- eul_liric
- OP
- 109 mesaje
- din 18 Sep 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Cluj
eul_liric
- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am incercat sa caut pe forum dar nu am gasit ceva similar. De scurt timp am auzit un sunet metalic si foarte ascutit de sub capota motorului in momentul in care turez masina mai tare.
Initial am crezut ca am probleme cu vreo fulie de de la cureaua de accesori suspectand fulia cu ambreiaj de la alternator care pica destul de des la motorizarea aceasta.
M-am dus la mecanic, am dat cureaua jos dar sunetul se reproducea la fel, semn ca nu tine de curea sau fulii. Mecanicul a zis ca sunetul vine din zona turbocompresorului.
Am dat jos furtunul care iese din turbo ca sa vedem daca scuipa ulei si am observat vapori de ulei iesind din turbina iar axul turbinei nu avea joc deloc.
Sunetul apare asa:
Daca turez masina constant la rece apare la 2700-3000 de ture suentul si continua sa creasca in intensitate pe masura ce accelerez.
Pe masura ce motorul se incalzeste sunetul apare la aproximativ 2000 de ture.
Daca turez masina brusc apare si mai jos la 1200, dispare si apare iar peste 2000.
Cu motorul rece sunetul apare doar in turatii superioare.
Am suspectat un dezechilibru al turbinei si am inceput sa caut o turbina second.
Am dat un telefon la un service unde se reconditioneaza turbine (Turbo technisc cluj) si inginerul de acolo mi-a spus ca sunt sanse foarte mari sa nu fie turbina ci mai degraba o problema de etanseitate sau fenomenul de turbo overspeed pentru ca egr-ul meu nu functioneaza.
Mentionez ca merg de ceva timp cu egr-ul scos din mufa (cam 2 ani) pentru ca l-am curatat de cateva ori dar tot nu functiona in parametrii. Tipul de la turbo service mi-a zis ca la modelul asta e necesara dezactivarea EGR-ului din soft pentru ca altfel va compensa lipsa lui prin alte metode.
A mai intalnit cineva asa ceva? Aveti vre-un sfat. Masina are 150.000. O am de 5 ani in posesia mea, nu scoate fum, nu consuma ulei si trage perfect. Momentan nu mai circul cu ea si incercam sa curatam egr-ul sau sa-l inlocuim.
Ultima modificare făcută de eul_liric la Mar 16 Jul, 2013 11:03 am
Am incercat sa caut pe forum dar nu am gasit ceva similar. De scurt timp am auzit un sunet metalic si foarte ascutit de sub capota motorului in momentul in care turez masina mai tare.
Initial am crezut ca am probleme cu vreo fulie de de la cureaua de accesori suspectand fulia cu ambreiaj de la alternator care pica destul de des la motorizarea aceasta.
M-am dus la mecanic, am dat cureaua jos dar sunetul se reproducea la fel, semn ca nu tine de curea sau fulii. Mecanicul a zis ca sunetul vine din zona turbocompresorului.
Am dat jos furtunul care iese din turbo ca sa vedem daca scuipa ulei si am observat vapori de ulei iesind din turbina iar axul turbinei nu avea joc deloc.
Sunetul apare asa:
Daca turez masina constant la rece apare la 2700-3000 de ture suentul si continua sa creasca in intensitate pe masura ce accelerez.
Pe masura ce motorul se incalzeste sunetul apare la aproximativ 2000 de ture.
Daca turez masina brusc apare si mai jos la 1200, dispare si apare iar peste 2000.
Cu motorul rece sunetul apare doar in turatii superioare.
Am suspectat un dezechilibru al turbinei si am inceput sa caut o turbina second.
Am dat un telefon la un service unde se reconditioneaza turbine (Turbo technisc cluj) si inginerul de acolo mi-a spus ca sunt sanse foarte mari sa nu fie turbina ci mai degraba o problema de etanseitate sau fenomenul de turbo overspeed pentru ca egr-ul meu nu functioneaza.
Mentionez ca merg de ceva timp cu egr-ul scos din mufa (cam 2 ani) pentru ca l-am curatat de cateva ori dar tot nu functiona in parametrii. Tipul de la turbo service mi-a zis ca la modelul asta e necesara dezactivarea EGR-ului din soft pentru ca altfel va compensa lipsa lui prin alte metode.
A mai intalnit cineva asa ceva? Aveti vre-un sfat. Masina are 150.000. O am de 5 ani in posesia mea, nu scoate fum, nu consuma ulei si trage perfect. Momentan nu mai circul cu ea si incercam sa curatam egr-ul sau sa-l inlocuim.
Ultima modificare făcută de eul_liric la Mar 16 Jul, 2013 11:03 am
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- eul_liric
- OP
- 109 mesaje
- din 18 Sep 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Cluj
eul_liric
- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2008
- Mesaj Privat
Ai dreptate iulian1971. Mi s-a recomandat dezactivarea egr-ului. Am corectat si postul. Multumesc!
Ieri cand investigam problema, am sunat la mai multe ateliere care reconditioneaza turbosuflante. Atat inginerul de la turbotechnics Cluj cat si domnul Cipos din Bucuresti care repara turbine si e foarte cunoscut si apreciat pe VWforum mi-a spus ca problema mea nu e de la turbina ci de la un surub slabit de pe partea de evacuare intre motor si turbina.
Am luat legatura cu mecanicul si l-am rugat sa verifice strangerile galeriei de evacuare. Mi-a confirmat telefonic ca un surub era slabit si se vedeau urme de gaze care scapau. La z13dt este o protectie de tabla peste galeria de evacuare si nu aveam cum sa vedem problema fara demontarea tablitei respective. Nu am reusit sa testam inca fix-ul cu strangerea surubului pentru ca aseara mecanicul era foarte ocupat, dar sper ca asta sa rezolve problema. O sa va confirm daca e asa.
Se pare ca este o problema destul de des intalnita si din cate am inteles de la cei doi, care se ocupa cu reparatia turbinelor, sunt multi cei care demonteaza turbine cu simptomele astea fara sa veifice etanseitatea pe partea de evacuare.
Ieri cand investigam problema, am sunat la mai multe ateliere care reconditioneaza turbosuflante. Atat inginerul de la turbotechnics Cluj cat si domnul Cipos din Bucuresti care repara turbine si e foarte cunoscut si apreciat pe VWforum mi-a spus ca problema mea nu e de la turbina ci de la un surub slabit de pe partea de evacuare intre motor si turbina.
Am luat legatura cu mecanicul si l-am rugat sa verifice strangerile galeriei de evacuare. Mi-a confirmat telefonic ca un surub era slabit si se vedeau urme de gaze care scapau. La z13dt este o protectie de tabla peste galeria de evacuare si nu aveam cum sa vedem problema fara demontarea tablitei respective. Nu am reusit sa testam inca fix-ul cu strangerea surubului pentru ca aseara mecanicul era foarte ocupat, dar sper ca asta sa rezolve problema. O sa va confirm daca e asa.
Se pare ca este o problema destul de des intalnita si din cate am inteles de la cei doi, care se ocupa cu reparatia turbinelor, sunt multi cei care demonteaza turbine cu simptomele astea fara sa veifice etanseitatea pe partea de evacuare.
- eul_liric
- OP
- 109 mesaje
- din 18 Sep 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Cluj
eul_liric
- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2008
- Mesaj Privat
Tocmai m-a informat mecanicul ca solutia propusa de domnul Cipos din B si de domnul Florin de la turbotechnics CJ a fost cea corecta. S-au strans suruburile la galeria de evacuare si sunetul a disparut.
Informatia primita de la ei telefonic m-a salvat de o gramada de munca, cheltuieli si investigatii, de aceea am considerat important sa impartasesc pe forum experienta mea.
Informatia primita de la ei telefonic m-a salvat de o gramada de munca, cheltuieli si investigatii, de aceea am considerat important sa impartasesc pe forum experienta mea.
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
mihai68d
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Crossland X 2021 1,2turbo130cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- eul_liric
- OP
- 109 mesaje
- din 18 Sep 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Cluj
eul_liric
- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2008
- Mesaj Privat