- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Bucsele is alea - cum zici tu, dar ar fi fost bine sa schimbi si bieletele mici de bara stabilizatoare, daca tot ai schimbat bucsile barei stabilizatoare. Stiai o treaba ca ai terminat cu puntea spate pentru o perioada de timp.
De curiozitate , bucsiel mari din capul bratului, acelea care vin prinse in suportul acela de caroserie erau deteliorate rau?
De curiozitate , bucsiel mari din capul bratului, acelea care vin prinse in suportul acela de caroserie erau deteliorate rau?
- DB77AAA
- *******
- 6,676 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,676
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
bz39jon
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2011
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,676 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,676
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Jon, consulta mesajul meu de aici.
Am uitat sa povestesc ca momentan unghiul de fuga de pe spate e facut la ochi.
Am uitat sa povestesc ca momentan unghiul de fuga de pe spate e facut la ochi.
Maryko
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2011
- Mesaj Privat
sorin_bms
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
- curt_marius
- *
- 32 mesaje
- din 08 Oct 2011
- Vectra 1998 x16xel
- Constanta
curt_marius
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
- curt_marius
- *
- 32 mesaje
- din 08 Oct 2011
- Vectra 1998 x16xel
- Constanta
curt_marius
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
- marius nrp
- *
- 6 mesaje
- din 14 Apr 2012
- Vectra 1997 x16zel
- Buzau
marius nrp
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16zel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2012
- Mesaj Privat
cu o presa speciala pt scos bucsi sau cum am facut eu cu un prieten :desfaci surubul cu o tubulara de 19(grija sa nu pierzi siguranta de la piulita)iei o tubulara de 28 o fixezi pe bucsa o ti cu un mox si te apuci sa bati cu cu ciocanul in tubulara (inainte ridici bratul in sus si bagi sub el ceva sa ramana ridicat sa nu te incurce),va iesi partea din mijloc a bucsei,dupa, iei o tubulara de 30 sau 32(nu mai tin bine minte)si scoti si imbracamintea bucsei,iti mai treuie sprei de rugina sa dai inaite de a te apuca de treaba,si de bagat bucsa intai ungi cu vasilina bucsa si 'orificiul 'unde intra si cu tubulara de 30 sau 32 o bagi.atentie la gulerul de cauciuc sa nu-l rupi si sa fie centrata bine.spor la treaba.
- viorelxxx
- **
- 309 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 309
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
kosmin85
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2008
- Mesaj Privat
referitor la bucsile de pe spate cele mari care fac legatura intre brat si caroserie , cand am luat masina am urcat-o pe elevator pt verificarea jocurilor si am observat ca acele bucsi erau schimbate dar bucsa de pe dreapta avea joc in brat ,adica se depresase iar cand mecanicul a fortat un pic in ea a intrat la loc
cautand dupa aceea sa-mi comand bucsile am aflat ca acestea au dimensiuni diferite , adica diametrul interior este acelasi insa diferind cel exterior ,cel putin asa mi-a dat pe autokarma si anume diametru de 60,66,67 mm
cand ati schimbat aceste bucsi ati masurat cumva diametru exterior al celor vechi sau la mine e posibil sa fie mancat bratul si largita gaura in care intra bucsa?
cautand dupa aceea sa-mi comand bucsile am aflat ca acestea au dimensiuni diferite , adica diametrul interior este acelasi insa diferind cel exterior ,cel putin asa mi-a dat pe autokarma si anume diametru de 60,66,67 mm
cand ati schimbat aceste bucsi ati masurat cumva diametru exterior al celor vechi sau la mine e posibil sa fie mancat bratul si largita gaura in care intra bucsa?
albasete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
Opel Vectra B, X 20 XEV, an 1996. Bucsile de care spui nu au intrat nici la mine. Dupa ce au fost scoase cele vechi, care erau rupte, pe cele noi mecanicul a trebuit sa le polizeze putin pentru a intra, chiar daca erau vaselinate.
Saptamana trecuta mi-a schimbat cele 2 bucsi oscilante, superioara-inferioara, stanga dreapta si bucsile brate caroserie. Aste se duc ce-l mai repede.Celelalte inca nu au probleme.
Apropo, la mine nu a mai pus sigurantele la piulitele de la bucsile oscilante. Nu se mai potriveau in orificiile lor, datorita schimbarii pozitiei piulitei. Este vre-o problema fara sigurante ?
Saptamana trecuta mi-a schimbat cele 2 bucsi oscilante, superioara-inferioara, stanga dreapta si bucsile brate caroserie. Aste se duc ce-l mai repede.Celelalte inca nu au probleme.
Apropo, la mine nu a mai pus sigurantele la piulitele de la bucsile oscilante. Nu se mai potriveau in orificiile lor, datorita schimbarii pozitiei piulitei. Este vre-o problema fara sigurante ?
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
cum adica nu au mai intrat piulitele datorita schimbarii pozitiei?
Piulitele cu siguranta au rolul lor. siguranta iti garanteaza ca piulita nu se va labi de la jocul articulatiei. Probabil ca mecanicul a inversat directia de bagare a surubului. Pe partea stanga a bagat surubul din spate iar pe drepta a bagat surubul din fata.
Din aceasta cauza a fost nevoit sa monteze piulitele simple sau alte piulite, deoarece acest tip de piulite este clipsat pe siguranta, respectiv siguranta este bagata fortat pe un guler al piulitei.
Poate merge si asa, dar este mai sigur cu siguranta, deoarece datorita miscarilor oscilante, exista riscul slabirii in timp a acestuia, slabirea ducand inevitabil la invartirea surubului si ca atare un joc in neregula asupra interiorului bucsii oscilante.
Aceste bucsi trebuie stranse foarte bine in pozitia de sarcina, adica cu masina pe roti si incarcata cu cel putin o sarcina de 140 kg pe locurile din spate.
Asta datorita pozitiei de lucru a bucsilor articulatiei multi-link care are specificul ei. Este importanta fiecare reglare si strangere a acestui tip de articulatie pentru a elimina complet zgomotele in timpul rularii.
Piulitele cu siguranta au rolul lor. siguranta iti garanteaza ca piulita nu se va labi de la jocul articulatiei. Probabil ca mecanicul a inversat directia de bagare a surubului. Pe partea stanga a bagat surubul din spate iar pe drepta a bagat surubul din fata.
Din aceasta cauza a fost nevoit sa monteze piulitele simple sau alte piulite, deoarece acest tip de piulite este clipsat pe siguranta, respectiv siguranta este bagata fortat pe un guler al piulitei.
Poate merge si asa, dar este mai sigur cu siguranta, deoarece datorita miscarilor oscilante, exista riscul slabirii in timp a acestuia, slabirea ducand inevitabil la invartirea surubului si ca atare un joc in neregula asupra interiorului bucsii oscilante.
Aceste bucsi trebuie stranse foarte bine in pozitia de sarcina, adica cu masina pe roti si incarcata cu cel putin o sarcina de 140 kg pe locurile din spate.
Asta datorita pozitiei de lucru a bucsilor articulatiei multi-link care are specificul ei. Este importanta fiecare reglare si strangere a acestui tip de articulatie pentru a elimina complet zgomotele in timpul rularii.
albasete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Mai. Sincer acum, spune-ne si noua cum s-a modificat pozitia piulitei?
In ce sens s-a modificat?
Eu sunt putin mai greu de cap si nu pricep. Daca mecanicul a folosit aceleasi suruburi si piulite de prindere bucsi oscilante. nu are cum sa se modifice nimic.
Se fixeaza mai intai saiba/siguranta pe bratele transversale dupa care se introduce surubul dinspre fata masinii spre spatele masinii si se preinfileteaza piulita. Nu se pune alta piulita(de alt gen).
In ce sens s-a modificat?
Eu sunt putin mai greu de cap si nu pricep. Daca mecanicul a folosit aceleasi suruburi si piulite de prindere bucsi oscilante. nu are cum sa se modifice nimic.
Se fixeaza mai intai saiba/siguranta pe bratele transversale dupa care se introduce surubul dinspre fata masinii spre spatele masinii si se preinfileteaza piulita. Nu se pune alta piulita(de alt gen).
albasete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
Au fost schimbate bucsele din imagine. Suruburile si piulitele nu au fost inlocuite, au fost puse tot cele vechi. Surubul l-a bagat dinspre fata masinii, iar piulita dinspre spate, atat pe stanga cat si dreapta. (Am o shema de la magazinul de piese si in desen vad ca este invers, probabil este desenul gresit...)
Inainte de demontare, a trebuit sa scoata sigurantele de pe piulite si apoi sa desfaca piulitele. La montare, siguranta nu a mai "picat" pe aceeasi pozitie pentru a putea clipsa , desi s-a chinuit ceva timp. Adica, siguranta intra pe piulita dar nu mai intra clipsul sigurantei in locas.
Inainte de demontare, a trebuit sa scoata sigurantele de pe piulite si apoi sa desfaca piulitele. La montare, siguranta nu a mai "picat" pe aceeasi pozitie pentru a putea clipsa , desi s-a chinuit ceva timp. Adica, siguranta intra pe piulita dar nu mai intra clipsul sigurantei in locas.
- mariano
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,708 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,708
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Poate am fost eu inteles gresit.
Repet.
Acea siguranta se fixeaza pe bratul transversal cu acea cleama si prinde piulita. Surubul se preinfileteaza in piulita. Piulita se tine fixa.
Imi pare rau ca nu am acum un video.
Acea cleama care vine fixata pe brat trebuie sa intre pe un umar al bratului astfel incat piulita sa nu se mai poata desface. Nu are cum sa se modifice nimic acolo. In fine. Ai rezolvat problema pana la urma?
Repet.
Acea siguranta se fixeaza pe bratul transversal cu acea cleama si prinde piulita. Surubul se preinfileteaza in piulita. Piulita se tine fixa.
Imi pare rau ca nu am acum un video.
Acea cleama care vine fixata pe brat trebuie sa intre pe un umar al bratului astfel incat piulita sa nu se mai poata desface. Nu are cum sa se modifice nimic acolo. In fine. Ai rezolvat problema pana la urma?