alone bng
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2013
- Mesaj Privat
Va rog sa ma ajutati ! sunt membru nou , am un astra g coupe din 1999, motor 1.8xe1+ gpl, la inceput mi se auzea un zgomot ca un rateu dupa intre 2500si 3000 rpm,am fost la tot felul de mecanici nimeni nu a jtiut sa imi zica ce defectiune am,am mers cu ea asa,la un moment dat mi se oprea si nu vroia sa mai porneasca iar cand pornea mergea in 3 pistoane dupa care isi revenea, intr-un final am fost la un mecanic care mia demontat motorul unde a gasit garnitura de chiloasa arsa intre cilindri si un piston spart,am cumparat piston nou cu segmenti noi si pt celelalte pistoane am schimbat garnitura de chiloasa ,semeringi de la axe si ceilalti 16,supapele leau verificat atat si scaunele erau in regula, miau montat la loc tot. totul era ok nu mai exista nici un zgomot masina tragea altfel, am mers 50 km si mi sa oprit masina si a inceput sa imi scoata un zgomot k si cand ar merge in trei pistoane ,am mers la mecanic ,mia zi k treuie schimbata bobina de inductie ,am schimbat-o si pe aia ,masina se comporta la el, mia demontat-o inca o data si am constatat k s-a spart urmatorul piston.! sunt disperat nu jtiu ce sa mai fac ,va rog sa ma ajutati!
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
Baca
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2009
- Mesaj Privat
Salutare !
Am si eu o experienta superba cu un piston spart pe care am discutat-o si pe ASTRA CLUB :
- tocmai ma coafasem cu un nou polish pentru o vocanta exotica pe meleaguri grecesti , incarcasem binisor masinuta ( un Astra H Caravan 2005 ) cu ceva bagejel si vreo 4 persoane din dotare si da-i bice spre tarile calde .
Facusem in prealabil o revizie plus un schimb de ambreaj nou cu tot cu volanta aia "simpatica" de 300 euro. Deci eram la fel de sigur pe masina cum e Fat Frumos pe calul din dotare.
Toate bune si frumoase ; am plecat din Iasi pe la orele 13:00 si am mers binisor spre Grecia cu putine pauze de ceva shopping pe drum , cafea , toalete , iar dupa aprox 20 de ore de condus eram pe la 150 km de Atena pe autostrada.
Viteza de croaziera cam 140 km/h cu putine fortari cam pe la 160 km/h pentru repozitionare pe benzi si deoadata s-a aprins in bord martorul cu cheia. Initial am zis ca e din cauza EGR-ului care se mai afuma din cand in cand , dar... ce sa vezi ?
Surpriza : cand apas acceleratia s-a simtit o trepidatie - masina mergea in 3 pistoane - si nu accelera deloc.
O las sa mearga vreun km din inertie si apas iar pedala - aceleasi simptome . Ma uit in retrovizoare si lasam o dara de fum negru ca un MIG in picaj . M-am panicat si am tras pe dreapta cu semnalele de rigoare dar o noua surpriza : scot cheia din contact si motorul ramane turat maxim fara nici o urma de a opri . Bag in viteza a 5-a si dau drumu la ambreaj pentru a opri motorul, sar din masina si deschid capota unde ce sa vezi ? ditai flacarile sar vesele de undeva de sub motor...
Intr-o secunda arunc totul din portbagaj caci aveam un stingator tocmai in fundul portbagajului si rezolv instant problema .
Privesc descumpanit cum mi s-a ruinat concediul si cum autostrada era plina de gogosile care tocmai sarisera dintr-o punga cand rascoleam dupa stingator .
Intr-un minut apare asistenta rutiera de la autostrada cu 2 speciale care m-au incadrat frumusel - ma vazusera pe camerele de control.
Ca ce si cum s-a intamplat ?
Ca repara ei ... ca bla bla... ma rog m-am inteles ok cu ei - eu stiind bine greceste.
La final m-au consolat cu vorbe de duh si au adus o platforma care m-a transportat in cel mai apropiat SERVICE
Acolo au facut ei ceva verificari si concluzia : TREBUIE ALT MOTOR !
ABSOLUT MINUNAT ! ce sa zic ? - ca ei nu prea se baga la dieseluri ca vezi ca-s cam noi pe la ei si nici piese nu prea gasesc etc.
Am sunat una bucata cumatru din Atena sa vina sa ma culeaga . A venit rapid mi-a luat bagajul si pasagerii si a comandata o alta platforma sa ma teleporteze in Atena.
Acolo majoritatea aveau aceeasi rezolvare - ALT MOTOR
In cele din urma am gasit un moldovean CURAJOS care lucra intr-un SERVICE si l-am convins sa deschida pacientul :
Rezultatul : Pistonul nr 2 spart !
Asa ca am luat lista cu piese si am plecat la cautat prin reprezentante .
Cand aratam certificatul ma intrebau de unde am moelul asta de masin diesel .
Si pretul pentru piese ar fi cam urmatorul :
1100 euro pt ( un piston , segmenti , cuzineti , garnitura chiulasa ) - ABSOLUT MINUNAT !
Pana a urma m-am invartit de un piston SH si piese pe la alti furnizori.
Dupa vreo 10 zile de "distractie" am reusit s-o pun pe piciorutze sau pe roti.
Cost total incluzand platforma : 900 euro ( au fost cam 3 zile de munca la ea )
Ce-i drept vad ca se comporta ok !
cam asta fuse...
Am si eu o experienta superba cu un piston spart pe care am discutat-o si pe ASTRA CLUB :
- tocmai ma coafasem cu un nou polish pentru o vocanta exotica pe meleaguri grecesti , incarcasem binisor masinuta ( un Astra H Caravan 2005 ) cu ceva bagejel si vreo 4 persoane din dotare si da-i bice spre tarile calde .
Facusem in prealabil o revizie plus un schimb de ambreaj nou cu tot cu volanta aia "simpatica" de 300 euro. Deci eram la fel de sigur pe masina cum e Fat Frumos pe calul din dotare.
Toate bune si frumoase ; am plecat din Iasi pe la orele 13:00 si am mers binisor spre Grecia cu putine pauze de ceva shopping pe drum , cafea , toalete , iar dupa aprox 20 de ore de condus eram pe la 150 km de Atena pe autostrada.
Viteza de croaziera cam 140 km/h cu putine fortari cam pe la 160 km/h pentru repozitionare pe benzi si deoadata s-a aprins in bord martorul cu cheia. Initial am zis ca e din cauza EGR-ului care se mai afuma din cand in cand , dar... ce sa vezi ?
Surpriza : cand apas acceleratia s-a simtit o trepidatie - masina mergea in 3 pistoane - si nu accelera deloc.
O las sa mearga vreun km din inertie si apas iar pedala - aceleasi simptome . Ma uit in retrovizoare si lasam o dara de fum negru ca un MIG in picaj . M-am panicat si am tras pe dreapta cu semnalele de rigoare dar o noua surpriza : scot cheia din contact si motorul ramane turat maxim fara nici o urma de a opri . Bag in viteza a 5-a si dau drumu la ambreaj pentru a opri motorul, sar din masina si deschid capota unde ce sa vezi ? ditai flacarile sar vesele de undeva de sub motor...
Intr-o secunda arunc totul din portbagaj caci aveam un stingator tocmai in fundul portbagajului si rezolv instant problema .
Privesc descumpanit cum mi s-a ruinat concediul si cum autostrada era plina de gogosile care tocmai sarisera dintr-o punga cand rascoleam dupa stingator .
Intr-un minut apare asistenta rutiera de la autostrada cu 2 speciale care m-au incadrat frumusel - ma vazusera pe camerele de control.
Ca ce si cum s-a intamplat ?
Ca repara ei ... ca bla bla... ma rog m-am inteles ok cu ei - eu stiind bine greceste.
La final m-au consolat cu vorbe de duh si au adus o platforma care m-a transportat in cel mai apropiat SERVICE
Acolo au facut ei ceva verificari si concluzia : TREBUIE ALT MOTOR !
ABSOLUT MINUNAT ! ce sa zic ? - ca ei nu prea se baga la dieseluri ca vezi ca-s cam noi pe la ei si nici piese nu prea gasesc etc.
Am sunat una bucata cumatru din Atena sa vina sa ma culeaga . A venit rapid mi-a luat bagajul si pasagerii si a comandata o alta platforma sa ma teleporteze in Atena.
Acolo majoritatea aveau aceeasi rezolvare - ALT MOTOR
In cele din urma am gasit un moldovean CURAJOS care lucra intr-un SERVICE si l-am convins sa deschida pacientul :
Rezultatul : Pistonul nr 2 spart !
Asa ca am luat lista cu piese si am plecat la cautat prin reprezentante .
Cand aratam certificatul ma intrebau de unde am moelul asta de masin diesel .
Si pretul pentru piese ar fi cam urmatorul :
1100 euro pt ( un piston , segmenti , cuzineti , garnitura chiulasa ) - ABSOLUT MINUNAT !
Pana a urma m-am invartit de un piston SH si piese pe la alti furnizori.
Dupa vreo 10 zile de "distractie" am reusit s-o pun pe piciorutze sau pe roti.
Cost total incluzand platforma : 900 euro ( au fost cam 3 zile de munca la ea )
Ce-i drept vad ca se comporta ok !
cam asta fuse...
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Pistoanele se sparg de la amestec sarac ... aer mult , benzina putina iar amestecul detoneaza. Pana sesizeaza knock`ul se produce deja detonatia. Dupa mai multe detonatie intervine si limitarea din partea ECU acesta mergand pe o mapa de injectie de siguranta penttru a preveni ... spargerea pistoanelor , ruperea bielelor.
Amestecul bogat nu este o problema majora pentru motor dar cel sarac da acesta din urma putand provoca presiuni foarte mari in motor... Oricum pana se sparge ceva in motor trebuie sa mergi cateva mii de km totusi cu amestec sarac.
Oricum ideea este in felul urmator : mai bine schimbi toate 4 pistoanele si faci un reglaj corect al instalatiei de GPL pentru ca aceasta din urma banuiesc ca a fost cauza necazurilor tale.
In al doilea rand compresia sa nu depaseasca mai mult de 1 bar diferenta intre pistoane, in caz contrar apar iar probleme, mers balbait deoarece energia mecanica nu este distribuita corect adica piston 1-3 si 2-4
Oricum daca mecanicul nu s-a sinchisit sa i`a compresia inainte sa desfaca motorul banuiesc ca nici dupa ce l`a facut nu a luat`o.
Amestecul bogat nu este o problema majora pentru motor dar cel sarac da acesta din urma putand provoca presiuni foarte mari in motor... Oricum pana se sparge ceva in motor trebuie sa mergi cateva mii de km totusi cu amestec sarac.
Oricum ideea este in felul urmator : mai bine schimbi toate 4 pistoanele si faci un reglaj corect al instalatiei de GPL pentru ca aceasta din urma banuiesc ca a fost cauza necazurilor tale.
In al doilea rand compresia sa nu depaseasca mai mult de 1 bar diferenta intre pistoane, in caz contrar apar iar probleme, mers balbait deoarece energia mecanica nu este distribuita corect adica piston 1-3 si 2-4
Oricum daca mecanicul nu s-a sinchisit sa i`a compresia inainte sa desfaca motorul banuiesc ca nici dupa ce l`a facut nu a luat`o.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu stiam ca de la amestec sarac creste mult temperatura in pistoane si se lasa cu un piston topit.
Asta a fost foarte tare pentru ca e perfect adevarata, din pacate.
XEP a scris:[...] Oricum daca mecanicul nu s-a sinchisit sa i`a compresia inainte sa desfaca motorul banuiesc ca nici dupa ce l`a facut nu a luat`o.
Asta a fost foarte tare pentru ca e perfect adevarata, din pacate.
XEP- Suspendat
- 204 mesaje
- din 19 Jun 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Buzau
XEP- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2012
- Mesaj Privat
Da este adevarat de la amestec sarac se pot topi pistoanele dar chestia asta se intampla la motoare vechi care n-aveau knock (senzor batai) pe blocul motor pentru a controla aparatia detonatiilor.La astea mai noi nu prea permite ECU ca amestecul sa detoneze dar totusi se intampla pana intervine limitarea.. iar la un motor obosit nu-i trebuie prea mult sa crape. Totusi un motor de 15 ani vechime iti dai seama ca a mai suferit socuri de-a lungul kilometrilor care de obicei se invart in jurul a 500 000 pentru un motor cu vechimea asta.
Asta referitor la motoare pe benzina ... la cele diesel se intampla chiar aproape inevitabil knd se sparge lagarul la turbo sa topeasca pistoanele.Chiar si asa... supralimentarea plus o mica picurare a injectorului la diesel desi motorul trage bine duce tot la topire piston sau spargere.
Asta referitor la motoare pe benzina ... la cele diesel se intampla chiar aproape inevitabil knd se sparge lagarul la turbo sa topeasca pistoanele.Chiar si asa... supralimentarea plus o mica picurare a injectorului la diesel desi motorul trage bine duce tot la topire piston sau spargere.
GChirica
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2023
- Mesaj Privat
Buna seara grup , am dat si eu de o problema cu un opel movano motor de 2.5 diesel an 2003 mergeam cu 100 la ora la care dintr.o data a dat un fum alb pe sub masina si a aruncat ulei pe la joja , am oprit motorul am completat 1L ulei si m am indreptat inspre casa , la vre o 10 km de mers cu masina a inceput sa aibe o bataie la motor , ma poate ajuta cineva cu niste sfaturui
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat