Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • Leor
  • OP
  • 8 mesaje
  • din 24 Jul 2012
  • Signum 2004 Y22DTR
  • Bucuresti
  • Leor

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am nevoie de cateva lamuriri privind punerea pe masina a unui carlig de remorcare cu instalatia de curent aferenta. Datele sunt asa, masina este Opel Signum 2004, vehicolul tractat este o rulota, deci priza de curent va trebui sa aiba obligatoriu 13 pini pentru consumatorii care au nevoie de circuit pe cheia de contact cum este frigiderul.

Intrucat o solutie dedicata Signum in varianta cu piese noi - mai ales la partea electrica - costa multicel la reprezentanta sau pe siteurile specializate de pe afara, m-am hotarat pentru o solutie care are doua variante (1) Cui + kit electric ambele SH sau (2) Cui SH si Kit electric universal Canbus.

Catre cei care s-au lovit de problema montarii carligului de remorcare pe Signum si au rezolvat-o sau catre cei care ma pot lamuri, am rugamintea sa m-a ajute cu cateva raspunsuri:

1/. Pentru carlig: in ce masura se potriveste un carlig de pe Vectra C la Signum? Am cautat carlig second pentru Signum insa fara succes. Si zic sa ma orientez si spre cele de pe Vectra C. Au aceeasi platforma ambele masini si majoritatea celor cu care am mai stat de vorba zic ca se potriveste. Insa am si contraexemple cum ar fi cel din anuntul de aici ( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1453081&highlight=#1453081 ) care conform codului 314 279 este pentru Opel Vectra C Saloon si se pare ca NU se potriveste la Signum. Deci daca nu ma lamuresc aici nu stiu ce sa iau de la un depozit de dezmembrari de exemplu.

2/. Pentru kitul electric: se poate adapta un kit electric SH dedicat Opel cu mufa 7 pini pentru una de 12 pini? Iarasi am cautat si nu am gasit SH kit electric cu mufa 12 pini, numai cu 7 pini. Ca sa suplimentezi cu 2-3 mufe cu cablurile aferente cred ca nu-i problema mare insa nu stiu daca modulul poate ramane asa si nu cumva trebuie modificat si el. (Ce-i drept kitul electric cu mufa 7 pini l-am gasit tot de Vectra C dar se pare ca aici potriveala Vectra-Signum este "mai" mare.)

3/. Tot pentru kitul electric: a montat careva un kit electric universal cu 12 pini si merge fara probleme? Se gasesc in comert kituri de 12 pini asa zise universale, la niste preturi mult mai accesibile decat cele dedicate, pe care comerciantii le lauda ca au pret bun si se jura ca functioneaza fara probleme. Asa o fi?

Multumesc anticipat de raspunsuri si berea este la rece Very Happy . La discretie. Ca daca o rezolv economia este importanta.
Dragos
Skip ads

  • gogo_y17dt

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Falticeni sau Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Eu am montat pe vectra c caravan si carlig after market (ptr. ca nu am gasit second pentru caravan) si kit electric universal pentru canbus dar cu 7 pini (de acela simplu). Merge fara probleme. Ma gandesc totusi ca nu ar tyrebui sa ai probleme la unul cu 12 pini. Ideea la acest modul universal este ca foloseste un 12V continuu si primeste pe fiecare intrare semnale de la rec (semnalizare, frana, pozitii....) si functioneaza ca un releu (de fapt ca o grupare de relee) pentru a nu avea erori de bec ars (din cauza consumului diferit pe becuri) sau chiar defectiuni ale rec-ului.
Din punctul meu de vedere nu prea cred ca vei gasi instalatie second cu 12 pini (chiar daca se potriveste cea de vectra C) chiar daca e varianta cea mai usoara din punct de vedere al montajului.
Cand vine vorba de carlig ma gandesc ca trebuie sa se potriveasca de la vreun model de Vectra C doar ca vezi ca si la acestea carligul este diferit in funtie de modelul de caroserie (berlina, hatc si caravan).
Sper sa te ajute cu ceva experienta mea. Smile
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pentru vectra c sunt 2 modele de carlig, una pentu berlina si hatchback respectiv una pentru break. Signum-ul are un al treilea model.
Difera prinderea dar si forma carligului.
Partea electronica si cablajele sunt la fel din cate stiu eu.
La cele aftermarket nu stiu ce sa zic...
  • Leor
  • OP
  • 8 mesaje
  • din 24 Jul 2012
  • Signum 2004 Y22DTR
  • Bucuresti
  • Leor

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii.
- M-am lamurit cu carligul de Vectra pus pe Signum. NU merge. Sunt alte cote.
- M-am lamurit si cu instalatia electrica SH. NU am gasit cu modul pentru Canbus pe 13 poli. Nu zic ca nu o exista, dar am sapat destul si degeaba. Nu mai caut ca pierd timpul aiurea.
In concluzie m-am hotarat si se pare ca solutia (pentru mine) (ca sa ies totusi mai ieftin ca's baiat sarac) este carlig SH dat jos de pe Signum si nu de pe altceva (mai greu de gasit, dar nu imposibil) si instalatie electrica noua. Momentan sunt in cautari sa aflu daca pot pune un kit universal (350 lei) sau un SMART CONNECT care se pare ca, chiar se potriveste (500 lei).
  • ionut_virdol

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2013

  • Mesaj Privat
m-am interesat si eu de montarea carligului pt vectra c si cu cine am vb mi-a zis k in afara de carlig si instalatia electrica mai am nevoie si de ''trailer module'' care se monteaza in portbagajpe cutia de sigurante si tot acolo se afla si mufa pt instalatia electrica,
dupa ce montezi ''trailer module'' trebuie activat pt ca sa functioneze
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
acel modul cu sigurante se numest REC si e un modul mult mai complex decat crezi...
nu e doar o "cutie de sigurante"
da, ai nevoie de acel modul si de activarea lui.
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Va salut domnilor...!
sunt interesat si eu sa lmi montez un carlig pe masina...ptr. tractarea unei rulote..!
de carlig am facut rost..este de pe un alt tip de masina..
am sa fac o improvizatie si se rezolva...
lnsa cu partea electrica este mai.. dificil..!
ma intereseaza daca a legat cineva din alta parte aceea priza.. fara sa mai schimbe modulul (REC) de langa locasul trusei de prim ajutor..
multumesc anticipat..
drumuri bune..
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Mergi pe varianta clasica te legi direct de la unul din stopuri (ceata marsarier,semalizare pozitie) iar de la celalt stop ei doar semnalizarea cealalta Wink
  • Leor
  • OP
  • 8 mesaje
  • din 24 Jul 2012
  • Signum 2004 Y22DTR
  • Bucuresti
  • Leor

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Referitor la instalatia electrica, acelasi lucru am vrut sa il fac si eu, sa merg pe varianta clasica. Varianta pe care am mai aplicat-o acum cativa ani pe un Mondeo. Am tras firele bine mersi direct din fundu' masinii pentru tot ceea ce inseamna semnalizare, pozitii, ceata, frana, lumini pentru mers inapoi si nu am avut nici o problema. Ani buni. Sunt insa cateva diferente care pe mine m-au dat inapoi la Signum. Mondeo nu avea asa zisul calculator de lumini, iar atelajul din spate era o remorca deci imi era suficienta o priza pe 7 poli. Ori acum vreau sa tractez o rulota care are in plus un frigider care tre sa plece cand este contactul pus si tot extra fata de remorca tre sa mai si incarc bateria aditionala pe care o am in rulota. In concluzie imi trebuie instalatie electrica cu 13 poli, si revenind la masina si pe asta tre sa o articulez cu un Tech 2 pentru noii consumatori aparuti. Asa ca eu unul am ajuns la concluzia ca instalatia electrica tre sa fie dedicata pentru masina. Poate se poate si cum zice @Stefan dar eu nu am gasit argumente pentru metoda clasica.
@mariani daca te apuci si daca iti iese spune-ne si mie, ca sigur meriti felicitari. Pun o schema de principiu si daca ai nevoie caut si una dedicata Vectra C. Daca nu te apuci si o sa ajungi la concluzia ca vrei si tu un kit electric da-mi un semn sa iti trimit ceva info ce am gasit eu mai ieftin pe afara poate ne cuplam si impartim cheltuielile de transport.


Referitor la carlig tot la zero sunt. Cum spuneam caut SH - ca-i aci mai pot face nitica economie - dar din pacate nu gasesc. Poate auziti careva... ceva .... pe undeva.
O seara buna!
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
daca vrei o priza clasica cu 7 pini varianta clasica merge la perfectie daca vrei o priza cu 13 pini atunci se schimba datele problemei ,neaparat kit original sau aftermarket insa dedicat masinii pe care se monteaza.Depinde ce vrei sa tractezi cu ea Wink
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut... domnilor......multumesc ptr. informatii..
ptr. moment m-am descurcat decat de carlig...
dar nu este graba cu instalatia...
asta doresc sa o montez pe la sfarsitul lui Aprilie..lnceputul lui Mai...deci.. pana atunci am timp sa ma documentez si sa lmi procur ceea ce lmi trebuie...
Leor... tot ptr. tractarea unei rulote lmi este necesar si mie carligul plus instalatia electrica..!si sa ai spor ln rezolvarea problemei...
toate bune..
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Sall... Domnilor... Carligul este montat pe masina...nu ma gandeam ca o sa li stea asa bine..! Wink
m-am documentat ln legatura cu instalatia electrica.. am sa trag cabluri de la lampile din spate......
lnsa ptr. frigider si acumulatorul rulotei am sa li trag un cablu direct de la alternator.. il duc pana in rulota iar de acolo am sa li fac mai multe ramificatii..respectiv priza ptr. frigider si o alta legatura la acumulator..
daca cineva are mai multe informatii..poate sa ne ajute..
toate bune..
  • cristea ninel

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z10se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
va salut,
Am si eu o problema cu montajul instalatiei electrice la opelul meu ,am montat carligul luat de pe o alta masina acelasi model,agila 1 din 2001,
dar instalatia are o cutiuta cu 2 fire , rosu si gri pe care nu stiu cum sa le leg, pe cele de la becuri le-am gasit,sant notate si se pot infige cu niste cleme de contact direct pe firele de la lampile spate.
va rog daca ma poate ajuta cineva, vreau sa tractez o rulota mica sub 650 kg.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
nu ca nu as vrea sa te ajut, dar totusi ai citit titlul topic-ului si sectiunea in care ai postat?
masina ta e complet diferita din punct de vedere electric de cea a sectiunii in care te afli...
  • svg_gabriel10

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Va salut! Ca tot veni vorba... acum o saptamana am facut ITP de omologare a masinii pe Spania - Vectra C St.Car din 2008. Sistemul te remorcare "Westfalia" cu priza in 13 gauri si 12 pini GM, care a venit cu tot cu masina in Danemarca, nu a fost recunoscut la omologarea din Spania.
Am atasat cu ocazia asta pozele facute la "trailer module", REC, carlig, priza si sistemul de remorca atasat pe caroserie(daca se intelege ceva).
O intrebare am totusi...: Ce este acel fir galben si de ce sta in aer la mufa de la priza de remorcare... ce intra in REC?
Cu respect!

  • Peska

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Salut.

Am cumparat si eu un carlig si mi-a venit impreuna cu o instalatie electrica Can-Bus, cu 7 pini. Din ce-am citit, la masinile noi nu se pot instala decat sisteme electrice cu Can-Bus, altfel risti sa arzi BC. E ok ca n-am dat bani pe ea, dar mi se pare cam chinezarie. Nu are mufe de legat la panou, doar niste papuci rosii care se inteapa in instalatia deja existenta. A mai montat cineva asa ceva pana acum pe Astra J?

Stie cineva de unde as putea sa iau 12V din panoul din portbagaj si ce mufa ar fi corecta pentru preluarea de semnal (harness) pt. input la acest bypass relay? Faza este ca nu as vrea sa epilez instalatia masinii.

Nu e luata de aici, dar e identica cu ce-am cumparat.
http://www.carligremorcarea...tric-simplu-can7c


  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
totusi...
astra j e diferita de vectra c / signum...
nu cred ca vei gasi raspuns aici...
  • Peska

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Da, asa este. La topicul de J, deocamdata n-a raspuns nimeni. Apelez si la vecini, ce sa fac...
. .,... .
.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR