau 3000, sau chiar mai mult, si las sa scada turatia normal, de la 1500 pana la relanti scade acul tremurand
Am curatat-o bine, am dat jos corpul si am curatat tot cu umpic de benzina, in rest n-am mai facut nimic la ea.
Se foloseste Carburol de Policolor, tricloretilen etc...nu benzina...insista ca de aici se trage buba !
Nu mai cumpara "bujii originale" ... recomand NGK si daca sunt ude Bosch-urile alea...
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut 50cent.
Am si eu tot z16se din 2001. Singurul lucru cu care te pot ajuta acum, e sa-ti spun ca sigur nu e de la EGR, un egr defect nu se manifesta asa.
Daca nu ti-a mai venit vreo idee, mergi totusi la un tester sa vezi daca nu cumva e vreun cod de eroare in asteptare; e foarte posibil ca si calculatorul tau sa stie de existenta defectului, dar sa nu-ti aprinda nici un bec acum.
Am si eu tot z16se din 2001. Singurul lucru cu care te pot ajuta acum, e sa-ti spun ca sigur nu e de la EGR, un egr defect nu se manifesta asa.
Daca nu ti-a mai venit vreo idee, mergi totusi la un tester sa vezi daca nu cumva e vreun cod de eroare in asteptare; e foarte posibil ca si calculatorul tau sa stie de existenta defectului, dar sa nu-ti aprinda nici un bec acum.
50 cent
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Citeste ce a patit derisbogdan, ultimile 2 mesaje :
https://www.clubopel.com/vie...1850&start=20
Acum este in culmea fericirii. Este vorba despre aerisirea carterului superior, culbutori care la tine se duce in throttle. La Z10/12XE merg spre admisie... Carbusolv de Policolor, torx si cleste, succes.
https://www.clubopel.com/vie...1850&start=20
Acum este in culmea fericirii. Este vorba despre aerisirea carterului superior, culbutori care la tine se duce in throttle. La Z10/12XE merg spre admisie... Carbusolv de Policolor, torx si cleste, succes.
50 cent
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Revin. Am mai schimbat ulei, filtre, curele, etc. si acum merge mai bine, si porneste mai bine. Mai are uneori cate un "sughit" dar nu e o problema asa de mare. Cand o sa mai am timp o sa desfac sa mai curat throttle body cu Carburol de Policolor si eventual sa ma duc sa curat injectoarele, sa vad cum se comporta dupa.
Am sa revin dupa cu detalii.
Am sa revin dupa cu detalii.
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Nicusor34
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2018
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, am si eu un opel astra h 1.9cdti si am masinuta cu cheie aprinsa in bord, am schimbat bujiile ca am tot citit pe aici pe forum si multa lume zice ca ele ar fi de vina, am pus 4 bujii noi beru si martoru tot nu sa stins. Tin sa precizez ca pornirea masinii atat la rece cat si la cald nui chiar cum ar trebui sa fie, adica invarte de doua trei ori pana porneste adica vreo 3-4 secunde. Si apropo cand am schimbat bujiile am descoperit ca in spatele lor e o tija (tablita) care la minr e slabita destul de tare zarnaie cand motoru r pornit si e la relanti. Stiti si ma puteti ajuta cu ce rol are tija aia? O sa pun si o poza.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat