Am citit pe forum toate sfaturile legate de aceste operatiuni :
1 curatarea mecanica a zonei, indepartare vopsea/chit pana cand se ajunge la zona de metal curat, asta s epoate face cu spaclu, surubelnita si la sfarsit cu smirghel, zona trebuie curata perfect, zona de metal care a fost curatata nu trb lasata prea mult timp fara sa fie acoperita cu grund! umiditatea din atmosfera o afecteaza la un nivel care nu poate fi obs cu ochiul liber, acum se poate da si cu o solutie anti-rugina, dar atentie, nu orice porcarie, materialele mai scumpe au efect mult mai bun si mai sigur
2 se da cu grund, dar si aici depinde ce fel de grund, la o dacie pe care am avut-o acu ceva ani de zile, am dat cu un grund romanesc, nu mai stiu cum ii spunea din pacate, in zona pasajelor de la rotile spate. am dat cu grundul respctiv direct pe rugina. rugina pe care nu am avut imp si chef sa o curat, dupa 5 ani am vandut masina, pasajele erau neschimbate, cred ca a fost singura lupta cu rugina in care am invins :d
3 se da cu fibra sau chit, diferenta este ca fibra e mult mai rezistenta, nu se crapa, rezista f bine in timp, se pot da mai multe straturi, totul de depinde de marimea reparatiei, se slefuieste cu smirghel de 100, incercati sa nu incarcati f mult cu chit, nu va fi decat o munca in plus cand va veti chinui cu slefuitul
4 se da cu chit de finisaj, ma rog, nu stiu exact cum ii spune, dar este chitul ala mai fin si un pic mai scump si cvare da un finisaj f bun, il slefuiti cu hartie de 400-600-800, dupa cat de perfect vreti sa iasa, dar atentie mare, se slefuieste cu APA, nu se slefuieste fara apa, e o prostie, nu veti finisa cum trebuie, daca folositi apa va iesi perfect, ca oglinda, se pune putina apa peste zona respectiva se ia o bucata de lemn pe care se pune smirghelul si se freaca mai tare sau mai usor dupa caz. trebuie sa dati cu putina apa inpermanenta, zona sa fie mereu umeda, o sticla de unlitru cu o gaurica in dop rezolva problema, lemnul ca fi cel care va va ajuta sa scoateti la nivel chitul si zona inconjuratoare
5 se da din nou cu grund, de data asta dati pentru a vedea cat de bine ati facut treaba, asa veti observa toate imperfectiunile
6 daca sunt imperfectiuni se da iar cu chit, repetati povestea pana iese totul bine
7 se da cu vopsea in 4-5 straturi, nu dupa 24 de ore ci la intervale de 15-30 min sau mai mari dupa cat de repede se usuca nu incercati sa aduceti locul respectiv la culoare din prima mana, abia dupa stratul 3-4 o sa ajunga la culoarea masinii(nu se mai vede culoarea chitului prin stratul de vopsea), nu dati multa vopsea, o sa curga, e fff importanta DUZA prin care iese vopseaua din spray, ele sunt de mai multe forme, unele arunca prea multa vopsea, altele prea putina, altele in cerc, altele in linie(astea sunt mai bunicele), altele arunca stropi, pfff, oricum eu prefer sa imi arunce mai putina vopsea si am o duza speciala ptr asta. cand dati cu vopsea trebuie ca zona pe care ati dat sa fie toata acoperita de un strat destul de consistent dar sa nu curga, adica sa se vada ca o suprafata de apa, sa nu fie pete mai uscate unele mai ude etc, asa se va usca si nu va fi bine.
8 se da cu lac incolor
-nu se vopseste in aer liber decat daca e musai, altfel praful-desi aveti impresia ca nu e cazul-o sa umple toata suprafata
-sa fie o zi fara vant!
-suprafata sa nu fie calda sau fierbinte de la soare, vopseua si lacul se vor usca instant si nu are rost sa va zic ce iese...
spor la treaba!
Va rog sa-mi da-ti sfaturi, despre cantitatile de materiale necesare gen :
500gr chit (informativ)
500gr grund (informativ)
500gr lac incolor (informativ)
500gr vopsea (informativ)
Metode si unelte folosite !
Din cate mi-am dat seama partea laterata spate a fost schimbata (era rosie initial)
Masina asa a fost luata, stiam de probleme, dar vreau sa le repar singur.
Va rog sa-mi dati sfaturi utile , nu rautati.
Uitati pozele
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)