Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • morpheusst

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!

Sunt posesor de Opel Astra Bertone 2001, z18xe. Mi-a placut masina asta de cand am vazut-o prima oara, dar pe vremea aia nu aveam bani de ea....Masina am cumparat-o de la proprietar neamt, mi-am zis sa nu cumpar din parc ca sunt tepari. Cand am cumparat masina am observat ca avea o deficienta importanta de ulei, dar am zis ca daca o sa completez si motorul o sa se auda bine nu are nimic. Zis si facut(lipseau 1-1.5 litrii, ceva de genu), am pornit motorul, tachetii bateau in nebunie, am completat cu ulei si usor usor nu au mai scos nici un sunet, am cumparat masina si de atunci ma tot lovesc de o problema, consumul de ulei. Masina consuma in jur de 1l la 1500-2000 km, depinde cum merg cu ea. Printre altele cand am cumparat-o am verificat sa vad daca face presiune pe la joja si pe la busonul de alimentare ulei, nu se simte absolut nimic, nu areunca ulei afara, motorul dupa circa 2 minute se aude normal, nici un sunter suspect....Probleme semnalate :

1. mananca ulei destul de serios 1l la 1500-2000km.
2. de fiecare data cand pornesc masina la rece, se aud tachetii in jur de 30 secunde(cat timp este turatia peste 1000 rpm).
3. dupa ce nu mai tacane tachetii, mai ramane un usor tacanit, cateva minute bune...
4. cand o iau din loc cu masina, are tendinta de a se oprii motorul.
5. cand calc acceleratia mai tare, in viteza a doua in mod special, are o evitare, dupa incepe sa traga.
6. dupa ce se incalzeste motorul la 90 grade, incepe sa traga mai prost, dupa ce ies in afara si temperatura ajunge la 85 grade, isi revine puterea.....am verificat sa nu fiarba motorul, nu fierbe, nu intra apa in ulsi si invers.

Ceva idei pentru fiecare problema in parte?

Sincer, m-am cam saturat sa aud in fiecare dimineata tachetii, se pot repara sau necesita altii noi?
Ce se poate intampla daca mergi cu masina fara ulei suficient in motor?(de cand a fost pe mana mea, am fost foarte atent cu uleiul, nu pot spune acelasi lucru despre fostii proprietari)
Am fost la un parc auto aici si mi-au spus ca mi-ar da 1000-1200 euro pe masina, nu stiu ce sa fac, sa ma apuc de reparatii la ea sau sa o dau......nu stiu daca ar fi foarte costisitoare reparatiile....
In aproximativ o luna vin ai mei in vizita si daca tot vin la mine as putea sa le-o dau lor si sa mi-o bage la reparat....
La ce as putea sa ma astept sigur? segmentare si tacheti? pot fi si alte piese deteriorate din cauza mersului fara ulei? Exceptand motorul, masina merge foarte bine(si motorul dupa 3-4 minute merge foarte bine si nu se mai aude absolut nimic suspect). Viteza maxima pe bord atinsa de mine cu masina : 220km/h, eu zic ca e decent pt anii ei, de aici trag si concluzia ca motorul nu e chiar pus pe butuci....Consumul la 110 pe pilot automat : 5.5-6%(cel indicat in bord, oricum nu difera de realitate cu mai mult de 0.1-0.2), consum de altfel foarte bun.....


Astept parerile vostre si pote imi indicati si un mecanic bun, eventual poate avem si pe forum?!


Multa sanatate!
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 684
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu am Z18XE si motorul are 190.000 km si nu papa ulei chiar daca merg cu 0W40. Cred ca trebuie segmentata sigur dar sa verifici si uzura cilinrilor , datorata lipsei uleiului. Posibil sa fie aliniati sau ancarsati segmentii de ungere. Daca desfaci motorul , il segmentezi corect, schimbi tachetii si posibil si axul cu came,, verifici cuzinetii daca sunt uzati, pui ditributie noua; ai un motor ca nou si foarte fiabil. O alta varianta este sa cumperi un motor Z18XE verificat dar cred ca tot pe acolo ajungi ca bani. Ideea e ca mecanicul care face reparatia sa fie un profesionist. La tine cred ca motorul e cu EGR , verifica daca nu e bolcat, curata clapeta de acceleratie si debitmetru. Mecanici buni gasesti, dar depinde din ce oras esti. Bafta!
  • morpheusst

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2010 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Deja nu prea se mai renteaza, reparatiile ar duce la aproximativ 1000 euro, mai bine cumpar un motor sh, fara probleme sau accept oferta alora de la parcul auto....Problema este ca daca iau un motor sh nu stiu peste ce mai dau....
Axul cu came este foarte scump, din cate am vazut, cilindrii la fel, restul ar trebuii sa fie undeva la 1500-2000 lei cu tot cu manopera...in concluzie, scump.... Smile

Ms mult pt parere!
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 684
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pina nu desfaci , nu stii ce e in motor. E posibil ca axul sa fie ok , la fel si cilindri. Ideea e daca faci motorul stii ca nu mai ai bataie de cap cu el muti km. Merita sa iei un motor sh , daca e montat pe o masina , si il vezi mergind, ca sa vezi daca tacane , daca papa ulei, etc. Orice deciziee iei , iti doresc noroc, ca trebuie!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR