Enai
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Braila
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
Am citit mai toate topicurile legate de "turatii mari la relanti" dar parca nici unul nu se aseamana prea mult cu problema mea.
Simptome:
- merge normal pana apuca sa se incalzeasca motorul: cum ajunge la 95 grade, se aprinde check engine iar turatiile la relanti variaza intre 1500-2000 RPM.
Tin sa precizez ca masina se comporta normal...porneste usor fie la rece sau cald, nu merge in suturi, nu ma smuceste..absolut nimic!
Totul a inceput in urma cu cateva zile cand am observat ca nu vrea sa stea la turatia ei normala la relanti (in jur de 800), fluctua intre 800 - 1000, fara check engine si alte simptome timp de 2 zile pana a inceput sa sara la 1500 - 2000 si sa ramana acolo.
Am dat o fuga la service pentru o diagnoza: la scanare, a aparut o eroare la circuitul de injectie (asa scria pe tester) iar la finalul diagnozei, singura eroare era la EGR - nefunctional.
M-a pus tipul de acolo sa o accelerez un pic sa vada ce valori ii da si surpriza...EGR`ul nu functiona absolut deloc -0 variatii.
S-au verificat furtunasele care erau mai accesibile sa nu cumva sa traga aer fals iar la prima impresie totul e ok.
Urmeaza sa ma duc sa`mi curete EGR`ul si sa ne uitam in detaliu la furtune. Citind pe aici, cred ca o sa ii bag sa`mi curete si clapeta aceea de acceleratie si ce mai e pe acolo daca tot umbla acolo..si sper sa se rezolve.
Acum as vrea si parerea voastra...e posibil ca numai EGR`ul sa fie de vina pentru simptomele astea?
Nu prea am incredere in service`uri, ma baga sa schimb jumate de masina daca ar fi totul dupa ei.
Astept parerile voastre, multumesc.
Simptome:
- merge normal pana apuca sa se incalzeasca motorul: cum ajunge la 95 grade, se aprinde check engine iar turatiile la relanti variaza intre 1500-2000 RPM.
Tin sa precizez ca masina se comporta normal...porneste usor fie la rece sau cald, nu merge in suturi, nu ma smuceste..absolut nimic!
Totul a inceput in urma cu cateva zile cand am observat ca nu vrea sa stea la turatia ei normala la relanti (in jur de 800), fluctua intre 800 - 1000, fara check engine si alte simptome timp de 2 zile pana a inceput sa sara la 1500 - 2000 si sa ramana acolo.
Am dat o fuga la service pentru o diagnoza: la scanare, a aparut o eroare la circuitul de injectie (asa scria pe tester) iar la finalul diagnozei, singura eroare era la EGR - nefunctional.
M-a pus tipul de acolo sa o accelerez un pic sa vada ce valori ii da si surpriza...EGR`ul nu functiona absolut deloc -0 variatii.
S-au verificat furtunasele care erau mai accesibile sa nu cumva sa traga aer fals iar la prima impresie totul e ok.
Urmeaza sa ma duc sa`mi curete EGR`ul si sa ne uitam in detaliu la furtune. Citind pe aici, cred ca o sa ii bag sa`mi curete si clapeta aceea de acceleratie si ce mai e pe acolo daca tot umbla acolo..si sper sa se rezolve.
Acum as vrea si parerea voastra...e posibil ca numai EGR`ul sa fie de vina pentru simptomele astea?
Nu prea am incredere in service`uri, ma baga sa schimb jumate de masina daca ar fi totul dupa ei.
Astept parerile voastre, multumesc.
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
e foarte posibil sa fie egr-ul ramas intredeschis si sa-ti traga aer fals.
curata si clapeta de acceleratie (oricum este inaintetea EGR-ului la desfacut) si sa iti verifice si furtunul scurt dintre clapeta de acceleratie si galeria superioara. Daca este crapat iti trage aer fals pe acolo. Furtunele de vacuum sunt toate la locul lor?
succes si sa intri sa ne spui cum ai rezolvat problema.
curata si clapeta de acceleratie (oricum este inaintetea EGR-ului la desfacut) si sa iti verifice si furtunul scurt dintre clapeta de acceleratie si galeria superioara. Daca este crapat iti trage aer fals pe acolo. Furtunele de vacuum sunt toate la locul lor?
succes si sa intri sa ne spui cum ai rezolvat problema.
Enai
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Braila
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
Acum sunt la service. Astept sa se raceasca motorul si se baga la dezmembrat. Verificarea la furtunase s'afacut ieri si totul pare ok deasupra. Acum ramane sa verifice restul de furtune dupa ce ds jos egrul. O sa le zic ss curete si clapeta.
Revin cu updateuri.
Update: egr'ul s'a dat jos.
Poze:
https://s14.postimg.org/7uyyzhrqp/DSC_0006.jpg
https://s18.postimg.org/piixnrhzt/DSC_0005.jpg
https://s24.postimg.org/lmsc9c5vp/DSC_0003.jpg
https://s12.postimg.org/mzkni6g5p/DSC_0007.jpg
Revin cu updateuri.
Update: egr'ul s'a dat jos.
Poze:
https://s14.postimg.org/7uyyzhrqp/DSC_0006.jpg
https://s18.postimg.org/piixnrhzt/DSC_0005.jpg
https://s24.postimg.org/lmsc9c5vp/DSC_0003.jpg
https://s12.postimg.org/mzkni6g5p/DSC_0007.jpg
Enai
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Braila
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
S'a montat tot, am pornit'o...statea la relanti in 800..am plecat sa dau o tura....in 200 metri cand am oprit la intersectie...a murit motoru. Am pornit'o din nou fara probleme apoi au inceput fluctuatii de turatii...intre 800 ..500 si chiar mai jos...dadea sa moara..trage greu. M'am intors la service, mai umblat pe la cabluri, iar la un moment dat a scos un furtunas dintr'o piesa de plastic si si'a revenit...nu mai fluctua.
Cum baga furtunasu inapoi scade in 500 si tremura.
Piesa in cauza este cea de jos...nu stiu cum se numeste.
https://s16.postimg.org/thq912yrp/DSC_0008.jpg
Cum baga furtunasu inapoi scade in 500 si tremura.
Piesa in cauza este cea de jos...nu stiu cum se numeste.
https://s16.postimg.org/thq912yrp/DSC_0008.jpg
Enai
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Braila
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
Se pare ca acea piesa nu era de vina...a fost pusa iar pe tester si dadea eroare la senzorul de presiune la admisie.
Bineinteles, tipii de la service au vrut sa`l schimbe (200 ron nou) dar mi s`a parut ciudat ca asa deodata, dupa ce am montat EGR`ul sa dea eroare la senzor asa ca i`am pus sa desfaca iar sa verifice mufa (cred ca m`au cam injurat ca deabia au reusit sa mestereasca la mufa aia) si au dat cu spray de contacte, s`a pus tot la loc si am pornit motorul.
Odata pornit motorul, check engine s-a oprit (eroarea de la senzor), motorul se comporta frumos, sta in 800 RPM si nu fluctueaza. Se simte un pic diferenta, trage mai bine - o sa fac o curatare ca aceasta odata la un an sa fiu sigur ca nu mai pica nimic.
Ma bucur ca am scapat si de problema asta! Pret total 150 lei - manopera + tester + 2 furtunase.
Bineinteles, tipii de la service au vrut sa`l schimbe (200 ron nou) dar mi s`a parut ciudat ca asa deodata, dupa ce am montat EGR`ul sa dea eroare la senzor asa ca i`am pus sa desfaca iar sa verifice mufa (cred ca m`au cam injurat ca deabia au reusit sa mestereasca la mufa aia) si au dat cu spray de contacte, s`a pus tot la loc si am pornit motorul.
Odata pornit motorul, check engine s-a oprit (eroarea de la senzor), motorul se comporta frumos, sta in 800 RPM si nu fluctueaza. Se simte un pic diferenta, trage mai bine - o sa fac o curatare ca aceasta odata la un an sa fiu sigur ca nu mai pica nimic.
Ma bucur ca am scapat si de problema asta! Pret total 150 lei - manopera + tester + 2 furtunase.
- amr84
- **
- 404 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 404
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Enai
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Braila
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
EGR`ul l`a demontat de pe langa clapeta de acceleratie si a fost scos pe deasupra (era dat jos partea superioara a galeriei de admisie).
Iar acel senzor cica ar fi infipt in partea inferioara a admisiei (eu nu l`am vazut, e foarte ingramadit acolo) iar mufa nu stiu exact care este dar din cate am vazut e prin preajma EGR`ului (cum te uiti la acea poza, in stanga la EGR), este o mufa din plastic care are 3 picioruse in interior.
Poza: https://s22.postimg.org/kgtktuc5t/asdsadsa.jpg (cam pe acolo sunt)
Apropo, am aflat si ce era acea piesa pe care scrie "Delco Remy 199" - Supapa de vacuum.
Iar acel senzor cica ar fi infipt in partea inferioara a admisiei (eu nu l`am vazut, e foarte ingramadit acolo) iar mufa nu stiu exact care este dar din cate am vazut e prin preajma EGR`ului (cum te uiti la acea poza, in stanga la EGR), este o mufa din plastic care are 3 picioruse in interior.
Poza: https://s22.postimg.org/kgtktuc5t/asdsadsa.jpg (cam pe acolo sunt)
Apropo, am aflat si ce era acea piesa pe care scrie "Delco Remy 199" - Supapa de vacuum.
ionu_icd
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bihor
- Masina: Tigra 1994 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2013
- Mesaj Privat
Enai
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Braila
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
Pai asa a inceput si la mine..se tura doar cate un pic de la 800 la 1000 si inapoi apoi peste o zi-doua, la 15000 iar deja in a 3-a zi ajungea la 3000.
De pornit pornea normal si la rece si la cald dar toata treaba era ca se tura dupa 2-3 minute.
Nu pot zice sigur ca e EGR sau nu, cel mai bine pune`o pe tester si vezi daca functioneaza EGR`ul sau daca problema e in alta parte.
De pornit pornea normal si la rece si la cald dar toata treaba era ca se tura dupa 2-3 minute.
Nu pot zice sigur ca e EGR sau nu, cel mai bine pune`o pe tester si vezi daca functioneaza EGR`ul sau daca problema e in alta parte.
- blackshaddow
- ***
- 685 mesaje
- din 19 Jun 2009
- Tigra 1998 X14XE
- Tulcea
blackshaddow
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Tulcea
- Masina: Tigra 1998 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2009
- Mesaj Privat
cand mai umblati la EGR blocati-l cu tabla si nu o s amai aveti probleme niciodata cu infundarea lui asta ca pe viitor s anumai va chinuiti cu demontat/montat EGR pentru ca,cine a facut-o stie cat chin este
cat despre fluctuatii de relanti sunt cateva cauze printre care si furtunul dintre admisie si clapeta crapat sau motorasul pas cu pas(IAC) defect
cat despre fluctuatii de relanti sunt cateva cauze printre care si furtunul dintre admisie si clapeta crapat sau motorasul pas cu pas(IAC) defect