- bestianeagra
- OP
- 12 mesaje
- din 06 Mai 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Mehedinti
bestianeagra
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2012
- Mesaj Privat
*sven
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2011
- Mesaj Privat
- bestianeagra
- OP
- 12 mesaje
- din 06 Mai 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Mehedinti
bestianeagra
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2012
- Mesaj Privat
*sven
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- bereczki58
- *
- 18 mesaje
- din 18 Dec 2011
- Zafira 2006 Z16XEP
- Cluj
bereczki58
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2011
- Mesaj Privat
PCV la tipul Z16XEP se afla in capacul culbutori :
Un capac culbutori NU se poate testa sufland sau aspirand cu gura prin pcv . Nu e un simplu ventil , functioneaza la o anumite diferente de presiune intre :
- admisie ( sub clapeta )
si
- camera culbutori ( sub capac ).
In regimuri de functionare distincte ( relanti, accelerare, croaziera, frana motor ) se comporta diferit.
Un capac culbutori NU se poate testa sufland sau aspirand cu gura prin pcv . Nu e un simplu ventil , functioneaza la o anumite diferente de presiune intre :
- admisie ( sub clapeta )
si
- camera culbutori ( sub capac ).
In regimuri de functionare distincte ( relanti, accelerare, croaziera, frana motor ) se comporta diferit.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
bestianeagra a scris:Buna ziua,
Motorul cu probleme este Z16SE, am citit pe forum despre o valva PCV , am cautat pe forum dar nu am gasit nimic concret. as dori sa stiu daca motorizarea Z16SE are asa ceva si unde este localizata.
Motorul cu probleme este Z16SE, am citit pe forum despre o valva PCV , am cautat pe forum dar nu am gasit nimic concret. as dori sa stiu daca motorizarea Z16SE are asa ceva si unde este localizata.
Salut, Z16SE nu are PCV, ea are urmatoarea functiune http://www.youtube.com/watch?v=EPIfI9aZHt4. La Z16SE ca si la alte motoare Opel/GM exista un alt sistem de ventilare a gazelor de carter, ele sunt "trase" in admisie in mod continuu printr-un sistem de circulare aer proaspat pe sub capacul culbutorilor de unde sunt preluate gazele si bagate in admisie unde sunt amestecate cu aerul si gaze arse de la EGR si bagate in cilindrii. Avantajele sistemului Opel/GM e ca fara supapa PCV, n-ai costuri de mentenanta sau schimb de piese(am inteles de la prieteni cu BMW ca au mari probleme cu infundarea supapei)
In imagine se vede furtunul gros care deriva inainte de clapeta de acceleratie si intra in capac culbutori, si furtunul subtire de la capac culbutori la galeria de admisie. Asta e circuitul. Avantajul e ca totul ramane ecologic(vaporii nu afecteaza mediul),dezavantajul e ca vaporii sunt uleiosi si murdaresc admisia foarte rau.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Ma gandesc ca totusi din vara pana acum colegul a reusit sa se documenteze.
Si totusi consider pe undeva un minus ca Opel a renuntat la valva PCV. Preferam sa schimb un rahat de plastic cu un arc si bila decat un capac motor.
De fapt solutia ieftina si eficienta a si facut-o cunoscuta @ dan.cuciureanu pe forum prin adaugarea in serie a unei valve PCV de Matiz pt cei cu capacul motor defect din cauza " supapei" incorporate si care se confrunta cu vapori de ulei aiurea prin admisie si mers bolovanos din cauza inecarii motorului cu propriile lui gaze carter.
M-am confruntat cu supapa PCV aici ( ultimele postari )
https://www.clubopel.com/vie...8150&start=60
Pot spune ca motorul avea un mers neregulat, se oprea in mers sau fluctua turatia, nu pornea la scurt timp dupa ultima oprire, etc.
Si totusi consider pe undeva un minus ca Opel a renuntat la valva PCV. Preferam sa schimb un rahat de plastic cu un arc si bila decat un capac motor.
De fapt solutia ieftina si eficienta a si facut-o cunoscuta @ dan.cuciureanu pe forum prin adaugarea in serie a unei valve PCV de Matiz pt cei cu capacul motor defect din cauza " supapei" incorporate si care se confrunta cu vapori de ulei aiurea prin admisie si mers bolovanos din cauza inecarii motorului cu propriile lui gaze carter.
M-am confruntat cu supapa PCV aici ( ultimele postari )
https://www.clubopel.com/vie...8150&start=60
Pot spune ca motorul avea un mers neregulat, se oprea in mers sau fluctua turatia, nu pornea la scurt timp dupa ultima oprire, etc.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@Aries probabil c-a reusit, posibil ca nu.. oricum, erau doar informatii(folositoare) a caror nulitate ai argumentat-o tu printr-o legatura catre o problema la o masina de alta marca si motorizare decat cea in discutie. Mai mult, "rezolvarea" ta a fost schimbarea piesei defecte cu una buna, deci costuri si timp de lucru suportate de tine( care costuri nu le ai daca nu ai supapa PCV ).. Si unde e minusul pe care-l consideri in renuntarea la supapa de catre Opel? Te rog sa nu consideri raspunsul meu o"manusa aruncata", si sa nu creezi polemica pe langa subiect.. Pace tuturor!
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
A, nu, chiar asemeni tie, desi postarea de start nu mai e de actualitate totusi m'am gandit ca postarile noastre vor ajuta pe cineva candva.
In cautarea de informatii pt valva PCV sigur ca am rasfoit si acest forum crezand ca si benzinarele Opel o au. Asa am aflat ca GM a renuntat la ea ca si piesa separata si a inventat un alt sistem ce pe unii detinatori de opel ii pune in dificultate ( am citit aici despre cazuri in care s'a ajuns ca un user sa schimbe al 3-lea capac motor care nu'i tocmai ieftin).
Sigur ca n-am retinut exact detalii despre inventia GM pt ca scopul meu era altul in raport cu problema din link-ul amintit.
Pace.
In cautarea de informatii pt valva PCV sigur ca am rasfoit si acest forum crezand ca si benzinarele Opel o au. Asa am aflat ca GM a renuntat la ea ca si piesa separata si a inventat un alt sistem ce pe unii detinatori de opel ii pune in dificultate ( am citit aici despre cazuri in care s'a ajuns ca un user sa schimbe al 3-lea capac motor care nu'i tocmai ieftin).
Sigur ca n-am retinut exact detalii despre inventia GM pt ca scopul meu era altul in raport cu problema din link-ul amintit.
Pace.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat