- alex_arhire
- OP
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Tocmai am recitit articolul despre accidentul cu Porsche Cayenne din Constanta si m`am gandit sa fac un sondaj cu privire la curse, indiferent de natura lor.
Personal, nu sunt de acord cu niciun fel de curse pt. ca pur si simplu nu le vad rostul. Cele ilegale sunt f. periculoase, se desfasoara de regula in oras (copii, biciclisti, alti soferi) si se pot solda cu amenzi/inchisoare sau, mai rau, cu accidente fatale.
La legale, omori masina pe un traseu de regula drept si faci "gogosi". Citeam pe un forum ca ilegalele au alt farmec, ca iti creste altfel adrenalina; cauti mereu trasee noi si portite de scapare in caz ca se lasa cu politie etc.
Nu am participat niciodata si nici nu cred ca voi participa. Poate cineva initiat ne lumineaza si pe noi. Astept pareri.
Ultima modificare făcută de alex_arhire la Mie 06 Jun, 2007 5:13 pm
Personal, nu sunt de acord cu niciun fel de curse pt. ca pur si simplu nu le vad rostul. Cele ilegale sunt f. periculoase, se desfasoara de regula in oras (copii, biciclisti, alti soferi) si se pot solda cu amenzi/inchisoare sau, mai rau, cu accidente fatale.
La legale, omori masina pe un traseu de regula drept si faci "gogosi". Citeam pe un forum ca ilegalele au alt farmec, ca iti creste altfel adrenalina; cauti mereu trasee noi si portite de scapare in caz ca se lasa cu politie etc.
Nu am participat niciodata si nici nu cred ca voi participa. Poate cineva initiat ne lumineaza si pe noi. Astept pareri.
Ultima modificare făcută de alex_arhire la Mie 06 Jun, 2007 5:13 pm
- criss_slc
- **
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
In prima faza am fost tentat sa votez pentru cursele legale. Optam pentru aceasta varianta din motive legate mai ales de siguranta. Apoi mi-am amintit doua evenimente:
- accidentul de la Galati de la cursele moto de anul trecut in care a murit o fetita iar alta a ajuns la spital (desi era o cursa legala);
- "marele" circuit organizat de "onor" primarie in buricul Bucurestiului care a dat peste cap toata circulatia "relaxata" a Capitalei.
In aceste conditii m-as lipsi de orice fel de curse.
Pe de alta parte, nu-mi displac cursele organizate in afara oraselor in locuri special amenajate (cum sunt circuitele) sau care suporta (vezi cazul aeroporturilor Baneasa/Otopeni). Dar cum acestea sunt putine ... raman la "Nici un fel de cursa"
- accidentul de la Galati de la cursele moto de anul trecut in care a murit o fetita iar alta a ajuns la spital (desi era o cursa legala);
- "marele" circuit organizat de "onor" primarie in buricul Bucurestiului care a dat peste cap toata circulatia "relaxata" a Capitalei.
In aceste conditii m-as lipsi de orice fel de curse.
Pe de alta parte, nu-mi displac cursele organizate in afara oraselor in locuri special amenajate (cum sunt circuitele) sau care suporta (vezi cazul aeroporturilor Baneasa/Otopeni). Dar cum acestea sunt putine ... raman la "Nici un fel de cursa"
- chihuahua
- **
- 159 mesaje
- din 06 Jan 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Brasov
chihuahua
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2007
- Mesaj Privat
- GODLESS
- **
- 282 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Calibra 1993 C20LET
GODLESS
- Mesaje scrise: 282
- Locatie:
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
Legale dar organizate impecabil ...
Faptul ca se imtampla accidente nu inseamna ca nu trebuie organizate ... (accidente sunt si la F1 si la WRC) asta nu inseamna ca nu se mai organizeaza
Daca bucurestiul a fost dat peste cap pt o amarata de cursa ce sa zica cei din montecarlo ...
Aici ne lipseste o pista profi unde sa poti merge 1 ora 2 cu masina personala sa dai ture (contracost)...
Lipsa curselor legale duce la cuse ilegale la siguranta redusa si la accidente !
Faptul ca se imtampla accidente nu inseamna ca nu trebuie organizate ... (accidente sunt si la F1 si la WRC) asta nu inseamna ca nu se mai organizeaza
Daca bucurestiul a fost dat peste cap pt o amarata de cursa ce sa zica cei din montecarlo ...
Aici ne lipseste o pista profi unde sa poti merge 1 ora 2 cu masina personala sa dai ture (contracost)...
Lipsa curselor legale duce la cuse ilegale la siguranta redusa si la accidente !
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
Distractia acesta a curselor auto, indiferent ca ar fi legale/ilegale, aduce un mic surplus de adrenalina si importanta mai ales in randul posesorilor de permis auto. Senzatia pe care o dobandesti in timpul acestora este deosebita dar ca orice distractie costa. Personal am la activ ceva activitate pe ambele laturi a acestora si daca as aduna sumele cheltuite dupa fiecare cursa in parte poate ca as spune ca nu merita din considerentul ca:
1- fiind vorba de ilegalitate ai de infruntat legea (strazi si pe cea a circulatiei) iar daca ai reusit sa le eviti nu ai cum evita atelierul mecanic (schimburi de piese: ambreiaj, suspensii, articulatie si poate tinichigerie fie ea interioara sau exterioara, nemai vorbind de cauciucuri si altele.
2 - surplusul de agresivitate de care dau dovada ceilalti participanti la aceste "evenimente" poate duce asa cum a fost enuntat mai sus, la dezastre colosale din unicul motiv ca putini stiu dar in general masina de curse nu este in acelasi timp si autoturismul uzual de oras. La ultima cursa in Marele Premiu de la Buzau in 2006, organizata de 4Tunnig Romania, am observat ca eram printre putinii sositi pe roti fata de profesionistii care le aduceau pe rampa.
3 - sunt de acord cu desfasurarea acestor evenimente dar intr-un spatiu destinat si care sa fie amplasat in afara orasului pe considerentul ca nu stiu ce ne-am face daca Primaria ar indesi evenimentele auto-sportiv si sper ca se vor gandi la infiintarea unui post-raly deoarece este o cerinata elemantara daca o privim din punctul de vedere al sportivitati. Cel mai apropiat centru de formare a tinerilor piloti este la Titu.
Pentru a nu se creia confuzie mentionez ca nu am licienta de pilot dar intr-un an voi aduce alte informatii concretedin sanul competitiilor
1- fiind vorba de ilegalitate ai de infruntat legea (strazi si pe cea a circulatiei) iar daca ai reusit sa le eviti nu ai cum evita atelierul mecanic (schimburi de piese: ambreiaj, suspensii, articulatie si poate tinichigerie fie ea interioara sau exterioara, nemai vorbind de cauciucuri si altele.
2 - surplusul de agresivitate de care dau dovada ceilalti participanti la aceste "evenimente" poate duce asa cum a fost enuntat mai sus, la dezastre colosale din unicul motiv ca putini stiu dar in general masina de curse nu este in acelasi timp si autoturismul uzual de oras. La ultima cursa in Marele Premiu de la Buzau in 2006, organizata de 4Tunnig Romania, am observat ca eram printre putinii sositi pe roti fata de profesionistii care le aduceau pe rampa.
3 - sunt de acord cu desfasurarea acestor evenimente dar intr-un spatiu destinat si care sa fie amplasat in afara orasului pe considerentul ca nu stiu ce ne-am face daca Primaria ar indesi evenimentele auto-sportiv si sper ca se vor gandi la infiintarea unui post-raly deoarece este o cerinata elemantara daca o privim din punctul de vedere al sportivitati. Cel mai apropiat centru de formare a tinerilor piloti este la Titu.
Pentru a nu se creia confuzie mentionez ca nu am licienta de pilot dar intr-un an voi aduce alte informatii concretedin sanul competitiilor
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
legalele din ce am vazut la televizor, sunt organizate f prost si sunt mai ales nesigure
cel mai bine gasesti un loc retras si necirculat(eu stiu un aeroport unde ma mai duc) si te dai acolo cu alte masini cu conditia sa nu mai ai pe nimeni in masina si sa nu risti prosteste - ideea e sa nu risti inutil ca fierul il mai faci cum il mai faci dar sanatatea este mult mai de pret
ma opun curselor organizate de pusti teribilisti care iau loganul paritilor si fac o cursa prin "oras" acolo unde risca sa loveasca alte masini sau poate oameni
oricum la noi in oras nu prea au unde doar decat pe centura, si acolo noaptea nu e asa de circulat
cel mai bine gasesti un loc retras si necirculat(eu stiu un aeroport unde ma mai duc) si te dai acolo cu alte masini cu conditia sa nu mai ai pe nimeni in masina si sa nu risti prosteste - ideea e sa nu risti inutil ca fierul il mai faci cum il mai faci dar sanatatea este mult mai de pret
ma opun curselor organizate de pusti teribilisti care iau loganul paritilor si fac o cursa prin "oras" acolo unde risca sa loveasca alte masini sau poate oameni
oricum la noi in oras nu prea au unde doar decat pe centura, si acolo noaptea nu e asa de circulat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Omul in general (barbatul in special) e o fiinta competitionala. Dorinta de intrecere exista in fiecare din noi, iar masina nu e decat o extensie a corpului nostru, la fel ca tacul de biliard, mingea de fotbal, crosa de golf, pe care le folosim pentru a ne intrece. Totodata, mi-e greu sa cred ca cei care isi fac tuning la motor sau cei care umbla dupa o masina mai puternica, o fac doar ca sa faca depasiri mai sigure sau ca sa parcurga mai repede o anumita distanta. Si cum e clar ca nu poti combate ceva ce e nativ in firea omului, cred ca interzicand cursele de orice fel nu facem decat sa obligam oamenii sa se intreaca pe strada, unde e cel mai periculos pentru orice participant la trafic. De aceea, eu ma declar un sustinator al curselor legale care sunt cea mai buna supapa de evacuare a acestei presiuni data de dorinta de a concura. Recunosc, in Romania avem experienta foarte mica in a organiza asemenea evenimente si de aceea se intampla multe greseli. Cu timpul, organizarea va deveni mai buna iar evenimentele nedorite se vor reduce. Sa ne amintim doar de inceputurile formulei 1, cand mureau piloti in fiecare an si sa facem comparatie cu perioada actuala cand nu a mai murit nici un pilot din 1994.
Concluzionand, sunt pentru a aduce competitia fireasca din trafic intr-un cadru organizat, deci sunt pro legale.
Concluzionand, sunt pentru a aduce competitia fireasca din trafic intr-un cadru organizat, deci sunt pro legale.
- Andrei_gsi
- **
- 243 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Astra 2001 1.8 136 HP
- Bucuresti
Andrei_gsi
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8 136 HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
sunt pro curse legale , si am si motive . cursele de mashini ( street racing) oricum se vor face chiar daca sunt legale sau ilegale , doritori vor fi mereu , asa ca e mai bine cu legalizatu pentru ca se reduc riscurile de accidente , iar partea cu organizarea depinde , in general politia este de fatza la cursele legale
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
bertone a scris:La ultima cursa de la Buzau ? Aia s-a numit competitie ? Pe asfaltul ala din bariera brailei pe care , personal , nu merg cu mai mult de 60 km/h ?
Sunt sigur ca cunosti zona bine. A fost o liniuta de 400 m. mai mult, la vremea aceea ideea a fost ca sa faca promotie Renault. tin minte ca au adus un Gordini, albastru sigilat, pe care-l tin numai pentru curse. In rest referitor la terasament era destul de "grav" dar pe bucata de sosea se prezenta bine. Pacat de accidentul din inaintea inceperi cursei pentru ca in rest a fost Ok! Personal am savurat colectia de masini expusa si intrecerea din inafara competitiei.
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Vios40
- **
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_gsi
- **
- 243 mesaje
- din 14 Sep 2006
- Astra 2001 1.8 136 HP
- Bucuresti
Andrei_gsi
- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8 136 HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2006
- Mesaj Privat
casper- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ce inseamna de fapt o cursa ilegala, de ce o numim ilegala pana la urma?
O cursa ilegala este un concurs neautorizat de autoritatile competente sau activitati prin care se blocheaza cu intentie drumul public cu obiecte sau vehicule, de catre una sau mai multe persoane, prin aceasta punandu-se in pericol siguranta circulatiei sau atingerea dreptului la libera circulatie a celorlalti participanti la trafic ; conducatori de vehicule, pietoni, biciclisti, etc.
O cursa ilegala este un concurs neautorizat de autoritatile competente sau activitati prin care se blocheaza cu intentie drumul public cu obiecte sau vehicule, de catre una sau mai multe persoane, prin aceasta punandu-se in pericol siguranta circulatiei sau atingerea dreptului la libera circulatie a celorlalti participanti la trafic ; conducatori de vehicule, pietoni, biciclisti, etc.