OviPEL
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua! Doresc sa aflu cand isi face Insignia regenerarea. Pana acum n-am auzit motorul sa fie mai galagios. Precizez ca pana acum n-am mai avut EURO 5 la nicio masina. Filtru de particule am mai avut la un Peugeot 407 din 2007 de firma. La acela se auzea un sunet foarte galagios cand isi facea regenerarea si atunci stiam. Multumesc pentru ajutor! Ovidiu
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Cand isi face regenerare, motorul o sa il simti un pic mai zgomotos, turatia la relanti creste spre 1000 rpm, consumul creste (cel instantaneu se duce spre 1.5-2.0 l/h in relanti), iar in mers daca o "calci" o sa observi ca scoate fum negru.. Regenerarea dureaza 10-20 min si e bine sa tii motorul undeva peste 2000 rpm.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
In general procesul de regenerare al DFP este activat in momentul cand se atinge o cantitate destul de mare de funingine de regula cam la 1000km parcursi,insa functie de gradul de exploatare,stil de conducere,km parcursi in oras,acesta poate sa scada pana la 200-300km.Daca utilizezi masina mai des in oras,va trebui sa schimbi vitezele la turatii mai mari,aprox 2500-3000rot/min.Oricum,aglomeratia din Brasov nu se compara cu cea din Bucuresti,deci este posibil ca atunci procesul de regenerare sa se activeze cam la fiecare 500km parcursi.Are dreptate colegul clau70,motorul este putin mai zgomotos,vibreaza putin mai tare,creste consumul instantaneu.
Cauta sa mergi cu ea,in cazul in care faci si drumuri inafara orasului,putin mai turata.
Din pacate la modelul nostru de masina nu exista un martor in bord care sa ne avertizeze ca acest filtru de particule este plin,cum de exemplu exista pe VW Passat,s-a aprins martorul stii ca va trebui sa mergi cu masina la turatii peste 1750 rot/min in regim constant timp de 15-20min si gata s-a curatat.
Se pare ca este o scapare a celor de la Opel,din pacate nu este singura.
Cauta sa mergi cu ea,in cazul in care faci si drumuri inafara orasului,putin mai turata.
Din pacate la modelul nostru de masina nu exista un martor in bord care sa ne avertizeze ca acest filtru de particule este plin,cum de exemplu exista pe VW Passat,s-a aprins martorul stii ca va trebui sa mergi cu masina la turatii peste 1750 rot/min in regim constant timp de 15-20min si gata s-a curatat.
Se pare ca este o scapare a celor de la Opel,din pacate nu este singura.
OviPEL
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2013
- Mesaj Privat
- paulherteg
- *
- 14 mesaje
- din 13 Apr 2013
- Insignia 2009 a20dth
- Arad
paulherteg
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2009 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2013
- Mesaj Privat
La mine cand este filtru de particule plin imi scrie pe computer Particle filter full visit service (sau ceva de genu), cand isi face regenerare creste consumul instant cam la 1,5 l fata de 0,6 (la mine asa e) si cred nu sunt sigur daca are vreo legatura daca opresc masina in timp ce isi face regenerarea porneste termocupla. Daca cineva se pricepe mai bine sa ma contrazica sau sa ii spuna colegului Ovi
- paul_fly
- **
- 233 mesaje
- din 15 Sep 2012
- Insignia 2009 A20DTH
- Alba
paul_fly
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2012
- Mesaj Privat
OviPEL
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2013
- Mesaj Privat
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
@paul_fly: ce inseamna regenerare manuala ? Adica sa te duci in service, sa iti faca ei. Mie dupa ce mi-a aparut acest mesaj, am luat-o pe centura de nord a Craiovei, si am mers cu a treia si 70 la ora, iar dupa aproximativ 10 minute, mesajul a disparut. Din pacate, o saptamana mai tarziu a aparut iar si a trebuit sa o iau din nou 10 minute pe un drum in afara Craiovei ca sa dispara. Oare trebuia sa fac de la bun inceput regenerarea la service sau filtrul meu DPF se apropie de obstescul sfarsit ?
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
la mine in mai bine de 4 ani(pe 2 masini) nu am vazut niciodata mesajul asta. senzorul de filtru plin e un senzor de presiune diferential care citeste presiunea la in/out filtru. cu opcom-ul (semioficial) pot vedea gradul de incarcare in % , pot da curatare manuala si vad nr de km de cand s-a curatat ultima oara. in medie face o curatare la 5-800 km din cate am vazut la masina mea.
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
pai trebuie citit dupa o curatare gradul de incarcare al filtrului, daca nu e zero inseamna ca e infundat. incearca sa ii dai 4000 rpm timp de 3-4 minute pe sosea, in felul asta se evacueaza eventuala cenusa din filtru.
si trebuie verificat senzorul de la filtru, e posibil sa dea el singur masurari eronate.
si trebuie verificat senzorul de la filtru, e posibil sa dea el singur masurari eronate.
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
- paul_fly
- **
- 233 mesaje
- din 15 Sep 2012
- Insignia 2009 A20DTH
- Alba
paul_fly
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2012
- Mesaj Privat
JakeGD a scris:@paul_fly: ce inseamna regenerare manuala ? Adica sa te duci in service, sa iti faca ei. Mie dupa ce mi-a aparut acest mesaj, am luat-o pe centura de nord a Craiovei, si am mers cu a treia si 70 la ora, iar dupa aproximativ 10 minute, mesajul a disparut. Din pacate, o saptamana mai tarziu a aparut iar si a trebuit sa o iau din nou 10 minute pe un drum in afara Craiovei ca sa dispara. Oare trebuia sa fac de la bun inceput regenerarea la service sau filtrul meu DPF se apropie de obstescul sfarsit ?
Ca sa poti face regenerare manuala trebuie sa intrunesti mai multe conditii
- sa ai temperatura de 90 grade
- turatia motorului sa nu coboare sub 2000( sa nu te gandesti ca faci regenerare in oras) de cate ori coboara sub 2000 se intrerupe procesul
- mai este un senzor montat pe filtrul de particule care trebuie sa detecteze o temperatura de + 400 grade celsius in conditiile in care functioneaza normal daca e defect procesul nu se poate initializa sub nici o forma.
Primele doua conditii le poti controla in mers iar a treia doar prin inlocuirea senzorului in caz de defectiune (in jur de 1000 ron cu montat)
Procesul de regenerare fortata nu este recomandat in service
Incearca sa faci regenerarea pe distante mai mari cel putin 50-60 km
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Ai uitat sa mentionezi conditia data de senzorul de presiune diferentiala,fara semnal de la acest senzor nu este initializata regenerarea,decat daca efectuezi una fortata,insa si la aceasta operatiune trebuie indeplinita o conditie si anume temperatura gazelor de evacuare sa fie undeva la 600 grade Celsius.
Uite mai jos un filmulet pentru exemplificare:
https://www.clubopel.com/lin...znmaeyotzcckl.mp4
Uite mai jos un filmulet pentru exemplificare:
https://www.clubopel.com/lin...znmaeyotzcckl.mp4
- paul_fly
- **
- 233 mesaje
- din 15 Sep 2012
- Insignia 2009 A20DTH
- Alba
paul_fly
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2012
- Mesaj Privat
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Tocmai am fost la dealerul Opel din orasul meu si mi-au spus ca se poate sa apara mesajul ca nu a putut sa isi faca regenerarea chiar si la o saptamana dupa ce am facut ultima regenerare. Daca merg subturat si pe distante scurte. Oare o fi adevarat ? Eu nu cred sa fi facut mai mult de 200 km in acel interval de timp ... E drept numai in oras, pe distante de maxim 5 km si mers subturat.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- JakeGD
- ***
- 599 mesaje
- din 31 Jul 2007
- Grandland X 2020
- Dolj
JakeGD
- Mesaje scrise: 599
- Locatie: Dolj
- Masina: Grandland X 2020
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2007
- Mesaj Privat
Chiar crezi ca aceasta este singura solutie ? Cunoasteti pe cineva in Craiova care poate avea o parere avizata in principiu dupa ce face o analiza cu opcom-ul ?
Si a doua intrebare, in cazul in care la prima primesx un raspuns negativ: care sunt parametrii la care trebuie sa fiu atent dupa ce ma duc la Rucom pentru o analiza cu tech2 si eventual o regenerare fortata ?
Si a doua intrebare, in cazul in care la prima primesx un raspuns negativ: care sunt parametrii la care trebuie sa fiu atent dupa ce ma duc la Rucom pentru o analiza cu tech2 si eventual o regenerare fortata ?
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Din analiza cu OP-COM nu vei putea afla decat gradul de incarcare cu cenusa al DPF-ului,daca regenerarile au fost finalizate si eventual poti efectua o regenerare fortata.
In cazul in care te vei hotari sa elimini filtrul de particule trebuie sa ai in vedere ca aceasta operatiune trebuie efectuata de ateliere specializate deoarece pe langa modificarile la tubulatura de evacuare a gazelor mai trebuie modificat si softul,altfel nu vei realiza absolut nimic.Ai mare grija.
Referitor la parametrii: sunt identici cu cei mentionati mai sus,in plus se mai pot efectua teste de compresiune(pentru a vedea gradul de uzura a motorului)
Sper sa te ajute aceste informatii...
In cazul in care te vei hotari sa elimini filtrul de particule trebuie sa ai in vedere ca aceasta operatiune trebuie efectuata de ateliere specializate deoarece pe langa modificarile la tubulatura de evacuare a gazelor mai trebuie modificat si softul,altfel nu vei realiza absolut nimic.Ai mare grija.
Referitor la parametrii: sunt identici cu cei mentionati mai sus,in plus se mai pot efectua teste de compresiune(pentru a vedea gradul de uzura a motorului)
Sper sa te ajute aceste informatii...