Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • asaftei

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1998 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2013

  • Mesaj Privat
sunt posesor a unui opel astra g x17dtl din 99 masina are facuto o modificare la pompa de injectie...pompa originala a masinii era electornica si acuma este pusa una clasica de pe un astra f ceva de genu am inteles de pe la mecanici...iar cineva mia zis ca nu e facuta modificarea cum trebuie si ar fi trebuit tras un furtun de pe vacumu de la pompa de injectie pe admisie cu un teu sa ma exprim asa ceva de genu...asi vrea daca mar putea ajuta cineva cu chestia asta care stie sau a intampinat asa ceva sa ma ajute sau o schima ceva cum ar trebui s aprocedez...scuzatzi ca nu mam exprimat corect cum ar fi trebuit:D...ast poate ma ajuta cineva...
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca vrei sa tii pompa clasica si este Zexel sau BOSCH VE, va trebui sa vii cu un furtun de aer din admisia presurizata direct in ciuperca de sus a pompei de injectie, pentru ca ea sa poata sa creasca automat debitul de motorina injectata odata cu cresterea presiunii de aer din admisie, presiune pe care o baga turbina la boost.

Asa arata pompa de injectie care o ai acum pe motor (BOSCH VE) ?


Asa cum este ea acum, nu face supraalimentare dupa 2.400rpm si cel mai probabil trage ca un diesel clasic de 55 cai. Dupa 2.400rpm turbina baga aer suplimentar in admisie, dar amestecul e sarac iar asta duce la incalzirea motorului la turatii mari si cu siguranta te rogi de ea sa urce la deal.
  • asaftei

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1998 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2013

  • Mesaj Privat
da este fix asa cum spui tu ai dreptate 100% in ceea ce zici aici vreau sa fac chestia aia cu furtunu in admisie mi sa mai zis si cica trage mai bine si consuma si mai putin dar nu stiu cum:(... stiu de unde trebuie sal trag de pe pompa dar nu stiu unde pe admisie...si pompa este fix aia din poza e bosch...mai putea ajuta sa trag furtunu asta sami explici mai exact cum sa fac te rog...ms mult pana acuma
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pune o poza la calitate cu motorul tau (sa se vada clar pompa si admisia) sa vedem de unde poti sa tragi furtunul si cum ai putea sa procedezi.
  • asaftei

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1998 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2013

  • Mesaj Privat


asteas pozele intruna din imagini am incercuit cu rosu ciuperca de pe pompa de injectie de unde vine tras furtunu dar nu stiu unde exact pe admisie....ma mult pana acuma...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In poza ta pare a fi o pompa de injectie cu electronica, nu una mecanica. Totusi, poate ma insel eu pentru ca poza e neclara ca nu se vede mai deloc ce e acolo.

Cel mai bine ar fi sa iei aer comprimat direct din admisie prin furtunul care sa-l duca in ciuperca pompei. Acolo in ciuperca se afla o membrana si dedesupt un arc, in centru este un ax conic care lucreaza sus-jos si pe care aerul care vine in ciuperca il apasa cu putere asta ducand la supraalimentarea motorului cu carburant.

Dar asa cum vad in poza asta, admisia ta nu are niciun alt furtun in care sa bagi un T-eu, deci cade ideia asta. Admisia banuiesc ca e din material de aluminiu-ceva, deci sa gauresti si sa sudezi un stutz-ceva acolo e mai greu. Plus ca trebuie si demontata.

Ar mai ramane atunci astea doua variante :

- sa sudezi un stutz in teava asta argintie (care banuiesc ca vine direct din turbina) si asa ar fi cel mai la indemana caci pare si usor de demontat iar daca vreodata vei vrea sa revii la vechea pompa cu electronica va trebui sa schimbi doar teava (si o gasesti pe nimica in orice parc de dezmembrari) :


- sa sudezi un stutz in teava asta neagra (care banuiesc ca vine din intercooler si merge in admisie):


Avantajul pe a 2-a varianta ar fi ca presiunea ca si valoare e mai aproape de cea din admisa presurizata si aerul de acolo a fost deja racit de inetrcooler cu vre-o 10-20grade C.

Ideal ar fi fost ca furtunul care-l tragi sa fie cat mai scurt ca sa ai un raspuns cat mai prompt in pompa de injectie odata cu crestea presiunii din admisie. Dar in cazul tau nu se poate. Totusi poti face o comninatie de teava metalica si ceva furtun la ambele capete, ca sa se dilate mai putin.

Cam astea ar fi optiunile, in opinia mea.
  • asaftei

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1998 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2013

  • Mesaj Privat
ms mult pana acuma dar sincer nu stiu ce sa fac de unde sa trag mai exact sa fiu mai sigur ca e mai bun...de unde ar fi mai bun sa trag...de unde ar fi mai bine pentru motor pentru pompa nush pentru o mai buna functionare:(...sa nu fac vreo prostie intelegi...oricum multumesc mult pana acuma mai ajutat foarte mult rar oameni doar ca stau in dubii nu stiu de unde exact sa trag de pe admisie ca sa fie mai bine...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mergi pe varianta cu teava argintie de admisie, o gauresti si sudezi un stutz cat mai aproape de capatul dinspre radiator (atentie, verifica si cat iti intra pe capatul tevii furtunul de la intercooler, mai intai) si orientat cat mai corect spre pompa de injectie (deci in lateralul tevii argintii, orientat spre stanga).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR