- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
- deleted-63903
- *
- 14 mesaje
- din 08 Jun 2011
deleted-63903
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2011
- Mesaj Privat
Dupa ce am citit ce ati scris, vreau sa va impartasesc si experienta mea.
La pornirea AC, dupa cateva secunde (5-10), mi se aprindea martorul in bord : dreptunghi cu steluta.
Cu ajutorul unui prieten, care se uita la motor, iar eu in habitaclu, la cheie si butoane, am observat ca nu mai invarte ventilatorul. E vorba de ventilatorul ce se afla fixat in 2 suruburi in partea din sus, pe radiatorul de AC.
Dupa oprirea motorului, am incercat sa vad daca pot invarti eu palele cu o surubelnita si nu am putut, era intepenit.
Am scos cele 2 piulite (suruburile raman in radiator), am desfacut mufa ventilatorului, am impins furtunul acela rigid, pe capteaza aer si am scos ventilatorul, cu intentia de al demonta (din moment ce nu mai mergea, nu mai aveam prea multe de pierdut )
Se demonteaza usor si logic. Desfacand si carcasa motorului, am observat ca, in carcasa rotorului, unul dintre cei 4 magneti era desprins de carcasa si cand se invartea rotorul, se deplasa si acest magnet si imi bloca rotorul.
Ca sa o scurtez, imi trebuie un nou ventilator racire AC.
Nu stiu in ce masura va ajuta informatia mea, dar sper sa nu se mai loveasca vreun coleg de asta…
Treaba e ca la drum lung, e ok, apa sta sub 90 grade. Cand circul in Bucuresti, apa depaseste 90 grade si imediat mi se aprinde martorul.
Am facut si o proba sa vad daca aerul conditionat merge. Si da, merge, baga rece, si se aprinde la fel de repede martorul in bord.
Acum., doar trebuie sa astept salariul si sa caut un ventilator de la dezmembrari caci ce am vazut prin magazine, ma sperie (gen 400-600 ron).
La pornirea AC, dupa cateva secunde (5-10), mi se aprindea martorul in bord : dreptunghi cu steluta.
Cu ajutorul unui prieten, care se uita la motor, iar eu in habitaclu, la cheie si butoane, am observat ca nu mai invarte ventilatorul. E vorba de ventilatorul ce se afla fixat in 2 suruburi in partea din sus, pe radiatorul de AC.
Dupa oprirea motorului, am incercat sa vad daca pot invarti eu palele cu o surubelnita si nu am putut, era intepenit.
Am scos cele 2 piulite (suruburile raman in radiator), am desfacut mufa ventilatorului, am impins furtunul acela rigid, pe capteaza aer si am scos ventilatorul, cu intentia de al demonta (din moment ce nu mai mergea, nu mai aveam prea multe de pierdut )
Se demonteaza usor si logic. Desfacand si carcasa motorului, am observat ca, in carcasa rotorului, unul dintre cei 4 magneti era desprins de carcasa si cand se invartea rotorul, se deplasa si acest magnet si imi bloca rotorul.
Ca sa o scurtez, imi trebuie un nou ventilator racire AC.
Nu stiu in ce masura va ajuta informatia mea, dar sper sa nu se mai loveasca vreun coleg de asta…
Treaba e ca la drum lung, e ok, apa sta sub 90 grade. Cand circul in Bucuresti, apa depaseste 90 grade si imediat mi se aprinde martorul.
Am facut si o proba sa vad daca aerul conditionat merge. Si da, merge, baga rece, si se aprinde la fel de repede martorul in bord.
Acum., doar trebuie sa astept salariul si sa caut un ventilator de la dezmembrari caci ce am vazut prin magazine, ma sperie (gen 400-600 ron).
mr.tim
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salutare,
Big problem cu martorul radiator plus elice pe el. Masina, Astra G Caravan, 2004, motor Z17DTL, este cu clima si nu AC.
Simptome
Cu clima oprita si motorul pornit nici un martor nu se aprinde. Totul este ok.
Cand pornesc clima, cupleaza ambreiajul la compresor, incepe sa bage aer rece bine, porneste si ventilatorul de ac.
Dupa aproximativ 5 secunde, se opreste ventilator-ul de ac, se aprinde martorul din bord, radiator cu elice.
Daca il las asa peste aproximativ inca vreo 10 secunde porneste tare ventilatorul de la motor, cel din dreapta si porneste pe turatie mare.
Daca opresc motorul ciclul se reia asa cum e descris sus. Daca pornesc motorul cu clima oprtia nici o problema sau martor aprins.
Pentru erori, am pus chei in contact in pozitia 1 si apoi am apasat frana si acceleratia la maxim si am pus contactul. Se aprind martorii si se
sting dar motorasul nu clipeste pentru erori, asta inseamna ca nu sunt erori?
Multumesc, astept un sfat de la voi, ma gandeam sa dau ventilatorul jos a il verific. Am verificat mufa si e ok, dar as vrea sa verific siguranta si rezistenta. Ce ma sfatuiti.
Multumesc.
Big problem cu martorul radiator plus elice pe el. Masina, Astra G Caravan, 2004, motor Z17DTL, este cu clima si nu AC.
Simptome
Cu clima oprita si motorul pornit nici un martor nu se aprinde. Totul este ok.
Cand pornesc clima, cupleaza ambreiajul la compresor, incepe sa bage aer rece bine, porneste si ventilatorul de ac.
Dupa aproximativ 5 secunde, se opreste ventilator-ul de ac, se aprinde martorul din bord, radiator cu elice.
Daca il las asa peste aproximativ inca vreo 10 secunde porneste tare ventilatorul de la motor, cel din dreapta si porneste pe turatie mare.
Daca opresc motorul ciclul se reia asa cum e descris sus. Daca pornesc motorul cu clima oprtia nici o problema sau martor aprins.
Pentru erori, am pus chei in contact in pozitia 1 si apoi am apasat frana si acceleratia la maxim si am pus contactul. Se aprind martorii si se
sting dar motorasul nu clipeste pentru erori, asta inseamna ca nu sunt erori?
Multumesc, astept un sfat de la voi, ma gandeam sa dau ventilatorul jos a il verific. Am verificat mufa si e ok, dar as vrea sa verific siguranta si rezistenta. Ce ma sfatuiti.
Multumesc.
- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
mr.tim
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2012
- Mesaj Privat
mda, probabil, intre timp am dat ventilatorul jos si l-am pus pe direct la o baterie auto.
Merge perfect amandoua treptele de viteza. Totusi parca la inceput mi-a facut cateva figuri inainte de a reface lipiturile de la motor.
Am incercat sa il desfac dar nu am reusit de suruburi, s-au sudat din cauza ruginii si nu le pot desface.
Acum parca merge la parametrii, maine pe lumina il pun la loc si revin cu detalii.
Multumesc.
Merge perfect amandoua treptele de viteza. Totusi parca la inceput mi-a facut cateva figuri inainte de a reface lipiturile de la motor.
Am incercat sa il desfac dar nu am reusit de suruburi, s-au sudat din cauza ruginii si nu le pot desface.
Acum parca merge la parametrii, maine pe lumina il pun la loc si revin cu detalii.
Multumesc.
Kuby
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2011
- Mesaj Privat
mr.tim
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2012
- Mesaj Privat
- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
mr.tim
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2012
- Mesaj Privat
La testul cu frana si acceleratia nu iese nimic. Posibil sa nu se fi stocat nimic.
Buba era la ventilator, l-am dat jos si l-am desfacut.
Din 4 perii (carbuni) mai functionau doar 2 si din aceasta cauza pornea doar daca invarteai de el si atunci la turatie mica.
Celelalte 2 perii erau blocate si oxidate si nu atingeau rotorul. Am uns bine periile si le-am dat cu vaselina ca sa culiseze bine pe suport (una era blocata iar cealalalta avea firul rupt si mancat de oxidare) si am refacut legaturile.
Dupa toate astea la proba am ramas uimit ce bine merge ventilator-ul. Montat pe masina face treaba super buna si e si mai silentios.
Nu mergeti fara ventilator-ul de aer (AC) deoarece in trafic chiar daca aveti aerul oprit, temperatura motorului creste si ventilator-ul de ac,
e facut sa porneasca cand cel de motor nu face fata pe treapta 1. Daca nu porneste (pentru ca e deconectat) veti vedea cum creste temperatura la motor si ventul de motor pleaca pe treapta a 2-a. Nerecomandat. Deci ventul de ac e facut sa raceasca si motorul atunci cand e cazul.
Eu am economisti cel putin 300 de lei prin ceea ce am facut la vent. Mai jos de 200 nu am gasit la dez, iar o diagnoza e cel putin 150 de lei, plus manopera, etc.
Buba era la ventilator, l-am dat jos si l-am desfacut.
Din 4 perii (carbuni) mai functionau doar 2 si din aceasta cauza pornea doar daca invarteai de el si atunci la turatie mica.
Celelalte 2 perii erau blocate si oxidate si nu atingeau rotorul. Am uns bine periile si le-am dat cu vaselina ca sa culiseze bine pe suport (una era blocata iar cealalalta avea firul rupt si mancat de oxidare) si am refacut legaturile.
Dupa toate astea la proba am ramas uimit ce bine merge ventilator-ul. Montat pe masina face treaba super buna si e si mai silentios.
Nu mergeti fara ventilator-ul de aer (AC) deoarece in trafic chiar daca aveti aerul oprit, temperatura motorului creste si ventilator-ul de ac,
e facut sa porneasca cand cel de motor nu face fata pe treapta 1. Daca nu porneste (pentru ca e deconectat) veti vedea cum creste temperatura la motor si ventul de motor pleaca pe treapta a 2-a. Nerecomandat. Deci ventul de ac e facut sa raceasca si motorul atunci cand e cazul.
Eu am economisti cel putin 300 de lei prin ceea ce am facut la vent. Mai jos de 200 nu am gasit la dez, iar o diagnoza e cel putin 150 de lei, plus manopera, etc.
- gaby_opc
- **
- 421 mesaje
- din 21 Sep 2010
- Astra 2004 y22dtr
- Constanta
gaby_opc
- Mesaje scrise: 421
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2010
- Mesaj Privat
- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
La mine mergeau ambele ventilatoare la cuplarea A/C. Macar mergea si aveam rece in masina. Acum ca sa racit afara m-am gandit ca nu este normal sa mearga amandoua ventilatoarele. L-am dat jos si cum spunea mr. tim, l-am desfacut in bucati sa vad unde e problema. L-am desfacut, carbunii culisau in voie si fara prea mare uzura, dar cand am scos rotorul surpriza, un magnet de pe stator era dezlipit si o mica parte rupt. Am cumparat poxipol, am lipit acel magnet la locul lui dar acum nu mai functioneaza deloc. Am gasit la dezmembrari la 150 de lei.
autolami
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2000 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2013
- Mesaj Privat
- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
xtm12
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salut. Am un astra g din 2002 si citind probleme si solutiile voastre de pe aici in legatura cu MORTORUL CU STELUTA IN DREPTUNGHI am zis sa le iau pe rand sa vad ce are si astra mea. 1 data am fost la un tester de cartier cu ea si ce sa zica... ca e calculatorul de la ventilatoare cam stricat (nu raspundea la mesajele testerului). I-am curatat pinii cu solutie speciala si ... nimic. tot apare martorul. 2 oara am mers la un alt tester de cartier si ce sa zica ... ca nu merge un ventilator de ac... adevarat ca nu mergea, era intepenit bocna. hai sa il schimb. dupa ce l-am schimbat .... nimic. tot apare martorul. NU STIU ce sa ii mai fac sa ii dispara martorul ala .... ventilatoarele merg foarte bine deci primeste comenzile de la calculatorul de ventilatoare. totul e ok. masina merge foarte bine dar e foarte deranjant martorul ala acolo.
va rog mult as avea nevoie de niste sfaturi solide...
va rog mult as avea nevoie de niste sfaturi solide...
econom11
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salut, am si eu o Zafira din 2002, Y20dth. Azi dimineata am pornit motorul, si suprize, martorul dreptunghi cu steluta s-a aprins, fara ulterioare schimbari in functionalitatea masinii. Am mers cu el cativa km, dupa care tot asa a ramas. L-am lasat cateva ore, cand am pornit motorul aceeasi problema. As vrea sa stiu daca acesta este legat doar cu sitemul de AC, sau si cu sitemul de raqcire a mototului, fapt ce poate afecta functionalitatea acestuia. Imi cer scuze pentru eventualele exprimari gresite(incepator pe acest forum).
- alexandru_petcu
- **
- 199 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
alexandru_petcu
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o problema cu martorul seluta in dreptunghi portocaliu.
Daca cuplez AC-ul, martorul se aprinde in doua secunde, se opreste ventilatorul din fata radiatorului de AC si arde siguranta 40 - la tabloul meu de sigurante are forma de steluta ca si martorul din bord.
Stie cineva care este problema?
Multumesc!
Alex
Am si eu o problema cu martorul seluta in dreptunghi portocaliu.
Daca cuplez AC-ul, martorul se aprinde in doua secunde, se opreste ventilatorul din fata radiatorului de AC si arde siguranta 40 - la tabloul meu de sigurante are forma de steluta ca si martorul din bord.
Stie cineva care este problema?
Multumesc!
Alex
sansansan
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2013
- Mesaj Privat
gaby_opc a scris:am si eu o problema cu clima....am fost sa bag freon din cauza ca se duse oringurile de la compresor ....le-am schimbat si surpriza.....ventilatorul de la clima porneste undeva la o presiune de cca 30 atmosfere,iar pe tester mi-a dat undeva pe la 12 atmosfere ,mecanicul mi-a spus sa schimb senzorul de presiune climatizare....ma puteti ajuta cu cateva pareri?
aceeasi problema o am si eu acum zi si mie care a fost problema
merci anticipat
sansansan
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2013
- Mesaj Privat
stef234
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z 1.7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2013
- Mesaj Privat
salut! am un astra g 1.7 cdti , din 2007(prima inmatriculare , fabricatie probabil 2006) cand pornesc motorul toate bune si frumoase porneste si ac-ul ( nu am clima) se invart amandoua ventilatoare , dar cand ajunge apa la 80 de grade se opreste cel din interior , iar cel de afara de la ac porneste mult mai tare iar in bord mi se aprinde dreptunghiul portocaliu cu steluta. Daca nu dau drumul la ac martorul se aprinde la 90 de grade si porneste ventilatorul de la ac in treapta a 2-a sau a 3-a , in locul celui de la racire din interior. am desfacut ecm-ul cel din stanga sub bara , curat lacrima , ca nou, nu urma de apa , nu praf nimic... rezistenta (releu, ce o fi ea) de pe electroventilator buna cea de sus , la cea de jos nu am putut ajunge imi trebuie o groapa sa intru sub masina , este posibil ca exact aceea sa fie? si inca o intrebare stiti cumva daca o pot gasii ca piesa , m-am interesat si mi-au spus ca vine impreuna cu electroventilatorul , dar parca nu as cumpara cu totul ( in jur de 5 mil) doar pt amarata aia de rezistenta . cea de sus stiu ca se gaseste separat ...
Va multumesc anticipat !
P.S. Ac-ul functioneaza ...cupleaza, baga aer rece... aaa recomandati-mi un electrician bun in brasov ca am fost la 3 service-uri pana acum si mi-au spus sa schimb electroventilatorul pt ca este ars , desi el se invarte saracu pana ajunge apa la 80 de grade , ma gandesc ca ceva este busit si nu-i da comanda nu ca este el ars... parca nu se schimba motorul daca se innegresc bujiile , nu
Va multumesc anticipat !
P.S. Ac-ul functioneaza ...cupleaza, baga aer rece... aaa recomandati-mi un electrician bun in brasov ca am fost la 3 service-uri pana acum si mi-au spus sa schimb electroventilatorul pt ca este ars , desi el se invarte saracu pana ajunge apa la 80 de grade , ma gandesc ca ceva este busit si nu-i da comanda nu ca este el ars... parca nu se schimba motorul daca se innegresc bujiile , nu
- LaMisto
- **
- 180 mesaje
- din 25 Jul 2013
- Vectra 2006 Z19DT
- Constanta
LaMisto
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2013
- Mesaj Privat
Salutare opel-isti! Am si eu o problema cu acest martor. Cand ajunge apa la 90 si trece cu 1-2 grade peste imi apare martorul dreptunghi cu steluta in bord, apa scade la 85 si el tot acolo ramane.Ventilatorul am verificat , merge. Altfel ar clocoti apa. Am dat comanda de opcom poate reusesc sa vad cu ala ce are ( nu ma pricep deloc sa il folosesc dar invat) Tin sa mentionez ca atunci cand imi apare martorul masina nu sufera nicio modificare. Merge ca inainte. Fostul proprietar a avut-o usor lovita in fata si a schimbat radiatorul, e posibil sa fi ramas eroarea de atunci ?
Stima!
L.E. : Nu am aer conditionat. Ulei & filtre, vas expansiune schimbate recent. Si inainte sa le schimb la fel facea. Fostul proprietar mi-a zis ca apare ala pt k vechiul vas de expansiune avea una din cele 3 iesiri , rupte, si cand crestea apa ca ar picura pe acolo.
L.E. 2 : Ca sa nu fac post hunt. Nu stiu daca am mentionat ca sunt "foarte" incepator! Am inteles ca sunt 2 ventilatoare , unul la motor si unul in fata nu? Pai eu doar pe ala din fata am putut sa il verific. Cert este ca apa nu creste in nicio situatie si merg des prin mamaia unde iti clocoteste apa daca nu isi face racirea calumea. Mie de 92 aprox nu mi-a trecut niciodata, si ala nu dispare nici cand scade la 85
L.E. 3 : Aaaa posibil sa nu porneasca la timp. Astept sa vina opcom-ul sa citesc cum se foloseste si poate reusesc sa probez de unde este. Adevarul este ca nu ma prea pricep si nici mult timp de documentare n-am . De putin timp am luat carnetul la fel si masina si nu am timp aproape deloc sa bag nasul in ea sa ma documentez practic.
Multumesc!
Ultima modificare făcută de LaMisto la Joi 08 Aug, 2013 10:06 am, modificat de 2 ori în total
Stima!
L.E. : Nu am aer conditionat. Ulei & filtre, vas expansiune schimbate recent. Si inainte sa le schimb la fel facea. Fostul proprietar mi-a zis ca apare ala pt k vechiul vas de expansiune avea una din cele 3 iesiri , rupte, si cand crestea apa ca ar picura pe acolo.
L.E. 2 : Ca sa nu fac post hunt. Nu stiu daca am mentionat ca sunt "foarte" incepator! Am inteles ca sunt 2 ventilatoare , unul la motor si unul in fata nu? Pai eu doar pe ala din fata am putut sa il verific. Cert este ca apa nu creste in nicio situatie si merg des prin mamaia unde iti clocoteste apa daca nu isi face racirea calumea. Mie de 92 aprox nu mi-a trecut niciodata, si ala nu dispare nici cand scade la 85
L.E. 3 : Aaaa posibil sa nu porneasca la timp. Astept sa vina opcom-ul sa citesc cum se foloseste si poate reusesc sa probez de unde este. Adevarul este ca nu ma prea pricep si nici mult timp de documentare n-am . De putin timp am luat carnetul la fel si masina si nu am timp aproape deloc sa bag nasul in ea sa ma documentez practic.
Multumesc!
Ultima modificare făcută de LaMisto la Joi 08 Aug, 2013 10:06 am, modificat de 2 ori în total