CiuPry
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salutare. O problema la butuc am si eu..am pus unul nou dupa tutorial , a stat la locul lui 4 zile..dupa care cand am pus contactul a iesit butucul....apoi dupa ce porneam motorul statea pe II.Momentan nu mai sta decat pe 0...Nu este rupt nimic, clapita de blocaj e la locul ei,are si arculetul in functiune. Ce am omis?..Treaba frumoasa e ca a stat la locul lui cand l-am montat. Nu as vrea sa aleg poxilina..Multumesc anticipat!
- alexandrurosu
- *
- 33 mesaje
- din 17 Jan 2011
- Astra 2004 Z16SE
- Bucuresti
alexandrurosu
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2011
- Mesaj Privat
leorot a scris:Am si eu o mare problema: nu stiu cum sa scot partea electrica de la contact ! Mai precis modulul din stanga, cel cu firele, se infige intr-o bucata de plastic inauntrul careia este locasul in care se invarte partea mecanica a butucului. Nu stiu cum sa scot bucata asta de plastic cu multe lamele metalice.... trebuie sa scot butucul intai, sau cum se procedeaza ? nu vreau sa fortez ca mi-e ca rup ceva inauntru....
Intrucat m-am confruntat si eu cu aceasta problema, anume demontarea partii electrice a contactului din mufa masinii expun mai jos etapele care trebuie urmate:
1) se roteste incetisor cu o surubelnita drepata mica axul din plastic al contactului electric din pozitia 0 in pozitia 2. Atentie: rotirea din 0 in 1 are o cursa relativ normala, pe cand rotirea din 1 in 2 e scurta, deci rotiti usor.
ASA ARATA CONTACTUL ELECTRIC IN POZITIA 0:
ASA ARATA CONTACTUL IN ELECTRIC POZITIA 2:
OBSERVATI ROTATIA CU 90 DE GRADE
2) cu o surubelnita subtire se apasa axul din plastic al contactului ( care actioneaza ca piesa de blocare atunci cand contactul este cuplat in mufa ) si se trage incet de contactul electric, va iesi din mufa destul de usor, doar ca trebuie sa folositi ambele maini
ASA ARATA OPRITORUL, cel din stanga axului, este ca o lamela din plastic cu un prag transversal
Imaginile poate lasa de dorit, sunt luate cu un telefon
Va doresc succes si reparatii cat mai putine !
Numai bine !
Alexandru C
leorot
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2007
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 394 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- gabrielvaleriu69
- *
- 11 mesaje
- din 07 Nov 2010
- Vectra 1997 X16XEL
- Prahova
gabrielvaleriu69
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut,
am urmat intocmai tutorialul la demontare, foarte descriptiv, felicitari BAMPI, am reconditionat butucul, problema mea a aparut la montare ! Am impins butucul in locasul de butuc, nu intra suficient si am apasat cu o surubelnita intreg ansamblul mobil care se afla in interiorul locasului de butuc. atasez aici desenul facut de BAMPI spre lamurire
[img]http://postimg.org/image/xwf14j57f/[/img]
Bampi recomanda apasare lamelei din stanga, cea insemnata cu sageata, mie mi s-a parut ca nu se deplaseaza suficient si am presat si in partea dreapta, intreg ansamblul s-a deplasat in jos , butucul a intrat perfect insa acum cheia nu se mai invarte decat cat sa-mi deblocheze volanul. Nu mai pot scoate butucul din locas, cheia nu mai face cursa suficienta incat sa ajunga in pozitia in care am reusit sa-l demontez. Asadar, volanul nu e blocat, cheia intra si iese fara probleme, dar am o limitare de cursa care ma impiedica sa mai scot butucul, nici vorba sa mai si porneasca motorul. A mai patit cineva asta ? Poate fi cauzata de faptul ca am apasat eu si in partea dreapta a mecanismului si l-am impins in jos sau de fapt tot butucul e problema ?
Multumesc.
am urmat intocmai tutorialul la demontare, foarte descriptiv, felicitari BAMPI, am reconditionat butucul, problema mea a aparut la montare ! Am impins butucul in locasul de butuc, nu intra suficient si am apasat cu o surubelnita intreg ansamblul mobil care se afla in interiorul locasului de butuc. atasez aici desenul facut de BAMPI spre lamurire
[img]http://postimg.org/image/xwf14j57f/[/img]
Bampi recomanda apasare lamelei din stanga, cea insemnata cu sageata, mie mi s-a parut ca nu se deplaseaza suficient si am presat si in partea dreapta, intreg ansamblul s-a deplasat in jos , butucul a intrat perfect insa acum cheia nu se mai invarte decat cat sa-mi deblocheze volanul. Nu mai pot scoate butucul din locas, cheia nu mai face cursa suficienta incat sa ajunga in pozitia in care am reusit sa-l demontez. Asadar, volanul nu e blocat, cheia intra si iese fara probleme, dar am o limitare de cursa care ma impiedica sa mai scot butucul, nici vorba sa mai si porneasca motorul. A mai patit cineva asta ? Poate fi cauzata de faptul ca am apasat eu si in partea dreapta a mecanismului si l-am impins in jos sau de fapt tot butucul e problema ?
Multumesc.
- criss_slc
- **
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
Kinohop
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2012
- Mesaj Privat
Datorita lui Bampi am reusit sa invart cheia in contact, deci am trecut de pasul premergator 1 ) Acum intrebarea mea este cum se scoate butucul la Opel Vectra B pentru ca eu nu vad acea gaura unde trebuie sa apas stift-ul cu surubelnita pentru a debloca butucul. Daca mai e cineva pe aici care ofera solutii pentru aceasta problema il rog sa ma ajute si pe mine
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
Kinohop
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2012
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Kinohop
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2012
- Mesaj Privat
Kinohop
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2012
- Mesaj Privat
Initial am crezut ca nu am inteles eu bine principiul de functionare al butucului, insa dupa ce l-am curatat eram pregatit sa-l montez inapoi dar acum cred ca problema ar fi de fapt verturile. Am o intrebare: Atunci cand cheia este in contact iar butucul este montat, fie cu bolt sau fara el, rotatia cheii ar trebui sa fie completa de 360 sau doar de 90 de grade dupa care invervine blocajul ?
Kinohop
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2012
- Mesaj Privat
Multumesc multi BAMBI pentru acest minunat tutorial. M-a ajutat foarte mult sa ies din incurcatura. Din pacate uzura butucului si a verturilor la mine a fost prea mare si a fost nevoie de interventia unui lacatus mecanic. Toata treaba m-a costat doar 25 de lei iar acum am un butuc reconditionat perfect functional. Multumesc si celorlalti utilizatori pentru sprijin. Cine este din IASI, nu se pricepe si se confrunta cu problema asta ii pot recomanda un nene foarte de treaba. Numai bine!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ramelo
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
alexflr
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
ploscnicu
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
gabrielvaleriu69 a scris:Salut,
am urmat intocmai tutorialul la demontare, foarte descriptiv, felicitari BAMPI, am reconditionat butucul, problema mea a aparut la montare ! Am impins butucul in locasul de butuc, nu intra suficient si am apasat cu o surubelnita intreg ansamblul mobil care se afla in interiorul locasului de butuc. atasez aici desenul facut de BAMPI spre lamurire
[img]http://postimg.org/image/xwf14j57f/[/img]
Bampi recomanda apasare lamelei din stanga, cea insemnata cu sageata, mie mi s-a parut ca nu se deplaseaza suficient si am presat si in partea dreapta, intreg ansamblul s-a deplasat in jos , butucul a intrat perfect insa acum cheia nu se mai invarte decat cat sa-mi deblocheze volanul. Nu mai pot scoate butucul din locas, cheia nu mai face cursa suficienta incat sa ajunga in pozitia in care am reusit sa-l demontez. Asadar, volanul nu e blocat, cheia intra si iese fara probleme, dar am o limitare de cursa care ma impiedica sa mai scot butucul, nici vorba sa mai si porneasca motorul. A mai patit cineva asta ? Poate fi cauzata de faptul ca am apasat eu si in partea dreapta a mecanismului si l-am impins in jos sau de fapt tot butucul e problema ?
Multumesc.
am urmat intocmai tutorialul la demontare, foarte descriptiv, felicitari BAMPI, am reconditionat butucul, problema mea a aparut la montare ! Am impins butucul in locasul de butuc, nu intra suficient si am apasat cu o surubelnita intreg ansamblul mobil care se afla in interiorul locasului de butuc. atasez aici desenul facut de BAMPI spre lamurire
[img]http://postimg.org/image/xwf14j57f/[/img]
Bampi recomanda apasare lamelei din stanga, cea insemnata cu sageata, mie mi s-a parut ca nu se deplaseaza suficient si am presat si in partea dreapta, intreg ansamblul s-a deplasat in jos , butucul a intrat perfect insa acum cheia nu se mai invarte decat cat sa-mi deblocheze volanul. Nu mai pot scoate butucul din locas, cheia nu mai face cursa suficienta incat sa ajunga in pozitia in care am reusit sa-l demontez. Asadar, volanul nu e blocat, cheia intra si iese fara probleme, dar am o limitare de cursa care ma impiedica sa mai scot butucul, nici vorba sa mai si porneasca motorul. A mai patit cineva asta ? Poate fi cauzata de faptul ca am apasat eu si in partea dreapta a mecanismului si l-am impins in jos sau de fapt tot butucul e problema ?
Multumesc.
Am patit si eu exact acelasi lucru, cheia se invarte pana in momentul in care pot roti putin volanul si STOP, momentan nu gasesc vreo rezolvare, in plus am observat ca si cheia e cam stramba/indoita.
Cineva idei?
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
@Bampi - multumim pentru tutorial , uite ca m-a lovit si pe mine buba cu pricina. Pe scurt, masina lasata in soare , hai sa plecam ...hai ! ...... si ,,hai,, n-a mai fost. S-a invartit cheia pana la jumate si acolo a ramas ! Dupa 30 minute de transpiratii si incercari am reusit sa scot cheia din butuc. Am cautat acea clapetuta despre care s-a discutat dar la mine lipseste ....adica banuiesc ca lipseste ca n-am vazut nimic de genul. Probabil s-a mai umblat la butuc. Practic , daca scot cheia afara din butuc, te poti uita in interiorul lui fara nici o problema .
In fine, conform indicatilor memorate din tutorial am demontat totul si din lipsa de altceva si fortuit de situatie am spalat totul cu diluant ....s-a depus pe vasul in care spalam o groaza de mazga amestecata cu span fin ...... am distrus toate pilele de manichiura a nevestei sa nivelez acele uzuri din carcasa butucului ....si cu de la mine citire cele 2 arculete ( a pintenului carcasei butucului cat si a boltului plimbaret) le-am mai intins eu vreo 2 mm ..... gresat bine , verificat in mana ....hai la montaj. PAS , s-a ,,infoiat,, butucul ! Ce sa mai intre frate la locul lui , nici vorba ! De fapt intra dar cand mai avea 1 cm , pauza , se oprea. La-m gadalit o ora si degeaba ! Acces la internet pauza , asa ca m-am gandit ca tija din capul butucului probabil nu intra in locasul contactorului electric. Am incercat sa-l demontez dar cred ca de nervi n-am reusit si decat sa rup ceva mai bine am renuntat. Apoi am constatat ca volanul se blocheaza si fara butucul cheii montat si studiind aspectul mi-am dat seama ca acele lamele ce blocheaza volanul nu-mi lasa butucul sa se aseze pe pozitie. Am bagat degetele pe acolo si le-am apasat cit am putut inspre exterior ...si dupa 5 incercari butucul a reusit sa treaca de ele si sa se aseze pe pozitie.
Evident , asa am descoperit ca am si volan reglabil chit ca nu ma ajuta la nimic el fiind deja in cel mai superior punct fixat si asa mi bine.
Pe carcasa butucului am gasit o serie din 11 cifre si inca una mai separat ...reprezinta ceva sau e o serie de piesa aiurea ? ...daca stie cineva ......
Se pare ca am fost inspirat cu re-tensionarea arculetelor ...pana acum contactul mergea aproape uniform ...parea cumva uzat , larg ...... acum zici ca e nou, functioneaza in scari clare Sper sa tina ca mi drag de el.
...si ca varianta de avarie , am vazut ca carcasa butucului e cea care suporta uzuri ...la o adica nu se poate cumpara un butuc complet nou de la care sa iei doar carcasa si in interiorul lui sa bagi miezul butucului cu cheie existent pe masina ?
..... si pentru ca ti-am urmat intocmai sfaturile @Bampi, acum sint la ultimul capitol - berea ! - o merit din plin la cat am transpirat azi avand in vedere ca toata lucrarea s-a desfasurat in plin soare .
In fine, conform indicatilor memorate din tutorial am demontat totul si din lipsa de altceva si fortuit de situatie am spalat totul cu diluant ....s-a depus pe vasul in care spalam o groaza de mazga amestecata cu span fin ...... am distrus toate pilele de manichiura a nevestei sa nivelez acele uzuri din carcasa butucului ....si cu de la mine citire cele 2 arculete ( a pintenului carcasei butucului cat si a boltului plimbaret) le-am mai intins eu vreo 2 mm ..... gresat bine , verificat in mana ....hai la montaj. PAS , s-a ,,infoiat,, butucul ! Ce sa mai intre frate la locul lui , nici vorba ! De fapt intra dar cand mai avea 1 cm , pauza , se oprea. La-m gadalit o ora si degeaba ! Acces la internet pauza , asa ca m-am gandit ca tija din capul butucului probabil nu intra in locasul contactorului electric. Am incercat sa-l demontez dar cred ca de nervi n-am reusit si decat sa rup ceva mai bine am renuntat. Apoi am constatat ca volanul se blocheaza si fara butucul cheii montat si studiind aspectul mi-am dat seama ca acele lamele ce blocheaza volanul nu-mi lasa butucul sa se aseze pe pozitie. Am bagat degetele pe acolo si le-am apasat cit am putut inspre exterior ...si dupa 5 incercari butucul a reusit sa treaca de ele si sa se aseze pe pozitie.
Evident , asa am descoperit ca am si volan reglabil chit ca nu ma ajuta la nimic el fiind deja in cel mai superior punct fixat si asa mi bine.
Pe carcasa butucului am gasit o serie din 11 cifre si inca una mai separat ...reprezinta ceva sau e o serie de piesa aiurea ? ...daca stie cineva ......
Se pare ca am fost inspirat cu re-tensionarea arculetelor ...pana acum contactul mergea aproape uniform ...parea cumva uzat , larg ...... acum zici ca e nou, functioneaza in scari clare Sper sa tina ca mi drag de el.
...si ca varianta de avarie , am vazut ca carcasa butucului e cea care suporta uzuri ...la o adica nu se poate cumpara un butuc complet nou de la care sa iei doar carcasa si in interiorul lui sa bagi miezul butucului cu cheie existent pe masina ?
..... si pentru ca ti-am urmat intocmai sfaturile @Bampi, acum sint la ultimul capitol - berea ! - o merit din plin la cat am transpirat azi avand in vedere ca toata lucrarea s-a desfasurat in plin soare .
tazyx
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
De mai bine de jumatate de an ma chinui cind e cald sa rotesc cheia. Ca sa nu mai fortez prea mult probabil ca trebuie sa-i fac si eu operatia de pilire/inlocuire camasa. Ce imi recomandati ? Sa cumpar un butuc nou cu 42 lei de la autoa si sa-i fac schimbarea de interior + pilire sau sa caut unul SH si sa fac aceeasi operatie ? Nu sint f. tehnic si nu stiu daca voi pili corect si unde trebuie, poate cineva din Bucuresti sa ma ajute la aceasta operatie ? Acum o sa cumpar contactul nou sa-l am. Nu stiu daca cel vechi are axul intreg sau piesele din interior sint uzate, cert este ca la frig si temp. normala merge destul de OK. Am urmarit tutorialul dar m-as simti mai in siguranta daca cineva ma poate ajuta intr-un week-end sa rezolv problema.
Multumesc anticipat si am pus berea la rece !
Multumesc anticipat si am pus berea la rece !