Am cautat pe forum detalii privitoare la eventualele reparatii ale tijei dar de cele mai multe ori s-a recomandat inlocuirea intregului mecanism. Am incercat sa repar si am facut cateva poze sper sa ajute si sper ca improvizatia mea sa tina 😃 :
se desfac bratele stergatoarelor(este necesara o cheie tubulara de 13). Daca nu ies se face o parghie cu o cheie fixa si prin miscari oscilatorii vor iesii:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se desface chederul de sub parbriz(foarte usor se trage de el in sus):
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se localizeaza nuca de pe bratul stergatorului si se gaureste longitudinal cu un burghiu cat mai subtire (al meu a fost de 4 mi se pare):
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se va fixa tija pe bratul stergatorului insa de aceatsa data pentru pastrarea pozitiei se va folosi un surub corespunzator gaurii date cu o saiba in capatul de jos(prin partea in care se ataseaza tija de brat):
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Surubul se fixeaza cu o piulita infiletata pe o saiba autoblocanta:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Sper sa fie de folos tutorialul. Cu scule la indemana oricui si indemanare minima se scutesc cateva sute de lei.